Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Terra Sarda in Rijswijk - 1

2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 070 390 62 65
  2. www.terrasarda.nl

DGABos

Vrijdagavond hier gegeten. Eerst 10x!!!! gebeld, maar steeds in gesprek. Toen maar ik de auto gestapt op hoop van zegen. Gelukkig waren ze open en was er nog plek. Ik maakte melding van het niet bereikbaar zijn, en ja hoor, de hoorn lag niet goed op te telefoon. Nadat de eigenaar hem goed legde is hij gedurende ons bezoek zeker 4x gegaan, dus dat loonde de moeite.
Graag een zoet wit wijntje voor mij en een rode voor mijn tafelgenoot. Die kwamen en waren erg lekker. Er kwam al snel een bordje met nog warme bruschetta op tafel. Ik waande me gelijk in Italie.
Ik nam vooraf een vitello tonato en man een carpaccio. De vitella was erg lekker met kapperappeltjes en niet verdronken in de tonijnmayonaise. Ook de carpaccio was erg mals en verdween niet onder een berg sla.
Hoofdmaaltijd bestond voor man uit lasagne en ik had zin in een pizza salami.
De lasagne smaakte heerlijk, en was niet overdreven tomaterig. Goed gevuld en heel warm.
Mijn pizza had een iets dikkere bodem dan ik had gehoopt, en er was wat oregano over gestrooid, iets wat ik in Noord-Italië en Toscane nog nooit heb gezien. Maar dat kan natuurlijk even zogoed een gewoonte zijn in Sardinië, waar de eigenaar vandaan komt, dat weet ik dus niet. Al met al smaakte de pizza mij zeer goed.
Ik nam geen kaas met honing toe, man nam een amarenensorbet, en zat te smullen. Espresso corretto Sambuca na voor mij en een espresso voor man.
We hebben genoten van het eten, een heel vriendelijke bediening, en zeker voor herhaling vatbaar. Bij het weggaan kregen we nog het vriendelijke advies om volgende keer een menu te nemen dan zouden we goedkoper uit geweest zijn. Daar zullen we ons de volgende keer eens in verdiepen. Voor nu was het een heerlijk avondje uit, met lekker eten.

Gegeten op 28 november 2014

De gebroeders

Vrijdagavond om 18 uur waren we de eersten, twee uur later zat het goed vol. Persoonlijk welkom door de baas. Dit is een Italiaans restaurant met wat Sardijnse trekjes. De eigenaar komt uit Sardinië en er hangt ook een Sardijnse vlag. De menukaart oogt verder gewoon Italiaans. Als amuse kregen we een plakje geroosterde aubergine en bruschetta. We kiezen voor het herftsmenu-vis. Vooraf gnocchi met zalm en dille. Daarna het hoogtepunt: De gebakken zeetong met amandelen: Zeer goed. Je kan hem gefileerd en ongefileerd krijgen. Puur en zonder poespas; perfect! We dronken er een Sardijnse fris-witte Ala Blanca bij. In plaats van de gekozen panna cotta adviseerde de eigenaar cannolo, een van oorsprong Siciliaans dessert: Een koekrolletje gevuld met ricotta. Heel apart en niet te zoet. Espresso en grappa toe. Voor 2 personen € 123 afgerekend. Geen bijzonder interieur. Achterin het restaurant oogt het wat rommelig, mede door de in het zicht hangende jassen. Tafels mooi gedekt en goedzittende stoelen. Schoon sanitair. Parkeren is lastig, maar je kan er met buslijn 23 en tramlijnen 1 en 15 makkelijk komen.

Gegeten op 21 november 2014

Henkuz

Alles recensies op iens.nl kloppen. Ik zocht een goed restaurant om op de terugweg uit Den Haag naar de P+R Hoornwijk te dineren met onze familie.
Door iens.nl kwam ik op de plattegrond langs de tramlijn 1, Terra Sarda tegen met een goed cijfer en dito recensies.
Alle 11 familieleden zijn zeer te spreken over het eten, de service en dan doet de ambience er niet zo toe. Toen wij onze moeder toezongen vanwege haar verjaardag, hoorden we het keukenpersoneel meeklappen in de keuken, waardoor wij ons nog meer welkom voelden.
Bij het 1ste drankje kregen we spontaan een stokbroodje met tomaat en gegrilde courgette en dat was een heerlijke verrassing, alle gekozen gerechten waren heerlijk, van eenvoudige pizza tot het 'herfst menu'. Ook de toetjes vielen goed in de smaak en wij gingen met een zeer voldaan gevoel huiswaarts.
Ik zal iedereen aanraden die een dagje Den Haag doet aanraden om hetzelfde als wij te doen, via P+R Hoornwijkck, genieten van Den Haag en daarna op de terugweg uitstappen bij halte Herenstraat, dineren bij Terra Sarda, dan naar P+R en weer naar huis.

