De Gulle Gans Next Door

• 6.9

• 7.1

Lindaa88
  • Recensies in de laatste twee jaar

Per toeval hier naar binnen gestapt aangezien er buiten geen kaart hing, maar we toch heel nieuwsgierig waren. Wat bleek, ze werken niet met een menukaart, maar met een verrassingsmenu! Ikzelf was hier een beetje huiverig voor, maar wat hebben we lekker gegeten! Het was heerlijk!!
Omdat ik geen lactose mag, is uiteten voor mij vaak wat saai (geen saus bij de vis etc.) maar De Gulle Gans Next Door heeft hier ontzettend goed op ingespeeld waardoor ik echt lekker heb gegeten. Ik zou zeggen; ga zo door!

Groetjes, de carnaval-ontvluchters ;)

Gegeten op 1 maart 2014

Arron
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na hier meerdere keren lekker te hebben geluncht besloten we vandaag wederom hier te lunchen.
Dit viel echter tegen: de bestelde chocolademelk was niet lekker( het blokje chocola loste niet goed op in de niet al te warme melk) en de latte macchiato was ook niet warm, zelfs niet lauw!
Bij het brengen van de sandwich werd hierover melding gemaakt bij bediening , vervolgens werd er iets gemompeld richting ons en er werd achter de balie over gefluisterd met collega, maar verder geen reactie.
Sandwich smaakte ook niet als vanouds daar de bacon echt te hard gebakken was en dus verbrand tussen sandwich zat.
Bij het afruimen gemeld bij bediening die antwoordde dat ze het zou doorgeven. De dame is er niet meer op terug gekomen, ook niet bij afrekenen..
Een gemiste kans!
Wel zei ze bij vertrek: tot ziens. Maar dat zit er niet in..

Gegeten op 21 januari 2014

HermanTonnis
  • Recensies in de laatste twee jaar

Iedereen heeft recht op een tweede kans.
Zo ook deze locatie aan de markt in Assen.
Waar het ruim een jaar volledig mis ging tijdens een diner en wij wisselende reacties lezen en horen zijn we hier als proef op de som wezen lunchen.
of wij hebben echt weer enorme pech op dit adres, of het is niks veranderd.
Maar wij kunnen er even niets anders van maken.
Het biologische brood was droog en niet vers.
het kaas op het brood was voorzien van schimmel, terwijl het geen schimmel kaas betrof.
Toen was voor ons de maat vol.
De bediening probeerde het nog enig zins goed te maken met een kopje koffie en nieuw broodje, maar nee. We hebben vriendelijk bedankt.
Misschien binnenkort voor de 3 keer is scheepsrecht.
Maar nu even niet voorlopig.
Zo jammer om deze zaak te zien afgleiden.

Gegeten op 16 november 2013

Bertaglutenvrij
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben een aantal weken geleden uitstekend gegeten bij Next Door.
Ik heb coeliakie en moet strikt glutenvrij eten en dat kan hier gelukkig zorgeloos. Er is een tweede keuken en dus tweede oven, waar de kok het glutenvrije eten bereidt, zodat besmetting met gluten voorkomen wordt. We kregen zoveel mogelijk alleldrie glutenvrije gerechten, zodat ook bij de bediening en aan tafel de kans op besmetting zoveel mogelijk werd verkleind. Allemaal lekker. Glutenvrij bruschetta en brood.
Aanrader voor iedereen en ook voor degenen die glutenvrij moeten etten.

Gegeten op 21 december 2013

MevrVisscher74
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat moeten wij zeggen over deze eetgelegenheid op het gezellige marktplein in Assen met uitzicht op de Vaart.
Het eerste wat we kunnen zeggen dat we achteraf liever bij next door door gelopen hadden.
Het decor haalt een kleine voldoende.
Maar daar is het ook gelijk mee gezegd wat positiviteit betreft.
Bij binnenkomst leek het er nog op dat we welkom waren. Maar dat was het dan ook wel.
Onvriendelijk en zeker gebrek aan vak kennis en goed werkend stel oren. Want en verkeerde drankjes serveren, verkeerde gerechten brengen terwijl we de enige gezelschap was dat tijdens de lunch aanwezig was.
De verse sappen die men er serveerde zijn zeker niet vers, maar komen uit een kan uit de koelkast. Want dat was duidelijk te zien.
Het brood was droog, niet het brood wat op de kaart stond.
Ook niet even meldden dat het er niet is maar vervangen wordt door iets anders.
Beleg zeer summier als je kijkt naar de prijs.
De blini's waren lauw richting koud.
Het was het allemaal even totaal niet.
Wij snappen dat deze recensie zuur is voor het bedrijf, maar de rekening met wat betreft bediening en het geserveerde was veel te pittig en heel zuur.

