Japans Restaurant KOKUSAI

• 7.5

• 7.7

Liliv
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant is zeer ruim, prachtig ingericht en staat op een mooie locatie langs het water. Helaas was het eten vrij slecht. Wij hadden all-you-can-eat-sushi genomen, de sushi zelf was oke. Maar de kip smaakte niet vers en de biefstukjes waren zwaar doorbakken. In het menu hadden we ook gekozen voor wokgerechtjes, welke ik NIEMAND zal aanraden. Ik kreeg zelf geen hap door mijn keel, het was groente en wat vlees verdronken in saus. Ook hier smaakte de vlees niet vers en persoonlijk vond ik de sauzen er niet bij te vreten, hoewel ik normaal gesproken van wokken houd.

Gegeten op 28 maart 2014

Oraini
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ga hier regelmatig eten. Ongeveer 2x in de maand. Eten is prima, vooral de sushi met crispy. Voor het weekend moet je op tijd reserveren want het is altijd erg druk.

Gegeten op 31 maart 2014

colik
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel groot en erg mooi ingericht restaurant. Gezellig ingedeelde ruimtes om lekker rustig te eten en te praten met vrienden. Het eten is helaas vergeleken met andere all-you-can eat Japanse restaurants onder de maat. De vis (met name de tonijn) voor de sushi en sashimi salades smaakte niet vers. Beef blokjes en rolletjes waren niet consistent, ene keer te rauw, andere keer te doorbakken. Sushi porties en proporties zijn erg klein. Als je van sushi houdt kom je heel snel op je max uit. Er geldt maximaal 5 bestel rondes (??) en 4 gerechten p.p. per bestelronde……een kleine nigiri sushi geldt als 1 gerecht. Bediening is vriendelijk en attent. Maar prijs/kwaliteit (of zelfs prijs/kwantiteit) verhouding is niet goed.

Gegeten op 26 maart 2014

Felicienne
  • Recensies in de laatste twee jaar

Naar Kokusai ga je niet voor een avond uit want ze hebben 2 zittingen. Toch kun je er heerlijk eten. Fantastisch verse sushi en sashimi (supplement). Ook met je kindje kun je hier terecht. De bediening is snel en loopt als een geoliede machine. De sfeer vind ik niet zo gezellig, het is erg groot en druk, je krijgt toch een beetje het Van der Valk gevoel. Maar voor een snelle en zeer lekkere sushi maaltijd is dit zeker aan te bevelen.

Gegeten op 4 januari 2014

Esmeralda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gegeten met een vriendin op zaterdagavond. Er zijn dan 2 zittingen. Helaas kan je dan niet je eigen tijd bepalen. Of te vroeg, of te laat wordt het dan al snel.
Het was druk. De bediening was daarom ook wat traag. Zeker met het vragen om de rekening. Dat duurde maar.
De sushi was lekker. De gefrituurde hapjes te vet. Waarschijnlijk moest het vet vervangen worden.
Al met al redelijke avond.

JvanAn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Elke keer weer zeer tevreden over Kokusai. Mijn vriendin en ik gaan hier ongeveer elke 2 maanden heen omdat we weer eens zin hebben in overheerlijke sushi (en alle andere heerlijke) gerechten! Zeer smakelijk en betaalbaar, echt een aanrader!

Gegeten op 14 februari 2014

Proever59372
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een vroeg tijdstip gereserveerd want het is hier altijd druk. Waarom, blijkt al snel. Voor € 25,- mag je eigenlijk niet echt veel verwachten maar hier krijg je dat echter wel! Je kunt hiervoor met steeds vers bereide prima gerechten echt je buikje helemaal rond eten zonder keuzeconcessies te hoeven doen. Je mag voor dat bedrag immers 5 rondjes van 4 gerechten kiezen. Kortom 20 gerechtjes uit een keuze van ruim 100. Evenals de drankjes moet een dessert afzonderlijk besteld en betaald te worden als daarvoor al nog ruimte is na 20 gerechtjes. Deze gerechten variëren van een van beide prima soepjes, tot salade, sushi, kip, heerlijk zacht rundvlees op z'n Thais tot garnalen in een jasje, inktvis of een moot gebakken zalm, etc. Zelfs ook frietjes voor junkfood verslaafden die hier beide(n) echter niet thuishoren en voor wie de uitgebreide keuze aan gezond Japans voedsel eigenlijk paarlen voor de zwijnen vormt.

