Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant De Thai in Utrecht - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 236 93 00

Karakteristiek Thais

De lekkerste gerechten uit het land van de glimlach aan de sfeervolle Oudegracht. Authenticiteit en kwaliteit staan voorop, een feest voor de zintuigen in een modern interieur. De gerechten worden mooi geserveerd en smaken fantastisch. De bediening is heel attent, en je hoeft nooit lang met een leeg glas te zitten.

Roodje

Ik was niet bekend met de Thaise keuken, dus hebben we ons laten verrassen met een menu van de chef. De voorgerechten werden aantrekkelijk opgediend. Veel citroengras...
Daarna victoriabaars in een zoetzure saus, die erg overheerste. Lekkere eend in een iets te zoute curry. Als toetje sprong het citroentheeijs er uit, samen met de verse ananas.

Gegeten op 4 juli 2014

Proever72831

Wij zijn naar dit restaurant "gelokt" door een aantal goede recensies op de IENS site maar wat viel dit tegen! We kennen de Thaise keuken goed, zijn ook zelf vaak in Thailand geweest, dus we weten waar we het over hebben. De smaak viel enorm tegen, niet verfijnd, waterige curries waarin je bijvoorbeeld de 6 (!) garnalen met moeite kon vinden. Kip smaakte naar niks. Belachelijk hoge prijzen (14, 15 euro) voor een curry in een heel klein bakje en dan moet je de bijgerechten (zelfs de gewone rijst) nog voor een pittige prijs (tussen de 4 en 10 euro) bijbetalen. Dan heb ik het niet eens over de hoge prijs voor een fles water. En de dames die hier werken hebben zichtbaar een hekel aan hun werk, zou ik ook hebben als ik dit mijn klanten moest voorzetten. De eindafrekening was echt schrikken: zelden zo veel betaald voor zulk slecht eten en zo'n slechte service! Dat was de eerste en laatste keer, er zijn veel betere Thaise restaurants in Utrecht, dit was een vergissing.

Gegeten op 24 juni 2014

theovw

In het kader van de AH actie voor het eerst naar De Thai. Goede verhalen over gehoord - zou beter zijn dan de andere thais in Utrecht. En dat klopt. Waar bij eerdere thaise eetervaringen de smaak altijd tegenviel - vaak een wat slap, westers gekruid gerecht, dat de thiase keuken geen eer aandeed, kregen we hier een paar mooie degelijke gerechten.
Een klassieker als Tom Yam Kung werd smakelijk - zoet, zuur en pittig - op tafel gezet, in een iegen stijl. En niet zoals vaak een bak vol met alleen maar sereh, hier waren diverse smaken, waaronder tomaat, herkenbaar.
Als hoofdgerecht hadden we allebie een massaman curry, een met vlees en de mijne met tofu. Dat laatste bleek niet zo'n gelukkige keuze, want dat combineert niet zo geweldig met massaman. Kan wat mij betreft beter niet opde kaart.
Wat verder opviel was de service: zeer attent, en vol aandacht om het de klant naar de zin te maken. Daar kunnen nog heel wat restaurants wat van leren.

Gegeten op 23 april 2014

evertL

Leuk restaurantje. We konden op deze mooie dag lekker bij het raam zitten en hadden leuk uitzicht op de gracht. De bediening kwam al snel en was vriendelijk. De maandmenu was leuk geprijst en had leuke gerechten. Lekker op smaak, mooie porties en qua timing mooi op elkaar afgestemd. Dat met een lekker biertje.
Een mooi adres om te eten in Utrecht.

Gegeten op 25 mei 2014

kaantje

Op de oude gracht bij de Thai naar binnen, een echte Thai zo te zien, en dat bleek ook uit het eten, goede inktvis met basilicumsaus, goede noodles erbij, seafood met curry, vriendelijke bediening, lekker Thais bier, ook een lekker glas sauvignon blanc, en gezien de prijs een aanrader.

Gegeten op 21 mei 2014

femke28

afgelopen vrijdag voor het eerst bij de thai gegeten via iens diner week en ook uitgenodigd door mijn schoonzus. Het was formitable begon met kokos soep met kippe pasteitjes mmmm en dan king prawn met mango heerlijk alleen beetje scherp en hoofgerecht was seafood met rituele curry was zalig.
Vriendelijke bediening en goede sfeer en ik kom zeker gauw terug.

