a TripAdvisor company

2. Regionaal
  3. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 644 07 12

Leuke uitstraling & topkwaliteit eten

Charmant zaakje in de Rivierenbuurt waar ze in een piepkleine keuken heerlijke mediterrane gerechten bereiden; meestal in de steenoven. Eenvoudig, maar goed.

jip10

Geweldig lekker gegeten! Onwijs knap hoe ze hier met z'n tweeen de hele zaak runnen. De wijn was heerlijk, en alle gerechten smaakte verrukkelijk. Complimenten aan het blonde meisje in de keuken! erg knap gedaan. Verder ziet het er uit als een home from home en krijg je deze feeling ook. Ik kom zeker zo snel mogelijk weer terug om bij jullie te eten! Ik zou willen dat er meer van dit soort geweldige tentjes in Amsterdam zouden zitten!

Gegeten op 30 april 2015

Nwher

Op zaterdag gegeten bij Horno La Maria. Inderdaad het decor is erg leuk. Op de service is weinig aan te merken, maar het eten is ronduit teleurstellend te noemen.
Het geserveerde brood mag dan zelf gebakken zijn, het smaakt naar niets.
De voorgerechten, mijn vrouw had polenta met taleggio, ikzelf had rilette van eend. Beide voorgerechten waren erg lekker.
De hoofdgerechten dan, mijn vrouw had makreel die ongaar werd geserveerd, hetzelfde gold voor het door mij bestelde lam. Ongaar en smaakloos!
Onze kinderen deelden samen een bord gnocchi met tomatensaus waarvoor €17,50 werd gerekend! De geserveerde wijnen kostten €7 per glas!
Het desert, cheesecake, een zompige bodem met een kwak roomkaas.
Niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 18 april 2015

hemelsegerechten

Ik had veel verwacht van la Maria. Omdat het concept heel leuk is(alle gerechten bereiden in 1 oven) en het restaurant een soort "huiskamersfeer" uitstraalt. Helaas is de kwaliteit van het voedsel en vooral de wijnen absoluut de prijs die je ervoor betaald niet waard. Het is een vrij simpele kaart die het echt moet hebben van het talent van de kok. Maar we waren het er allemaal over eens dat het echt "eetcafé" kwaliteit is voor n buitenproportionele prijs.
Bediening was vriendelijk, niets op aan te merken. Verder wordt er door het allegaartje aan meubels en oud bestek wel een gemoedelijke sfeer gecreëert

Gegeten op 28 maart 2015

Proever83317

Tsjeezus wat een lekkere plaatjes waarmee dit grappige buurtrestaurant zich presenteert op het web. En Tsjeezus wat viel dat tegen...
Grappig zaakje met grote steenoven,aardige bediening ,dat zeker wel.
Maar wat de kok uit die oven toverde was zeer teleurstellend.
soort hors d'oeuvre met wat te zure ingelegde groenten, olijven en iets ranzige worst, met wat zompig brood uit die grote oven.....vandaag niet goed gelukt.
Tweede gang een gerecht buiten de kaart om, eendenborst met bloedsinaasappel ; totaal grijs stuk eend op een bedje van sla met wat stukskes sinaasappel....oef, niet fijn.
Dessert maar gelaten, mijn lol was er af.
Ondanks lof van vrienden en mooie plaatjes een teleurstellende ervaring en wat mij betreft een afrader

Gegeten op 20 februari 2015

DaxivinNiels

We hebben ons heerlijk laten verwennen bij La Maria: wat een fijne avond! Het restaurant is klein en erg eenvoudig ingericht, op een hoekje van de Vechtstraat. Bij binnenkomst valt direct de grote bolle oven op: je staat direct na de deur in de keuken. Meer dan die oven en een werkblad is er eigenlijk niet, en toch komt het ene na het andere heerlijke gerecht op tafel.

