El Python

• 7.5

• 7.3

ekmbeukers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Van vrienden uit Maastricht een supereetadres gekregen, maar zelfs op maandagavond zat dit stampvol. Toen kwamen wij dit eetcafé tegen en omdat dat vaak ook leuk uitpakt leek ons dit wel wat. Mijn vrouw had Tonijn, omdat die volgens de informatie zeer vers was, maar dan zou deze volgens haar informatie "Als biefstuk" moeten smaken, maar die gewaarwording had zij niet. Wel was de hoeveelheid tonijn meer dan toereikend. Ondergetekende koos hazenpeper, die wel lekker was, maar waarbij er op de hoeveelheid haas bezuinigd leek; kwam wel goed uit om niet teveel aan te komen.
Al met al niet verkeerd, maar niet om te herhalen.

Gegeten op 10 februari 2014

Van der Heijden
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op 29 november heb ik een verjaardagsfeest georganiseerd voor mevrouw Els Hupperets, die 65 jaar werd. De groep vriendinnen, die hiervoor was uitgenodigd, bestond uit ruim zestig dames!
Het feest ging die middag van start in Eetcafé El Python, waar voor de dames een voortreffelijke lunch werd geserveerd, die bestond uit een –perfect bij het seizoen passende- overheerlijke pompoensoep met daarbij schalen met sandwiches, rijkelijk belegd met serranoham en diverse soorten kaas. De keuze voor een drankje bij de lunch viel voor een groot aantal dames op een glas koele witte wijn! Het was hard werken voor het team van El Python, zowel in de keuken als in de bediening, maar alles verliep vlot en uitermate naar wens!
Chapeau dus voor het team van El Python voor deze uitstekend verzorgde lunch, die het geweldige begin werd van een supergeslaagd verjaardagsfeest voor Els Hupperets!

Arie van der Heijden.

Gegeten op 29 november 2013

jeroen87
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier ons diner genuttigd (waren met z'n 2en). De zaak zat gelukkig helemaal vol, nog wel een plekje voor ons en werden vriendelijk ontvangen. Beide hadden wij biefstuk met seizoensgroenten en huisgemaakte friet. Goede temperatuur en alles was op smaak. Er was alleen geen dessert of koffie gevraagd. Over het algemeen een gezellig café, goed eten voor een juiste prijs. Een aanrader.

inge59
  • Recensies in de laatste twee jaar

Omdat we een weekend in Maastricht waren gingen we vrijdag opzoek naar een leuk eetcafe en die hebben we gevonden! Bij binnenkomst viel ons direct de gezellige sfeer op. Die avond hebben we slakken en biefstuk in pepersaus gegetenen het was heerlijk. De volgende avond was de keus snel gemaakt om weer naar El Python te gaan. Toen we binnen kwamen herkende het personeel ons van de vorige avond SUPER! Deze keer kozen we voor de huisgemaakte hamburger en de hertenrug met knapperige groenten, patat (homemade) en omdat ik dol ben op witlof werd er zelfs een heerlijke witlofsalade voor mij gemaakt! Vandaag zijn we weer naar huis gegaan maar weten 1 ding zeker....als we weer in de buurt van Maastricht komen gaan we in galop naar El Python! Een absolute aanrader!

Phoibos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg goed gegeten en een super (vriendelijke) service. een heerlijke Gaspazcho, bij 30 graden, maar ook het hoofd en nagerecht mocht er zijn. Wat ons betreft een aanrader.

lekker1962
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op doorreis naar de Ardennen hier gegeten. Zag er heel leuk uit maar viel uiteindelijk wel tegen. Leuke ambiance, echt een eetcafe. Toilet van de damens niet echt schoon.

Na ruim een half uuur gewacht te hebben op onze voorgerechten vroegen we waar die bleven. De reactie was dat ze er zo aan kwamen maar dat het erg druk was. En dat terwijl het halve restaurant leeg was!