Gegeten op 16 mei 2014

MagMoo

Interieur goedkope bamboe, pijpenla en weinig sfeervol.
Bediening zeer wisselend. Er is een persoon die duidelijk niet weet hoe het moet en zeer klungelig te werk gaat. Bediening is niet erg vriendelijk.
Ik heb nog nooit zo slecht Thais gegeten. Curry's met zeer weinig smaak, taaie inktvis, te doorbakken beef, smakeloze eend. Niets van het geurige Thaise eten, dat ik gewend ben. Viskoekjes te doorbakken. En dan heb ik het er nog niet over dat je voor de rijst ook nog extra moet betalen. Wat een deceptie. Dit was mijn eerste en laatste bezoek aan dit restaurant.

Gegeten op 13 mei 2014

Ganymedes1970

Wij zijn op donderdag 1 mei bij dit restaurant geweest in het kader van de restaurant spaarzegel actie van Albert Heijn. We hadden bewust voor dit restaurant gekozen om een Thais restaurant in onze woonplaats Utrecht te bezoeken.
In het verleden hebben we al Thaise restaurants in Amsterdam en Den Haag geprobeerd en die zijn goed bevallen.
Helaas kunnen wij geen positieve recensie achterlaten. Voor ons blijft het bezoek aan dit restaurant eenmalig.
De kaart is vrij beperkt. Het voorgerecht (vissoep en een mix van voorgerechten) vonden we redelijk. Het hoofdgerecht (curry met kip) vonden we vrij matig. De porties waren relatief klein en - heel typerend - voor rest moest worden bijbetaald. Dat hadden we nog nooit meegemaakt. De keuze uit nagerechten was uiterst beperkt, en eigenlijk konden we geen goede keuze maken. Al met al kwalificeren we de kwaliteit van het eten als voldoende, echter niet bepaald goedkoop voor de relatief kleine porties die je krijgt.
De entourage vonden we zwaar tegenvallen. We kregen het gevoel van de "oude schoolkantine" weer terug. Je zit "hutje mutje" met de andere gasten en je kunt - zonder daarvoor enige moeite te hoeven doen - alle gesprekken bij de buren volgen. Dit is iets wat we niet bepaald kunnen waarderen.
Dë bediening was ronduit slecht. We vroegen aan een serveerster wat een bepaald gerecht inhield. Ze moest ons het antwoord schuldig blijven en een collega van ons moest ons het juiste antwoord geven. Van een adequate bediening mag je wel verwachten dat ze weten wat ze serveren. Toch.
Al met al een erg matige beoordeling.

Gegeten op 1 mei 2014

TheoPutters

Bij onze citytrip Utrecht via Iens dit restaurant bezocht. Vanwege de Iensdagen was het restaurant vol. Wij kregen, 4 personen, een tafel naast de balie van de keuken waar wij prima uitzicht hadden op het werk van de koks. Wij besloten niet het Iens menu te nemen maar gewoon van de kaart. Dat wij besloten eerst de voorgerechten te proberen en daarna pas de hoofdgerechten te kiezen was geen probleem. De Thaisa bief salade, de gegrilde tofu, de gegrilde biefsate en kipsate waren heerlijk, waarbij de biefsate er uit sprong. Daarna de kipfilet en rundvlees met de roergebakken groenten, de gestoomde lotusrijst, de bamboe rijst en nog maar eens de biefsate. Allemaal heerlijk, mals en goed op smaak. De bediening was attent en snel. De chefkok Kelvin bood, omdat wij geen curry gerecht namen, ons een proeverij aan, heerlijk en zeker een gerecht voor de volgende keer want wij komen terug. Ons eerste bezoek aan een Thais restaurant verdient vervolg en zeker weer bij De Thai. Kelvin en collega's bedankt voor jullie gastvrijheid en heerlijk eten en niet vergeten het drankje van het huis.

Gegeten op 9 mei 2014

jawaligt

Gegeten op 8 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant De Thai in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant De Thai. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.