Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Bruine Boon

De Bruine Boon

1. Toon telefoonnummer 071 512 11 52

Rvrieze

Ik heb laatst hier geluncht met een vriendin. Toen ik binnenkwam werd ik niet begroet door het meisje achter de bar. Toen ik verder liep om te kijken of mijn vriendin al ergens zat ben ik meerdere medewerkers tegengekomen, maar alsnog ben ik door niemand begroet!!! Uiteindelijk ben ik, nadat ik erachter kwam dat mijn vriendin er nog niet was, maar ergens gaan zitten. Toen zij er was hebben we uiteindelijk kunnen bestellen. Het eten was verder prima, maar de prijs/kwaliteit niet helemaal in balans. De tent is verder wel leuk en gezellig ingericht, maar ik kom hier niet meer terug. Ik snap dat het soms druk kan zijn, maar ik vind dat je wel altijd normaal begroet dient te worden.

Gegeten op 31 oktober 2014

DannyG119

Wij hebben hier heerlijk geluncht. De producten waren allemaal vers en dat proef je ook. De tomatensoep viel in de smaak en de broodjes met kip, gehakt en carpaccio waren eveneens erg lekker.

Gegeten op 31 oktober 2014

JD97

Altijd in mijn hoofd gehad dat de Bruine Boon en leuk en goed tentje was in het centrum van Leiden. Dat viel deze keer vies tegen!
Het eten, saté van varkenshaas, was op zich prima, vlees was lekker en het was genoeg. De neergekwakte salade en het feit dat de mayonaise in een plastic tipje kwam vond ik wat minder, maar over het eten dus niet veel kwaads. Dan de service... Bij binnenkomst wel gelijk netjes een drankje kunnen bestellen en een kaart gekregen, maar vervolgens zeker een half uur moeten wachten tot onze verdere bestelling werd opgenomen, het eten kwam wel snel. Naast ons eerste drankje, wat tegen die tijd natuurlijk al lang op was hebben we nooit meer de mogelijkheid gekregen van de bediening om iets te bestellen. Ook hebben we ruim driekwartier gewacht, na het afruimen, om een dessert te kunnen bestellen, iets wat de bediening kennelijk geen goed idee vond. Uiteindelijk maar gaan betalen en bij de dichtstbijzijnde fastfoodketen een ijsje gehaald.
Heel erg zonde van wat zo'n leuke tent zou kunnen zijn.

Gegeten op 28 oktober 2014

suikerbuikje

Over ons vorig waren wij zeer tevreden, maar helaas deze keer niet. Wat kan het verkeren en wat een belabberde service zeg. Mandje stokbrood met oud brood en veel te weinig kruidenboter in verhouding tot het brood. De Schnitzel was droog en te weinig saus, alleen wat patat erbij een wat blaadjes sla. De patat is overigens niet eens lekker. De biefstuk van mijn tafelgenoot was wel lekker.
Verder maakt het eetcafe een rommelige indruk. Hoop dat het de volgende keer beter is anders komen wij hier niet meer.

Gegeten op 19 oktober 2014

elfje1985

Zo vlak voor de voetbalwedstrijd was ik samen met een vriendinnetje op zoek naar een eetcafé om even een simpele & snelle hap te eten. Wij kwamen terecht bij De Bruine Boon. Ik ging voor een Wiener schnitzel met jager saus, frites en salade. De schnitzel met saus en de frites waren prima. De salade was niet echt een salade, maar meer een garnituur zoals je ze in veel eetcafés ziet.

Mijn vriendinnetje nam een pasta met een roomsaus. De hoeveelheid was prima, maar helaas zat er weinig smaak aan. Met wat peper en zout erbij was het al iets meer op smaak. Gelukkig maakte het dessert, verse appeltaart van de Olmenhorst, voor haar een hoop goed. Lekkere wijn, goede koffie, bediening wat jong maar in orde en de prijzen zijn redelijk. Al met al een keurig eetcafé!

Gegeten op 13 juni 2014

suikerbuikje

Ok toegegeven het is gewoon maar een eetcafe, maar ik moet toch echt even kwijt dat je hier heerlijke entrcote kan eten tegen een zeer redelijke prijs. Snelle service, decor rommelig.

Gegeten op 8 november 2013

kees4

Hebben hier gelunched, eten was redelijk eenvoudig niets bijzonders, bediening vond ik wel erg casual, hoog studentengehalte en weinig gastvriendelijk. Er werd slecht opgelet. Broodje oude kaas tomatensoep en uiensoep, oke, maar niets bijzonders. Prijzen redelijk, maar voor dit niveau eigenlijk te hoog.

Gegeten op 8 november 2013

MCWA

Leuk hier, eenvoudig maar prima voor een kop koffie en lunch. Vandaag startte ons dagje Leiden hier. Na de koffie kozen we allebei voor de soep, was prima hoor, niets bijzonders maar gewoon lekker. Bediening best vlot en vriendelijk, interieur iets gedateerd.

Gegeten op 7 november 2013

leo26

Rommelige interieur. Vriendelijke bediening, maar bepaald niet vlekkeloos. Het bestelde eten werd aan eerst aan twee verkeerde tafels aangeboden en was al bijna koud toen het eindelijk bij ons kwam. Tafelgenoten waren overigens wel positief over hun eten.

Gegeten op 14 september 2013

factotum

Met z'n drieën gegeten: Sliptong, tonijnsalade en konijnenbout.
Vlotte, vriendelijke en snelle bediening. Een karaf kraanwater is geen probleem. Alle drie de gerechten waren goed. Een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Er mag iets aan geluiddemping worden gedaan, want het was soms moeilijk om je tafelgenoten te verstaan vanwege het omgevingsgeluid (andere gasten)

Gegeten op 30 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over De Bruine Boon in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over De Bruine Boon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.