a TripAdvisor company

De Bruine Boon

De Bruine Boon

1. Toon telefoonnummer 071 512 11 52

Criemfriesh

Eten was acceptabel, niets speciaals maar goed eetbaar, prima portie. Decor is net zo speciaal als het eten. Bediening daarentegen was uniek in afwezigheid; per toeval konden drankjes besteld worden. Na het eten twijfelden we of we nog zouden blijven hangen en wat drinken, maar niemand te bekennen. Maar gaan zoeken naar iemand om te kunnen afrekenen. Gezien ook de lijn in recenties hieronder, geen aanrader.

Gegeten op 28 maart 2015

suikerbuikje

Fijne schnitzel lekkere saus, een overdaad aan patat.
Salade met geitenkaas niks mis mee maar ook niet bijzonder.
Bediening afwezig.

karin253

Verkeerde gerechten opgediend gekregen; poging tot acceptatie daarvan middels paaien met een " lekker gratis kopje koffie " afgewezen en vervolgens getracteerd op chagrijnige smoel en negeer-campagne van "bedienend" meisje dat het drukker had met babbelen met bekenden op het terras dan met haar gasten, correcte bestelling bleef 'n dik half uur onderweg; aangrenzende tafels hadden de zelfde klachten, verkeerde bestelling op tafel en onbeschofte houding bediening.
Kom hier al jaren en heb het allemaal langzaam maar zeker zien aftakelen; laatste bezoek geweest.
Etablissement boft met locatie, anders kwam er geen hond meer.

Gegeten op 13 februari 2015

BigKahuna

Dit is een prima cafe/restaurant om een biertje, koffie en wat bitterballen te eten. Twijfelden of zouden blijven hangen om wat te eten. Doordat het heel erg tochte als elke keer de deur op ging, hebben we besloten om weg te gaan. Gezien de onderstaande recensies misschien wel verstandig geweest.

Gegeten op 16 januari 2015

Rvrieze

Ik heb laatst hier geluncht met een vriendin. Toen ik binnenkwam werd ik niet begroet door het meisje achter de bar. Toen ik verder liep om te kijken of mijn vriendin al ergens zat ben ik meerdere medewerkers tegengekomen, maar alsnog ben ik door niemand begroet!!! Uiteindelijk ben ik, nadat ik erachter kwam dat mijn vriendin er nog niet was, maar ergens gaan zitten. Toen zij er was hebben we uiteindelijk kunnen bestellen. Het eten was verder prima, maar de prijs/kwaliteit niet helemaal in balans. De tent is verder wel leuk en gezellig ingericht, maar ik kom hier niet meer terug. Ik snap dat het soms druk kan zijn, maar ik vind dat je wel altijd normaal begroet dient te worden.

Gegeten op 31 oktober 2014

DannyG119

Wij hebben hier heerlijk geluncht. De producten waren allemaal vers en dat proef je ook. De tomatensoep viel in de smaak en de broodjes met kip, gehakt en carpaccio waren eveneens erg lekker.

Gegeten op 31 oktober 2014

JD97

Altijd in mijn hoofd gehad dat de Bruine Boon en leuk en goed tentje was in het centrum van Leiden. Dat viel deze keer vies tegen!
Het eten, saté van varkenshaas, was op zich prima, vlees was lekker en het was genoeg. De neergekwakte salade en het feit dat de mayonaise in een plastic tipje kwam vond ik wat minder, maar over het eten dus niet veel kwaads. Dan de service... Bij binnenkomst wel gelijk netjes een drankje kunnen bestellen en een kaart gekregen, maar vervolgens zeker een half uur moeten wachten tot onze verdere bestelling werd opgenomen, het eten kwam wel snel. Naast ons eerste drankje, wat tegen die tijd natuurlijk al lang op was hebben we nooit meer de mogelijkheid gekregen van de bediening om iets te bestellen. Ook hebben we ruim driekwartier gewacht, na het afruimen, om een dessert te kunnen bestellen, iets wat de bediening kennelijk geen goed idee vond. Uiteindelijk maar gaan betalen en bij de dichtstbijzijnde fastfoodketen een ijsje gehaald.
Heel erg zonde van wat zo'n leuke tent zou kunnen zijn.

Gegeten op 28 oktober 2014

suikerbuikje

Over ons vorig waren wij zeer tevreden, maar helaas deze keer niet. Wat kan het verkeren en wat een belabberde service zeg. Mandje stokbrood met oud brood en veel te weinig kruidenboter in verhouding tot het brood. De Schnitzel was droog en te weinig saus, alleen wat patat erbij een wat blaadjes sla. De patat is overigens niet eens lekker. De biefstuk van mijn tafelgenoot was wel lekker.
Verder maakt het eetcafe een rommelige indruk. Hoop dat het de volgende keer beter is anders komen wij hier niet meer.

Gegeten op 19 oktober 2014

elfje1985

Zo vlak voor de voetbalwedstrijd was ik samen met een vriendinnetje op zoek naar een eetcafé om even een simpele & snelle hap te eten. Wij kwamen terecht bij De Bruine Boon. Ik ging voor een Wiener schnitzel met jager saus, frites en salade. De schnitzel met saus en de frites waren prima. De salade was niet echt een salade, maar meer een garnituur zoals je ze in veel eetcafés ziet.

Mijn vriendinnetje nam een pasta met een roomsaus. De hoeveelheid was prima, maar helaas zat er weinig smaak aan. Met wat peper en zout erbij was het al iets meer op smaak. Gelukkig maakte het dessert, verse appeltaart van de Olmenhorst, voor haar een hoop goed. Lekkere wijn, goede koffie, bediening wat jong maar in orde en de prijzen zijn redelijk. Al met al een keurig eetcafé!

Gegeten op 13 juni 2014

suikerbuikje

Ok toegegeven het is gewoon maar een eetcafe, maar ik moet toch echt even kwijt dat je hier heerlijke entrcote kan eten tegen een zeer redelijke prijs. Snelle service, decor rommelig.

Gegeten op 8 november 2013

Schrijf zelf een recensie over De Bruine Boon in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over De Bruine Boon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.