Sashimi

• 5.2

• 7.8

heutsie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik begin mijn beoordeling met de mededeling dat mijn beoordeling wellicht niet helemaal objectief is, aangezien ik ten tijden van het etentje wat ziekje was, iets dat de beoordeling wellicht in negatieve zin beoordeeld. Na vaak uitgenodigd te zijn door vrienden om er eens te gaan eten zijn we er dan toch uiteindelijk terecht gekomen. In eerste opzicht ziet de zaak er heel netjes uit. Wel erg groot en daar ben ik persoonlijk niet zo een voorstander van. Het werd me snel duidelijk hoe het er te werk gaat. Je kunt voor een bedrag dat zeer zeker in verhouding staat met de hoeveelheid 5 rondes eten bestellen. Ik ben maar tot 2 rondes gekomen, waarschijnlijk doordat ik niet helemaal mezelf was.
Het eten was goed, maar ook jiet meer dan dat. Ik heb al bij veel betere zogenaamde sushi restaurants gezeten. (Maar die waren dan wel ook meteen weer wat duurder.) Wat me vooral tegenstond was de gehorigheid in de zaak. Het leek af en toe wel alsof ik in een voetbalkantine zat kwa lawaai. Ook de bediening vond ik (op uitzondering van 2 medewerkers) totaal niet vriendelijk en attent. Gerechten werden vergeten etc. Ik heb teveel gerechten gehad om ze allemaal te benoemen. De gegrilde een was wel een topper alsmede de pittige gebakken gamba's. Al met al vind ik sashimi een vreetschuur en dan weet je ook meteen waarom personeel niet altijd even vriendelijk is. Tafels worden door klanten soms als een puinhoop achter gelaten en personeel wordt vaak als voetveeg benaderd. Erg jammer. Neemt niet weg dat je bij Sashimi voor niet veel geld (in verhouding tot de hoeveelheid eten) een leuke avond kunt hebben met een groep. Met mijn partner alleen, zal ik er niet snel meer heen gaan. Voor die gelegenheden zoek ik toch liever de wat intiemere, knussere zaakjes.

Gegeten op 14 maart 2014

danique5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben erg genoten van ons diner bij Sashimi. Wij hebben hier gegeten op een woensdag avond en wat ons opviel was dat het erg druk was, alle tafels waren bezet. De bediening was erg aardig, maar omdat het erg druk was, duurde het vrij lang voordat het eten er was. Het eten was erg lekker en het restaurant zag er erg verzorgd uit. Wij gaan hier zeker nog eens terug!

Gegeten op 26 februari 2014

josnienc
  • Recensies in de laatste twee jaar

De bediening was erg slecht. Een serveerster liet een bakje saus over de tafel vallen wat we vervolgens zelf maar moesten opruimen met ons servet. Geen excuses of niks. We moesten zeker wel 45 minuten wachten op een ronde eten, zodat we de 4e ronde niet meer konden eten ivm de tijd. Toen we dit meldden bij het betalen was de reactie: "ja dat is dan helaas." De bediening had ook geen idee wat ze serveerden, of het nou eend of varkenshaas was, dat wisten ze niet. De bediening zei ook niks als ze een drankje of eten afgaven, niet eens alstublieft of een glimlachje. Bij het betalen werd onze rekening ook dubbel gerekend. Als we niet hadden opgelet hadden we dit zo betaald. Dit was de eerste en zeker de laatste keer dat we hier gegeten hebben, absoluut geen aanrader.

Josnatan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond bij Sashimi geweest en niet voor de eerste keer. Zeer teleurgesteld. Wij moesten 45-60 minuten per ronde wachten en meerdere gerechten zijn uiteindelijk niet gearriveerd. Kers op de taart was de reactie van de manager op onze klachten " wij hebben voldoende tevreden klanten ". Laatste keer dus.

AntonB
  • Recensies in de laatste twee jaar

De sushi is heel goed en ook de paar warme gerechten die we hier kozen waren erg lekker. Je kunt er wel van te voren vanuit gaan dat het relatief lang gaat duren voordat je het eten krijgt nadat je een ronde hebt besteld, omdat het hier vaak druk is. Een tafel achter ons klaagde meerdere malen en ook duidelijk hoorbaar voor de omgeving, maar hier werd weinig mee gedaan behalve een uitleg dat bepaalde dingen die zij hadden besteld simpelweg lang duren. Daar zit natuurlijk iets in, maar als je eigenlijk 4 rondes moet kunnen eten in 2,5 uur is bijna een uur wachten op de eerste ronde wel erg lang. Wij haalden dat zelf maar net, terwijl wij steeds de bestelling van die nieuwe ronde al hadden ingevuld op het moment dat alles van de huidige ronde was gearriveerd. Nog steeds was het nodig om de laatste ronde ineens heel snel op tafel te zitten. Waarschijnlijk werd onze bestelling in de keuken wat naar voren geschoven omdat de tafel weer nodig was.