We gaven de kok carte blanche en begonnen met een bordje antipasti: drie zelfgemaakte worsten van een eigen varken (venkel, peterselie en rode peper), plakjes heerlijk zacht vet buikspek, kleine olijfjes, ingemaakte augurkjes en nog wat frisse groentes. Lekker begin. Daarna kwamen een soort empanadas uit de oven, broodjes gevuld met porchetta (gekruide varkensrollade) en taleggio, die de lucht vulden met heerlijke geuren toen we ze opensneden. Eigenlijk een ideale midnight snack na een alcoholisch avondje, maar ook zeer geschikt aan het begin van de avond.

De gerechten volgden elkaar op in rustig tempo, zodat er voldoende tijd was voor een goed gesprek en een goed glas wijn. La Maria importeert zelf wijnen uit Frankrijk. Allemaal vins naturels, allemaal zeer apart, tegendraads, revolutionair en/of wild. Die wijnen alleen al zijn een reden om bij La Maria langs te gaan.

Volgende gang uit de oven was een zacht gegaard stukje wilde eend met bloedsinaasappel. Een pootje en een stukje filet, heerlijk mals, heel fijn gerecht. Hierna volgde een bordje gnocchi met tomaat, veel kaas en boter, om te kwijlen zo lekker. Wat onconventioneel om gnocchi na het vleesgerecht te serveren, maar er is wel meer onconventioneel aan La Maria. Daarom is het juist zo'n heerlijk restaurant. Wij genoten er met volle teugen. En dronken er ook met volle teugen trouwens, zodat we lichtjes wankelend en zachtjes grommend van genot vrolijk de nacht in liepen.

Gegeten op 30 januari 2015

dmnq72

Heel leuk mediterraan aandoend restaurantje. Supersimpel qua inrichting (en qua kaart want er zijn per gang maar twee gerechten) maar het werkt. Eten was origineel, met goede ingrediënten maar de bereiding was niet heel bijzonder. Ik zou het wel fijn gevonden hebben als van tevoren even de prijs van eten en drinken werd vermeld, want je krijgt geen menukaart te zien en voor het vertrouwen dat je dan geeft, vind ik een eindafrekening van 50 euro p.p. (inclusief wijn, exclusief dessert) wat straf. Wel fijn dat er ongevraagd een kan water op tafel komt, die eveneens ongevraagd wordt bijgevuld.

Gegeten op 1 juli 2014

tk_mg

Veel goede verhalen gehoord van tevoren dus het proberen waard dachten we. Inrichting is lekker knus en de sfeer was prima. Echter, het eten stelde teleur en was achteraf veel te prijzig voor wat je kreeg. De voorgerechten waren vrij simpel en een van de hoofdgerechten (pizza) was erg flauw. Anderen aan onze tafel ervoeren hetzelfde en zij hebben dit ook aangegeven. Ze kregen nog wat brood mee uit de oven als goedmaker. We hopen dat het gewoon een offday was. Erg jammer.

Gegeten op 2 maart 2014

foodie24

Het is alweer enige tijd geleden dat wij hier gegeten hebben, maar het staat ons nu nog steeds bij dat er een bijzonder gezellige sfeer heerst en een aardige bediening. De kaart is beperkt maar origineel. Alles wordt klaargemaakt in een piepkleine keuken met een grote steenoven.. Fascinerend.
Goede aandacht voor de oorsprong van de ingrediënten. Biologische wijnen. Niet echt goedkoop, maar de moeite waard.

Maki

Alles in de oven gemaakt. Klein en charmant tentje in rivierenbuurt. Leuke bediening, die bij ons de tijd kon nemen en bijv wijntjes liet proeven. Hoofd was gevulde kwartel. Mooi geserveerd en buitengewoon smaakvol. Vóór hadden we soep en koude langzaam gegaarde groente met souffle. Na prima taart. Wijn en biertjes waren bijzonder.

willybos

Heel gastvrij, ondanks dat we eigenlijk te vroeg gekomen waren. Voorgerecht was uit de kunst: polenta met eekhoorntjesbrood, en een kleine pizza met verse basilicum. Hoofdgerecht 1x kwartel, en 1x makreel, en als afsluiter heerlijke koffie en vers gemaakte pruimentaart. Absolute aanrader!

Gegeten op 4 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Horno La Maria in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Horno La Maria. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.