Japans Restaurant HANASATO

• 8.4

• 7.9

LHuisman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hanasato stond bij mij al lang op de "verlanglijst"om eens te gaan eten! De goede recensies op IENS, de nieuwsgierigheid naar Shabu Shabu en het feit dat ik erg van japans specialiteiten goud waren hier de redenen voor.

Gisteren is het er eindelijk van gekomen en heb ik met een vriend er gegeten en ik moet zeggen dat ik minder enthousiast ben dan de meeste recensenten voor mij. De maaltijd begon veelbelovend met een amuse van zalm, kaviaar van haring en een beetje wasabi. Een fijn en erg lekker hapje wat meteen de Japanse smaken weer oproept.

Als voorgerecht hebben we van de kaart een aantal gerechtjes besteld: De sashimi van de dag, een Sushi rol ( zalm advacado), een salade van verschillende soorten zeewier en als warm voorgerecht grote garnalen in tempuradeeg.

Dit smaakte alles zeer goed met als absolute aanrader de sashimi van coquilles st-Jacques.

Deze ronde werd gevolgd door een heldere Japanse soep, deze vond ik wat vlak.

Als hoofdgerecht hebben we beide de Shabu Shabu gekozen en op advies van de bediening die "geupgrade" met de Organic Prime rib ( Mac Angus). Dit is een duurdere variant van rundvlees en benadert het beste het hoogwaardige wagyu vlees dat in Japan wordt gebruikt maar niet mag worden geexporteerd.

Ik moet zeggen dat deze gang mij tegen vel. De shabu Shabu is een bouillon fondue waarbij je het gekozen vlees of vis op smaak brengt met een sesam op Ponzu saus. Het was een leuke eet ervaring maar ik moet zeggen dat ik het niet heel bijzonder vind. Tevens vind ik het wat teleurstellend dat het dure vlees in bevroren plakken op je bordt ligt.
Wel zijn de plakjes lotus bloem wordtel leuk om te eten en iets totaal nieuws.

Als dessert was het assortiment Japanse ijs een absolute aanrader. hele bijzondere verfijnde smaken met als hoogtepunt het wasabi ijs.

Als ik terugkijk heb ik een leuke en gezellige avond gehad. Ik heb een paar hele lekker bijzondere smaken geproefd maar ik vond ( als echte Nederlander) de prijsverhouding tot het gebodene scheef. Wij waren (inclusief drankjes waaronder één fles wijn) vijfentachtig euro p.p verder en voor dat bedrag zou ik toch liever de volgende keer bij een beter restaurant gaan eten

Gegeten op 18 april 2014

sananas
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kan mij eigenlijk helemaal niet vinden in de lovende recensies hier. Ik vond het eten absoluut niet bijzonder, het was, tja, okee, maar niet meer dan dat. Lekkere amuse, prima maar zeker niet speciale sushi (eentje viel wat uit elkaar, smaakt daardoor niet minder maar het hoort niet), ik heb zeker betere sushi gegeten. Het pièce de résistance, de shabu shabu, vond ik ook niet bijzonder. Wellicht had ik er te veel van verwacht; het is een vorm van vlees/vis/groenten bouillonfondue. Dus je mag datgene wat je besteld hebt zelf garen in een soms wel erg enthousiast kokende bouillon. Natuurlijk is dit erg gezond, en de producten zijn inderdaad vers en mooi gesneden, maar hiervoor ga ik niet uit eten.
Daarnaast stond de fles wijn die wij hadden besteld beschreven als een typische Chardonnay maar wij vonden 'm nog vrij zuur.

Gegeten op 31 januari 2014

Karmawillkillyou
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier heerlijk gegeten, service zeer goed. Amuse en soepje erbij waren echt smaakvol. Sashimi mix en shabu shabu met vis en vlees waren allebei fantastisch!
Ik heb niet beter Oosters gegeten in Nederland. Een aanwinst voor Groningen!

Gegeten op 9 maart 2014

du1505
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond hebben wij bij Hanasato gegeten. Er was een groep van 16 luidruchtige gasten dat was jammer, daarom moesten wij wat lang wachten op bv drinken. Het personeel bood herhaaldelijk excuses daarvoor aan, erg netjes. Leuke jonge bediening. Wij hebben genoten van de Sashimi assorti, de Sushi zalm avocado en de shabu-shabu primrib en seafood. Alles was heerlijk, ontzettend vers en mals. Tussendoor kregen we nog een zeer smakelijk soepje en vooraf een heerlijke amuse. Wij hebben heerlijk gegeten en komen graag nog eens terug, een aanrader!

