a TripAdvisor company

4. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 024 322 10 37
  2. www.bistroflores.nl

AnikaL

Vandaag heerlijk gegeten bij Flores. Bij binnenkomst om 18.30 was het al behoorlijk vol maar gelukkig voor ons was er nog een tafeltje voor twee beschikbaar. We werden snel geholpen. Samen hebben wij het ribstuk gegeten. Dit kwam erg snel voor een hoofdgerecht al op tafel. Het hele stuk vlees was heerlijk. Ik houd zelf niet zo van vet, maar zelfs dit was bij dit stuk lekker. Tevens was de aanbevolen wijn een perfecte combi die wat rust gaf aan het kruidige vlees. Gezien we hierna voor het moment al aardig gevuld waren gevraagd of we konden wachten met het dessert. Geen probleem, ondanks dat er verschillende mensen buiten zaten te wachten op een tafel. De gateau chaud is echt een aanrader. Als laatste afgesloten met een perfecte cappuccino. Zo goed dat we er nog een genomen hebben, zo krijg je ze niet vaak. De bediening is daarnaast erg goed en geïnteresseerd in jouw mening. Ze komen geregeld vragen of alles naar wens is en alles smaakt. Top trouwens ook dat ze zonder vragen kraanwater serveren!

Gegeten op 25 april 2015

Geen mogelijkheid om van te voren te reserveren. De ontvangst was hartelijk, de bediening was zeer behulpzaam.
Wij hadden een tafel bij het raam.
Het eten op zich was erg goed. Wij vonden het menu niet erg uitgebreid. Ik had moeite met mijn keus te maken aangezien ik geen visliefhebber ben.
Het wachten tussen voor en hoofdgerecht duurde heel lang.

Het personeel was bezig met alle mensen die binnen liepen en voor in de zaak bleven staan om te wachten op een tafeltje. Dit was niet prettig voor ons om deze gasten om ons heen te hebben staan. Bovendien sloot de deur niet goed na elke binnenkomende gast en daardoor tochtte het vreselijk. Wij moesten zelf constant opstaan om de deur te sluiten.
Helaas op deze manier niet voor ons voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 31 januari 2015

john138

We kozen voor Flores omdat we zeer positieve berichten tot ons kregen.
Om 18.30 uur was het al behoorlijk vol maar we werden vriendelijk naar een tweepersoons tafeltje gebracht. Onder genot van een glas wijn kozen we voor tuingerookte zalm met avocadocreme en bleekselderie.Heerlijk.
Daarna namen we zeebaarsfilet met couscous en een Marokaanse kruidenmelange. Een echte aanrader. Zeer ontspannen en professionele bediening.
Prijs/kwaliteit verhouding is goed.
We gaan vaker.

Gegeten op 13 januari 2015

ASE

Over het eten bij Flores kan ik kort zijn: goddelijk. Zowel het voorgerecht scheermes met aal, als het hoofdgerecht paddestoelenterrine en truffelgratin waren tongstrelend. Charmante bediening. Mijn tafelgenoten waren ook onder de indruk van de kookkunsten van de kok: wildzwijnwang en bavette van de grill zijn ook aan te bevelen. Verbeterpuntje: wat meer ruimte tussen de tafels.

Gegeten op 7 januari 2015

Edje

Heerlijk gegeten hier, we kozen voor kalfswang als voorgerecht en een bavette van de green egg als hoofdgerecht. De gerechten overtroffen onze verwachtingen. De kalfswang heerlijk zacht gegaard en de bavette mooi rood van binnen (werd overigens niet gevraagd) met de typische houtskoolsmaak. De garnituur was perfect bijpassend en maakte mooie combinaties. Geen fabrieks mayonaise bij de smakelijke frites, leek zelfgemaakt met een karakteristieke (zure) smaak. De wijnen die we aan de keuze van de uitstekende (goed georganiseerde) bediening lieten waren perfect aanvullend. Kraanwater werd er gratis bij geserveerd en steeds op tijd ongevraagd aangevuld. Hoewel voldaan toch ook maar het dessert genomen, baba met créme anglaise en heerlijk zacht vanille ijs, geserveerd met een lekkere dessertwijn. Je kunt hier het beste óf ruim op tijd zijn of rond 20.00 uur binnenlopen, daartussen zit het vol. Wat ons betreft gaat dat zo blijven want wij komen terug!

