Le Bon Mangeur

• 8.8

• 8.1

topi-ellie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond weer bij ons favoriete restaurant gegeten. Voor Le Bon Mangeur lopen we speciaal om, want het ligt niet op de wandelroute.
Na de amuse, een zeer smaakvolle bisque, was onze eerste gang tartaar van zeebaars. Rauwe tonijntartaar kent iedereen wel, maar zeebaars op deze manier is ook erg lekker. De coquilles met truffel-botersaus als tussengerecht waren een schot in de roos. Wat een heerlijke smaken! Het hoofdgerecht met lamsbout was ook voortreffelijk. En het dessert van tonkabonen op diverse wijzen zoals crème brulee, mouse en ijs was een mooie afsluiting. Je hebt weer uitstekend gekookt chefkok Theo Pronk. En natuurlijk niet te vergeten, de wijn, uitgezocht door gastvrouw Patricia, maakte de diner compleet. Merci!

Gegeten op 22 maart 2014

hansvana
  • Recensies in de laatste twee jaar

altijd uitstekend. bijzonder attente en hartelijke bediening. uitstekende keuken. kwaliteit en constant. goede menus. steeds weer een feest om te gaan eten, gerechten goed op smaak, traditioneel maar excellent. de huisgemaakte terine van foie gras is bijzonder bijzonder en dat geldt ook vaak voor de toetjes. iedereen die op scheveningen woont moet dit restaurant tot zijn tweede huiskamer maken en iedereen die daar niet woont en de patatcultuur van de boulevard wil ontwijken, MOET gewoon naar dit restaurant.

Gegeten op 12 maart 2014

mark14
  • Recensies in de laatste twee jaar

Inmiddels begint Le Bon Mangeur tot onze lijst met favoriete restaurants te horen. Gister weer perfect gegeten: huisgemaakte terrine van ganzen- en eendenlever, perfect gebakken zwezerik, een mooi stuk lamsbout, maar dan zonder bot en een fantastische smaak zonder die indringende lamssmaak. Chef Theo gaf aan dat die indringende smaak vaak wordt veroorzaakt door te vet vlees. Gastvrouw Patricia zorgde weer voor een perfecte avond. Het restaurant is klein, maar daardoor wel gezellig. Ook de open keuken draagt bij aan de sfeer.

Gegeten op 19 maart 2014

leo25
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij aankomst worden we al hartelijk ontvangen. Omdat we gebonden waren aan een bepaalde (beperkte) tijd werd door de eigenaresse al direkt een suggestie gedaan voor het menu, zodat we toch in alle rust konden eten.
En gegeten hebben we! Het was in één woord voortreffelijk !
Zowel amuse, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht smaakten uitstekend. Ook de wijze waarop het was opgemaakt was een lust voor het oog. Over elke gerecht was nagedacht.
Nog nooit zo goed fazant gegeten als hier!
Ook de bediening was erg persoonlijk en vriendelijk.
Hier komen we beslist nog eens terug!

Gegeten op 22 januari 2014

Chef_Roderik
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wegstopt in een klein straatje in Den Haag (Scheveningen) en het lijkt nog altijd een geheimpje in Den Haag (zeker als ik mensen vraag of ze het restaurant kennen). Vroeger liepen we hier al langs en eigenlijk nooit bij stil gestaan wat er hier in dit kleine restaurantje allemaal gebeurde. Nu in het afgelopen jaar 2 x geweest en kom er heel graag weer terug. De eerste keer met mijn vrouw om wat te vieren en hebben dit gedaan met een verrassingsmenu van meerdere gangen (6) met heel erg lekkere wijn.
Aangezien we wel wat gewend zijn door de opleiding en culinaire ervaring eindigt een restaurant bezoek bij mij vaak op een kleine teleurstelling (de lat ligt helaas hoog). Voor het eerst in tijden een keer super tevreden.
Het eten was met gemak Michelin niveau (ik heb in een keuken met een Michelin ster gewerkt, dus vergelijkingsmateriaal aanwezig). Echt zitten genieten!
De wijnen waren erg lekker en de zeer vriendelijke dame in de bediening completeerde het geheel. Inderdaad zoals ik verderop lees, wellicht voor sommige wat te amicaal. Ik vond het persoonlijk wel gezellig....Geeft het geheel een huiselijke sfeer.

