• foto's van Restaurant Lounge MIJ in Alkmaar - 1

Toon telefoonnummer 072 520 59 69

• 7.8 10 66

• 7.3

• 8.0

Mooi samenspel tussen oud en nieuw

Gelegen aan de prachtige Kanaalkade in Alkmaar. Een plek voor verrassend eten in een ontspannen ambiance. Binnen maken de eeuwenoude pilaren indruk en ook de borden zien er schitterend uit. Bekijk ook zeker de uitgebreide wijnkaart, daar staan echt een paar pareltjes op!

oranjerood
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 6 meiden geweest en genoten van de high tea. Was erg lekker! wel veel zoetigheid ( wat natuurlijk wel logische is)
De bediening was erg netjes vrolijk aardig en houden ook wel van een grapje. Onze topper Killian Sean heeft ons echt heel goed geholpen "je bent een topper"
Het pand zier er echt fantastische uit. Erg sfeervol, daar zijn er niet veel van.
Komen zeker een xtje terug en een echte aanrader. Groeten Vicky

Gegeten op 12 april 2014

elnb
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond heerlijk gegeten bij restaurant Mij in een bijzonder sfeervolle ambiance. We hadden een 5 gangen Grouponbon. De borden zijn schitterend opgemaakt, een lust voor het oog. De porties zijn prima en de smaak (veel smaakcombinaties) uitstekend. De bediening was vriendelijk, attent en oplettend zonder opdringerig te zijn. Ook vertelde de gastheer bij elke gang wat er op het bord lag en als de borden werden opgehaald werd er ook gevraagd of de volgende gang door mocht komen of dat wij even pauze wensten. Kortom, een geweldige avond gehad; zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 3 april 2014

Amstel33
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week vrijdag met 2 vriendinnen mijn verjaardag gevierd bij MIJ met een high tea. Wat zijn we verwend! We begonnen met een glaasje prosecco en daarna kregen we een plateau met allerlei lekkernijen: zoet en hartig. We konden kiezen uit veel bijzondere theetjes en/of verse muntthee. We hebben een heel gezellige middag gehad en ook nog even de kaart bekeken en besloten hier zeker terug te komen.

Gegeten op 15 maart 2014

tapasjip
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben heerlijk culinair gegeten bij Lounge Mij en we vonden de bediening buitengewoon goed en prettig. Ze deden hun best om ons een prettige avond te bezorgen.
Wij hadden een grouponbon en de keukenbrigade heeft hier een hele mooie smaakcombinatie van gemaakt. De reden dat we voor het eten niet een hoger cijfer hebben gegeven is dat er veel smaakcombinaties waren en wij van iets meer puur houden. Wel bravo en zeker iets om terug te komen want plaatje klopt.

Gegeten op 5 maart 2014

Hestervandijck
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond met een Grouponbon kennis gemaakt met MIJ. We waren enorm positief verrast. We kregen een 5 gangenmenu van de chef. Ieder bord was mooi opgemaakt. Veel kleur, mooie smaken, top! De uitleg van de super enthousiaste bediening was zeer duidelijk. Alles werd benoemd en de smaakje waren uitgesproken nauwkeurig uitgekozen. Het is lang geleden dat we ergens zo lekker hebben gegeten!
Top!

Gegeten op 13 maart 2014

SylvZ
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een 5-gangendiner van de chef gegeten. Elke gang was mooi opgemaakt op aparte borden; een genot om naar te kijken maar zeker ook om op te eten. De serveerster legde goed uit wat er allemaal op de borden lag en was bijzonder hartelijk. De wijn die we hadden was ook zeer lekker. Er werd keurig gevraagd aan ons of we tussendoor misschien even wilden pauzeren en genieten van onze wijn. Zijn dan ook behoorlijk lang geweest. Het restaurant was gezellig vol. Voor ons goed geslaagd. We gaan dan ook zeker terug.

Gegeten op 1 maart 2014

Spontaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week hier gegeten. De bediening was te popi Jopie, en we moesten steeds vragen of we nog wat mochten drinken. Gerechten zien er mooi uit en smaken redelijk tot goed. Prijs kwaliteit verhouding laat te wensen over! 1 jakobsschelp in drieën gesneden met twee poffertjes met zuurkool en wat varkensvlees voor 12,50 was een enorme tegenvaller!

JDuijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen donderdag samen met mijn man bij MIJ gedineerd.
De ontvangst was goed, jassen werden aangenomen en wij werden begeleid naar een tafeltje. Gezellige en mooie ambiance.
Wij hebben genoten van een heerlijk 4-gangendiner. Attent personeel aangezien er direct werd ingespeeld op mijn zwangerschap. Een verbeterpuntje voor het personeel is dat men over het algemeen niet zit te wachten op lichamelijk contact met het personeel als men gaat dineren. Dus de lichte aanraking en het amicale gedrag van 1 serveerster in het bijzonder vonden wij niet gepast.
Tijdens gang 3 bestelde ik nog een water maar deze heb ik nooit gekregen. De ober heeft dit netjes opgelost door ons koffie en thee van het huis aan te bieden.
Conclusie, zeker voor herhaling vatbaar, dan hopelijk zonder aanraking van het personeel.

Gegeten op 20 februari 2014

Bas1973
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgaande op de vele goede recensies afgelopen zaterdag bij Lounge mij gegeten. Helaas was deze avond voor ons een grote teleurstelling. Wij hadden om 19.00 uur een tafeltje gereserveerd. Meer dan een uur moeten wachten op een vrije tafel. Uiteindelijk bij de draaideur beland. Om 20.45 de eerste gang van het drie gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen gekregen. Wat opvalt is dat je mooi opgemaakte borden krijgt. De individuele smaken zijn prima, maar door de combinatie van vele verschillende smaken komen de gerechten niet goed uit de verf. De bijpassende wijnen kunnen deze smaaksensaties niet aan en de aangeboden rode wijn was wrang.

In andere recensies is te lezen dat de obers ontzettend hun best doen. Dat heb ik helaas niet zo ervaren: 4x om water moeten vragen en je glas wordt niet bijgevuld. Bovendien meerdere verschillende obers aan tafel gehad. En als ze er uiteindelijk zijn, dan vind ik ze veel te amicaal. Je hoeft niet aan je gasten te gaan zitten is mijn mening. Tot slot was de doorlooptijd tussen de verschillende gangen veel te lang. De keuken kan het werk blijkbaar niet aan.

Het hoofdgerecht werd op een soort metalen blad geserveerd. De etenssappen liepen van het bord af op de tafel. Dat hoort niet! Tot slot het kaasplateau. Een hele lekkere sherry bij gedronken. De port die mijn vrouw erbij nam was wederom wrang.

Helaas blijft het voor ons dus een eenmalig bezoek.

Gegeten op 15 februari 2014

RianG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier voor mijn verjaardag een high tea gehad. Het was super voor elkaar. Mijn vriendin lust geen thee, dus daar was huisgemaakte ijsthee voor gemaakt. Eten was perfect, en zelfs wat veel voor ons! Een mooi groot plateau met allemaal verschillende zoete en hartige hapjes, er kwam een uiensoepje bij en ravioli. De service was ook weer goed, gezellig praatje gemaakt met diegene die ons kwam bedienen, en je kon zeker zien dat hij hart voor de zaak had!

Zeker weer voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 4 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Lounge MIJ in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Lounge MIJ. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!