Hoewel gereserveerd, moesten we nog wel even (aan de bar) wachten voordat er plaats was. Deze gereserveerde plekken kunnen vroege boekers echter slechts gedurende zo'n twee uurtjes bezetten. Dan worden de gasten vriendelijk verzocht plaats te maken voor de volgende boekers, want er zijn (kennelijk) meerdere settings per avond nodig om voldoende omzet te halen. Het uitserveren van de (max) vijf bestellingen van één gang met elk (max.) 4 gerechten per persoon gaat echter echter snel genoeg om met 2 uurtjes klaar te zijn. In dat opzicht hulde voor de organisatie en logistiek waarmee de jonge en uitgebreide keuken- en bedieningsbrigade kennelijk foutloos (samen)werken. Maar voor een avondvullend dinertje moet je hier dus niet zijn.

Gegeten op 28 februari 2014

jeldunk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is hier altijd druk dus reserveren is een aanrader. Ik eet hier ongeveer maandelijks met 6 vriendinnen omdat er net even iets apartere dingen op de kaart staan dan bij de gemiddelde sushitent en we de sfeer ook erg goed vinden.

aschrijer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gewoon een goed all-you-can-eat sushi restaurant. Het restaurant ziet er van binnen prima uit en de stoelen zitten gewoon echt heel lekker. Wij waren er rond lunchtijd en de vis was vers, maar alles kwam wel net uit de koeling. Net even iets te koud dus.

De bediening was vriendelijk en we hoefden nooit lang te wachten, maar het was er behoorlijk rustig.

Gegeten op 11 januari 2014

Jacqsg1993
  • Recensies in de laatste twee jaar

Regelmatig te vinden bij restaurant Kokusai. Absoluut top. Lekkere sushi, veel verschillende gerechten, ook voor de mensen die niet zo'n sushiliefhebber zijn genoeg keuze. Snelle bediening en niet van die belachelijke prijzen zoals bij veel sushi restaurants. Kwalitatief ook goed eten en gezellig ingericht restaurant. Echt een aanrader!

Gegeten op 28 december 2013

Chiefzer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi decor, prima locatie. Ik ging hierheen met 8 vrienden. We moesten eerst wachten bij de bar op onze tafel. Toen we zagen dat onze tafel vrij was kwam er niemand naar ons toe om ons de tafel toe te wijzen, wij moesten zelf aan de host vragen of die tafel wel voor ons bedoeld was. Prima, het was namelijk vrijdag en erg druk. Vervolgens het eten, dit kwam er erg snel. De kwaliteit was op zichzelf prima, tenminste, als je geen 'echt' japans eten gewend bent. Rijst was vaak droog en niet klef, zoals bij goeie sushi het geval hoort te zijn. Handrolls waren wel uitstekend. Verder staan er heel veel gerechten op het menu die absoluut niet japans zijn, dat moet natuurlijk voor het boeren publiek. De bediening was wel heel erg aardig en hadden een goede uitstraling. Wel waren ze wat opdringerig als het ging om het bestellen van drankjes, maar dat is misschien wel beter dan een uur lang wachten tot iemand langskomt. Kortom, een leuke tent om wat te eten met veel vrienden voor weinig geld. Maar als je japans gewend bent van hogere kwaliteit, dan zal het eten een beetje tegenvallen, maar dat kan eigenlijk ook niet anders voor zo weinig geld.

thaïs2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na enkele maanden ben ik weer eens hier gaan eten. Wat me opvalt, elke keer als ik weer langs kom, dat het eten minder wordt. De kwaliteit van het vis is minder en op de hoeveelheden wordt bespaard. Denk aan mini stukjes zalm in de sushi rolletjes, die tevens korter zijn. Dus de uiteindes van de rolletjes zijn niet meer opgevuld met zalm. De rijst smaakt minder goed. Soms hebben sushi rolletjes een vreemd bittere smaak.

De tonijn lijkt wel erg kunstmatig, ik vraag me af of ze hier inmiddels de welbekende tonijn vervanger (escolar, olievis) voor gebruiken. Je ziet de nerven niet die zo kenmerkend zijn voor tonijn en het smaakt naar niks. Bovendien heb ik na elk bezoek last van mijn buik. Ik vind het al met al zonde, ik zie de kwaliteit rennend achteruit gaan, terwijl de tent erg goed loopt. Zonde om dan te besparen op hoeveelheden en kwaliteitsproducten. Als je het mij vraagt heeft deze tent zijn tijd gehad.

