a TripAdvisor company

2. Japans
  3. Topper 2016
  1. Toon telefoonnummer 050 360 45 06

Werelderfgoed eten

Bij Japans restaurant Hanasato is het eten zo bijzonder dat het door Unesco bestempeld is als cultureel werelderfgoed. De traditionele Japanse keuken Washoku stijl wordt bewaakt in het Groningse restaurant.

JWW11

We hebben het viergangen menu genomen. Kort en goed: heerlijke smaken, goede producten en geen frutsels. Strak gepresenteerd. Smaaksensaties varieerden tussen WAUW en lekker. Amuse wauw, soep lekker. Hoofdgerecht shabu-shabu was verrukkelijk. Je vraagt je alleen af wat er met die fenomenale bouillon gebeurt als je weg bent.
Tip: tegen mijn gewoonte in, neem een groene thee of sesamzaad ijs als dessert. Weer wauw.
Service was erg to the point, vakkundig en vlot. Toch maar een 7 omdat het ook wel erg strak was, tikje streng voor mijn smaak.
Decor is mooi. Past bij het eten en de service: strak.
Ja het is een aanrader en ja ik kom terug.
Voor 3 personen waren wij € 170 kwijt. Naar mijn smaak in balans met de kwaliteit.

Gegeten op 26 maart 2016

marinkeke

Ontzettend goed gegeten in dit knusse intieme restaurant. Een vooraf samengesteld 5 gangen menu genomen. De gang met sushi is echt super, evenals de kooktechniek shabu shabu: een soort Japanse fondue. Alles goed op smaak, erg gezond, en meer dan maagvullend!

Gegeten op 27 februari 2016

Jondako

Het was een echte beleving om hier te eten. Veel vis (en ik ben niet zo'n visliefhebber), maar het was heerlijk. Kraakverse zalm, rode poon met lekkere wasabi en sausjes. Daarna de shabu shabu met Wagyu vlees en vis. Het vlees smaakte geweldig. De bediening was top. Lekkere sake gedronken. Top avond gehad. Neem er de tijd voor, het is de moeite waard.

Gegeten op 3 maart 2016

michaël24

Wat een mooie toevoeging aan culinair groningen! In een klein restaurant (12 tafels) kan je uitstekend en verantwoord eten: origineel japanse gerechten. We kozen voor de shabu-shabu, in dit geval seafood in een heerlijke bouillon gegaard. Dat doe je zelf, Lekker zelf "fonduen". Het is pure smaak. De jonge obers gaven vriendelijk en deskundig commentaar .

Gegeten op 28 februari 2016

petra238

Mijn man en ik houden van Japan en Japans eten, maar we waren zelf ook op zoek naar iets anders dan de standaard sushi. Gelukkig is er een geweldig restaurant in Groningen die Shabu Shabu aanbiedt en een aantal andere authentieke gerechten. Omdat het een niet al te grote plek is, krijg je alle aandacht en service die je nodig hebt. Het was een ware beleving, het eten is heerlijk vers, puur bereid en van uitstekende kwaliteit. We komen graag terug om het nog eens over te doen!

Gegeten op 17 februari 2016

DeReuf

Ik heb al de nodige ervaring met de Japanse keuken en zat nu eens niet te wachten op zo'n doorsnee all-you-can-eat sushi eetfabriek. Hanasoto biedt gerechten die zijn bereid volgens de Washoku stijl. Wij kozen voor het Waygu Premium Herfstmenu en werden aangenaam verrast: heerlijke amuse, sashimi met wasabi die je volgens mij nergens in Nederland kan krijgen, perfecte Kazusuke met gemberscheuten en als klap op de vuurpijl één van de beste shabu-shabu die ik in Nederland gegeten heb. De Wagyu die hier geserveerd wordt is echt van heel hoge kwaliteit.

Overige pluspunten: klein en knus restaurant, goed wijnadvies en geen gehaast aan tafel. Wij hebben er dik drie uur gezeten. Als je op zoek bent naar eens iets 'aparts' is dit restaurant echt een aanrader.

