Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Japans Restaurant HANASATO

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Authentiek tot in de finesse gegeten!!
Wat een kwaliteit en smaak.
Uitstekende bediening in alle opzichten.
Een aanrader eerste klas!

Gegeten op 20 december 2014

jeanpaulgraft

Wat komen wij toch graag bij, wat pns betreft, het beste japanse restaurant van Groningen
De voorgerechten, lekkerste zalm cq sashimi ooit gegeten en de shabu shabu is onovertroffen, we komen snel terug

Gegeten op 31 oktober 2014

ineke53

Heerlijk puur gegeten bij dit restaurant! Erg vriendelijke bediening. Onze favoriet is de shabu shabu, de Japanse fondue met Rib eye van Black Angus. Dit wordt bevroren gesneden (anders is het niet te snijden) en dan in de bouillon, heerlijk. Heb je niet genoeg dan krijg je er vlees bij. Ook sashimi van zalm, voorgerecht was heerlijk.
Toetje niet gehad maar wel koffie met heerlijke bonbons en is het schaaltje leeg, geen probleem er komt zo een nieuwe! Een aanrader!

Gegeten op 15 juli 2014

yuniper

Afgelopen weekend hier voor het eerst geweest. Het eten is voortreffelijk. We hadden alleen kleine trek dus hebben meerdere kleine gerechten besteld (allemaal aanraders: gefrituurde zachte tofu, gebakken koningsoesterzwam, gefrituurde groenten, sushi). Er werd ons wel herhaaldelijk mede gedeeld dat je normaal alleen een combinatie van voor- en hoofdgerecht kon bestellen. Dit werd op een ietwat onplezierige wijze duidelijk gemaakt, alsof we dit hadden moeten weten en we van geluk mochten spreken dat er een uitzondering werd gemaakt. Maar bij de meeste Japanse restaurants die ik ken is het juist wél mogelijk een combinatie van kleine gerechten te bestellen, dus dit mag wat mij betreft wel expliciet duidelijk worden gemaakt (bijvoorbeeld op de kaart).

Gegeten op 28 juni 2014

Garnalensoep

Uistekende Japanner in Groningen. Heb hier meerdere keren gegeten waarvan de laatste keer ik de Noorse zalm sashimi (heerlijk zacht!) en ebi tempura als voorgerechten heb genomen. Hoofdgerecht was uiteraard shabu shabu, ik heb hier de standaard beef genomen. Heerlijk zacht vlees en netjes een uitleg van het personeel wat bij welke saus lekker is.

Zaak is relatief klein, maar doordeweeks niet al te druk en je kan er gewoon een gesprek houden zonder dat de mensen aan de tafel ernaast je kunnen horen. Vriendelijk en attent personeel - zeker het terugkomen waard!

Gegeten op 13 mei 2014

pvalkier

Smakelijk eten, verfijnd en niet complex.
Ik ben geen Japan-expert, maar dit past wel bij het beeld dat ik had van authentiek Japans eten.
De shabu shabu van Angus beef is mals en heerlijk van smaak met de bijbehorende 'dip' van soja/rettich/bosui.
Zeer goede service en uitzonderlijk vriendelijk personeel. Heerlijke sake gedronken.
Prijs-kwaliteit is zeer goed.

Gegeten op 11 mei 2014

Terreurwilg

Gegeten op 13 april 2014

LHuisman

Gegeten op 18 april 2014

tomzo

Een zeer goed restaurant. We hebben hier heerlijk gegeten, beginnende met edamame, zoute boontjes, niet enorm bijzonder maar zeer lekker. Hierna kwam de atsuage tofu, een gerecht dat ik zelf nog nooit eerder had gehad, maar het was zeer smakelijk, een ietwat aparte smaken combi die mogelijk niet voor iedereen is, maar zeker het proberen waard. Hierna kwam de sashimi, zeer vers en erg smakelijk. Het hoofdgerecht, de shabu shabu is vrij bijzonder, zeker als je het nog nooit eerder hebt gedaan. Onze bestelling bestond uit meerdere soorten vlees (kip,varken,bief) en groentes, die je vervolgens zelf in de bouillon moet koken. Wij vonden dit erg lekker en hebben er van genoten. Ondanks dat we behoorlijk vol zaten besloten we toch nog een toetje te nemen, het ijs assortiment. Veel verschillende rare smaken, leuk en bijzonder en lekker.
De bediening was niks mis mee, alles was op tijd en we hebben nooit lang moeten wachten.
Het decor is vrij minimalistisch, maar wel zoals ik me een Japans restaurant voorstel.

Gegeten op 7 maart 2014

sananas

Ik kan mij eigenlijk helemaal niet vinden in de lovende recensies hier. Ik vond het eten absoluut niet bijzonder, het was, tja, okee, maar niet meer dan dat. Lekkere amuse, prima maar zeker niet speciale sushi (eentje viel wat uit elkaar, smaakt daardoor niet minder maar het hoort niet), ik heb zeker betere sushi gegeten. Het pièce de résistance, de shabu shabu, vond ik ook niet bijzonder. Wellicht had ik er te veel van verwacht; het is een vorm van vlees/vis/groenten bouillonfondue. Dus je mag datgene wat je besteld hebt zelf garen in een soms wel erg enthousiast kokende bouillon. Natuurlijk is dit erg gezond, en de producten zijn inderdaad vers en mooi gesneden, maar hiervoor ga ik niet uit eten.
Daarnaast stond de fles wijn die wij hadden besteld beschreven als een typische Chardonnay maar wij vonden 'm nog vrij zuur.

Gegeten op 31 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Japans Restaurant HANASATO in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Japans Restaurant HANASATO. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.