Gegeten op 30 december 2014

Noire

Gisteravond een heerlijke avond gehad bij Bistro Flores. Het was er druk, dus we moesten een tijdje wachten op een tafel. Dit is helemaal geen straf, in de knusse tuin kun je (met wijn en charcuterie of oesters) plaatsnemen bij de openhaard tot er een tafel vrij komt. Flores werkt met dagverse producten en dus kan het voorkomen dat bepaalde gerechten op raken, het afstreepsysteem op de muur binnen laat zien hoe veel porties van de gerechten er nog zijn, erg leuk bedacht. Vooraf nam ik de gerookte zalm met avocadocreme en bleekselderij en als hoofd de bavette met sjalottenjus. Allebei erg smakelijk! De zalm smaakte zoals gerookte zalm hoort te smaken en de bleekselderij gaf er een frisse smaak aan. De bavette was perfect gegaard en had een ietwat rokerige houtskoolsmaak. De groenten erbij waren lekker knapperig, de aardappelgratin vond ik wat minder. We deelden met z'n vieren de chocolademousse met karamel en citrus, heerlijk, maar wel wat veel voor één portie. Verder heerlijke wijn gedronken (Piquepoul), sowieso een leuke wijnkaart, en de service was uitstekend. Hele vriendelijke en oprechte bediening. We hebben genoten, bedankt!

Gegeten op 23 december 2014

martijn209

Mijn tafel genoot en ik hebben vanavond een uitstekende avond gehad, mede Door de attente bediening en de goede gerechten in de juiste hoeveelheid, met goede sterke smaak combinatie.
De avond begon rustig maar later op de avond vorderde werd het drukker, daardoor iets luidruchtig maar in het stadcentrum en de daar bijbehorende kleine ruimtes is dat niet meer dan normaal, dus daar zal je genoegen mee moeten nemen en begrip voor moeten hebben.

Nu over het eten, voor mij was de Kalfs wang het gerecht van de avond, mede Doordat ik daar fan van ben, maar dan nog was het zeer goed bereid, ook de bijbehorende piccalilly was top.
Het hoofdgerecht de bavette was goed bereid, de juiste garing en temperatuur, de groente hadden iets meer garing mogen hebben, maar misschien was het zo de bedoeling, ze waren in iedergeval goed van smaak en passen goed bij het vlees.
Het dessert was ook een top combinatie van hangop, basilicum en stoofpeer, ik ga weer terug vallen op de garing, want de peer had iets zachter en zoeter mogen zijn. Op een aantal kleine puntjes na geef ik het eten een dikke negen, bedankt voor de top avond!

Gegeten op 16 december 2014

vwk6

Het was even wachten op een drukke zaterdagavond, maar het eten bij Flores is het wachten waard! Je kunt namelijk heerlijk gaan borrelen in de tuin. In de winter zul je vast denken, met dat koude weer?! De kachel brandt veel en warm, dus je zult tijdens de borrel op een gegeven moment gewoon je jas uitdoen. De bediening zorgde ervoor dat de bestelling tijdens onze borrel werd opgenomen en eenmaal aan tafel kregen de gangen niet te lang wachten achter elkaar door. Heerlijk was de pastinaak-kerriesoep. De clafoutis wat minder maar de rest was top dus dat dessert vergaten we snel weer. Flores is en blijft een aanrader!

Gegeten op 15 november 2014

Mark1948

Afgelopen woensdag hier een voor mij eerste kennismaking gemaakt met dit fantastische restaurant. Bij aankomt wordt je door de gastvrouw eerst op een fijne manier oprechte verwelkomd. Dat heb ik in 't Gooi toch wel op een mindere manier meegemaakt... Ook de bediening die op een gepaste manier vraagt hoe het gaat helpt mee om de avond gewoon fijn te maken.
Nadat wij onze keuze hadden gemaakt met onder andere de ingelegde uien (snoepgoed zo lekker!) en de overheerlijk malse bavet en de dorade, daarna door naar de kazen en toch ook maar de chocolade genomen. Wat was het toch allemaal lekker en vooral verrassend. Echt een restaurant waar je weer naar terug gaat omdat de herinnering van de laatste keer zo goed was! Het is een topper! De moeite waard om naar toe te gaan.

Gegeten op 12 november 2014

Nijmeegseproever

Heerlijk gegeten bij Bistro Flores en wat een fijne, vrolijke bediening. Bij binnenkomst was het wel prettig geweest als we ontvangen werden. Nu stonden we ongeveer 15 minuten te wachten bij de deur, zonder enige informatie over bv. wachttijd etc. De bediening kon, naar mijn idee, de drukte bijna niet aan. De drukte zorgde ook voor veel lawaai en de akoestiek is niet optimaal. De stadstuin is daarentegen een sfeervolle en rustgevende plek om te zitten. Verder is binnen weinig ruimte om te lopen/zitten, maar het decor is hip en stijlvol. Tip: vraag of je met je date aan de open keuken mag zitten en kijk met de koks mee, terwijl zij het eten bereiden.

Gegeten op 18 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Bistro Flores in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Bistro Flores. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.