• foto's van Horno La Maria in Amsterdam - 1

• 8.4

Horno La Maria doet mee!

Reserveer nu!

Leuke uitstraling & topkwaliteit eten

Charmant zaakje in de Rivierenbuurt waar ze in een piepkleine keuken heerlijke mediterrane gerechten bereiden; meestal in de steenoven. Eenvoudig, maar goed.

cotignac
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldige inrichting waarbij je het gevoel hebt ergens op vakantie te zijn en niet in de rivieren buurt in Amsterdam te zitten! Alle gerechten worden in een oven gemaakt...Waardoor je respect krijgt voor de kok! Wel even je tijd nemen.. dit is geen restaurant waar je even snel een hap kunt doen..maar de gerechten:Lam met een linzen bieten bedje en een gnocchi pasta met een zachte room saus en voor de kinderen een heerlijke brood pizza met eigen geplukte paddestoelen uit het bos!Als voorgerecht ook smaak volle olijven met een stukje warm brood..en de bediening is alleraardigst! Heel beleefd en er wordt rekening met al je wensen gehouden! De amandel taart met roomijs was zo lekker dat we deze nog een keer hebben besteld!
(Het enige min puntje was dat mijn man nog wel wat extra kon eten maar die had dan ook enorme trek..)Dit is een plekje om de drukte even te vergeten en mee te gaan in de flow van de Italiaanse keuken! Wij komen zeker terug!

Gegeten op 2 maart 2014

tk_mg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Veel goede verhalen gehoord van tevoren dus het proberen waard dachten we. Inrichting is lekker knus en de sfeer was prima. Echter, het eten stelde teleur en was achteraf veel te prijzig voor wat je kreeg. De voorgerechten waren vrij simpel en een van de hoofdgerechten (pizza) was erg flauw. Anderen aan onze tafel ervoeren hetzelfde en zij hebben dit ook aangegeven. Ze kregen nog wat brood mee uit de oven als goedmaker. We hopen dat het gewoon een offday was. Erg jammer.

Gegeten op 2 maart 2014

foodie24
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is alweer enige tijd geleden dat wij hier gegeten hebben, maar het staat ons nu nog steeds bij dat er een bijzonder gezellige sfeer heerst en een aardige bediening. De kaart is beperkt maar origineel. Alles wordt klaargemaakt in een piepkleine keuken met een grote steenoven.. Fascinerend.
Goede aandacht voor de oorsprong van de ingrediënten. Biologische wijnen. Niet echt goedkoop, maar de moeite waard.

Maki
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alles in de oven gemaakt. Klein en charmant tentje in rivierenbuurt. Leuke bediening, die bij ons de tijd kon nemen en bijv wijntjes liet proeven. Hoofd was gevulde kwartel. Mooi geserveerd en buitengewoon smaakvol. Vóór hadden we soep en koude langzaam gegaarde groente met souffle. Na prima taart. Wijn en biertjes waren bijzonder.

willybos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel gastvrij, ondanks dat we eigenlijk te vroeg gekomen waren. Voorgerecht was uit de kunst: polenta met eekhoorntjesbrood, en een kleine pizza met verse basilicum. Hoofdgerecht 1x kwartel, en 1x makreel, en als afsluiter heerlijke koffie en vers gemaakte pruimentaart. Absolute aanrader!

Gegeten op 4 oktober 2013

noahm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg klein - basic en gezellig ingericht - waardoor het bijna overkomt als een huiskamer. Waar je wel tegen moet kunnen is dat de bediening bijna naast je staat.

Eten en wijnen zijn van erg hoge kwaliteit. Uniek is dat alle gerechten in een pizzaoven worden bereid. Van het brood vooraf tot

De bediening verschilt per avond, maar over het algemeen erg relaxed meedenkend met een grote passie voor eten. Wel jammer dat de prijzen de een stuk hoger liggen dan in het begin waardoor je met best een forse rekening naar huis gaat. In het begin was een eenvoudige pizza ook mogelijk, waardoor je ook op een doordeweekse avond even lekker bij La Maria ging zitten. Nu is La Maria meer voor geschikt voor een avond echt uit eten.
Wat mij betreft kunnen de meer voordelige gerechten weer terugkomen op de kaart en ik zit hier regelmatig!

Jammer dat La Maria niet vaker open is, een paar keer op een dinsdag en woensdag avond teleurgesteld naar iets anders moeten zoeken. Ook borrelen op het terras zou misschien eerder op de dag kunnen met een paar heerlijke hapjes.

Gegeten op 18 mei 2013

Vincentvd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom fantastisch gegeten en genoten van de gastvrijheid bij La Maria. Het Iens menu zat goed in elkaar. Foie Gras op bruschetta, Harder filet, Haantje en Wilde perzik met chocolade taart. Le Grand Blanc is een aanrader van de wijnkaart. Thanks!

Gegeten op 29 juni 2013

Matameya
  • Recensies in de laatste twee jaar

Terug voor een betje Prosciutto,brood en het laste "Contadino 8" Rosso.
Ja,terug... Maar deze keer ook gevoelde pasta met tuinbonen,boter en citroen en heele mooie stuk lam voor onze twee, en toen geen "Contadino 8 ...wel 9.Het laste van 2010 en eerste van 2011...Vin Naturel? Wat anders...Kaas? Heb ik allen Reggiano,zeg Maria en met gesuikerd citroen krakers...Gereserveerd onze tafeltje voor volgende week...Beetje druk Maria en een groep ...kan jullie op de agenda schrijven ? Dag Maria...ik ben Rohan! Nee voor ons je ben Maria.

Gegeten op 23 mei 2013

ninavv
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een half jaar geleden hier wezen eten en de entourage is fantastisch. Helaas was het eten wel wat duur voor wat je krijgt. Gelukkig is het wel erg lekker. De munt voor de muntthee werd buiten in het tuintje geplukt. Erg leuk!

Gegeten op 17 oktober 2012

donjody
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gegeten met 6 personen aan de lange tafel voor het raam. We hebben hier een erg leuke avond gehad en lekker gegeten en ik denk dat je nergens anders op deze manier Italiaans eet in Amsterdam. misschien wel een beetje aan de prijzige kant voor de hoeveelheid die je krijgt, maar iedereen ging na 3 gangen met een goed gevoel naar huis.

Schrijf zelf een recensie over Horno La Maria in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Horno La Maria. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!