Gegeten op 17 december 2013

MxTx
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima All-you-can eat restaurant met uitgebreide menukaart. Het is hier altijd druk met groepen en families. Niet alle gerechten zijn even bijzonder, maar je gaat hier zeker met een voldaan gevoel weg. Personeel is jong en veelal vriendelijk en het restaurant is gezellig (maar niet echt romantisch) ingericht.

Gegeten op 27 november 2013

droeloe
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goede optie voor een sushi avond. De bediening is vriendelijk, de sushi is van redelijke en zeker verse kwaliteit en het is niet alsof je met je buurtafel zit te eten.

Gegeten op 23 november 2013

dekentje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een geoliede machine, dat is Kokusai, alles loopt gesmeerd en snel. Er wordt gewerkt met een all you can eat formule. 5 gangen van 4 gerechten mag je bestellen per persoon. Na de 4e gang zijn we gestopt, zo vol waren we. Voor een aantal bijzondere gerechten moet je een euro bijbetalen. Nieuw voor mij was de knapperige sushi, bijzonder en heel erg lekker. Op de eerste verdieping van het restaurant zit je gezellig en rechts van de ingang ook, kaarsjes en sfeervol licht maar beneden (waar wij zaten) hangen grote lampen boven de tafels, jammer en niet nodig. Het personeel is supersnel en erg aardig. Het was er erg druk maar je hoefde niet te wachten op je eten. Daarnaast werd uitgelegd wat er geserveerd werd. Een aanrader.

Gegeten op 18 november 2013

Serdar89
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een mooie zaak in het centrum van Amstelveen. Parkeren is vaak lastig. Mooie inrichting en keurig ontvangst door de gastheren.

Eten is prima van kwaliteit. Uitgebreide kaart, hetgeen wordt besteld komt ook op tafel.

Het personeel in deze 'fabriek', het is immers een erg groot restaurant waar massa wordt verwerkt in een dubbele shift, is vaak iets ongeïnteresseerd en dromerig.

Helaas geen mogelijkheid om af te halen. Prijs - kwaliteit is prima.

christinelefleur
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant is tot mijn verbazing elke keer dat ik hier kom echt altijd druk. Het eten is echt heel erg lekker en vooral de sushi waar ik ook echt altijd op vrolijk kan worden worden hier ook vers en krokant met de hand met goede zorg bereid. Het interieur is hier ook heel erg mooi en de service is naar mijn mening op rustigere dagen wel inderdaad beter dan op drukke dagen maar dat is begrijpelijk. Ik blijf altijd terug komen.

Gegeten op 29 oktober 2013

kwaliteit Sushi erg goed

Gegeten op 20 oktober 2013

mdroog
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zondag bij Kokusai gegeten. De tweede keer omdat de eerste keer beviel. Echter dit keer werden wij na 2uur eten, de deur gewezen. Onze tijd zat erop en hadden net de 3e ronde gehad. Bij het bestellen van deze ronde werd ook al geklaagd door het personeel. Volgens de site heb je 2,5 uur voor 5 rondes. Dit blijkt niet waar te zijn als het druk is.
Overigens mochten we na de 3e ronde nog wel een drankje bestellen. Na twee slokken genomen te hebben werd er door de bedrijfsleider gemeld dat we echt moesten gaan. We konden ons drankje eventueel bij de bar opdrinken.

Gegeten op 22 september 2013

Chrisencoco
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als je betaalbaar Japans wilt eten, moet je hier zijn. De zaak zit in een goed ingericht, nieuw pand nabij het stadshart van Amstelveen. Vriendelijke ontvangst, duidelijk structuur in deze zaak qua bediening. Het all-you-can-eat concept moet je even uitvogelen, maar dan gaat het ook prima. In 5 rondes kun je pp 4 gerechtjes bestellen. Ik denk niet dat veel mensen dat ook halen, trouwens. Wij aten er nu voor de tweede keer en zaten wederom na 3 rondes gewoon lekker vol. Gewoon knap dat al die bordjes die we bestelden klopten. Moeten er toch zeker 50 verschillende geweest zijn (we waren met z'n zessen). Verse producten, goeie smaken (denk niet dat alle sushi vers gedraaid wordt, maar smaken zijn fris en vers), heerlijke vis en garnalen. Lekker en gezellig smullen...

Gegeten op 15 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Japans Restaurant KOKUSAI in Amstelveen

Schrijf hieronder je recensie over Japans Restaurant KOKUSAI. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!