Rossio

Rossio

1. Mediterraan
  1. Toon telefoonnummer 015 212 09 50

janus123

Eveneens voor verjaardag bij Rossio gegeten. Om 7 uur aangeschoven, met het doel tussen half 10 en 10 weg te kunnen (normaal gesproken voldoende tijd om 3 gangen te kunnen eten). Nadat we ons voorgerecht hadden ontvangen heeft het dusdanig lang geduurd tot ons hoofdgerecht werd geserveerd dat we uiteindelijk nipt om 10 uur klaar waren met ons hoofdgerecht. Gezellig natafelen met koffie/ dessert was hierdoor niet meer mogelijk.

Bediening was vriendelijk, maar lachte het schaapachtig weg, zoals in onderstaande recentie omschreven. Daarnaast ontvingen wij bij afrekenen een bon waar ook niet bestelde tosti's, koffie's en drankjes opstonden. Na correctie bleek onze rekening 25 euro (!) goedkoper uit te vallen. Voor de rest slordig bediend, drankjes opnemen ging chaotisch en afruimen van de tafel hebben we uiteindelijk zelf bij moeten helpen.

Prijzen zijn hoog, wat te rechtvaardigen is met goede service, want het eten was heerlijk en de sfeer/ het decor was ook zeer prettig. Helaas viel deze service dus echt heel erg tegen.

Gegeten op 25 februari 2015

Michielvdh

Vandaag voor mijn verjaardag gedineerd bij Rossio, héérlijk. Erg lekker eten, de borden waren mooi opgemaakt en de smaakcombinatie was erg goed. Het heeft een warme, rustige sfeer waardoor je er heerlijk zit en de uren voorbij vliegen. De bediening was erg aardig en je werd snel geholpen ondanks dat het de hele avond helemaal vol zat. Echt een aanrader!

gé4

Vrijdag avond gegeten in dit prachtige bedrijf. Wat een prachtige gerechten komen hier uit de keuken, mooie opmaak en goed op smaak.
Hier word met passie gekookt en word je door de bediening verwend.
Een echte aanrader!

Gegeten op 9 mei 2014

robmolen

Op een zondagavond met z'n tweeën gegeten. De locatie is mooi, de inrichting gezellig, maar een tafel aan het raam kan best koud zijn met enkel glas. Als voorgerecht hadden we een voortreffelijke pompoensoep, als dagsoep. De grote borden soep in combinatie met een broodje vooraf zorgen d'r echter voor dat je eigenlijk al vol zit voor het hoofdgerecht. De hoofdgerechten die we bestelden, lasagne en vis waren zeer lekker. De bediening was heel warm en vriendelijk. Een goede avond gehad!

avdgaa

Hier weer is top gegeten! Vooraf begonnen met wat coquilles gevolgd door de pata negra met vongole, die perfect op smaak waren. Daarnaast nog de gegratineerde witlof met gorgonzola als bijgerechtje, lekker. Enige minpuntje is dat als het erg druk is je soms wat langer moet wachten, maar door een gezellig gezelschap en een lekker flesje wijn nooit problemen mee! Relaxte bediening met interesse en kennis. Mooie zaak waar je ook nog is de keuken in kan kijken. Een aanrader!

sisko

De naam klinkt Italiaans, maar dit restaurant is Mediterraans in bredere zin: veel aandacht voor zelfgemaakte en goed bereide gerechten, met veel verse groenten en heerlijk brood vooraf. De kaart is kort, maar alles wat we geprobeerd hebben was meer dan voortreffelijk. De uitleg van de bediening was goed (crepinette van lam) en de wijn mocht geproefd worden en zonder probleem veranderd voor iets anders. De service is prima, een juiste mix van kennis, aandacht en vriendelijkheid! Het leukste tafeltje is boven in het halfronde raam, maar beneden is het wat drukker en kun je goed (letterlijk) in de keuken kijken. En waar staat de chef je nog op te wachten om je te bedanken dat je bij hem kwam eten!

Gegeten op 16 maart 2013

Kiora

Laatst bij Rossio gegeten toen er geen plek meer was in Pelicaan. Gezellige sfeer en vriendelijke bediening. Vooraf hadden we het plankje zoals altijd ook bij Pelicaan. Lekker, maar net niet even spannend als de Pelicanesse plank. Hetzelfde gold voor de hoofdgerechten. Kortom, een prima tweede keuze, maar ik blijf eerst Pelicaan bellen.

Gegeten op 1 maart 2013

Plientje2

Hoewel het menu een beetje saai is, is het wel handig met een groep te kunnen kiezen uit vis, vlees en vega. De delicatessen is een beetje een samengeraapt zooitje van alles wat en dus net niks. Vlees was goed gebakken, de friet een beetje slap en vettig. Niet slecht maar ook niet super in prijs kwaliteit verhouding. De bediening is superaardig. Helaas wel stom dat je om 19.30 reserveert en om 21.30 het eten pas opgediend krijgt. Dat gooit eigenlijk je eten en je welbevinden behoorlijk in het water. Geen topper dus

Gegeten op 18 januari 2013

Proever51311

Ik kom hier regelmatig in dit restaurant. Zelf ben ik ook werkzaam in de horeca in het midden van het land.
Het eten is ten aller tijde zeer smaakvol. De bediening kent zijn plaats. En de chef (eigenaar?) is altijd bereid om zijn gerechten in de keuken toe te lichten.
Ook het interieur ziet er smaakvol en gezellig uit. Toptent!

Gegeten op 20 november 2012

_Guus

Helaas heb ik een veel mindere ervaring dan veel mensen hieronder. Dat ik toch een leuke avond heb gehad lag aan het gezelschap.

Allereerst het voorgerecht. Dit zou een bord met delicatesses behoren te zijn aldus de ober. Welke delicatesses kon hij ons niet vertellen. In plaats daarvan kon hij slechts wat schaapachtig lachen. Toen het bord kwam bleken de delicatesses te bestaan uit een paar gekookte bietjes, wat kikkererwten, een plakje ham en twee broodjes. Niet helemaal wat ik ervan had verwacht.

Als hoofdgerecht de keuze tussen steak, dorade filet of vegetarische lasagna (kom op zeg, kan het niet een keer wat anders!?). Steak was op zich goed, maar bijgerechten waren om te huilen. Paar blaadjes sla, komkommer en tomaat in wat dressing. Patat gebakken in veel te oude olie en dat was dan wel weer lekker, witlof in gorgonzola/walnoot saus (zoals mijn moeder het maakte!).

De bediening was erg popie-jopie. Er wordt een hoop afgelachen als we wat vroegen. Wijn werd niet aangevuld, kortom erg slecht.

Nee, dit was echt niet goed. Niet voor herhaling vatbaar. Helaas.

Gegeten op 22 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Rossio in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Rossio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.