Restaurant Prikkelz

• 8.4

• 8.0

Vryland1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk veel hapjes met vele amuses tussendoor, met vele verrassingen, zeer zorgvuldige en originele keuken, vast menu met de keuzes uit het aantal gangen. Daardoor verzekerd van verse ingrediënten. Gemengde publiek.

Gegeten op 18 april 2014

ronkie01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg goed restaurant. We lieten ons verassen met een 5 gangen menu. Uiteindelijk met de amuses mee kwamen we op 9 gangen. Ruim voldoende dus afwisseling dus. Er werd goed rekening gehouden met de wensen van onze gasten. Na 4 uur tafelen konden we allemaal concluderen dat we dit niet hadden verwacht in "Eersel".
De uitleg over de gerechten, waarom een bepaalde wijn bij de volgende gang aantrekkelijk was en welke volgorde je de gerechten van je bord moet eten maken het geheel tot veel "babbels" aan tafel. Hier moet je van houden. Niet alle mensen in de bediening waren even goed op de hoogte van de samenstelling van de gerechten vandaar een iets mindere beoordeling op Service.

Een aanrader voor iedereen die de tijd wil nemen erg lekker uit eten te gaan. Ook met zakenrelaties een prima plaats. Fijn parkeren voor de deur!

Gegeten op 18 januari 2014

nielsdamen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een toprestaurant. Wij hebben hier gegeten tijdens de restaurantweek en vielen van de ene in de andere verbazing. Ontzettend veel mooie en smaakvolle amuses, schitterende gerechten en een hele fijne service. Dit samen met een mooi terras en een smaakvolle inrichting, maken het tot één van de beste plekken waar wij ooit gegeten hebben. Een hele dikke vette aanrader, zelfs als je niet in de buurt woont. Wij hebben er bijna een uur voor gereden en er absoluut geen spijt van!

Gegeten op 9 maart 2014

Steke64
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prikkelz. De naam van dit restaurant is zo goed gekozen. Wederom een geweldige avond gehad. Wat een verwennerij. Elk gerecht zo verrassend. Heerlijke smaakprikkelz. Bijna niet uit te leggen. Ontspannen sfeer. Vriendelijk personeel. Wat wil je nog meer. Kortom, dit moet je meemaken.

Gegeten op 15 maart 2014

ilsy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk restaurant maar sommige dingen zijn wel jammer
Vb half broodje pp is wel erg zielig,als je aangeeft bij reservatie dat je aantal dingen niet mag eten en toch voorgeschoteld krijgt,en daar geen aanpassing aan kan zijn meer is dat erg vervelend!

Gegeten op 8 maart 2014

youri3

Zo net terug van 1h30 reizen van restaurant prikkelz in Eersel

Tia wat moet ik hier over zeggen !? Was gewoon top, een mooi ervaring wat je nergens mee maakt ! Je doe da niet eten...! je doe da proeven en genieten van iedere hapje wat je neemt. De presentatie is buiten gewoon een super plaatje wat je voor je neus krijg en dat voor iedere gang .

Je proeft de passie en het werk wat er achter staat ! We hadden het prestige menu wat uit 10 gangen bestaat heel mooi geserveerd en perfect uitgelegd door de gast heer !! De wijn arrangement was ook heel goed !

Ik zal gewoon zegen team prikkelz bedankt voor die culinaire avond ga vooral zo door en we komen vast en zeker terug

Groetjes uit België

Youri.

Gegeten op 19 februari 2014

superzeikerd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastische lunch gehad, creatief en vooral alles ook zeer goed van smaak. Ontspannen en geen opdringerige bediening, die ondanks dat wij laat aankwamen en wij toch voor het middelste menu gingen totaal geen haast maakten en ons een geweldige middag bezorgde. Petje af voor wat deze Chef hier met zijn brigade neerzet.

Gegeten op 17 februari 2014

leo27
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ons eerste bezoek aan Prikkelz , wat een Heerlijke beleving echt Gewelidig!
Zoveel creatieve gerechtjes echt een lust voor het oog ,en tongstrelend mmhh!!
Een leuk, met veel kennis en passie team,ook dat merk je als gast ,en is heel prettig.
Kortom een heerlijke avond gehad, Super!
We komen er zeker nog eens van genieten ,Top
Nogmaals Bedankt.
Leo en Henriëtte.