Dat was voor ons allemaal niet zo'n probleem, wat wel jammer was dat het af en toe een opgave was om een nieuw drankje te bestellen. Verder is men wel vriendelijk, maar wat extra uitleg als er een plank sushi op tafel wordt gezet zit er niet in. Ons oordeel: te verwachten service bij een all-you-can-eat zaak, maar ook zeker niet meer dan dat.

De inrichting is mooi, vooral het enorme Boeddha-beeld. De muziek klinkt in ieder geval Japans en past dus bij het concept, maar wij waren blij dat het volume relatief laag stond.

EIndoordeel: prima avond gehad en vooral erg lekker gegeten, ik verwacht hier nog wel eens terug te komen en zou het ook zeker aanraden. Als je echt de tijd wilt nemen is het waarschijnlijk slim om wat later op de avond te reserveren, zodat ze je tafel niet nog een keer nodig hebben.

Gegeten op 12 januari 2014

jordana2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij komen hier geregeld maar de service gaat steeds verder achteruit. De bediening lijkt geen zin te hebben om je te bedienen. Hebben 45 minuten zonder drankjes gezeten en uiteindelijk hebben we tweemaal moeten vragen waar het bleef. Geen excuses helemaal niets. Ook worden er steeds gerechten "vergeten" bij de rondes nu is dit niet heel erg aangezien ik continue kan bijbestellen maar toch. Het eten is goed, vooral de Scampi's maar verder zeer slechte service die iedere keer ook nog slechter wordt. Ze zitten altijd vol dus wellicht gaat het hun "te goed af".

Gegeten op 29 december 2013

AnneManda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn vriendinnen praten altijd over dit heerlijke restaurant en ondanks dat ik geen echte sushi fan ben, moest ik toch een keer mee. We zaten aan een gezellige ronde tafel en de sushi was echt heerlijk! Het is een gezellig restaurant, waar het eigenlijk altijd wel druk is. De bediening is altijd heel behulpzaam, maar heeft het wel te druk om iedereen voldoende aandacht te geven.

Gegeten op 11 september 2013

Soepermen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sashimi is ons favoriete sushi restaurant in Maastricht. De formule met 5 rondes een aantal gerechtjes is een prettige ervaring. Je vult het bestelformulier in en de obers halen het geruisloos op. De sushi is zoals sushi hoort te zijn. Het fijne is dat er ook andere gerechtjes beschikbaar zijn, bijvoorbeeld de heerlijke pikante gambas! De obers zijn niet super vriendelijk maar ingetogen en correct, de buddha maakt het decor helemaal af. Geen culinaire hoogstandjes maar gewoon erg lekker. Zeker een aanrader, maar vergeet niet te reserveren.

BasJansen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Deze Japanse vreetschuur heeft me erg teleurgesteld. Na goede verhalen en berichten dat men hier absoluut moest reserveren, snapte ik niet goed waar alle ophef vandaan komt. Het eten ligt ver beneden peil. De sushi en grill gerechten worden grof afgewerkt en de gaarheid fluctuueerde elke ronde. Niet gek, want de zaak zat bomvol. Zonder zeer goede keukenbrigade kan geen enkele zaak kwaliteit en kwantiteit leveren. Service is afwezig zoals normaal bij een all-you-can-eat zaak. Lekkerste gerecht waren de dumplings, die leken van de groothandel af te komen, want ik koop ze zelf ook... De zaak ziet er wel ontzettend mooi uit met het enorme budha beeld in het midden

Gegeten op 9 augustus 2013

jadep
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ga graag bij deze sushi zaak eten. Alles smaakt altijd heel vers en er is genoeg keuze. Vooral de california roll en de temaki sushi's zijn mijn favoriet. De groente tempura is niet aan te raden, heel veel beslag en grote, vullende portie (met o.a. zoete aardappel), wat bovendien erg lastig eten is met stokjes.
Service is niet geweldig: vaak worden gerechten vergeten of door elkaar gehaald, maar iedereen is wel heel vriendelijk.
Als laatste, het is een prachtige tent en het zit op een toplocatie. Ideaal na een dagje winkelen. Wel even reserveren want het is altijd vol.

Schrijf zelf een recensie over Sashimi in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Sashimi. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!