Japans Restaurant KOKUSAI

• 7.5

• 7.7

Liliv
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant is zeer ruim, prachtig ingericht en staat op een mooie locatie langs het water. Helaas was het eten vrij slecht. Wij hadden all-you-can-eat-sushi genomen, de sushi zelf was oke. Maar de kip smaakte niet vers en de biefstukjes waren zwaar doorbakken. In het menu hadden we ook gekozen voor wokgerechtjes, welke ik NIEMAND zal aanraden. Ik kreeg zelf geen hap door mijn keel, het was groente en wat vlees verdronken in saus. Ook hier smaakte de vlees niet vers en persoonlijk vond ik de sauzen er niet bij te vreten, hoewel ik normaal gesproken van wokken houd.

Gegeten op 28 maart 2014

Oraini
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ga hier regelmatig eten. Ongeveer 2x in de maand. Eten is prima, vooral de sushi met crispy. Voor het weekend moet je op tijd reserveren want het is altijd erg druk.

Gegeten op 31 maart 2014

colik
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel groot en erg mooi ingericht restaurant. Gezellig ingedeelde ruimtes om lekker rustig te eten en te praten met vrienden. Het eten is helaas vergeleken met andere all-you-can eat Japanse restaurants onder de maat. De vis (met name de tonijn) voor de sushi en sashimi salades smaakte niet vers. Beef blokjes en rolletjes waren niet consistent, ene keer te rauw, andere keer te doorbakken. Sushi porties en proporties zijn erg klein. Als je van sushi houdt kom je heel snel op je max uit. Er geldt maximaal 5 bestel rondes (??) en 4 gerechten p.p. per bestelronde……een kleine nigiri sushi geldt als 1 gerecht. Bediening is vriendelijk en attent. Maar prijs/kwaliteit (of zelfs prijs/kwantiteit) verhouding is niet goed.

Gegeten op 26 maart 2014

Felicienne
  • Recensies in de laatste twee jaar

Naar Kokusai ga je niet voor een avond uit want ze hebben 2 zittingen. Toch kun je er heerlijk eten. Fantastisch verse sushi en sashimi (supplement). Ook met je kindje kun je hier terecht. De bediening is snel en loopt als een geoliede machine. De sfeer vind ik niet zo gezellig, het is erg groot en druk, je krijgt toch een beetje het Van der Valk gevoel. Maar voor een snelle en zeer lekkere sushi maaltijd is dit zeker aan te bevelen.

Gegeten op 4 januari 2014

Esmeralda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gegeten met een vriendin op zaterdagavond. Er zijn dan 2 zittingen. Helaas kan je dan niet je eigen tijd bepalen. Of te vroeg, of te laat wordt het dan al snel.
Het was druk. De bediening was daarom ook wat traag. Zeker met het vragen om de rekening. Dat duurde maar.
De sushi was lekker. De gefrituurde hapjes te vet. Waarschijnlijk moest het vet vervangen worden.
Al met al redelijke avond.

JvanAn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Elke keer weer zeer tevreden over Kokusai. Mijn vriendin en ik gaan hier ongeveer elke 2 maanden heen omdat we weer eens zin hebben in overheerlijke sushi (en alle andere heerlijke) gerechten! Zeer smakelijk en betaalbaar, echt een aanrader!

Gegeten op 14 februari 2014

Proever59372
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een vroeg tijdstip gereserveerd want het is hier altijd druk. Waarom, blijkt al snel. Voor € 25,- mag je eigenlijk niet echt veel verwachten maar hier krijg je dat echter wel! Je kunt hiervoor met steeds vers bereide prima gerechten echt je buikje helemaal rond eten zonder keuzeconcessies te hoeven doen. Je mag voor dat bedrag immers 5 rondjes van 4 gerechten kiezen. Kortom 20 gerechtjes uit een keuze van ruim 100. Evenals de drankjes moet een dessert afzonderlijk besteld en betaald te worden als daarvoor al nog ruimte is na 20 gerechtjes. Deze gerechten variëren van een van beide prima soepjes, tot salade, sushi, kip, heerlijk zacht rundvlees op z'n Thais tot garnalen in een jasje, inktvis of een moot gebakken zalm, etc. Zelfs ook frietjes voor junkfood verslaafden die hier beide(n) echter niet thuishoren en voor wie de uitgebreide keuze aan gezond Japans voedsel eigenlijk paarlen voor de zwijnen vormt.

Hoewel gereserveerd, moesten we nog wel even (aan de bar) wachten voordat er plaats was. Deze gereserveerde plekken kunnen vroege boekers echter slechts gedurende zo'n twee uurtjes bezetten. Dan worden de gasten vriendelijk verzocht plaats te maken voor de volgende boekers, want er zijn (kennelijk) meerdere settings per avond nodig om voldoende omzet te halen. Het uitserveren van de (max) vijf bestellingen van één gang met elk (max.) 4 gerechten per persoon gaat echter echter snel genoeg om met 2 uurtjes klaar te zijn. In dat opzicht hulde voor de organisatie en logistiek waarmee de jonge en uitgebreide keuken- en bedieningsbrigade kennelijk foutloos (samen)werken. Maar voor een avondvullend dinertje moet je hier dus niet zijn.

Gegeten op 28 februari 2014

jeldunk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is hier altijd druk dus reserveren is een aanrader. Ik eet hier ongeveer maandelijks met 6 vriendinnen omdat er net even iets apartere dingen op de kaart staan dan bij de gemiddelde sushitent en we de sfeer ook erg goed vinden.

aschrijer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gewoon een goed all-you-can-eat sushi restaurant. Het restaurant ziet er van binnen prima uit en de stoelen zitten gewoon echt heel lekker. Wij waren er rond lunchtijd en de vis was vers, maar alles kwam wel net uit de koeling. Net even iets te koud dus.

De bediening was vriendelijk en we hoefden nooit lang te wachten, maar het was er behoorlijk rustig.

Gegeten op 11 januari 2014

Jacqsg1993
  • Recensies in de laatste twee jaar

Regelmatig te vinden bij restaurant Kokusai. Absoluut top. Lekkere sushi, veel verschillende gerechten, ook voor de mensen die niet zo'n sushiliefhebber zijn genoeg keuze. Snelle bediening en niet van die belachelijke prijzen zoals bij veel sushi restaurants. Kwalitatief ook goed eten en gezellig ingericht restaurant. Echt een aanrader!

Gegeten op 28 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Japans Restaurant KOKUSAI in Amstelveen

Schrijf hieronder je recensie over Japans Restaurant KOKUSAI. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!