Rossio

• 7.7

• 8.0

robmolen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zondagavond met z'n tweeën gegeten. De locatie is mooi, de inrichting gezellig, maar een tafel aan het raam kan best koud zijn met enkel glas. Als voorgerecht hadden we een voortreffelijke pompoensoep, als dagsoep. De grote borden soep in combinatie met een broodje vooraf zorgen d'r echter voor dat je eigenlijk al vol zit voor het hoofdgerecht. De hoofdgerechten die we bestelden, lasagne en vis waren zeer lekker. De bediening was heel warm en vriendelijk. Een goede avond gehad!

robbertkje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier weer is top gegeten! Vooraf begonnen met wat coquilles gevolgd door de pata negra met vongole, die perfect op smaak waren. Daarnaast nog de gegratineerde witlof met gorgonzola als bijgerechtje, lekker. Enige minpuntje is dat als het erg druk is je soms wat langer moet wachten, maar door een gezellig gezelschap en een lekker flesje wijn nooit problemen mee! Relaxte bediening met interesse en kennis. Mooie zaak waar je ook nog is de keuken in kan kijken. Een aanrader!

sisko
  • Recensies in de laatste twee jaar

De naam klinkt Italiaans, maar dit restaurant is Mediterraans in bredere zin: veel aandacht voor zelfgemaakte en goed bereide gerechten, met veel verse groenten en heerlijk brood vooraf. De kaart is kort, maar alles wat we geprobeerd hebben was meer dan voortreffelijk. De uitleg van de bediening was goed (crepinette van lam) en de wijn mocht geproefd worden en zonder probleem veranderd voor iets anders. De service is prima, een juiste mix van kennis, aandacht en vriendelijkheid! Het leukste tafeltje is boven in het halfronde raam, maar beneden is het wat drukker en kun je goed (letterlijk) in de keuken kijken. En waar staat de chef je nog op te wachten om je te bedanken dat je bij hem kwam eten!

Gegeten op 16 maart 2013

Kiora
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laatst bij Rossio gegeten toen er geen plek meer was in Pelicaan. Gezellige sfeer en vriendelijke bediening. Vooraf hadden we het plankje zoals altijd ook bij Pelicaan. Lekker, maar net niet even spannend als de Pelicanesse plank. Hetzelfde gold voor de hoofdgerechten. Kortom, een prima tweede keuze, maar ik blijf eerst Pelicaan bellen.

Gegeten op 1 maart 2013

Plientje2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hoewel het menu een beetje saai is, is het wel handig met een groep te kunnen kiezen uit vis, vlees en vega. De delicatessen is een beetje een samengeraapt zooitje van alles wat en dus net niks. Vlees was goed gebakken, de friet een beetje slap en vettig. Niet slecht maar ook niet super in prijs kwaliteit verhouding. De bediening is superaardig. Helaas wel stom dat je om 19.30 reserveert en om 21.30 het eten pas opgediend krijgt. Dat gooit eigenlijk je eten en je welbevinden behoorlijk in het water. Geen topper dus

Gegeten op 18 januari 2013

Proever51311
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom hier regelmatig in dit restaurant. Zelf ben ik ook werkzaam in de horeca in het midden van het land.
Het eten is ten aller tijde zeer smaakvol. De bediening kent zijn plaats. En de chef (eigenaar?) is altijd bereid om zijn gerechten in de keuken toe te lichten.
Ook het interieur ziet er smaakvol en gezellig uit. Toptent!

Gegeten op 20 november 2012

_Guus
  • Recensies in de laatste twee jaar

Helaas heb ik een veel mindere ervaring dan veel mensen hieronder. Dat ik toch een leuke avond heb gehad lag aan het gezelschap.

Allereerst het voorgerecht. Dit zou een bord met delicatesses behoren te zijn aldus de ober. Welke delicatesses kon hij ons niet vertellen. In plaats daarvan kon hij slechts wat schaapachtig lachen. Toen het bord kwam bleken de delicatesses te bestaan uit een paar gekookte bietjes, wat kikkererwten, een plakje ham en twee broodjes. Niet helemaal wat ik ervan had verwacht.

Als hoofdgerecht de keuze tussen steak, dorade filet of vegetarische lasagna (kom op zeg, kan het niet een keer wat anders!?). Steak was op zich goed, maar bijgerechten waren om te huilen. Paar blaadjes sla, komkommer en tomaat in wat dressing. Patat gebakken in veel te oude olie en dat was dan wel weer lekker, witlof in gorgonzola/walnoot saus (zoals mijn moeder het maakte!).

De bediening was erg popie-jopie. Er wordt een hoop afgelachen als we wat vroegen. Wijn werd niet aangevuld, kortom erg slecht.

Nee, dit was echt niet goed. Niet voor herhaling vatbaar. Helaas.

Gegeten op 22 december 2012

bjornd
  • Recensies in de laatste twee jaar

heel erg fijn restaurant mete en ongedongen sfeer en een losse bediening.

Favoriet is bij de lunch: top soep, salade caprese (staat niet op de kaart kan wel) of uitsmijter met asperges

Favoriet bij diner: ma/di plato del dia altijd goed ! en de confit de canard die is echt waanzinnig lekker

Gegeten op 26 oktober 2012

WvS777
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik dacht mijn vriendin te verrassen met een etentje bij Rossio en had gereserveerd via iens (SeatMe), maar daar hadden ze nog nooit van gehoord bij Rossio! Gelukkig werd er snel een tafeltje van boven gehaald en vlak naast de open keuken gezet. We hebben heerlijk gegeten, maar ook de warme ontvangst en service zullen ons lang bij blijven.

Gegeten op 29 september 2012

johanboers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Rossio vond ik een heel leuk restaurantje op een mooie hoek met leuk uitzicht op de mensen die voorbij fietsen. Het eten was erg lekker, vooral veel keuze in vis. De bediening is een beetje rommelig, maar het stoorde me niet erg.

Gegeten op 14 september 2012

Schrijf zelf een recensie over Rossio in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Rossio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!