Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Lounge MIJ in Alkmaar - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 520 59 69

Mooi samenspel tussen oud en nieuw

Gelegen aan de prachtige Kanaalkade in Alkmaar. Een plek voor verrassend eten in een ontspannen ambiance. Binnen maken de eeuwenoude pilaren indruk en ook de borden zien er schitterend uit. Bekijk ook zeker de uitgebreide wijnkaart, daar staan echt een paar pareltjes op!

Recenser

Gegeten op 7 oktober 2014

Mrjolein

Topservice en lekker eten, maar wel veel verschil tussen de gangen. We kregen een heerlijke amuse en als voorgerecht de carpaccio. Carpaccio is natuurlijk vrij gangbaar en iets wat je bijna overal kunt krijgen, maar de carpaccio was hier overheerlijk. De verwachtingen voor het hoofdgerecht waren dan ook hoog gespannen. Het hoofdgerecht was een hertenfilet, maar helaas viel dit tegen. Het was vrij taai en ook iets wat leek op vetrandjes, zeker een van de mindere keren dat ik hert heb gegeten. De bijgerechten waren wel aardig.

Het kaasplankje als dessert maakte vervolgens wel weer veel goed, lekkere pittige kaasjes en een lekkere balsamico en gelij. Al met al dus een beetje wisselend, wellicht als ik terug kom zal ik voor een veiliger hoofdgerecht gaan, want de rest was top.

Gegeten op 13 november 2014

Keesch

Meerdere keren hier gegeten. Prima eten, vooral de carpaccio is lekker.

Bediening is erg vriendelijk.

Inrichting van het restaurant is mooi, de straat waar het restaurant aan ligt is iets minder aantrekkelijk.

Gegeten op 31 mei 2014

agnes33

Wij hadden een verrassingmenu van 5 gangen en het was heeeerlijk, die smaken zo lekker. Wij waren met zijn zessen en hadden een gezellige tafel, de bediening was erg goed gezellige mensen daar.

Gegeten op 1 november 2014

bärbel

Als je het gevoel van een sterrenrestaurant wil, tegen de prijs van een gewoon restaurant. Alles is even lekker en prachtig bereid. Niets is een probleem, als je dingen niet lekker vind, dan maakt de kok iets wat je wel mag. echt een aanrader

Gegeten op 15 augustus 2014

danana

Het eten is prima, absoluut. Mooie gerechten waar veel aandacht aan is besteed. De bediening heeft kennelijk de opdracht gekregen om verrassingsmenu's te verkopen en dat is jammer en hinderlijk. Er wordt behoorlijk aangedrongen op het bestellen van een verrassingsmenu. Dit zou veel voordeliger zijn. De laatste keer werd zelfs gezegd dat het niveau van de gerechten uit het verrassingsmenu zelfs hoger zou zijn dan dat van de 'gewone' gerechten van de kaart. Dit is opmerkelijk aangezien veel gerechten van het verrassingsmenu gewoon op de kaart staan. We hebben gekozen voor gerechten van de kaart en kwamen er al snel achter waarom er een sterke voorkeur is voor verrassingsmenu's. Dit is namelijk makkelijker voor de keuken, zodat veel tafels in één keer kunnen worden uitgeserveerd. Gevolg van het bestellen van de 'gewone' kaart was wachten, wachten, wachten. Tussen de soep en het koude voorgerecht zat ruim een uur. Dit weerhoudt ons er van om weer te komen eten. Erg jammer, want aan de gerechten en de inrichting ligt het zeker niet.

Gegeten op 30 augustus 2014

arjan_schild

Pretentieus en quasi culinair eten.
De entourage beloofde veel goeds, evenals de menukaart. De uitvoering viel echter zwaar tegen. Garnalen met coquille en Quinoa als hoofdgerecht; Oftewel 2 coquilles waarvan er 1 niet gaar en 1 te gaar was,..en 3 gefrituurde garnalen. Voor de rest was het vooral quinoa, quinoa en quinoa.
Voor de creme brulee zou ik de kok adviseren om terug naar school te gaan...
MIJ zien ze niet meer terug.

Gegeten op 20 september 2014

karel26

Het eten was prima, maar het was druk en het duurde best wel lang tussen de gangen door. Bediening erg vriendelijk en spontaan. Wat tegenviel was de enorme herrie in dit restaurant. Men zou echt iets aan geluidsisolatie moeten doen. Rustig tafelen is er niet bij. Als dat in orde is komen we zeker terug.

Gegeten op 5 september 2014

astrid91

Supergezellige avond gehad in 't gastvrije Lounge Mij, fantastisch monumentaal pand met verrassende inrichting, heerlijk 5-gangen diner via Groupon, kleine hapjes op mooi opgemaakte borden, na 5 gangen echt buikje vol, het jonge enthousiaste team in de keuken was een feestje om te zien, bediening gezellig en met kennis van zaken, nog even staan praten met eigenaresse, leuke vrouw! Kortom, lekker eten in een heel bijzonder, hip en gezellig restaurant!

Gegeten op 22 augustus 2014

Zipp

Gegeten op 14 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Lounge MIJ in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Lounge MIJ. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.