• foto's van Restaurant De Thai in Utrecht - 1

Toon telefoonnummer 030 236 93 00

• 8.2 10 48

• 8.1

• 7.4

Restaurant De Thai doet mee!

Reserveer nu!

Karakteristiek Thais

De lekkerste gerechten uit het land van de glimlach aan de sfeervolle Oudegracht. Authenticiteit en kwaliteit staan voorop, een feest voor de zintuigen in een modern interieur. De gerechten worden mooi geserveerd en smaken fantastisch. De bediening is heel attent, en je hoeft nooit lang met een leeg glas te zitten.

jessica9
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via de AH/Iens zegeltjesacties hebben we bij Restaurant de Thai gegeten. Als voorgerecht hadden we een combinatie van de voorgerechten die op de kaart stonden en dat was echt heerlijk! Verschillende kleine hapjes en verrassende smaakcombinaties op het bord. Voor het hoofdgerecht had ik een curry met garnalen en gewone rijst als bijgerecht. Dat was een heerlijk gerecht, al vind ik het raar dat je voor een basisingrediënt als rijst (je zou mogen verwachten dat dit standaard tot een hoofdgerecht behoort), extra moet betalen. Voor sommige bijgerechten moest je zelfs ruim € 7,- betalen. Dat staat niet in verhouding tot de hoofdgerechten. Nagerecht was niet bijzonder, maar wel lekker (gebakken banaan, spekkoek en ijs). De bediening is vriendelijk, maar niet bijzonder oplettend. Qua decor is het een beetje rommelig. Je ziet Thaïse invloeden, maar die komen niet goed tot hun recht. Mogen ze best wel wat meer aandacht aan besteden. Al met al een prima avond gehad en heerlijk gegeten

Gegeten op 30 maart 2014

jdvutr1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gegeten met 2 personen in De Thai in het kader van AH Restaurantspaaractie.
Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen, tafeltje bij het raam was gereserveerd. Het restaurant is niet heel ruim opgezet, de tafeltjes zijn niet heel groot en staan redelijk dicht op elkaar.
Voorgerecht was de mix van thaise voorgerechten. Lekker, niet geweldig maar goed te doen. Het eten was alleen wel aan de lauwe kant, dit had rustiger een hogere temperatuur mogen hebben. Hoofdgerecht 2 x curry, 1 x kip en 1 x rund met als bijgerechten rijst en groenten.
Smakelijk en niet te pittig. Voldoende voor 2 personen. Dessert 2 x spekkoek, 1 x naturel en 1 x met ijs en gebakken banaan. Lekker, maar ook niet spectaculair. Hierbij dronken wij 2 glazen goede chardonay pp en dat gaat prima samen met de thaise smaken.
Het thaise eten lijkt wat mij betreft op Indonesisch (sateh, spekkoek, gebakken banaan) waarbij ik dan toch de voorkeur geven aan een goed Indonesisch restaurant.
De bediening is vriendelijk en snel. Complimenten voor de bediening die rustig en professioneel haar werk bleef doen in een vol restaurant.
Uiteindelijk 65 euro afgerekend. De hoofdgerechten zijn goed van prijs maar de rest is aan de dure kant (7,50 voor kroepoek met satehsaus, 7,50 voor gestoomde groenten) Al met al niet slecht maar ook niet spectaculair gegeten.

Gegeten op 22 maart 2014

evertvdl
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastisch, wat blijft dit restaurant toch iedere keer weer verbazen. Mooie verrassingsmenu's voor vriendelijke prijzen. Oesters met heerlijke dressing, salades met frisse tonen, echt lekker.
Malse beef, eendenborst, het vlees is mals en maakt ons gelukkig. Mooie grote gegrilde en gemarineerde garnalen... Voor het dessert was helaas geen ruimte meer, maar we komen hier zeker weer terug. Ook omdat de gastvrouw en chefkok ons zo in de watten legden.

Gegeten op 13 maart 2014

MarloesV
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag voor de eerste keer bij De Thai gegeten. De bediening was goed en heel vriendelijk. Het eten was super vers met veel knapperige groente. Wij aten de mix van Thaise voorgerechten en curry met kip en garnalen. We hebben echt goed en in een ongedwongen sfeer gegeten. We komen graag terug!

annemarietje123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eind december hier voor de eerste keer gegeten. We hebben het 5 gangen menu van de chef gekozen. Wat was dat een goede keuze, ik zal niet opschrijven wat het was anders is de verassing voor de andere gasten er niet meer. Maar bestel het gerust, je zult er absoluut geen spijt van krijgen. En wij kunnen het weten, hebben al vaak thais gegeten en zelf gemaakt. .
Alles was perfect, een echt feestje, je kunt merken dat er met liefde wordt gekookt. Succes en laat je lekker verrassen. Wij hebben in ieder geval heerlijk gegeten.