Gegeten op 21 december 2013

stekkie
  • Recensies in de laatste twee jaar

We wilden met een bon van de Hema, lekker etentje, eens bij next door gaan eten. Telefonisch een afspraak gemaakt, wat eerst niet mogelijk leek, later kon het wel. Op een woensdagavond gaan eten, we waren de enige gasten. We waren verrast door het menu, waar veel keus was voor de vegetariër. Alle gerechten waren met zorg bereid en opgediend, de smaak was voortreffelijk. Kortom we hebben genoten en de prijs viel ons ook mee.

Gegeten op 27 november 2013

Coehoorn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met zakelijke relatie gegeten.
Vlot, attent en vakkundig personeel. Het was mooie zonnige avond op terras. Ik wilde om 18h nog wat bitterballen. Niet mogelijk volgens de keuken. Snap ik nou niets van. Dan maar broodplankje met standaard kruidenboter en marbre. Lekker, maar te duur voor 8,50.
Kaart heeft aparte formule; kleinere gerechten. Menu voor 31,-; 2 gerechten en dessert, incl. garnituur.
Eerste gerecht: gebakken zalm met citroensaus.
Mooi stukje zalm, goed gebakken, beetje flauw, ik vond saus absoluut niet lekker. Disgenoot daarentegen vond saus wel lekker.
2e gerecht; bavette steak met sjalottenjus; mooi gebakken, lekkere jus.
Garnituur: frieten, gegrilde courgette, spruitjes, knolselderij. Prima.
Dessert; kaasplankje; 4 stukjes lekkere kaas, groot genoeg.
Prijs kwaliteit is goed.
Niet heel veel keuze maar professioneel uitgevoerd. Je zit wel erg dicht op elkaar.

mbol
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een ochtend winkelen hier geluncht. Goede, vriendelijke en snelle bediening. Heerlijke verse broodjes met goed garnituur. Kortom leuk adres om lekker te gaan lunchen.

Gegeten op 21 september 2013

CulliVanOsch
  • Recensies in de laatste twee jaar

na aanraden van vrienden een bezoek gebracht aan Assen tijdens onze kleine vakantie in noord nederland.
Na een zeer leuke dag in Assen, met bezoek aan het Drentsche Museum, zeer goede lunch en gezellig uitgbreid shoppen is onze dag in mineur geeindigd.
De ontvangst was koel en kill.
De bediening wisselvallig, maar vooral afwezig.
Wat uit de keuken kwam liet lang op zich wachten, misschien dat het komt door de overvloed aan langzaam gegaarde gerechten op de kaart.
Maar de salade van Drentse varken was droog en de begeleide cranberry compote veel te zuur.
De trio van Next Door soepjes werd geserveerd tussen koud en lauw in.
Ook de canalonni van gepekeld rund was erg zout, te lang of veel gepekeld, en de vulling van Ossestaart was ook erg zout.
De visstoofpot was te ver door gestoofd, zodat we geen verschil konden zien en proeven wat voor vis er in deze stofpot zou zitten.
De kaas plank zou geserveerd worden met port maar was vergeten, De kaas op zich was veel te koud en ontbrak aan fantasie.
Het enige pluspuntje was het stroopwaffel ijs.
Verder was de tafel niet schoon en rook het op de Wc niet erg fris, en zag het er ook niet zo uit.
Erg jammer.

Gegeten op 1 februari 2013

Catrien35
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden gisteren wat te vieren (nieuwe baan!) en kwamen eigenlijk per toeval bij de Gulle Gans Next Door terecht. Wat een geluk! Het zag er van de buitenkant erg gezellig en sfeervol uit en dat bleek het binnen ook te zijn. Erg mooi en warm ingericht en de hele avond hebben we genoten van sfeervolle muziek. We gingen voor het 5-gangen menu van de chef en wat was dat smullen, elke gang weer! Vooraf lekkere amuses gehad, de eerste gang was een heerlijke crostini met zongedroogde tomaten, zalm en kabeljauw. De 4e gang bestaande uit risotto met kalfsvlees en paddestoelen was werkelijk subliem, ik heb risotto zelden zo lekker gegeten! Het dessert was een plaatje en net zo lekker als dat het eruit zag. Ik had echt het gevoel in een sterrenrestaurant beland te zijn want alle gerechten zagen er super uit, waren met zorg bereid, de smaken waren prima in balans en de porties goed in verhouding. Wij gaan zeer regelmatig uit eten (30 a 40 keer per jaar) en dit restaurant springt er wat ons betreft helemaal uit. Assen heeft geluk met zo'n goed restaurant, ik heb het sterke vermoeden dat wij hier nog vaak terug zullen komen. Ook de wijnen waren met zorg uitgezocht en pasten erg goed bij elke gang. De bediening was erg vriendelijk en vakkundig. Voor een heerlijke avond uit dus een enorme aanrader beste mensen, echt een toprestaurant!!

Gegeten op 1 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over De Gulle Gans Next Door in Assen

Schrijf hieronder je recensie over De Gulle Gans Next Door. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!