Restaurant Prikkelz

• 8.5

• 8.0

ronkie01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg goed restaurant. We lieten ons verassen met een 5 gangen menu. Uiteindelijk met de amuses mee kwamen we op 9 gangen. Ruim voldoende dus afwisseling dus. Er werd goed rekening gehouden met de wensen van onze gasten. Na 4 uur tafelen konden we allemaal concluderen dat we dit niet hadden verwacht in "Eersel".
De uitleg over de gerechten, waarom een bepaalde wijn bij de volgende gang aantrekkelijk was en welke volgorde je de gerechten van je bord moet eten maken het geheel tot veel "babbels" aan tafel. Hier moet je van houden. Niet alle mensen in de bediening waren even goed op de hoogte van de samenstelling van de gerechten vandaar een iets mindere beoordeling op Service.

Een aanrader voor iedereen die de tijd wil nemen erg lekker uit eten te gaan. Ook met zakenrelaties een prima plaats. Fijn parkeren voor de deur!

Gegeten op 18 januari 2014

nielsdamen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een toprestaurant. Wij hebben hier gegeten tijdens de restaurantweek en vielen van de ene in de andere verbazing. Ontzettend veel mooie en smaakvolle amuses, schitterende gerechten en een hele fijne service. Dit samen met een mooi terras en een smaakvolle inrichting, maken het tot één van de beste plekken waar wij ooit gegeten hebben. Een hele dikke vette aanrader, zelfs als je niet in de buurt woont. Wij hebben er bijna een uur voor gereden en er absoluut geen spijt van!

Gegeten op 9 maart 2014

Steke64
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prikkelz. De naam van dit restaurant is zo goed gekozen. Wederom een geweldige avond gehad. Wat een verwennerij. Elk gerecht zo verrassend. Heerlijke smaakprikkelz. Bijna niet uit te leggen. Ontspannen sfeer. Vriendelijk personeel. Wat wil je nog meer. Kortom, dit moet je meemaken.

Gegeten op 15 maart 2014

ilsy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk restaurant maar sommige dingen zijn wel jammer
Vb half broodje pp is wel erg zielig,als je aangeeft bij reservatie dat je aantal dingen niet mag eten en toch voorgeschoteld krijgt,en daar geen aanpassing aan kan zijn meer is dat erg vervelend!

Gegeten op 8 maart 2014

youri3

Zo net terug van 1h30 reizen van restaurant prikkelz in Eersel

Tia wat moet ik hier over zeggen !? Was gewoon top, een mooi ervaring wat je nergens mee maakt ! Je doe da niet eten...! je doe da proeven en genieten van iedere hapje wat je neemt. De presentatie is buiten gewoon een super plaatje wat je voor je neus krijg en dat voor iedere gang .

Je proeft de passie en het werk wat er achter staat ! We hadden het prestige menu wat uit 10 gangen bestaat heel mooi geserveerd en perfect uitgelegd door de gast heer !! De wijn arrangement was ook heel goed !

Ik zal gewoon zegen team prikkelz bedankt voor die culinaire avond ga vooral zo door en we komen vast en zeker terug

Groetjes uit België

Youri.

Gegeten op 19 februari 2014

superzeikerd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastische lunch gehad, creatief en vooral alles ook zeer goed van smaak. Ontspannen en geen opdringerige bediening, die ondanks dat wij laat aankwamen en wij toch voor het middelste menu gingen totaal geen haast maakten en ons een geweldige middag bezorgde. Petje af voor wat deze Chef hier met zijn brigade neerzet.

Gegeten op 17 februari 2014

leo27
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ons eerste bezoek aan Prikkelz , wat een Heerlijke beleving echt Gewelidig!
Zoveel creatieve gerechtjes echt een lust voor het oog ,en tongstrelend mmhh!!
Een leuk, met veel kennis en passie team,ook dat merk je als gast ,en is heel prettig.
Kortom een heerlijke avond gehad, Super!
We komen er zeker nog eens van genieten ,Top
Nogmaals Bedankt.
Leo en Henriëtte.

Gegeten op 1 februari 2014

tpas
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden al regelmatig over dit restaurant gehoord, dus besloten we om er maar eens te gaan eten. Om kort te zijn: daar hebben we absoluut geen spijt van! Een leuk restaurant met een jonge, vlotte bediening. De gerchten zijn heel creatief en je krijgt de ene na de andere smaakbeleving voorgeschoteld. Allemaal verrassend gepresenteerd en creatieve combinaties. We hadden gekozen voor het tiengangen culinair menu, en we zaten echt vol. Meer dan genoeg gegeten dus!
Het viel ons wel op, dat er een groot niveauverschil was tussen de gerechten: er waren gerechtjes bij die subliem van smaak waren, mooie ingredienten in mooie combinaties (de bavette, de bloemkool met kerrie, de kwartel, de kreeft), maar soms ook gerechten die wel wat meer smaak zouden mogen hebben.
Als er een dingetje is, wat makkelijk te verbeteren is, dan zou dat temperatuur zijn: de borden worden niet voorgewarmd, en daardoor koelt het eten erg snel af. Bijvoorbeeld de tartaar was dan weer te koud: die mag wat eerder uit de koeling! Maar goed, dit zijn kleine puntjes, vergeleken met de algehele indruk: het was erg lekker en erg varierend. Zeker een aanrader!
Over het cijfer voor het decor heb ik getwijfeld: het restaurant zelf is naar mijn mening wat karig ingericht, met kale tafels en weinig aan de wanden. De gerechten daarentegen, zijn erg mooi vormgegeven, met mooie borden en accessoires. Dat hoort natuurlijk ook bij het decor.

