Leerhotel Het Klooster

• 6.2

• 6.7

Mjammie
  • Recensies in de laatste twee jaar

De eerste en direct ook de laatste keer dat we bij leerhotel het Klooster gegeten hebben. Veel dingen waren ronduit slecht. Natuurlijk weet je dat het een leerhotel is en er dus kleine foutjes gemaakt kunnen worden. Dat was voor ons geen probleem; er gingen echter grote dingen mis en dat kan echt niet.
Een kleine samenvatting van hetgeen er allemaal niet goed ging:
* bediening geen oog voor de gasten
* bediening laconiek bij klachten ipv voorkomend.
* Tafel onderaan de rolstoeltraplift geplaatst, zodat degene in de rolstoel de traplift niet kon verlaten (na al meerdere keren gemeld te hebben dat er iemand in een rolstoel bij zou zijn)
* Er werd geen rekening gehouden met allergie, terwijl dit al tevoren gecommuniceerd was.
* Gerechten waren niet compleet (brood zonder kaas geleverd)
* Als iemand iets niet luste, werd gewoon bij elke gang het gerecht van de eerste gang opnieuw geleverd.
* Bereidingswijze van gerechten viel ook nog eens tegen.
* Veel te weinig aansturing van de leerlingen.
Het enige waar we positief over waren waren de schone toiletten (vandaar nog een 2 ipv een 1).

Gegeten op 21 september 2013

maghetietsjemeerzijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vooropgesteld moet worden dat het hier om een leerhotel/restaurant gaat. En de leerlingen doen hun best, dat is zeker. Wij vonden het vreemd dat er geen ervaren manager op de vloer was om de zaak te volgen en te evalueren. Maar ok, zal de policy van de school zijn.
Het eten was niet slecht, niet top.
De salade van de dag was een salade met kalfsmuis. Prima kalfsmuis, weinig salade. De gerookte tongschar was ons andere voorgerecht. Prima.
Dan de entrecote. Uitstekend stukje vlees. De medium was perfect, de welldone was erg veel overdone, maar ook hier kwalitatief prima vlees (compliment dus aan de vleesleverancier). Alleen...het had niets te maken met een entrecote, al vond desgevraagd de kok dat het echt entrecote was. Wel eens een entecote gezien zonder de vette randjes en de vette adertjes? Nee? Wij ook niet, maar de kok dus wel. Kortom: we kregen een prima stukje ossehaas (staat niet op de kaart) maar hadden liever gekregen wat we bestelden.
Tot slot het dessert: perentaartje. De peertje werden geserveerd in een hard deegbakje. Nee, geen krokant zanddeeg, geen knapperig bladerdeeg maar een deegbakje war iedere kok zich voor zou moeten schamen. Bolletje ijs er bij was ok, de peertjes trouwens ook wel.
We aten er gelukkig met een "2 voor 1 prijs" bon. Die prijs was het waard.
Kloosterlingen, jullie zijn best op de goede weg, maar iets meer vakkennis en warenkennis, weet wat je serveert en eet het zelf eerst zou helpen.

Gegeten op 24 september 2013

Bert1962
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij waren hier tijdens de BBQ-week. Wat een feest. Uitstekende vlees-en vis gerechten door koks-in-opleiding "live" klaar gemaakt. Verder mooie salades, knappend vers brood en magistrale sauzen.

Bleek dat bij de prijs ook een geweldig dessert was inbegrepen. We hebben uitstekend gegeten in een bijzondere atmosfeer. Bediening was zeer voorkomend.

Als dit het niveau van onze toekomstige horeca-professionals is dan gaat ons land een gouden toekomst tegemoet.

Gegeten op 15 juli 2013

Jazz
  • Recensies in de laatste twee jaar

Schitterende ambiance van een voormalig klooster gelegen aan de Amersfoortse uitloper van de Utrechtse heuvelrug. Heb hier gedineerd met 2 personen. We werden zeer vriendelijk en gastvrij ontvangen. De bediening was (nog) niet optimaal geregeld. Drankjes, menukaart en bestellingen werden werden het eerste uur compleet vergeten. Grote onduidelijkheid over wie ons tafeltje bediende. Maar ja.. het is een plek om het vak te leren nietwaar? Ik vond het in de totaal-ervaring niet storend en we werden zéér vriendelijk bejegend. Het eten smaakte uitstekend, goede smaakcombinaties en prima porties. Over een extra broodje bij het voorgerecht werd niet moeilijk gedaan. De huiswijnen (toch het visitekaartje van elk restaurant) uit Chili konden mij persoonlijk niet helemaal bekoren, maar als allemansvriend uitstekend. Al met al is de prijs/kwaliteit verhouding goed te noemen, niet in de laatste plaats vanwege de magnifieke locatie!

Gegeten op 20 juni 2013

Jolandas
  • Recensies in de laatste twee jaar

Omdat dit een leerhotel/restaurant is, heeft de bediening veel oog voor de service. Je moet je er wel op instellen dat het om een leerhotel gaat! Dat betekent dat er soms een foutje gemaakt wordt, maar dat hoort erbij. Ik vond het eten (aspergemenu) erg geslaagd. De ambiance is prachtig, in het voormalig klooster.

Voorelkwatwils

• Goed

Dit restaurant is zowel qua ligging als eten een aanrader. De service en kwaliteit staan op een zeer hoog niveau. Aandacht voor het detail is verfrissend te noemen.

Schrijf zelf een recensie over Leerhotel Het Klooster in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Leerhotel Het Klooster. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!