Gegeten op 19 december 2015

milan

Op basis van de Iens top 21 zijn we hier ook maar eens gaan eten. We hebben gekozen voor het meest uitgebreide menu, want tsja ze staan wel op de eerste plaats bij Iens he. De gangen gaven regelmatig zo'n idee van huh past dat wel bij elkaar? En dan een smaaksensatie van jewelste. Heel interessant. De bediening heeft geen toelichting nodig. Is gewoon van hotelschoolkwaliteit. De sanitaire voorzieningen zijn wat krap (maar de krantenartikelen aan de muur zijn wel leuk. Goed te zien dat men er trots is op het succes!)

Gegeten op 21 november 2015

Danibrune

Wij hadden een 6 gangen menu wat begon met jellyfish en soort van bonen die je zelf moest doppen, heerlijke sashimi, toen een schaaltje met 5 kleine hapjes oa eend en zeeegel, een bouillon, kip met truffel en geconfijte citroen en shabu shabu met waygu. Alles was verrukkelijk alleen shabu shabu vonden wij zelf niet iets bijzonders. Het zelfgemaakte kastanje ijs was ook heerlijk. Wemoesten naar mijnidee wel wat lang op de rekening wachtten dus ben voor de tweede keer gaan vragen. Bediening was vriendelijk en alles wordt uitgelegd.

Gegeten op 19 september 2015

Restaurant - 5 maanden geleden

Geachte mvr Danibrune,

Dankzij uw recensie zijn wij tot begrip gekomen dat de Japanse keuken voor sommige mensen toch iets nieuws is (uitzondering v/d sushi) en dat we alles beter uit moeten leggen (bijvoorbeeld, de edamame hoef je niet doppen en je hoef niet elk boontje met stokjes te eten).

Japanse gerechten zijn erg anders. Geen zware sauzen, geen zoet-en vettige smaak en geen room of boter. Maar fijnproevers houden van de Japanse keuken. Waarom? Om dit uit te leggen gaan we beginnen met het schrijven over Japanse gerechten op onze website of facebook pagina. Ook in 2016 gaan we af en toe schrijven over foodtrends uit Tokio gezien het moeilijk is voor Nederlanders om hierover informatie te verkrijgen door het taalverschil.

We hopen dat ons initiatief u uitnodigt om voeding uit andere culturen met een nieuw perspectief te bekijken.

Met vriendelijke groet,

Hanasato

jesper7

Dit (Japans) restaurant onderscheidt zich op alle vlakken van de meeste (Japanse) restaurants. De kwaliteit van het eten, de bereiding, de bediening, alles aan dit restaurant is top. Wij hadden het klassieke menu, met als hoofdgerecht Shabu-Shabu met Wagyu 8+ rib-eye en Seafood. Wagyu is vanwege de naamsbekendheid, inmiddels bij veel restaurants te verkrijgen. Doch zijn er weinigen waar je echt het verschil proeft. Bij Hanasato proef je dat Wagyu ook echt een bijzonder stuk vlees is. We hebben er in ieder geval echt genoten van het heerlijke eten. Ook de bediening was top. Het restaurant zelf is klein opgezet, waardoor het restaurant een gezellige, intieme sfeer ademt. Hanasato staat daarom ook bij ons in de top van de Japanse restaurants waar wij hebben gegeten.

Gegeten op 30 augustus 2015

Emanuel56

Mijn echtgenote, mijn zoon en ik hebben fantastisch gegeten. Het enige minpuntje was dat dit restaurant ook grotere groepen accommodeert en daar leent de grootte van het restaurant zich niet voor. Het was daardoor lawaaiig en dat komt de 'totaal ervaring' niet ten goede. Wij hadden gekozen voor het Wagyu menu. De gegevens ervan zijn op de site van Hanasato te vinden. Wat niet te vinden is, is onze ervaring. En die was in 1 woord: geweldig!
Ieder gerecht is door de eigenaar van het restaurant uitvoerig toegelicht.
We zijn opnieuw een ervaring rijker en onze smaakpapillen zijn gestreeld.

Gegeten op 17 juli 2015

Schrijf zelf een recensie over Japans Restaurant HANASATO in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Japans Restaurant HANASATO. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.