Gegeten op 14 maart 2014

Car50
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk eten, voorafjes verrukkelijk en de ijstoetjes inderdaad verrassend. We hebben 4 uur aan tafel gezeten, wat een fijne sfeer!

Gegeten op 18 januari 2014

lekker1313
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten. Super verse vis, top vlees, echt Japan in Groningen. Komen zeker terug voor een avonds genieten. Bijzonder de yuzu peperpasta speciaal ingevlogen uit Japan.

Gegeten op 9 januari 2014

henrivaneeghen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via Iens bij Hanasato beland en wat een mooie avond. De door ons bestelde voorgerechten waren de lekkerste ooit, de zalm en tonijn zijn voortreffelijk. De shabushabu is ook meer dan lekker, ofwel, aanrader voor Groningen en meer dan dat!

Gegeten op 29 november 2013

massan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Driewerf hoera voor Hanasato in Groningen! Ik wilde een vriendin bedanken met een bijzonder etentje, en dat is uitstekend gelukt. We hebben genoten van de bijzondere smaken en de zeer attente bediening. Het meest genoten heb ik van het dessert: ijs van zwart en wit sesamzaad. Zo lekker dat ik stiekem nog wel een portie zou willen. Enige storende aan de avond was een groepje luidruchtige mannen elders in het restaurant. Ik zou mensen die lekker willen ''brallen'', adviseren een ander restaurant uit te kiezen. Daar is dit ''fine dining'' restaurant minder geschikt voor. De enige tip die ik nog wil meegeven aan de aardige eigenaar is dat de menukaart onrustig op ons overkwam. De foto's, verschillende talen en zelfs verschillende lettergroottes zorgen ervoor dat een rustig overzicht mist.

Gegeten op 28 november 2013

lets-bins
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wow! Ik heb zelf een jaar lang in Japan gewoond en ik moet zeggen: het beste Japans wat ik ooit in Nederland heb gehad. Het is absoluut niet te vergelijken met de all you can eat zaken in de stad. Je proef dat de vis echt vers is. Een avond hier dineren is voor mij weer een avond in Japan zijn!

Ik heb hier meerdere keren gegeten en dit zijn de highlights:
1) De special - het assortiment sashimi met poon, st. jacobsschelp en zalm. Wow! enorm vers en de scallop smelt op je tong, zo mals!
2) Amuse - staat niet op de menu kaart! Kan wel als je besteld van te voren en reserveerd. Volgens mij is het ook wisselend maar wij kregen kwal (yum! verassend lekker, net als in Japan), zalm tartaar (met wasabi stam!) en gekookte groentes (wat een stuk lekkerder is dan het klinkt).
3) de sushi rol! Royale portie van de zalm avocado sushi... Veel beter dan welke sushi dan ook in Groningen! Alhoewel ik het niet aanraad alleen voor de sushi hier te komen...Er is veel meer dan alleen dat!
4) De shabushabu! Vooral de Organic... Mijn vader had de seafood en mijn vriend de aji (gemengd vlees) en ik, als luxe paard, de organic. Nou, iedereen at van mijn bord...

Ik kan dit restaurant echt een "fine dining" plek noemen! Veel beter dan die all you can eat schranstenten met hier kwaliteit over kwantiteit (en zo weinig krijg je niet).

Voor mensen die de echte Japanse keuken willen leren kennen of weer willen worden teruggebracht naar Japan... een echte aanrader!

Gegeten op 16 november 2013

kath78
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het voorgerecht was erg goed, de sashimi was van een heerlijke kwaliteit zalm, en ook de sushi was geweldig. Daarnaast nog gefrituurde kip gehad, die was niet bijzonder, smaakte nogal naar frituurvet. De shabu shabu vond ik ook niet heel bijzonder, fonduen in bouillon, ik zou dat de volgende keer niet meer nemen. Prijs/kwaliteit niet helemaal in overeenstemming, vind het best duur voor wat je krijgt.

Het was ook niet veel, ik had best nog wat gelust of vooraf nog even wat moeten eten. Duurde ook erg lang voor we iets kregen, wat ik niet snap, want het hele restaurant was Shabu Shabu aan het doen, en dat vergt erg weinig bereidingstijd, of er was slecht voorbereid.

Bediening was ok, er werd nogal veel aangeraden, maar argumentatie bleef achterwege. Kaart was erg onduidelijk en schreeuwerig, veel te veel informatie. Wijn was van prima kwaliteit.

Kortom: ga hier lekker sashimi en sushi eten, maar voor de rest hoef je er niet naartoe.

Gegeten op 1 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Japans Restaurant HANASATO in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Japans Restaurant HANASATO. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!