a TripAdvisor company

4. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 024 322 10 37
  2. www.bistroflores.nl

etenismijnhobby

Een 10 voor het decor want wij zaten heerlijk buiten in de mooie tuin. Het eten was heel lekker en de wijn smaakte ook fantastisch. Goede en vriendelijke bediening. Wij komen hier zeker eens terug!

Gegeten op 17 mei 2015

anoniemeproever

Het concept van Flores is om uitstekend eten te serveren in een ontspannen entourage, zonder opsmuk. Je kunt niet reserveren, dus je moet er op tijd bij zijn of bereid zijn om te wachten met een snack en een drankje. Het eten is er gewoon goed met uitschieters naar boven. De scholfilet met mangosaus en komkommer is een bijzonder lekker en licht voorgerechtje. Bij de hoofdgerechten is de bavette met sjalotsaus lekker. Bij de nagerechten is de hazelnootparfait heel erg lekker, en de gemarineerde aardbeien met zwartepeperijs vooral erg bijzonder. De sensatie van hete peperkorrels in een vanilleijs is moeilijk onder woorden te brengen en ik weet nog steeds niet of ik het nu lekker vond of niet...

Bediening is ontspannen, geïnteresseerd, vriendelijk en bovendien snel.

Het decor past bij het concept: beetje een kruising tussen modern-industrieel en Frans-rommelig.

Gegeten op 12 augustus 2015

NicZeist

Vanwege alle lovende recensies hier gegeten. Gerechten en keuken waren op zich van prima kwaliteit en mooi gepresenteerd maar helaas voor allen maximaal lauw-warm, dat was jammer. Bediening is zeker wel oprecht en vriendelijk, studentikoos allemaal in eigen kleding, korte broeken, sportschoenen (rommelig). Interieur zet op zich een gezellige sfeer neer maar is niet echt schoon of comfortabel. De banken tegen de muur hebben een veel te rechte rug om langer dan 5 minuten aan te zitten. Een koffie verkeerd of latte macchiato krijg je hier niet omdat ze niet willen dat je "zoveel melk" drinkt na zo'n kwaliteitsdiner. Misschien moet je dat de gast zelf laten bepalen...

Gegeten op 23 juli 2015

ronald220

Flores is al jaren ons favoriete restaurant in Nijmegen! Simpel gesteld is er in Nijmegen geen restaurant dat als je een gezellige avond met lekker eten, goede wijnen, buitengewoon prettige sfeer, op en top gastvrijheid en vriendelijke, kundige bediening wilt beleven. Tegen normale prijzen gasten een super avond bieden met uitstekende gerechten is denk ik wat bij Flores het uitgangspunt is! Regelmatig wisselende kaart zorgt ervoor dat je regelmatig terug kunt komen. Een aanrader voor iedereen die een heerlijk uitje wil!

Gegeten op 27 juni 2015

AnikaL

Vandaag heerlijk gegeten bij Flores. Bij binnenkomst om 18.30 was het al behoorlijk vol maar gelukkig voor ons was er nog een tafeltje voor twee beschikbaar. We werden snel geholpen. Samen hebben wij het ribstuk gegeten. Dit kwam erg snel voor een hoofdgerecht al op tafel. Het hele stuk vlees was heerlijk. Ik houd zelf niet zo van vet, maar zelfs dit was bij dit stuk lekker. Tevens was de aanbevolen wijn een perfecte combi die wat rust gaf aan het kruidige vlees. Gezien we hierna voor het moment al aardig gevuld waren gevraagd of we konden wachten met het dessert. Geen probleem, ondanks dat er verschillende mensen buiten zaten te wachten op een tafel. De gateau chaud is echt een aanrader. Als laatste afgesloten met een perfecte cappuccino. Zo goed dat we er nog een genomen hebben, zo krijg je ze niet vaak. De bediening is daarnaast erg goed en geïnteresseerd in jouw mening. Ze komen geregeld vragen of alles naar wens is en alles smaakt. Top trouwens ook dat ze zonder vragen kraanwater serveren!

Gegeten op 25 april 2015

Geen mogelijkheid om van te voren te reserveren. De ontvangst was hartelijk, de bediening was zeer behulpzaam.
Wij hadden een tafel bij het raam.
Het eten op zich was erg goed. Wij vonden het menu niet erg uitgebreid. Ik had moeite met mijn keus te maken aangezien ik geen visliefhebber ben.
Het wachten tussen voor en hoofdgerecht duurde heel lang.