De crostini's van het voorgerecht met fois gras waren tandenbrekend. De beloofde appelcompote was appelmoes waarbij het vermoeden rees dat deze niet zelfgemaakt was. De ober gaf aan dat normaal huisgemaakte compote gebruikt zou worden maar deelde onze mening bij het zien van het bakje appelmoes waar alleen de kers aan ontbrak.
De bloedworst van het andere voorgerecht met stukjes appel was lekker maar de toegevoegde bietensalade met mayonaise sloeg de plank volledig mis. Vet op vet. Het vet van de bloedworst, het zuurtje van de appel en de zoet/bitterre smaak van de biet had een mooie balans gegeven. Op onze opmerkingen op de voorgerechten werd door de ober goed gereageerd en hij zou het direct bespreken met de keuken. Helaas hoorden we over het gesprek in de keuken niets meer terug.

Als hoofdgerecht een spaakhammetje en Texels zuiglam. Op het hammetje was niets aan te merken. De aardappeltjes gegaard in kalfsjus waren verrassend lekker. De zuiglam viel enorm tegen. Veel te doorbakken, c.q, doorgegaard en hierdoor taai. De groenten, doperwten met oregano, waren super. De haricots vert erbij te ver door gekookt en de uien aangebrand. Op onze opmerkingen over het zuiglam kregen we als feedback vanuit de keuken dat 'iedereen het zo lekker vond' en dus blijkbaar onze kritiek niet terecht was.

We hebben drie soorten wijn per glas gedronken. Prijs/kwaliteit niet meer dan redelijk.

De rekening telde precies wat besteld was. Geen correctie, geen excuus of kopje koffie. Een fooi hebben we achterwege gelaten. Jammer en uiteinddelijk duur betaald!

Gegeten op 23 april 2013

SandraB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig eetcafé, met ook echt de drukte van mensen die even voor een biertje of wijntje na het shoppen neerstrijken. Wij hebben achterin gezeten bij de keuken, weg van de erge drukte bij de bar. Mijn Angus biefstuk was niet helemaal mals, maar het geheel was prima, wat je ervan kan verwachten. Je moest zelf vooral je hand opsteken als als je wat wilde, het personeel keek genoeg rond om de aandacht te kunnen trekken, dus oké en passend bij een eetcafé. Al met al prima om lekker neer te ploffen en een hapje te eten als je niet teveel poespas wilt en de rumoer van een café gezellig vindt.

Gegeten op 9 maart 2013

SemK
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier neergestreken voor een snelle hap in Maastricht. Als geboren Maastrichtenaar had El Python niet echt een goede reputatie bij mij. Echter was ik zeer verrast door de kwaliteit van het eten.
Zoals ik al zei, het ging om een snelle hap. Dus ik at de poussin (van hun dagkaart) en dronk er een herfstbockje bij.
Ik had een droge poussin verwacht, maar blij verrast was deze mals en goed te eten. De vulling van paddenstoelen mocht van mij wel iets voller en hoger op smaak.
Al met al zeker de moeite waard en als inwoner van Maastricht, aanrader voor een snelle simpele hap!

Gegeten op 10 oktober 2012

Osprey
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goede lunch! We hebben de Club Sandwich, kroketten (lekker krokant), boerenomelet en de "boterham garnalensalade". Grote porties, goede prijs kwaliteit verhouding. Het bier is iewat te hoog geprijsd, maar alla. Verwacht geen restaurant, maar het is een prima eetcafé.

Gegeten op 14 september 2012

Van der Heijden
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op uitnodiging hier weer eens neergestreken na lange tijd. Verrassend lekker gegeten. Tournedos om te smullen. Prachtig opgemaakt en zeer vriendelijke bediening. Duidelijk nieuwe chef in de keuken. Opmerkelijk mooie rode wijn bij het vlees en de lekkerste Tarte tatin ooit als dessert! Alles uit eigen keuken en vers bereid.

Schrijf zelf een recensie over El Python in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over El Python. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!