Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Billy Thais Restaurant

3. Topper 2014
  4. 23% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 330 42 20

IkMathijs

Misschien wel de beste Thai van de stad. Alles vers, pittig is ook gewoon echt lekker pittig, de curry’s licht en fris. Aanraders zijn de mix van voorgerechten, waarbij vooral de kippendij in bamboe fantastisch is, de ‘specials’ met o.a. eend, en de visgerechten inclusief de viscurry. Vis lijkt het favoriete ingredient van Billy zelf te zijn, en alle visgerechten zijn fantastisch. Klein minpuntje: de rijstgerechten zijn, in vergelijking met alle andere gerechten, pittig geprijst. Maar wel weer fantastisch van smaak en bomvol verse groenten.

Gegeten op 12 juli 2014

Thijs80

Jaaaaaaaaaa, hier wordt ik vrolijk van! Lekkere smaakvolle curry gerechten en heerlijke bijzondere soepen! Een bij uitstek zeer goede Thai! Prijs kwaliteit verhouding is ook prima. Wij hadden 2 soorten curry besteld en kregen het bijna niet op. Een lekkere Irisch coffee toe maakte het etentje compleet. Komen zeker nog eens terug maar dan met vrienden! Aanrader!

Gegeten op 24 mei 2014

Proever42863

Lekkere gerechten met een goede kwaliteit/prijsverhouding. Ben er echter het afgelopen jaar al een aantal keren voorbij gefietst, zonder dat ik gezien heb dat er een restaurant zat. Billy mag dus wel iets meer aan de zichtbaarheid van buitenaf doen. En als je een curry 'extra spicy' vraagt, dan vind ik het altijd prettiger als de kok daar zelf voor zorgt in plaats van dat er een aparte extra rodepeperdressing (wel home made) op tafel erbij wordt gezet. Details. Gewoon een no-nonsense-Thais restaurant met hele aardige mensen in de bediening.

Gegeten op 3 april 2014

farag_albert

Vanavond op aanraden van een aantal 'Thai-kenners' voor het eerst bij Billy Thai geweest. Het was een geweldige ervaring. Service is perfect en daar blijft het niet bij. Het eten is subliem en de groene curry is van dezelfde kwaltieit als in de beste restaurants van Thailand. Dit is zeker voor herhaling vatbaar en als je op zoek bent naar de de beste Thai; this is the place to be.

Michiel_1092

Billy Thai is een geweldig restaurant. Jaren geleden werkte Billy in een restaurant op de Zeedijk totdat hij besloot om voor zichzelf te beginnen. En dat was maar goed ook. Voor mij is dit een van de beste Thai van Amsterdam. Niet voor niets kreeg hij een 9 van Johannes van Dam. Als Billy in de keuken staat zeg ik altijd tegen de bediening: "laat Billy maar wat maken, alles is goed". Dan kies ik veelal voor vis of rund. Persoonlijk vind ik dat hij echt de koning van de viscurry is. Het water loopt alweer in mijn mond terwijl ik dit verhaal typ. Bediening is goed, snel en vriendelijk. Prijzen zijn prima. Echt een aanrader voor iedereen die van Thais eten houdt!

Gegeten op 16 november 2013

Tacoguapo

Om eens een andere Thais te bezoeken, op aanraden van kennis en op basis van de recensies bij Billy gaan eten. De zaak zit op een mooie lokatie aan de gracht met een nette maar o zo eenvoudige inrichting. Hoewel minder meer kan zijn mag er wel een beetje sfeer bij om het allemaal wat vriendelijker te maken.
Het menu is zoals verwacht: alle typische populaire gerechten welke je eigenlijk altijd op de kaar tegen komt. De Tod Man Pla zijn prima maar hadden iets meer structuur mogen hebben om net dat beetje extra smaak en bite te verkrijgen. De Tom Yam Kai is precies dat: een Tom Yam Kai. De hoofdgerechten Kaeng Massaman Nua en de special Kaeng Phed Ped Yaang zijn allebei lekker en goed van smaak; mooie porties en goed geserveerd.
Met een aantal Shinga biertjes al met al leuk hier te eten; niet hoogdravend maar prima om een hapje te eten maar werken ze een beetje aan het decor en de servicedan is er potentieel voor veel meer.

Gegeten op 8 december 2013

geerdejong

Beste Thai van Amsterdam!
Heerlijke verse voorgerechten, currys, soepen.
Leuke spontane service gerichte bediening.

Wij komen zeker terug!

Gegeten op 31 oktober 2013

BorianaP

Afgelopen zaterdag hier met vrienden gegeten. Klein, gezellig en knus restaurant. We namen de viskoekjes vooraf, nou, zo lekker heb ik ze echt nooit buiten Thailand gehad! Heerlijk! We hebben 4 verschillende hoofdgerechten genomen en gedeeld. De groene curry was heerlijk, de gambas ook. De cashew chicken heb ik lekkerder gehad en de eend was ook lekker. Jammer dat ze geen Som Tam serveren, hoort echt bij. Het is gewoon een goede Thai, geen fratsen, wel zo authentiek als het kan buiten Thailand. We komen zeker terug als we weer in A'dam zijn! De bediening was overigens heel vriendelijk, grote glimlach, zoals het hoort!

Gegeten op 23 november 2013

Hanietgeniet

Onlangs hier gegeten en voor het eerst een bord eten retour moeten geven. De pad thai vond ik erg zompig en smaakte voornamelijk naar satésaus, als was het van de Chinees op de hoek. Een smaak die ik nog nooit eerder heb geproefd in een Thais restaurant. Hiervoor in de plaats een gele curry besteld met kip en gelukkig verder enorm genoten. De inrichting vonden we erg ongezellig en een volgende keer in Amsterdam toch maar weer terug naar een vertrouwd adresje als we Thais willen eten.
Bediening wel supervriendelijk.

Gegeten op 14 november 2013

Prinsen

Uitgebreide menukaart met goede variatie in hete en minder hete gerechten. Ook doen ze makkelijk in het aanpassen van de maaltijd zoals jij het wenst. Servicegerichte bediening maakt het aantrekkelijk om op deze locatie te eten.

Gegeten op 9 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Billy Thais Restaurant in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Billy Thais Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.