a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Biologisch
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 072 520 59 69

Mooi samenspel tussen oud en nieuw

Gelegen aan de prachtige Kanaalkade in Alkmaar. Een plek voor verrassend eten in een ontspannen ambiance. Binnen maken de eeuwenoude pilaren indruk en ook de borden zien er schitterend uit. Bekijk ook zeker de uitgebreide wijnkaart, daar staan echt een paar pareltjes op!

marjo26

Wij zijn echte high tea fans, dus ook deze keer maar een high tea.
Deze was echt geweldig en werd leuk geserveerd, alles was heerlijk, echt voor herhaling vatbaar.
Er was keurig rekening gehouden met onze wensen, dat hebben we wel eens anders meegemaakt.
Personeel is erg vriendelijk, decor is niet onze smaak maar dat is niet het belangrijkste.

Gegeten op 5 maart 2016

Gedwin

de wijnproeverij is echt een aanrader - Prosecco vooraf met dipbrood, mooie witte daarna rode of witte als je net als ik niet zo gek op rood bent), telkens een heerlijk hapje erbij - enthousiast en heel prettig geserveerd - genoten
jammer dat ze naar een ander pand gaan maar gelukkig is het de bedoeling ook daar weer met hetzelfde enthousiasme en lekkers door te gaan - succes gewenst en tot ziens!

Gegeten op 27 februari 2016

petracom

Restaurant MIJ is een geweldige restaurant in Alkmaar Centrum. De kaart is zeer uitgebreid en je kunt goede keuzes maken tussen grotere en kleinere gerechten. De wijnkaart is ook zeer goed, vooral de Argentijnse wijnen zijn top. De bediening is zeer gastvrij en aardig. Er wordt uitgebreid toegelicht wat de gerechten zijn, waarbij je al dan niet van hun advies gebruik kan maken

Gegeten op 27 januari 2016

Sneijders

Gisteravond weer bij Mij gegeten, eten en bediening zoals gewoonlijk heel goed. Verrassende combinaties, mooi geserveerd, smaakvol en van top kwaliteit.

Gegeten op 20 februari 2016

Hobbykok020

Omdat we om 20.00 ergens anders moesten zijn waren we om 18.15 als een van de eerste klanten aanwezig. We bestelden twee oesters, brood en een hoofdgerecht. De oesters kwamen vrij snel en waren prima. Vervolgens begon het lange wachten op het brood, dat uiteindelijk niet kwam, en het hoofdgerecht. Na 45 minuten wachten toch maar eens de bediening gevraagd waar het hoofdgerecht bleef. Het antwoord was dat de keuken pas aan het hoofdgerecht kon beginnen nadat de oesters terug waren in de keuken. De Oesters (dat wil zeggen de lege schelpen) waren echter al lang terug naar de keuken. Nadat ik had gedreigd te vertrekken kregen we direct het eten geserveerd. Zowel de spareribs als de kabeljauw waren koud. Ons eten had dus al geruime tijd staan af te koelen in de keuken. Nadat ik de bediening hier op aansprak was een verontwaardigde blik de "klantvriendelijke" reactie. Uiteindelijk was er nog wel een meisje in de bediening die wel wist hoe met ontevreden klanten om te gaan. Zij bood wel excuses aan en we kregen een kop koffie. De andere dame (die zich gedroeg als de hoofd van de bediening) heeft nog heel wat te leren. Alleen vanwege de (te) late excuses en de koffie toch nog een 3 voor de service in plaats van een 1

Gegeten op 6 februari 2016

labellinny

Van de zomer met clubje gegeten en dat was erg gezellig. Lekker buiten aan een lange tafel en veel leuke kleine hapjes gegeten. Ik vond het erg goed en ook de bediening maakte er geen punt van om naar binnen te verhuizen omdat het wat frisjes werd. ik heb genoten!

Gegeten op 4 september 2015

Frank-Alkmaar

We wilden vanavond even een hapje eten dus na een lange tijd weer eens bij MIJ gegeten. Sommige avonden wil het gewoon niet met eten en bediening... We bestelden niet een veel-gangen menu maar een voor en een hoofdgerecht. Proeverij van koud en proeverij van warm leek ons wel wat. Het duurde ruim een uur voordat het voorgerecht kwam. Niet bijzonder, tonijn was taai, carpaccio te zout, soep te zout. Het hoofdgerecht, diamanthaas was veel te taai en het stoofvlees wederom te zout en dat kan ik zelf beter bereiden! Jammer van zo een aardig uitziend gebouw dat het eten tegenvalt, ik denk dat we beter een menu hadden kunnen kiezen maar we hadden geen behoefte aan een avondvullend programma.De eigenaresse probeerde nog enigzins te repareren en voor haar kan ik echt sympathie opbrengen. Maar je kunt als eigenaar niet excelleren zonder goed personeel. Geef daar nou iets meer aan uit en zorg dat er qua kleding ook stijl in zit. De kelner (die meer als een onfrisse serveerster overkwam) was aanwezig maar niet op de manier zoals het zou moeten zijn. Nee, helaas, we hebben het geprobeerd maar hier komen we echt niet meer terug.

Gegeten op 23 januari 2016

marliesp

Je moet er even voor buiten het centrum rijden maar mijn ervaring was hier eer positief. leuke en originele gerechten met een zeer goede prijs /kwaliteitverhouding. Voor mij was dit een absolute verrassing.

Gegeten op 18 december 2015

Vlijtig_Liesje

1e Kerstdag weer eens bij Lounge MIJ gegeten. Jeetje wat was het weer een fantastisch diner! We konden kiezen uit het kerstmenu (4, 6 of 8 gangen) of a la carte. Gezien onze eerdere positieve ervaring met het menu van de chef kozen we voor het kerstmenu, 4 gangen. We hebben weer erg genoten! Heerlijke smaken die we niet eerder geproefd hadden, alles paste erg goed bij elkaar, mooi opgemaakte borden, zoals we hoopten! Mooi wijnadvies, een rode uit Portugal, was erg goed en paste mooi bij het hoofdgerecht. We kijken nu al uit naar ons volgende bezoek!

Gegeten op 25 december 2015

ConstanZ

Via online reservering

Geweldige presentatie van het eten. Van voorgerecht tot nagerecht.
Ambiance is wat druk qua kleur waardoor het wat onrustig uitziet. Doordeweeks erg rustig en helaas veel lege tafels. Ligging is wat van het centrum af. Wel makkelijk parkeren in de parkeergarage.

Gegeten op 9 december 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Lounge MIJ in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Lounge MIJ. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.