Gegeten op 29 december 2013

koen11
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel erg lekker gegeten. We hadden een bon van de AH/Iens die we in hebben gewisseld. Lekker voorgerecht, zeer divers. 2 heerlijke hoofdgerechten, zeker de rode curry en ook meer dan voldoende. Zelfs nog wat verse curry mee naar huis gekregen. De ambiance is leuk maar simpel, je gaat er heen voor het eten.

Gegeten op 27 februari 2014

evertberger
  • Recensies in de laatste twee jaar

we zijn zeker al meer dan 10 keer bij de thai geweest en het was altijd lekker, ook gisteren avond hadden we alweer genoten de toverkunst van de Chef.
lekker tom yam kung en zalige seafood mix met rode curry dat zijn echt de gerechten
om je vingers bij af te likken mmmmm de smaak kan ik het nog steeds genieten.
Bediening was weer van oud, Top ! wanneer gaan jullie de lonuge openen ?

Gegeten op 21 februari 2014

aeneawiebe
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vriendelijke bediening, gezellige sfeer en leuk ingericht. Het eten was echt goed. Vooraf hadden wij de Thaise mix, vooral de viskoekjes waren verrukkelijk! Als hoofd hadden we een rode rundvlees curry en een zoet gele victoriabaars curry, super smaakvol allebei! We hebben hier gegeten met de AH/Iens Deal, we hebben met z'n tweeën 50 euro uitgegeven voor twee 3 gangen menu's, plus twee drankjes per persoon. Hele goede deal dus! Maar zelf zonder de Iens deal komen we zeker nog een keer terug! Een aanrader!

Gegeten op 23 januari 2014

TommieT
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een woensdagavond met een collega niet al te vroeg (ca 20.30 uur) bij De Thai binnengelopen. Ik had er al twee keer eerder gegeten en dat was prima bevallen; zo ook nu weer. De zaak was nog goed gevuld, dus dat is een goed teken voor een woensdagavond rond dat tijdstip. Goede en smaakvolle voor- en hoofdgerechten besteld (onder meer eendenborst en lamsrack), waarbij ik wel wil aansluiten bij sommige vorige schrijvers dat sommige producten - zoals witte rijst - wel fors geprijsd zijn. Ook is de menu kaart volgens mij wel wat aan de "westerse" kant, maar het is gewoon lekker (en pittig als je daarvan houd..) eten! De bediening is erg goed en attent. Houden de gasten goed in de gaten en helpen je bij het afscheid in de jassen. Hoe vaak gebeurt dat nog?

Gegeten op 15 januari 2014

jhsc1957
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een "eetclubje" van 6 collega's besproken bij "De Thai". Eén collega kwam toch niet, dit was geen enkel probleem. Leuke ontvangst aan de deur, jassen werden aangenomen. Op tafel wat schaaltjes kroepoek, drankjes werden vlot opgenomen en geserveerd, menukaart uitgereikt. Bij het opnemen van de bestelling maken wij het bij onze etentjes de bediening vaak erg gemakkelijk: maakt u maar een keuze voor een aantal gevarieerde gerechten zodat wij de, in dit geval Thaise, keuken leren kennen. Hierop wordt meestal en ook nu leuk gereageerd. Het voorgerecht bestond uit een kokosmelk/ kerriesoep met kabeljauwrolletjes: heerlijk! Het hoofdgerecht bestond uit een combinatie van vlees en vis met o.a. scampi's, gestoomde kabeljauw, lamskoteletten en stukjes varkenshaas. Dit alles voorzien van heerlijke kruiden die eventueel naar eigen smaak konden worden toegevoegd en rijst e.d. Het nagerecht bestond uit diverse Thaise specialiteiten zoals spekkoek en "ijs van rode bonen"! Het was allemaal erg lekker.Tussendoor kwam de chef toelichting geven op de gerechten, vragen of het lekker was en bij het weggaan een hartelijk afscheid. Zeer smaak- en sfeervol. Hier ben je echt gast en word je prima culinair verwend! Een echte aanrader.

Gegeten op 17 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant De Thai in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant De Thai. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!