a TripAdvisor company

3. Topper 2015
  4. 23% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 330 42 20

Jusu

De setting in de Prinsengracht is mooi, maar zodra je met je trapje naar beneden binnenwandelt en om je heen kijkt ben je dit eigenlijk vergeten - wat niet gecompenseerd wordt door de sobere, weinig uitstralende aankleding van dit restaurant. Tafeltje dicht op elkaar, wat frutsels aan de muur en een blik op de keuken.

Maar dan het eten: misschien qua keuze op de kaart precies wat je van een Thais restaurant kunt verwachten, maar wel in een geweldige uitvoering. Ruime porties en heerlijke curry's (ik nam zelf de kaeng massaman); een tikkeltje pittig zonder aan smaak te verliezen, alles smaakte vers, gewoon genieten.

De prijs van een biertje vind ik wat aan de hoge kant, maar de prijzen voor het eten zijn uitstekend. Prijs-kwaliteitverhouding kan gewoon niet beter. De vriendelijke en correcte bediening maakt het af. Aanrader.

Gegeten op 29 juli 2015

Thijs80

Al meerdere keren wezen eten bij Billy. Klein zaakje op een mooi stukje gracht. Wat mij altijd opvalt als ik er ben is de zaak altijd vol en tafeltjes die leeg komen bijna gelijk weer bezet raken. Daarom reserveer ik liever even iets van te voren. Bediening is echt zomaar gezegd Thais en vriendelijk. Eten is kleurrijk en geurig. Prijs kwaliteit is super evenals de wijn en het bier. Wij houden van curry gerechten en smullen altijd hiervan. Het etablissement is klein en simpel, maar ach is luxe een noodzaak? Ik vind het een toptentje! Zeker een snel weerzien!

Gegeten op 7 maart 2015

witteveer44

We aten met twee personen bij Billy's Thais restaurant. Het is een smal, klein, beetje rommelig restaurantje. Maar wij hebben er ontzettend lekker gegeten. We bestelden allebei een verschillend gerecht zodat we van elkaar konden proeven. Alles was zeer smaakvol, puur en vers klaargemaakt. Mijn partner bestelde een mild kipgerecht met broccoli en diverse andere groenten, ik bestelde een medium hot rode curry met rundvlees. Wij hebben er witte rijst en gebakken rijst bij besteld. Om ons heen raakten geleidelijk alle tafeltjes bezet en een meneer die kwam afhalen en in een rolstoel binnenkwam werd onder begeleiding van twee medewerkers weer voorzichtig de twee traptreden op- en afgereden. Voor twee hoofgerechten, twee thee, vier wijn moesten wij 45 euro afrekenen. Prima prijs-kwaliteit verhouding.

Gegeten op 13 maart 2015

robdor

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ook op deze maandagavond tussen zeven en acht uur een volle zaak. Een komen en gaan van stevige eters. Een ruime potionering, maar geen overdaad. Zelfs de als scherp gemarkeerde gerechten blijken tamelijk mild. Alles vers en knapperig bereid met plakkerige rijst. Enige minpunt is dat de afzuiging in de keuken te wensen over laat. De inrichting is eenvoudig - als het eten. En zoals men weet, siert eenvoud de mens.

Gegeten op 16 maart 2015

Proever22506

Veel van dit restaurant gehoord maar het viel een beetje tegen, de pad thai met garnalen was flauw
en er zaten maar een paar kleine garnaaltjes in, de curry van mijn tafelgenoot was wel heerlijk.
Eigenlijk was het best wel redelijk maar wij hadden tienen verwacht.

Gegeten op 21 december 2014

fijnproever0200

Eindelijk een plek om echt lekker betaalbaar en authentiek Thais te eten. Gelukkig was er net een tafel vrijgekomen en konden we gaan genieten! Hier staat het eten op nummer een en doet de rest er duidelijk niet toe. We begonnen met een Tom kha kai soep van kokos en limoen en heb deze nog nooit ergens zo goed geproefd. Daarna een proeverij van thase kleine gerechters, heerlijk! Curry tot slot en die was het einde niet mooi gepresenteerd maar smaken zijn echt top!! kom snel weer!

Gegeten op 12 november 2014

Col59

Fietsend kwamen we langs Billy Thai, zag er binnen gezellig druk uit, op het raam staat dat het een Iens Topper 2014 is en er was nog een tafeltje vrij, dan is de keuze snel gemaakt ..... en daar hebben we geen spijt van.
Hebben alleen een hoofdgerecht genomen, dat was meer dan voldoende en wordt goed heet, oftewel warm, opgediend. Prijs/kwaliteit is prima. Vriendelijke en behulpzame bediening. Bij toeval ontdekt, maar gaan er zeker nog een keer eten.

Gegeten op 13 november 2014

rosalieamsterdam

Gister heb ik hier een heerlijke avond gehad. Vlotte en bovendien vriendelijke bediening. Erg behulpzaam. Drankjes en eten kwamen snel. De curry (van 15,-) had heel veel smaak en het was meer dan genoeg voor 1 persoon.

Echt een aanrader!! Wel even reserveren.

Gegeten op 29 oktober 2014

AlitadeR

Yam Nua gegeten. Dat is een salade met beefreepjes, komkommer, tomaat en ui. Heel erg lekker! Leuk plek in Amsterdam. Heerlijk onder de luifel op het terras gegeten.

Gegeten op 10 oktober 2014

IkMathijs

Misschien wel de beste Thai van de stad. Alles vers, pittig is ook gewoon echt lekker pittig, de curry’s licht en fris. Aanraders zijn de mix van voorgerechten, waarbij vooral de kippendij in bamboe fantastisch is, de ‘specials’ met o.a. eend, en de visgerechten inclusief de viscurry. Vis lijkt het favoriete ingredient van Billy zelf te zijn, en alle visgerechten zijn fantastisch. Klein minpuntje: de rijstgerechten zijn, in vergelijking met alle andere gerechten, pittig geprijst. Maar wel weer fantastisch van smaak en bomvol verse groenten.

Gegeten op 12 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Billy Thais Restaurant in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Billy Thais Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.