Japans Restaurant HANASATO

2. Japans
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 050 360 45 06

ojeem

Hier een beetje op de bonne fooi toch een tafeltje gekregen. Het restaurant is klein en vrij smal, waardoor als in ons geval een wat groter luidruchtig mannengezelschap bezt heeft genomen van het restaurant, het luidruchtig is. Maar goed,,wij krgen een ander tafeltje met wat minder lawaai en toen .... begon een voor Gronongen ongekende culineaire avond. Het begon met een zeer dlicate ameuse met wasabi, haring eitjes enz. Verrukkelijk. Darna licht gegrilde soya bonen als een soort knabbeltje, origineel en prima.
Omdat wij voor het menu met wagyu shabu shabu als hoofdgerecht kozen, kregen wij eerst een merr dan voortreffelojke sushi met coquille, zeebaars en zalm. Super vers en smeltend op d tong.
Tussengerechtje een kleine bpuillon, gevolgd door een ruime portie Wagyu vlees. Prachtig dooraderd en van ongekende malsheid en textuur. En zo ging het door, met prima Sake ( wel prijzig) maar koud en warm te krijgen!
Ik heb in mijn leven meermaals in Japan gegeten. Weliswaar is de vorm van eten - meer kleine fijn gerechtjes - dan hier, de kwaliteit van het gebodene kan wedijveren met het originele Japanse. Wie accepteert, dat Japans eten in Nederland ( Groningen) voor een groter publiek toegankelijk moet zijn, is bij Hansanto zeer goed bediend! In alle opzichten een aanrader, neem eel een goede portemonnaie mee!!

Gegeten op 22 april 2015

shyras

Afgelopen zondag bij Hanasato kennis gemaakt met de echte Japanse keuken. We hebben van een voortreffelijk 6-gangen diner genoten met als afsluiter een heerlijke shabu-shabu (bouillonfondue). De door de eigenaar aangeraden sake paste perfect bij het eten. De bediening was prima geregeld en aan het einde van de avond zijn we met een zeer tevreden gevoel naar huis gegaan.

Gegeten op 19 april 2015

jjens

Het was een geweldige ervaring om bij Hanasato de Japanse keuken te leren kennen. De meerdere gangen werden als schilderrijtjes opgediend en de smaak was voortreffelijk. Ook Shabu Shabu (bouillonfondue) was een aangename manier van tafelen.
De bediening was voortreffelijk. Op een ongedwongen manier werd alles met overgave gepresenteerd.
Het restaurant is gezellig en de sfeer is prettig. Alle lof voor Hanasato.

Gegeten op 19 april 2015

Proever-NL

Vanavond bij Hanasato gegeten en nooit weer! Eten was lekker maar het is zo ontzettend jammer dat Japans eten in dit jasje wordt verkocht met typisch westers voor-, hoofd en nagerecht. De zeer jonge bediening had geen verstand van Japans eten. Sushi zeer beperkt, eigenlijk maar 2 soorten. Alles VEEL te duur! Voor extra rijst (1/2 mini kommetje) en miso soup (niet te drinken en lepeltje vol) betaal je €15 voor! De bediening probeert dit te verkopen dus let op! Alles is plus plus plus op de rekening, zelfs voor saus en praat ik niet over €2-3. Vage "diversen" dus pas op! Er zijn meer restaurants met goed eten en Hanasato ga ik nooit en nooit meer heen!

Gegeten op 11 april 2015

willeke24

Heerlijk gegeten gisteren met zijn 2-en! Beiden zijn we dol op Japans eten en na de reviews gelezen te hebben en vanwege de shabu shabu besloten om hier te gaan eten.
En inderdaad: het eten was fantastisch! We hebben gekozen voor het menu met vooraf de zalm en avocado sushi, sashimi vd dag, de teriyaki kip en de gefrituurde garnalen en als hoofdgerecht de shabu shabu met seafood en Wagyu (wat duurder vlees, dunne plakken; echt een aanrader. Dit is fantastisch!). En bij het dessert is de pruimenlikeur ook goed! Al met al zeer goed gegeten, goeie kwaliteit en de warmhoudplaat voor de shabu shabu is netjes verwerkt in de tafel.
Enig minpuntje vonden wij de bediening; alhoewel ze erg vriendelijk en behulpzaam was, was het allemaal erg onhandig en langzaam en verschillende keren ging de bestelling niet goed en duurde lang.
Het decor is netjes en eenvoudig.

hoffje

Heerlijk gegeten in dit restaurant. We hebben gekozen voor een zes gangen menu. Dit staat niet op de kaart maar vraag er naar. Je krijgt op deze manier een reeks van proeverijen, allen heerlijk! Vergeet niet om bij het dessert de pruimenlikeur te bestellen. Kost iets extra, maar het is echt een lekker drankje!

Gegeten op 21 maart 2015

Proever44773

Erg lekker gegeten en zeer vriendelijke bediening en alles super vers! Kom hier zeker terug! Super malse ossenhaas en heerlijke shusi!

Gegeten op 7 maart 2015

Lisa430

Na een blik op Iens geworpen te hebben was de keuze direct gemaakt: de combinatie dat Hana Sato het hoogst gewaardeerd was en ik erg van Japans eten houd maakte verder zoeken niet meer nodig. En kwam ik bedrogen uit? Allerminst! Dit is by far het beste Japanse restaurant waar ik ben geweest :)

De eigenaar verleidde mij tot het 6gangen menu (doen!) waardoor ik van alles heb gegeten: Edamame, sashimi, een bento box met zeer verschillende hapjes die stuk voor stuk een (subtiele) smaaksensaties waren, soep (schitterende en heerlijke heldere bouillon), vis -ik meen Gindara kasuzuke- zo ongelovelijk lekker en vervolgens de (Black Angus) shabu-shabu. Doordat je het vlees en de groenten zelf fonduet in de zeewierbouillon, voelt het iets minder als 'fine dining', maar de wijze van serveren en de perfect bijpassende sauzen, maakt dit het feestelijk hoogtepunt van de avond. Verrassend lekker dessert, het huisgemaakte ijs met pudding van tofu.

De ruime keuze aan sake (niet goedkoop, maar prijs meer dan waard) maakte het helemaal af. Tel daar de prettige, rustige ambiance en behulpzaam personeel (meiden in de bediening ook erg aardig wel duidelijk nog minder kennis/ervaring) bij op en dat maakt een fantastische avond!

Gegeten op 4 maart 2015

Mariska050

Het eten was top! Als voorgerecht sashimi, met als topper de coquille. Als hoofdgerecht de Shabu Shabu (gemixte variant), een echte aanrader!. Goede kennis van de professionele bediening. Dezekwamen wel iets te vaak langs vandaar een 9. Interieur is een sobere Japanse stijl.

Gegeten op 3 oktober 2014

H-H

Gisteren bij toeval dit Japans restaurant ontdekt. Erg lekker, heerlijke ambiance en fijne bediening. De inrichting en het decor helpen je te concentreren op de fijngevoelige smaaksensaties. Smaaksensaties die werkelijk het hele spectrum langsgaan zonder overdaad. Op advies van de ober een paar begeleidende wijnen en een speciale Japanse pruimenwijn meegeproefd. Zeker een restaurant voor ons om terug te keren en is aan te bevelen voor fijnproevers.

Gegeten op 4 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Japans Restaurant HANASATO in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Japans Restaurant HANASATO. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.