a TripAdvisor company

2. Japans
  1. Toon telefoonnummer 020 640 72 00
  2. www.restaurantkokusai.nl

Horecaman

Vol verwachting eindelijk gegeten bij kokusai. Een warm welkom ondanks dat we niet hadden gereserveerd. De bediening was snel en cordaat, echter als je iets te drinken wil bestellen voor de tweede keer dan duurt het even voordat je contact hebt met de bediening. Wat betreft het eten, helaas weinig smaak en erg flauw. Al met al toch een lichte teleurstelling.

Gerard01

Duidelijk niet mijn ding, we waren met 10 man in deze mega tent de gereserveerde plek was niet beschikbaar, converseren was onmogelijk.
fouten in bediening waren eerder regel dan uitzondering.
Op het eten zelf valt niet veel aan te merken maar top vond ik het niet.
Nee deze grote "van der Valk"restaurants sla ik liever over, maar ja met een groep heb je het niet altijd voor het zeggen.

Gegeten op 8 maart 2015

Kim1976

Een waardeloze avond! De eerste gang ging goed, op de boontjes na, die we ook nooit meer hebben gekregen. Vervolgens aangegeven dat we al 20 minuten op de tweede gang zaten te wachten, waarop gezegd werd de derde gang alvast door te geven. Toen liep alles in de soep. Alles kwam dubbel of helemaal niet en hebben we meerdere malen discussie moeten voeren met verschillende personeelsleden. Inmiddels was de sfeer al dusdanig gespannen waarop wij aangaven een oplossing met de manager te willen zoeken. De manager liet tien minuten op zich wachten en i.p.v. naar oplossingen te zoeken, schoof hij de verantwoording op ons af. En dan gek kijken wanneer je woest op staat en weg loopt. Coulance was ver te zoeken en een oplossing kwam er niet. Kokusai een dikke nul!

Gegeten op 5 april 2015

albert201

De gerechten hier vond ik wat wisselend van smaak. De sushi is niet heel subtiel qua smaak en de rijst wat te hard. In de hand roll met tonijn stoppen ze iets mayonaise-achtigs dat er niet hoort. De guyoza zijn daarentegen wel erg lekker.

Ook over de service heb ik gemengde gevoelens, al valt de balans daar wat positiever uit. Het eten werd heel snel gebracht en het personeel was erg attent. Aan de andere kant gingen ze de tafel al schoonmaken terwijl een van ons nog aan zijn laatste gerecht bezig was.

Gegeten op 24 maart 2015

Proever_1986

We waren een jaar niet meer bij dit restaurant geweest, voorheen 2 keer lekker gegeten. Gisteren was het een ramp! Personeel liep kriskras door elkaar, men had in het eerste half uur al 6 keer tegen mijn stoel aan gelopen, muziek stond veel te hard en was alles behalve relaxt, zaten precies onder de speaker van de muziek waar het stof aan hing te bungelen en de sushi werd geserveerd op warme!!! borden. Op de site staat dat je 2,5 uur kunt 'genieten'. Komen om 5 voor half 7 aan en er werd ons verteld dat we tot kwart over 8 een tafel hadden. Om half 8 toen de jongen van de bediening ronde 3 op tafel zette werd ons gevraagd of we hierna nog wilden bestellen. "Nou eerst dit opeten en dan zien we weer verder". Er werd ons verteld dat het druk is in de keuken en anders kwam het eten niet op tijd. 5 over half 8, jongen kwam weer aan tafel, gerechtjes waren nog niet op en er werd wederom gevraagd of we nog wilden bestellen (we hadden nog 40 minuten!!). Hij ging met ons in discussie en om een lang verhaal kort te maken: als we nu niet zouden bestellen kregen we niks meer te eten! Nou op dat moment hadden we gegeten en gedronken. Rekening gevraagd en met gierende banden weg gereden! Nu spijt dat we nog zo netjes zijn geweest om te betalen...!!