Gegeten op 1 februari 2014

tpas
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden al regelmatig over dit restaurant gehoord, dus besloten we om er maar eens te gaan eten. Om kort te zijn: daar hebben we absoluut geen spijt van! Een leuk restaurant met een jonge, vlotte bediening. De gerchten zijn heel creatief en je krijgt de ene na de andere smaakbeleving voorgeschoteld. Allemaal verrassend gepresenteerd en creatieve combinaties. We hadden gekozen voor het tiengangen culinair menu, en we zaten echt vol. Meer dan genoeg gegeten dus!
Het viel ons wel op, dat er een groot niveauverschil was tussen de gerechten: er waren gerechtjes bij die subliem van smaak waren, mooie ingredienten in mooie combinaties (de bavette, de bloemkool met kerrie, de kwartel, de kreeft), maar soms ook gerechten die wel wat meer smaak zouden mogen hebben.
Als er een dingetje is, wat makkelijk te verbeteren is, dan zou dat temperatuur zijn: de borden worden niet voorgewarmd, en daardoor koelt het eten erg snel af. Bijvoorbeeld de tartaar was dan weer te koud: die mag wat eerder uit de koeling! Maar goed, dit zijn kleine puntjes, vergeleken met de algehele indruk: het was erg lekker en erg varierend. Zeker een aanrader!
Over het cijfer voor het decor heb ik getwijfeld: het restaurant zelf is naar mijn mening wat karig ingericht, met kale tafels en weinig aan de wanden. De gerechten daarentegen, zijn erg mooi vormgegeven, met mooie borden en accessoires. Dat hoort natuurlijk ook bij het decor.

Gegeten op 25 januari 2014

Aadd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een onstuimige en natte avond hadden we afgesproken om hier te gaan eten. Het personeel had de sierkachels buiten op het leuke terras aangestoken en men vroeg bij binnenkomst of wij binnen of buiten wilden eten. Een ontspannen grapje van wat een ontspannen avond zou worden. Ons gezelschap van vier koos voor het vijf gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Al snel werden de amuses gebracht die allemaal zeer fraai gepresenteerd werden. In totaal werden drie amuses gebracht. De puree van bloemkool, abrikoos en kerrie was mijn favoriet maar deed niet veel onder voor een bonbon van eendelever. Mooie subtiele smaken.

Tussen de vijf gerechten werd steeds een tussengerecht geserveerd. Steeds heel fraai gepresenteerd. Ook het brood en boter werd op een niet-standaard manier op tafel gezet. De Chef, Dirk Zwerts, steekt hier overduidelijk veel tijd in.

Een van eerste gerechten was een rogvleugel met een krokantje met wasabi-smaak. Heel lekker. In een mooi tempo volgden de (tussen) gerechten zich op. Opmerkelijk was wel de volgorde van een stukje gegrild rund, vergezeld van een bonbon van bloedworst, dat werd gevolgd door een gerecht met fazant. Persoonlijk had ik die volgorde omgedraaid en ook de geserveerde wijn kon niet echt tegen het gegrilde vlees op maar deed het goed met de fazant. Een paar keer werd bij een gerecht een klein stukje, wat knapperige groente geserveerd. Prima natuurlijk maar de meeste van mijn tafelgenoten vonden het toch te knapperig.

Misschien omdat het restaurant inmiddels (bijna) vol zat, begon de aandacht van de bediening voor onze tafel te verslappen. Er werd echter duidelijk meer tijd doorbracht bij enkele andere tafels, zodat het bijvullen van onze wijnen trager ging en zelfs vergeten werd.

De twee nagerechten waren ook weer prima (de tweede was een lekkere chocolade mouse) en werd geserveerd met een heerlijke Mavrodaphne de Patras wijn. We sloten af met koffie waarbij de friandises weer fraai gepresenteerd op tafel kwamen.

De Chef zet in Prikkelz een eigen stijl neer met mooie presentaties met servies en andere attributen en mooi (misschien wat te druk) opgemaakte gerechten. Al dit visuele geweld heeft misschien wel zijn weerslag op de smaak van de gerechten. Ik zou liever een aantal tussengerechten niet krijgen als de andere gerechten simpeler en (nog) meer op smaak zouden zijn.

Al met al een geslaagde avond met prima gerechten en een redelijk tot goed wijnarrangement dat (bleek later) wat aan de dure kant zit, terwijl de prijs/kwaliteit van het menu zelf dik in orde is.

Ik twijfelde tussen een 8 of 9 voor de score van het eten; De tussengerechten en de presentatie brengen het voor mij toch (net) op een 9.