Gegeten op 25 januari 2014

Aadd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een onstuimige en natte avond hadden we afgesproken om hier te gaan eten. Het personeel had de sierkachels buiten op het leuke terras aangestoken en men vroeg bij binnenkomst of wij binnen of buiten wilden eten. Een ontspannen grapje van wat een ontspannen avond zou worden. Ons gezelschap van vier koos voor het vijf gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Al snel werden de amuses gebracht die allemaal zeer fraai gepresenteerd werden. In totaal werden drie amuses gebracht. De puree van bloemkool, abrikoos en kerrie was mijn favoriet maar deed niet veel onder voor een bonbon van eendelever. Mooie subtiele smaken.

Tussen de vijf gerechten werd steeds een tussengerecht geserveerd. Steeds heel fraai gepresenteerd. Ook het brood en boter werd op een niet-standaard manier op tafel gezet. De Chef, Dirk Zwerts, steekt hier overduidelijk veel tijd in.

Een van eerste gerechten was een rogvleugel met een krokantje met wasabi-smaak. Heel lekker. In een mooi tempo volgden de (tussen) gerechten zich op. Opmerkelijk was wel de volgorde van een stukje gegrild rund, vergezeld van een bonbon van bloedworst, dat werd gevolgd door een gerecht met fazant. Persoonlijk had ik die volgorde omgedraaid en ook de geserveerde wijn kon niet echt tegen het gegrilde vlees op maar deed het goed met de fazant. Een paar keer werd bij een gerecht een klein stukje, wat knapperige groente geserveerd. Prima natuurlijk maar de meeste van mijn tafelgenoten vonden het toch te knapperig.

Misschien omdat het restaurant inmiddels (bijna) vol zat, begon de aandacht van de bediening voor onze tafel te verslappen. Er werd echter duidelijk meer tijd doorbracht bij enkele andere tafels, zodat het bijvullen van onze wijnen trager ging en zelfs vergeten werd.

De twee nagerechten waren ook weer prima (de tweede was een lekkere chocolade mouse) en werd geserveerd met een heerlijke Mavrodaphne de Patras wijn. We sloten af met koffie waarbij de friandises weer fraai gepresenteerd op tafel kwamen.

De Chef zet in Prikkelz een eigen stijl neer met mooie presentaties met servies en andere attributen en mooi (misschien wat te druk) opgemaakte gerechten. Al dit visuele geweld heeft misschien wel zijn weerslag op de smaak van de gerechten. Ik zou liever een aantal tussengerechten niet krijgen als de andere gerechten simpeler en (nog) meer op smaak zouden zijn.

Al met al een geslaagde avond met prima gerechten en een redelijk tot goed wijnarrangement dat (bleek later) wat aan de dure kant zit, terwijl de prijs/kwaliteit van het menu zelf dik in orde is.

Ik twijfelde tussen een 8 of 9 voor de score van het eten; De tussengerechten en de presentatie brengen het voor mij toch (net) op een 9.

Gegeten op 3 januari 2014

johan4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tja, Prikkelz blijft prikkelen. Waren we vorige week met de familie voor een soort van vervroegde kerstlunch zijn we vandaag met het gezin gegaan voor het kerstmenu. En werkelijk bijzonder hoe het gehele team van Prikkelz in een kort tijdsbestek de gehele kaart kan omgooien en ook het wijnarrangement aan te passen aan de gewijzigde kaart.
Naast de 'gebruikelijke' Prikkelz klassiekers (de gevogeltelever bonbon mag echt niet van de 'tasting' achterwege blijven, en ook het bloemkoolschuim met abrikozenijs is verrukkelijk). En toen moest het diner nog beginnen. Eerste gerecht was shashimi van hagelverse tonijn met avocado en gedroogde kruiden. Een waar festijn voor de mond en maag. En ook je ogen kun je de kost geven, ook aan de opmaak van de borden wordt veel aandacht besteed. En een prima 'onbekende' maar heerlijke Oostenrijkse wijn als begeleiding. Daarna coquilles in een vanille saus, lekker maar mag van mij wat minder zoet en iets pittiger.
Het volgende vis gerecht was wat mij betreft een waar hoogtepunt: dorade met diverse Oosterse accenten, waaronde gefermenteerde knoflook. Ronduit goddelijk. Daar voor kun je me wakker maken en daarvoor kom ik beslist weer terug. Ook het volgende visgericht, schelvis met rettich en haai-puree. Wederom een topper, begeleid door een mooie Chileense Chardonnay.
Als vleesgerecht hadden we zacht en langzaamgegaarde varkenswang, werkelijk om weg te zuigen! En hier een zeer stevig ruikende Italiaanse rode wijn, maar die verrassend soepel was en prima combineerde met het gerecht.
Afsluitend met een heerljk chocoladetoetje met framboos en natuurlijk de koffie met friandises. Kortom een kerstmaaltijd om te herinneren en met een prima prijs kwaliteit verhouding. Prikkelz bevestigd keer op keer dat het waard is om te vereren met een bezoek! Never a dull moment, altijd wel een of meerdere culinaire verrassingen, uitgekiende spijs-wijn combinaties en een relaxte sympathieke bediening.
Ja wij komen beslist terug!!

Gegeten op 26 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Prikkelz in Eersel

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Prikkelz. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!