Gegeten op 2 april 2015

karin 1

Ik geef het toe. Ik ben een verwend kreng. Ik had al wat goeie recensies gelezen en wist dat het helemaal mis was met mij. Ik wilde geen zuurpruim zijn, dus heb ik alles voldoende gegeven.
Want slecht is het niet. Het is alleen niet aan mij besteed. De service vond ik slecht. Er was er één die - als hij tijd had - zijn uiterste best deed. De rest deed net alsof we er niet waren. Op een goed moment wilde ik me - om hun aandacht te trekken - zelfs voor hun voeten gooien, zodat ik dan toch geen 25, maar slechts 15 minuten hoefde te wachten, voor ik iets kon bestellen. Maar ik was met mijn mijn moeder. En moeders vinden dat niet kunnen. Dus 25 minuten wachten. @#$%^.
En om nou te zeggen dat je die 25 minuten lekker vol kunt maken met kletsen.. neuhh.. Of je moet in het bezit van een megafoon. Wat met mijn moeder overigens geen overbodige luxe zou zijn geweest.. Mega herrie.
Enfin. Het eten - moet gezegd worden - niet slecht voor een AYCE. En als je bestelt, niet direct je maag laten spreken. Als je dat doet, ben je na de tweede ronde al klaar, en daar is het te duur voor.
Maar nogmaals, ik ben verwend. Ik eet graag Japans en ben hier per ongeluk verzeild geraakt.
Voortaan beter uitkijken.

Gegeten op 12 februari 2015

SheldonCooper

Drukbezocht en door verschillende Amstelveners aangeraden Japans all-you-can-eat restaurant dus de verwachting was hoog. Voor een doorsnee dinsdagavond was het inderdaad goed vol. Op zich niet storend, beter dan een lege zaak, maar door de opzet/bouw van het restaurant (metershoge open ruimte in het midden) is het erg luid in de zaak.
Sushi is prima van kwaliteit, niet spectaculair. Alleen de gefrituurde gerechtjes vond ik matig van smaak, meer zacht dan krokant.
De bediening wisselt sterk van kwaliteit, de een is vlot, attent en beleeft en de ander is kortaf en bijna chagrijnig. In dit geval waren het vooral de heren die uitblonken in vriendelijkheid en de dames die het lieten afweten.

Gegeten op 24 maart 2015

Micha3l

Onlangs hier gegeten en dat was zeker bevallen. Ontzettend veel lekkere dingen op de kaart en alles van evengoede kwaliteit. Probeer vooral de sint jacobschelp sushi en de unagi, die zijn hier zoveel beter dan andere restaurants. De bediening is vlug en werkt naar behoren. Het restaurant ligt mooi aan het water, prachtig. Van binnen een echte Aziatische allure. Al met al een fantastisch restaurant.

Gegeten op 4 februari 2015

A1972C

Prima sushi restaurant. Over de inrichting en décor valt te twisten....maar gezellig is het wel.
Hier gaan de bestellingen per shift en kan je een aantal items per ronde aankruisen.
Er zaten heel veel lekkere dingen tussen. Maar ook dingen die niets met sushi te maken hebben...
met roomkaas-mango en roomkaas-zalm.
De tempura groente viel een beetje tegen...gefrituurde komkommer viel niet zo in de smaak.
Verder was het heerlijk, vriendelijke bediening...alleen duurde het soms erg lang en liepen rondes door elkaar heen en werden gerechtjes vergeten.
Maar het was dan ook erg druk.

Gegeten op 24 februari 2015

ivanos

na vele verhalen te hebben gehoord. ook nu zelf maar een keertje gegeten. op een zaterdagmiddag en dat is volgens ons een beste dag om te doen. niet te druk, je wordt rustig bediend en je hoeft niet als een dwaze alles binnen een bepaalde tijd op te eten.
de gerechtjes waren lekker, smaakten prima en de warme gerechtjes waren lekker warm
we gaan zeker nog een keer

Gegeten op 31 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Japans Restaurant KOKUSAI in Amstelveen

Schrijf hieronder je recensie over Japans Restaurant KOKUSAI. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.