Het personeel was bezig met alle mensen die binnen liepen en voor in de zaak bleven staan om te wachten op een tafeltje. Dit was niet prettig voor ons om deze gasten om ons heen te hebben staan. Bovendien sloot de deur niet goed na elke binnenkomende gast en daardoor tochtte het vreselijk. Wij moesten zelf constant opstaan om de deur te sluiten.
Helaas op deze manier niet voor ons voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 31 januari 2015

john138

We kozen voor Flores omdat we zeer positieve berichten tot ons kregen.
Om 18.30 uur was het al behoorlijk vol maar we werden vriendelijk naar een tweepersoons tafeltje gebracht. Onder genot van een glas wijn kozen we voor tuingerookte zalm met avocadocreme en bleekselderie.Heerlijk.
Daarna namen we zeebaarsfilet met couscous en een Marokaanse kruidenmelange. Een echte aanrader. Zeer ontspannen en professionele bediening.
Prijs/kwaliteit verhouding is goed.
We gaan vaker.

Gegeten op 13 januari 2015

ASE

Over het eten bij Flores kan ik kort zijn: goddelijk. Zowel het voorgerecht scheermes met aal, als het hoofdgerecht paddestoelenterrine en truffelgratin waren tongstrelend. Charmante bediening. Mijn tafelgenoten waren ook onder de indruk van de kookkunsten van de kok: wildzwijnwang en bavette van de grill zijn ook aan te bevelen. Verbeterpuntje: wat meer ruimte tussen de tafels.

Gegeten op 7 januari 2015

Edje

Heerlijk gegeten hier, we kozen voor kalfswang als voorgerecht en een bavette van de green egg als hoofdgerecht. De gerechten overtroffen onze verwachtingen. De kalfswang heerlijk zacht gegaard en de bavette mooi rood van binnen (werd overigens niet gevraagd) met de typische houtskoolsmaak. De garnituur was perfect bijpassend en maakte mooie combinaties. Geen fabrieks mayonaise bij de smakelijke frites, leek zelfgemaakt met een karakteristieke (zure) smaak. De wijnen die we aan de keuze van de uitstekende (goed georganiseerde) bediening lieten waren perfect aanvullend. Kraanwater werd er gratis bij geserveerd en steeds op tijd ongevraagd aangevuld. Hoewel voldaan toch ook maar het dessert genomen, baba met créme anglaise en heerlijk zacht vanille ijs, geserveerd met een lekkere dessertwijn. Je kunt hier het beste óf ruim op tijd zijn of rond 20.00 uur binnenlopen, daartussen zit het vol. Wat ons betreft gaat dat zo blijven want wij komen terug!

Gegeten op 30 december 2014

Noire

Gisteravond een heerlijke avond gehad bij Bistro Flores. Het was er druk, dus we moesten een tijdje wachten op een tafel. Dit is helemaal geen straf, in de knusse tuin kun je (met wijn en charcuterie of oesters) plaatsnemen bij de openhaard tot er een tafel vrij komt. Flores werkt met dagverse producten en dus kan het voorkomen dat bepaalde gerechten op raken, het afstreepsysteem op de muur binnen laat zien hoe veel porties van de gerechten er nog zijn, erg leuk bedacht. Vooraf nam ik de gerookte zalm met avocadocreme en bleekselderij en als hoofd de bavette met sjalottenjus. Allebei erg smakelijk! De zalm smaakte zoals gerookte zalm hoort te smaken en de bleekselderij gaf er een frisse smaak aan. De bavette was perfect gegaard en had een ietwat rokerige houtskoolsmaak. De groenten erbij waren lekker knapperig, de aardappelgratin vond ik wat minder. We deelden met z'n vieren de chocolademousse met karamel en citrus, heerlijk, maar wel wat veel voor één portie. Verder heerlijke wijn gedronken (Piquepoul), sowieso een leuke wijnkaart, en de service was uitstekend. Hele vriendelijke en oprechte bediening. We hebben genoten, bedankt!

Gegeten op 23 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Bistro Flores in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Bistro Flores. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.