De tweede keer was met de hele familie en hebben ons wederom laten verwennen met een menu, een erg lekker welkoms drankje, prachtige gerechten en heerlijke wijn. Zeer geslaagde avond. Zelden zo een geslaagde avond gehad met de hele familie (wel allemaal volwassenen trouwens).
Zoals een van mijn vroegere werkgevers van een goed restaurant aan het Noordeinde altijd melde: "waarom gaan mensen nou massaal naar de Bistro aan de overkant als ze voor een 10% meerprijs 100% beter kunnen eten bij mij". Dit lijkt een soort gewoonte!?.
Bistro zal wel goedkoop zijn en het "betere"restaurant duur?
Dit restaurant bewijst dus ook dat het anders kan. Het eten is van top niveau en de prijzen zijn acceptabel.
Inmiddels een collega een etentje bij Le Bon Mangeur cadeau gedaan. Ook deze was zeer onder de indruk van alles.
Ik hoop dat ze nog lang bij ons in Scheveningen blijven en zo door gaan.

Gegeten op 20 september 2013

strapatz
  • Recensies in de laatste twee jaar

Waarom hebben we hier nou niet eerder gegeten? We hebben voor een goed restaurant wel verder gefietst en toch kwamen we nooit op dit onbekende stukje Scheveningen uit. Maar dat gaat nu veranderen, we hebben er zó lekker gegeten: van amuse tot dessert en uitstekende koffie met (veel!) friandises, alles was van topkwaliteit en perfect bereid. Het wijnarrangement sloot er goed bij aan, zonder overigens verrassend te zijn. Met name bij de wildgerechten mocht de wijn voor ons ook wel wat wilder zijn, maar zoiets is natuurlijk persoonlijk. De gastvrouw is er echt eentje uit duizenden, maar dat zal niemand verrassen, want dat staat hier in de recensies al uitvoerig beschreven. Klopt helemaal!

Gegeten op 22 november 2013

hans200
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren bijzonder gastvrij ontvangen bij Le Bon Mangeur voor één van de twee speciale wildavonden in november. De gastvrouw is een perfecte balans van warme gastvrijheid en gepaste afstand. De combinatie van de gastvrouw en het (huiskamer)restaurant geven een heel warm gevoel. Het eten - in combinatie met het wijnarrangement - was perfect in alle opzichten. De gerechten verrukkelijk en in balans. De combinaties van gerechten en wijnen waren mooi en verrassend gekozen.

Gegeten op 27 november 2013

annarosa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is naar mijn mening een van de beste restaurants in Den Haag. Geen overdreven uiterlijk vertoon, maar een gezellige interieur. De gerechten bewijzen smaak, vakmanschap en passie. Service attent en helemaal niet opdringerig. Een restaurant zoals je soms alleen in Frankrijk vindt. Alles perfect op elkaar afgestemd, gerechten, wijn en service.
Anna Maria Domburg

Marc1603
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ongewoon voor Nederland: huiskamerachtige omgeving met voortreffelijk eten, gefrituurde ravioli als voorafje ! Ook met kinderen die van lekker eten houden is dit een echte aanrader

Gegeten op 19 oktober 2013

tigger
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week op aanraden van kennissen gaan eten bij Le Bon Mangeur. Op deze locatie verwacht je niet direct een bijzonder restaurant. Maar wat hadden we dat verkeerd in geschat, heerlijk voorgerecht, fantastische wilde eendenborst en ook de wijnen die we van de kaart hadden gekozen waren regelrechte toppers. Tel daarbij op de zeer gastvrije gastvrouw en voor ons kan dit restaurant niet meer stuk, wij komen zeker terug!

Gegeten op 20 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Le Bon Mangeur in Scheveningen

Schrijf hieronder je recensie over Le Bon Mangeur. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!