Gegeten op 3 januari 2014

johan4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tja, Prikkelz blijft prikkelen. Waren we vorige week met de familie voor een soort van vervroegde kerstlunch zijn we vandaag met het gezin gegaan voor het kerstmenu. En werkelijk bijzonder hoe het gehele team van Prikkelz in een kort tijdsbestek de gehele kaart kan omgooien en ook het wijnarrangement aan te passen aan de gewijzigde kaart.
Naast de 'gebruikelijke' Prikkelz klassiekers (de gevogeltelever bonbon mag echt niet van de 'tasting' achterwege blijven, en ook het bloemkoolschuim met abrikozenijs is verrukkelijk). En toen moest het diner nog beginnen. Eerste gerecht was shashimi van hagelverse tonijn met avocado en gedroogde kruiden. Een waar festijn voor de mond en maag. En ook je ogen kun je de kost geven, ook aan de opmaak van de borden wordt veel aandacht besteed. En een prima 'onbekende' maar heerlijke Oostenrijkse wijn als begeleiding. Daarna coquilles in een vanille saus, lekker maar mag van mij wat minder zoet en iets pittiger.
Het volgende vis gerecht was wat mij betreft een waar hoogtepunt: dorade met diverse Oosterse accenten, waaronde gefermenteerde knoflook. Ronduit goddelijk. Daar voor kun je me wakker maken en daarvoor kom ik beslist weer terug. Ook het volgende visgericht, schelvis met rettich en haai-puree. Wederom een topper, begeleid door een mooie Chileense Chardonnay.
Als vleesgerecht hadden we zacht en langzaamgegaarde varkenswang, werkelijk om weg te zuigen! En hier een zeer stevig ruikende Italiaanse rode wijn, maar die verrassend soepel was en prima combineerde met het gerecht.
Afsluitend met een heerljk chocoladetoetje met framboos en natuurlijk de koffie met friandises. Kortom een kerstmaaltijd om te herinneren en met een prima prijs kwaliteit verhouding. Prikkelz bevestigd keer op keer dat het waard is om te vereren met een bezoek! Never a dull moment, altijd wel een of meerdere culinaire verrassingen, uitgekiende spijs-wijn combinaties en een relaxte sympathieke bediening.
Ja wij komen beslist terug!!

Gegeten op 26 december 2013

charlotte1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is mijn favoriete restaurant, je wordt elke keer weer helemaal verrast met wat er voor je neergezet wordt.

Het concept van Prikkelz is dat je continue geprikkeld wordt met kleine interessante hapjes. De ingrediënten worden een soort van onzichtbaar gemaakt door er een mouse of bijvoorbeeld ijs van te maken. Je krijgt vreemde combinaties en vraagt je regelmatig af wat je nou precies aan het eten bent en wat dat ene aparte smaakje in de prikkel is.

Wij gingen voor een 4 gangen-menu en kregen uiteindelijk 15 Prikkelz + een uitgebreid assortiment aan chocolaatjes en koekjes bij de thee/koffie.

Eindstand: Geen super vol, ik-heb-eigenlijk-teveel-gegeten gevoel, maar gewoon lekker genoeg gegeten. Heel veel nieuwe en verrassende dingen geproefd en een super leuke avond gehad! En dat met een rekening van 200 euro voor 4 personen (met de Iens Dinerdagen). Ik wil zeker nog een keer terug!

Gegeten op 6 oktober 2013

kayleigh1991
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de eerste keer bij Prikkelz gaan lunchen. Ik had al vele verhalen over Prikkelz gehoord en was heel benieuwd naar hun eten. Bij Prikkelz kregen we een menu geadviseerd met zwaardvis en eend. Dit klonk heel goed dus hier meteen voor gekozen. Het menu bestond uit vele verrassende en erg smakelijke kleine hapjes. Voorbeelden hiervan zijn eendenpaté op twee manieren, babydorade, zwaardvis tartaar, eendenborst filet etc etc etc. Alle hapjes smaakte even lekker en waren erg verrassend qua smaak. De zaak doet zijn naam Prikkelz eer aan, want ieder gerecht was zintuig prikkelend.
De sfeer in het restaurant was goed. Het is een kleine en knusse zaak waar zachtjes muziek op de achtergrond afgespeeld wordt. Op het moment dat ik hier kwam lunchen, waren er verder geen tafels bezet. Het nadeel daarvan is dat je alles wat in de keuken wat harder gezegd wordt, precies kan volgen. Hiermee bedoel ik ook het gemopper dat in de keuken plaats vond.
De bediening was erg vriendelijke en legt goed uit wat we voorgeschoteld krijgen. Ook werd er advies gegeven over hoe je de gerechten het beste kon eten om de smaken het beste tot zijn recht te laten komen. Vragen konden goed beantwoord worden en er was nog ruimte voor een grapje.
Prikkelz is voor iedereen een aanrader! Ik ga hier zeker nog eens terug komen.

