a TripAdvisor company

Rossio

1. Mediterraan
  1. Toon telefoonnummer 015 212 09 50

jepedejong

Wij komen erg graag bij Rossio. Je zit er gezellig (alleen in de winter kan het dicht bij de voordeur fris zijn) en het eten is ook meestal erg goed. Tot verbazing van de bediening bestellen wij altijd grote salades bij het eten. Afgelopen woensdag (20 mei) hebben wij er ook weer gegeten, maar de rundersucade viel ons erg tegen. Weinig vlees, veel zenen en vet. Geen aanrader dus, de dorade was wel heerlijk.

Gegeten op 20 mei 2015

Ric-lust-alles

Hé kok, wat is er goed? -Hij is even stil. "Alles", lacht-ie vanuit de open keuken. En hij heeft gelijk- we kiezen de cataplana. En die is verrukkelijk. Rijk van smaak en mooi gevuld, alles is gaar, niets is rubber- en dat lukt de koks in Portugal meestal nooit: en die hebben het uitgevonden!
Ik zou willen dat er meer keuze bij de toetjes was :)

rianne5

Vanavond met 16 man gegeten bij Rossio op de 1ste etage. Vriendelijke bediening, heerlijk 3-gangen-keuze-menu. Met smaak en passie bereid en geserveerd. De hele groep kreeg het eten tegelijkertijd, dus super timing! Echt een aanrader.

Gegeten op 2 april 2015

janus123

Eveneens voor verjaardag bij Rossio gegeten. Om 7 uur aangeschoven, met het doel tussen half 10 en 10 weg te kunnen (normaal gesproken voldoende tijd om 3 gangen te kunnen eten). Nadat we ons voorgerecht hadden ontvangen heeft het dusdanig lang geduurd tot ons hoofdgerecht werd geserveerd dat we uiteindelijk nipt om 10 uur klaar waren met ons hoofdgerecht. Gezellig natafelen met koffie/ dessert was hierdoor niet meer mogelijk.

Bediening was vriendelijk, maar lachte het schaapachtig weg, zoals in onderstaande recentie omschreven. Daarnaast ontvingen wij bij afrekenen een bon waar ook niet bestelde tosti's, koffie's en drankjes opstonden. Na correctie bleek onze rekening 25 euro (!) goedkoper uit te vallen. Voor de rest slordig bediend, drankjes opnemen ging chaotisch en afruimen van de tafel hebben we uiteindelijk zelf bij moeten helpen.

Prijzen zijn hoog, wat te rechtvaardigen is met goede service, want het eten was heerlijk en de sfeer/ het decor was ook zeer prettig. Helaas viel deze service dus echt heel erg tegen.

Gegeten op 25 februari 2015

Michielvdh

Vandaag voor mijn verjaardag gedineerd bij Rossio, héérlijk. Erg lekker eten, de borden waren mooi opgemaakt en de smaakcombinatie was erg goed. Het heeft een warme, rustige sfeer waardoor je er heerlijk zit en de uren voorbij vliegen. De bediening was erg aardig en je werd snel geholpen ondanks dat het de hele avond helemaal vol zat. Echt een aanrader!

gé4

Vrijdag avond gegeten in dit prachtige bedrijf. Wat een prachtige gerechten komen hier uit de keuken, mooie opmaak en goed op smaak.
Hier word met passie gekookt en word je door de bediening verwend.
Een echte aanrader!

Gegeten op 9 mei 2014

robmolen

Op een zondagavond met z'n tweeën gegeten. De locatie is mooi, de inrichting gezellig, maar een tafel aan het raam kan best koud zijn met enkel glas. Als voorgerecht hadden we een voortreffelijke pompoensoep, als dagsoep. De grote borden soep in combinatie met een broodje vooraf zorgen d'r echter voor dat je eigenlijk al vol zit voor het hoofdgerecht. De hoofdgerechten die we bestelden, lasagne en vis waren zeer lekker. De bediening was heel warm en vriendelijk. Een goede avond gehad!

avdgaa

Hier weer is top gegeten! Vooraf begonnen met wat coquilles gevolgd door de pata negra met vongole, die perfect op smaak waren. Daarnaast nog de gegratineerde witlof met gorgonzola als bijgerechtje, lekker. Enige minpuntje is dat als het erg druk is je soms wat langer moet wachten, maar door een gezellig gezelschap en een lekker flesje wijn nooit problemen mee! Relaxte bediening met interesse en kennis. Mooie zaak waar je ook nog is de keuken in kan kijken. Een aanrader!

sisko

De naam klinkt Italiaans, maar dit restaurant is Mediterraans in bredere zin: veel aandacht voor zelfgemaakte en goed bereide gerechten, met veel verse groenten en heerlijk brood vooraf. De kaart is kort, maar alles wat we geprobeerd hebben was meer dan voortreffelijk. De uitleg van de bediening was goed (crepinette van lam) en de wijn mocht geproefd worden en zonder probleem veranderd voor iets anders. De service is prima, een juiste mix van kennis, aandacht en vriendelijkheid! Het leukste tafeltje is boven in het halfronde raam, maar beneden is het wat drukker en kun je goed (letterlijk) in de keuken kijken. En waar staat de chef je nog op te wachten om je te bedanken dat je bij hem kwam eten!

Gegeten op 16 maart 2013

Kiora

Laatst bij Rossio gegeten toen er geen plek meer was in Pelicaan. Gezellige sfeer en vriendelijke bediening. Vooraf hadden we het plankje zoals altijd ook bij Pelicaan. Lekker, maar net niet even spannend als de Pelicanesse plank. Hetzelfde gold voor de hoofdgerechten. Kortom, een prima tweede keuze, maar ik blijf eerst Pelicaan bellen.

Gegeten op 1 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Rossio in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Rossio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.