Gegeten op 16 november 2014

GerdaT

Met 4 vriendinnen hebben we hier gegeten. De eigenaar bediende ons. Een zeer vriendelijke en charmante man.
Als voorgerecht namen we carpaccio en duetto pasta, die beiden heerlijk van smaak waren. Als hoofdgerecht kozen we de lamskoteletjes, scallopine en pizza. Ook deze ronde hebben we ons goed laten smaken.
De menukaart biedt ruime keuze, waaronder 2 smakelijke menu's in vlees en vis.
Het restaurant zat op woensdagavond helemaal vol, maar dat is te begrijpen. Wij komen hier graag nog eens terug.

Gegeten op 3 september 2014

jeroenthehague

De inrichting
Een knus , gezellig doch eenvoudig ingericht restaurant.

De Menukaart
Een overzichtelijke menukaart, je kan kiezen uit diverse vlees of vis gerechten, maar ook voor een pasta of een pizza kan je hier terecht en dat alles voor normale prijzen.
Ook kan je kiezen uit een 3 gangen menu van vlees of vis.

Het Personeel.
Toen wij er waren stond de eigenaar achter de bar en was er een meisje in de bediening.
Beide zeer vriendelijk en zeer service gericht. en in voor een praatje.

De beleving
Het was een gezellig avondje uit. We hebben lekker op ons gemak zitten eten , drinken en genieten, en lekker zitten natafelen.

Gegeten op 4 juli 2014

rachelle7

Terra Sarda in "oudRijswijk" is een Italiaans restaurant waar u echt uitgebreid Italiaans kunt eten, maar ook terecht kunt voor een pizza. Er is een wisselend vlees/vis 3 gangen keuze-menu voor slechts €24,95. De huiswijn is geen slobber, maar van behoorlijke kwaliteit.
Een aanrader!

Gegeten op 11 juni 2014

edwin5

Goed authentiek Italiaans/Sardijns restaurant met lekkere maaltijden. Mooi is dat je het vis- en vleesmenu kunt combineren. Ook de pizza's smaken goed. Het personeel is vriendelijk en de gastheer komt bijzonder gastvrij over (hij gaf iedereen een hand bij ontvangst en vertrek). Decor is ruim voldoende met leuke Italiaanse muziek maar kan wel net wat sfeervoller worden ingericht (b.v. het ongezellige zicht op het jassenrek en het gebruik van mooie verlichting). Aanrader!

Gegeten op 28 december 2013

januari

super lekker gegeten,we hadden alle 5 gekozen voor een menu er waren 3 of 4 menus dat weet ik niet meer, maar in ieder geval kon je er onderling uitkiezen
ik had italiaanse piatto sardo dat was een selectie van italiaanse vleeswaren
de andere hadden carpaccio
daarna kalfsvleesovergoten met gorgonzola en lams rackjes
als dessert hadden we tiramisu

de bediening was super de gastheer was ook erg vriendelijk kwam af en toe een praat je maken met klassieke muziek op de achtergrond
de avond was gewoon af
hier komen we meer
waar kom je nog tegen dat de gastheer een hand bij het binnenkomen en weggaan geeft

Gegeten op 9 november 2013

Pit

Pizza Parma gegeten, deze was erg taai en flauw van smaak.
Het interieur vond ik niet bepaald een warme uitstraling hebben, eerder "kaal"en "kil".
De service komt "gemaakt"over en is af en toe irritant vriendelijk.
Men krijgt een voorgerecht zonder dat er vooraf geinformeerd wordt of men dit wil en/of men dit lust..

Gegeten op 9 november 2013

deboravb

Afgelopen zondag gegeten bij Terra Sarda. Je hebt de keuze uit twee 3-gangen menu's (vlees of vis, maar je kunt ook onderling gerechten uitwisselen) of a la carte. Wij hebben gekozen voor het vlees-menu en hebben genoten van drie heerlijke gerechten. De sfeer in het restaurant is prima, evenals de bediening. Een echte aanrader, waar wij zeker vaker terug zullen komen.

Gegeten op 13 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Terra Sarda in Rijswijk

Schrijf hieronder je recensie over Terra Sarda. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.