Gegeten op 12 oktober 2013

AnnemarieDoesburg

Top!
Heerlijk gegeten! Heel verrassend! Tussen de 'reguliere' gangen door steeds heerlijke aparte hapjes. Bediening is goed. Het is een klein en knus restaurantje. Een echte aanrader wanneer je een gezellige avond wilt en van lekker en verrassend eten houd. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 10 mei 2013

Eweijts
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima gegeten en sfeer en service waren ook goed.
Service mag wat verbetering in sommige toelichting van de amuses maar dat is geen spelbreker.
Decor is okay: voordeel was dat we in 'koofje' zaten waar het rumoer van het zaaltje verre bleef, (klein) nadeel was dat we achter raampje zaten naar de keuken waaruit af en toe een fel licht (vlammen?) oplichtte. Et doch nogmaals; Dit was ons 2e keer bij Rpikkelz en waarschijnlijk niet de laatste ;-)

Gegeten op 6 oktober 2013

Koosje9
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de tweede keer bij Prikkelz gegeten. De eerste keer met de restaurantweek, dit keer met de Iens dagen. En wederom super! We hadden een tafel in het rustige deel van het restaurant, wat ik zelf een groot voordeel vond. De andere ‘kant’ van het restaurant kwam wat rumoeriger op me over. Dat waren dan ook wel voornamelijk tafels met 4 of meer personen, en wij waren met zijn tweetjes.

Gezien het grote aantal amuses belicht ik hier een selectie van de meest opvallende toe (zowel positief als minder positief)

Als eerste kregen we gefrituurde zeegroenten en ‘goudstaafjes’. Een soort bladerdeeg met een gouden laagje op de bovenkant. Erg mooi en creatief bedacht! De gefrituurde zeegroenten hadden wat mij betreft een iets te hoog ‘oliebollensmaak’ gehalte door het frituren. Het bladerdeeghapje was simpel van smaak, maar lekker. Vervolgens een leverhapje met daaronder een kletskopje. A! Die kende ik nog van vorige keer. In één keer opeten is het advies, en dat is inderdaad ook het lekkerst, want zo heb je een goede combinatie van het zoetere kletskopje met de smaak van lever.
Daarna een mousse van bloemkool, met hieronder ijs van lychee. De combinatie was verrassend en voortreffelijk! Hierop volgde de eerste gang: zwaardvis, gerold in komkommer en overgoten met een vinaigrette. Erg lekker! Tevens vernieuwend, want deze vissoort zien wij niet vaak op de kaart staan. De tweede gang betrof een bereiding van rauwe tartaar. Deze was lekker, maar niet echt ‘Prikkelz’ waardig. Het was niet erg bijzonder van smaak vonden we. Prikkelz kan beter!
Het hoofdgerecht daarentegen was weer zoals we Prikkelz kennen: kalfswang met pompoenpuree en linzen. Aan tafel werd de kalfswang voorzien van een citroen vinaigrette, om het vettige van de kalfswang wat af te breken. De bereiding van de kalfswang was super; heerlijk mals en goed op smaak. Dit in combinatie met de zoete pompoen; top. Daarna volgde weer een bijzonder frisse gang; bevroren munt. Mooi geserveerd in een cocktailglas met bevroren water. Bovenop lagen de 2 bevroren pastilles. Heel bijzonder weer en heerlijk verfrissend!
Het 1e dessert, onze favoriet uit de 2 betrof een bereiding van ijs, omhuld met witte chocolade en daarnaast een bereiding van groene appel. De frisse appel met de machtige, witte chocolade: helemaal goed.
Het tweede dessert had absoluut weer de Prikkelz ‘mind’. Creatief, bijzondere combinatie. Een meringue met daaronder ijs en gekarameliseerde melk met sezchuan peper. De peper gaf een bijzondere, welkome twist aan het geheel. De meringue vond ik persoonlijk niet veel toevoegen; hij was niet luchtig en ook van smaak voegde het niet veel toe aan het geheel.
Afgesloten met een heerlijk kopje espresso met geweldige friandises. Ook mijn tafelpartner, die normaliter niet erg warm loopt voor desserts en friandises was hier erg enthousiast over.

