Appeltjes van Oranje

• 8.3

• 7.7

SB185
  • Recensies in de laatste twee jaar

Schattig restaurantje met frisse kleuren en een modern interieur. De bediening was attent en het eten smaakte goed. In het begin van de avond waren we de enige maar al snel werd het druk. De bediening was attent en vlot.

Gegeten op 31 januari 2014

Tusa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekkere keuken, soort tapas XL. Fijne eigenaren met enthousiasme voor het vak. Leuk interieur: robuuste houten tafels met mix matched design stoelen. Dat idee mee naar huis genomen. Prijs niet zeer goedkoop dus helaas niet geschikt voor een wekelijks uitje, maar de garnalenkroketjes met zeekraal zijn hemels.

Gegeten op 24 oktober 2013

Francis72
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant heeft een beetje een kille uitstraling, maar omdat al snel alle tafeltjes werden bezet was hier minder van te merken. Het eten daarentegen was super! Ik heb in tijden niet zo lekker buitenshuis gegeten! Vooral de vleesgerechten die we hadden besteld (lendebiefstuk met gefrituurde uienringen en kaas- en wijnsaus, spareribs, gefrituurde gamba's met knoflooksaus) en waren goed van smaak en werden leuk opgediend met eventueel lekkere sausjes. De bediening was behulpzaam en warm.
Leuk concept. De kaart mag van mij wel iets uitgebreider, ondanks dat er lekkere en ook aparte gerechten op staan.

Gegeten op 29 juni 2013

JeroenAnneke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij 'Appeltjes van Oranje' in Enschede tijdens een vrijgezellenfeest! Ontzettend vriendelijke en warme bediening, heerlijk eten en leuk opgediend. Ik heb een lactose-intolerantie en hier is perfect rekening mee gehouden. Bij elk gerecht werd netjes aan mij gemeld of er lactose etc. in voorkwam en veel gerechten waren speciaal hierop aangepast zodat ik bijna alles kon mee-eten; heerlijk! Het komt niet vaak voor dat ik zorgeloos in een restaurant kan aanschuiven, zonder bang te zijn dat men niet goed weet wat er allemaal bij zo'n intolerantie komt kijken. Ik had het volste vertrouwen in 'Appeltjes van Oranje'! Heb echt genoten die avond en uiteraard geen buikklachten gehad :-D

Gegeten op 25 mei 2013

HesterT
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd gezellig, altijd vrolijke bediening én altijd lekker eten! Bij Appeltjes van Oranje is alles goed verzorgd voor een gezellig avondje uit met partner, vrienden of collega's. Er is op de kaart voor ieder wat wils te vinden, zowel mensen die van 'gewone Hollandse pot' houden als mensen die iets avontuurlijker zijn ingesteld.

Ik ga hier af en toe heen wanneer ik op een gewone donderdag of vrijdag zin heb om lekker te tafelen met een goede fles wijn, zonder poespas. In sommige restaurants gaat laagdrempeligheid ten koste van het niveau van het eten. Bij Appeltjes is dat gelukkig niet het geval. Een aanrader voor een leuke avond uit!

Gegeten op 14 maart 2013

murb
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was goed bereid en smaakte goed, totaal geen teleurstelling. Aan de andere kant ontbraken echte positieve uitschieters. De kaart is wat gewoontjes en echte verassingen bleven uit. Gewoon stuk voor stuk lekker smakende, goed bereide, gerechtjes (we waren er met z'n drieën en hebben alles gedeeld, dus redelijk wat hapjes geproefd).

De bediening was enthousiast, zonder irritant te zijn. En standaard gewoon een glas kraanwater. Netjes.

Gegeten op 18 januari 2013

EllendeRuijterGroen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastisch om met een groep in een informele sfeer te eten. Je deelt met elkaar het eten (kleine gerechtjes) en daardoor ook de gesprekken. Garnalenkroketjes zijn top net zo als de zelfgemaakte frieten. Maar ook de risottoballetjes (?) werden nog een keertje bijbesteld. Zowel voor de vleeseters als de vegetariërs ruim voldoende keus. Prettig dat er gewoon een karaf kraanwater werd geserveerd!

Gegeten op 19 november 2012

DeathStella
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het idee van het restaurant is dat je 2 of 3 gerechtjes per persoon bestelt en deze dan deelt met je tafelgenoten. Het concept is leuk, gezellig en informeel. Belangrijker nog is dat het eten erg goed is. Toen wij hier waren was het erg druk. We kregen een tafel naast een grote groep, terwijl we gereserveerd hadden. Dit vonden we wel een minpunt. We werden eenmaal vergeten, maar dit werd correct opgelost door het aanbieden van een gratis drankje. Al met al een erg leuk en goed restaurant waar we zeker nog eens zullen komen.

Gegeten op 15 december 2012

BarKroon
  • Recensies in de laatste twee jaar

Helaas, het was een Indonesische week of iets dergelijks dus geen ossehaaspuntjes maar een verplicht basismenu bestaande uit rijst, groente en wat sausjes a 9 euro pp. Als bijgerecht kon je saté nemen, of garnalen of rundvlees of tahoe. Niet veel keus maar wat we hadden gekozen, smaakte lekker. Leuke frisse zaak en gezellige bediening.

Gegeten op 23 december 2012

yuniper
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren voor het eerst gegeten bij Appeltjes van Oranje. Ik moet zeggen dat dit het eerste restaurant is in Enschede waar ik echt enthousiast over ben. De prijs/kwaliteit verhouding is gewoon goed. De garnalenkroketjes zijn echt een aanrader. Wij hebben uiteindelijk 3 pannetjes p.p. besteld (we zijn grote eters) ipv 2, maar het bleek geen enkel probleem tijdens het eten iets bij te bestellen. De sfeer was gezellig en het personeel uiterst vriendelijk en attent.

Gegeten op 21 november 2012

Schrijf zelf een recensie over Appeltjes van Oranje in Enschede

Schrijf hieronder je recensie over Appeltjes van Oranje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!