• foto's van De Dis eten & drinken in Scheveningen - 1

• 9.0 10 111

• 8.6

• 7.8

De ultlieme smaakbeleving

Smaakbeleving is het uitgangspunt. Vakmanschap, de beste ingediënten en liefde ontbreken in geen enkel gerecht. Een mooie extra; de gerechten zien er ook nog eens uit als schilderijtjes op je bord, geen detail gaat verloren. De attente en kundige bediening doet er alles aan om jou en je gezelschap een onvergetelijke avond te bezorgen.

Proever51607
  • Recensies in de laatste twee jaar

Toen wij net iets voor 19.00 kwamen was het nog erg stil. Slechts 3 gasten. Binnen een uur was het bijna vol. Verrassende gerechten met grote hoeveelheid smaken. Vonden het beide erg lekker, maar vroegen ons af of dit gepriegel niet snel zou gaan vervelen. Wegens tijdsgebrek namen wij slecht een voorgerecht en een hoofdgerecht, maar dat bleek een uitstekende keuze, het waren ruime porties. Bijna te veel. Het draadjesvlees bij mijn tournedos, was weergaloos. Zeer efficiënte brigade.

Gegeten op 5 april 2014

jpvz
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg leuke avond gehad bij "De Dis" in Scheveningen. Wij (2) personen hadden het maandspecial 7 gangen menu gekozen met bijpassend wijnarrangement en dit was uitmuntend. De wijnen waren zorgvuldig uitgekozen en elke wijn paste goed bij het gerecht. De service was erg goed en super hartelijk. Aanrader en zal er zeker nog eens gaan eten!

Gegeten op 23 maart 2014

boudewijn10
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren weer bij De Dis gegeten het was weer een verwennerij voor de smaakpapillen. Deze kok weet mij altijd weer te verrassen met zijn culinaire hoogstandjes. Wijn spijs combinaties waren voortreffelijk. De service was ook weer zoals wij gewend zijn, gezellig & zeer gastvrij.
Een lange gezellige top avond! Tot snel

Gegeten op 20 maart 2014

CuliCreatief
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten bij De Dis is altijd een feest. In de Badhuisstraat is het kleine (24 personen maximaal) restaurant verscholen. De ontvangst is hartelijk en persoonlijk, de amuses verrukkelijk. Bas Vermeijden en equipe koken de sterren van de hemel. Elk gerecht wordt uitgebreid toegelicht, waarbij de uitgebreide kennis van en liefde voor de herkomst van de ingredienten en bereidingswijze aanstekelijk werken op het toch al grote enthousiasme. Wij aten een vier gangen menu met onderdelen van het nieuwe menu. Verrukkelijk! De borden zijn stuk voor stuk prachtige schilderijtjes; de bijpassende wijnen heerlijk. In de nieuwe menukaart wordt gewerkt met meerdere bereidingen van een groente; de compleet verschillende variaties op bijvoorbeeld biet en wortel waren fantastisch. Bij De Dis ben je ook echt te gast, geen moeite is te groot en de omgang met gasten is warm en persoonlijk. Met stip genoteerd als onze absolute favoriet!!

Gegeten op 20 maart 2014

speakcom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na de vele goede recensies o.a. hier op Iens, zijn wij onlangs gaan eten in de Dis op Scheveningen. Een klein restaurantje dat er uitziet als een omgebouwde pizzeria en waar je, met de opstelling van de tafeltjes, gauw bent uitgekeken. Met zo'n open keuken zou je toch iets anders verwachten. Het uitgebreide menu bestaat uit 7 gangen, vooraf gegaan door enkele amuses. Hoewel de verwachtingen hoog waren, viel ons het totale menu tegen. Niet beledigend bedoelt, maar de kok lijkt een futselaar die op één manier, 7 verschillende gerechten weet te presenteren. Er is geen variatie te ontdekken en alles ziet er het zelfde uit. Een schilderende kok, die veel sausjes als veegjes op het bord tovert met daarbij een kleine hoeveelheid van de op de kaart genoemde onderdelen. De smaken van de veegjes zijn nauwelijks waarneembaar. Een pluspunt is de vlotte en vrolijke bediening geweest. Het bijpassende wijnarrangement was niet verkeerd, maar bijzonder was het nu ook weer niet. Al met al een lange, moeizame avond die te duur is geweest. Jammer, we hadden er meer van verwacht. We hopen nog eens terug te komen, maar dan kiezen we a la carte.

Gegeten op 1 maart 2014

Pronkie95
  • Recensies in de laatste twee jaar

Naar aanleiding van alle recensies op iens maar eens gaan eten bij de dis.
Het werd een hele lange avond genieten van het 7-gangen menu met bijbehorend wijnarrangement.
Het ene gerecht was nog mooier dan de andere.
Met als uitschieter de coquilles en de black-angus tartaar!
Ook een goede portionering waardoor we goed gevuld aan het einde van de avond de zaak verlieten!

Wij gaan hier zeker terugkomen!

Gegeten op 1 maart 2014

john florence
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een restaurant dat al lang op ons verlanglijstje stond en eindelijk onlangs bezocht.
Helaas viel het ons wat tegen. We namen het menu gastronomique van zeven gangen met bijpassend wijnarrangement en voor partner het bob-alternatief van halve glaasjes. Van de gerechten vonden we met name die met de coquilles en de eend lekker maar persoonlijk zijn we niet zo gecharmeerd van die veegjes saus. Staat decoratief maar wat heb je eraan als je zo de saus nauwelijks proeft. Ons grootste bezwaar zijn de portioneringen in dit restaurant. Wij vinden dit echt te weinig. Wij moesten 225 euro neertellen en waren genoodzaakt de lokale snackbar iets verderop nog met een bezoekje te vereren. Het is echt jaren geleden dat dit eens een keer eerder voorkwam en voor ons reden om hier niet meer te komen.

Gegeten op 16 februari 2014

fijnproefjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een mooie avond hebben wij gehad bij de dis.
We mochten genieten van de proeverij van de chef met de heerlijke bijpassende wijnen.
Een echte aanrader waar met een lage drempel op een zeer hoog niveau gekookt wordt.
Leuke vlotte bediening met een hele spontane chef die heel veel
passie met koken heeft!

Luuk1978
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 3-en gegeten en zeer aangenaam verrast bij De Dis met een 5-gangen menu en bijpassende wijnen. Je ziet en proeft dat er veel aandacht en passie aan het eten gegeven wordt. Met goede combinaties en fraai opgemaakte borden wordt je op smaakavontuur genomen.
De bescheiden jongedame die de wijn erbij uitgezocht heeft, is een natuurtalent. Iedere keer weer een uitstekende combinatie met het gerecht.
Het restaurant ziet er van buiten onooglijk uit, maar binnen is het goed toeven!

Gegeten op 18 januari 2014

WoB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij aankomst werden we zeer gastvrij ontvangen, we waren aan de vroege kant. Onze keuze viel op het menu gastronomique (7 gangen) met het bijbehorende wijnarrangement. Vooraf kregen we nog 2 amuses. Het hele diner was in een woord FANTASTISCH!! Het is lang geleden dat we zo zalig hebben gegeten en de wijnen complimenteerde het geheel.
Wil je een avondje culinair verwend worden met een aangename en kundige bediening, dan is dit het restaurant waar je moet zijn. In een woord: TOP!

Gegeten op 17 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over De Dis eten & drinken in Scheveningen

Schrijf hieronder je recensie over De Dis eten & drinken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!