Al met al een topavond; heerlijk gegeten, goede wijn en fantastisch personeel!

Gegeten op 4 oktober 2013

040eet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanaf de eerste minuut werden we " geprikkeld" met allerlei lekkere, aparte en soms niet meteen thuis te brengen kleine hapjes met verrassende smaakcombinaties als ijs van bloemkool en abrikoos, een leverbonbon, gefrituurd zeewier, lychee-ijs met zalmeitjes en waterkers..allemaal heerlijk! Er zat er werkelijk geen een bij die we niet lekker vonden. Je vraagt je na een aantal hapjes zelfs af wanneer het voorgerecht komt, of dat je soms iets gemist hebt en 't al geweest is...zoveel extra's krijg je! Tussen alle bijzondere "prikkels" door kwamen natuurlijk ook nog "gewoon" 3 heerlijke gangen; tartaar van zwaardvis, 24-uur gegaarde kalfswang en 2 (!) heerlijke desserts! Bij de koffie die we bestelden kregen we vervolgens ook nog een hele stellage vol met lekkere " prikkels" ; truffel met champagne, een witte bonbon met (warme!) appeltaartvulling en ga zo maar door! De gastheer weet waar hij het over heeft, is zeer vriendelijk en kundig, hij vertelt veel over het eten en waarom bepaalde smaakcombinaties gemaakt zijn. De 2 (jonge) serveersters die er ook rondliepen waren iets korter van stof en soms wat gehaast, maar zeer vriendelijk en wisten ook precies te vertellen wat er steeds voor onze neus stond. Wij dronken de rode en witte huiswijn, die was van goede kwaliteit en met 4,50 per glas prima betaalbaar. Er is ook een wijnkaart beschikbaar met duurdere wijnen. Het interieur is wat sober, de ruimte op zich is prachtig maar er was vrij veel licht waardoor het, zeker toen wij er als een van de laatste gasten zaten wat kil overkwam. Een wat meer indirect licht of kleinere lampjes zullen de sfeer goed doen. Wij begrepen van de gastheer dat het menu iedere 2 weken wisselt, wat ons wel goed lijkt omdat hier eten een beleving is, eentje die uniek moet blijven en dus is het leuk als je telkens weer net even iets anders beleeft als je er gaat eten. Wij komen zeker nog een keer terug!

Gegeten op 3 oktober 2013

janria
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst werd er al gelijk gevraagd naar de speciale wensen
of dit voor ons allebei was . dit werd het hele menu perfect door gevoerd ook voor de friandises bij de koffie.
de bediening ging vlot en er werd kundig verteld waaruit de gerechtjes bestonden 5 voorgerechtjes waarvan de Morcilla de Burgos er uit sprong zeer bijzondere explosie van smaak en ook de bloemkool met kerrie en abrikoos leerde mij dat bloemkool Heerlijk kan zijn. maar vooral de perfecte manier van omgaan met de speciale wensen hebben we nog nooit zo meegemaakt perfect.

Gegeten op 3 oktober 2013

TM&FJ
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een positieve restaurantweek ervaring vorig jaar zijn we hier een paar keer "gewoon" gaan eten. Onlangs hadden we iets te vieren en waren met vijf. Het is waar dat het restaurant wat rumoerig is als het het vol zit, maar wij hadden geluk. Weinig volk dus prima geluid en alle aandacht van het personeel. En we hadden weer een uitstekende ervaring. Veel kleine hapjes en een enorm scala aan smaken, vaak met net een onverwacht elementje. Natuurlijk is niet iedereen fan van elk smaakje, en niet over elk gerechtje was ik even enthousiast, maar dat mag niet af doen aan het feit dat ze stuk voor stuk kundig in elkaar waren gezet, met oog voor detail. De wijnen waren ook goed uitgezocht. Goede, deskundige bediening en we hebben heerlijk gegeten. Voor ons is dit een favoriet. Je komt hier niet voor een steak met frietjes: het is altijd een verrassingsmenu maar je mag kiezen hoeveel gangen. Het zijn steeds kleine gerechtjes, maar wij zijn altijd voldaan als we vertrekken. Het restaurant heeft onlangs een tweede vestiging geopend; we hopen dat ze het niveau kunnen hooghouden. We zullen het in ieder geval zeker testen :-)

Gegeten op 12 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Prikkelz in Eersel

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Prikkelz. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!