Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Friture-Royale

1. Belgisch

Friture-Royale

1. Belgisch
  1. Toon telefoonnummer 043 310 00 12

jean-paul5

super lekker, niet duur, grote porties , aanrader ! constante kwaliteit, we eten hier maandelijks namelijk, morgen weer !

Gegeten op 2 november 2013

Eed

Afgelopen weekend hebben we met 4 personen Friture Royale te Maastricht bezocht.
Deze zaak bevindt zich schuin tegenover het station en dus op een prima lokatie.
De site straalt een zekere Belgische sfeer en gastvrijheid uit die echter niet terug te vinden is in de aankleding van de zaak.
Bij binnenkomst valt de uiterst gedateerde en sfeerloze uitstraling op.
De open keuken midden in de zaak maakt ook niet echt een schone en georganiseerde indruk.
Zo kon je bijvoorbeeld zien dat nog even in de salade die klaarstond om geserveerd te worden met de blote handen gefriemeld werd op een manier die ons niet echt aanstond.
De toiletten zijn midden in de zaak gesitueerd en steeds als er iemand gebruik van maakte kon de halve zaak de inhoud van deze ruimtes bekijken.
Dan het eten.
Wij hadden een menu met rundvleessoep en steak met frites.
De soep werd opgediend in een bijzonder kleine soepkom, het vlees smaakte meer naar te lang gebakken inktvisringen dan naar rundvlees.
Wat van het hoofdgerecht opviel was dat de frites gewoon niet lekker waren, en dat voor een friture royale. De steak kon ermee door, de salade was fantasieloos en werd niet aantrekkelijk geserveerd.
De bediening was oké.
De menukaart en de site beloven veel goeds, de realiteit is echter helaas wezenlijk anders.
Voor ons geen Friture Royale meer.

Gegeten op 4 oktober 2013

Silvanio

Met vier personen op een zaterdagavond bij Friture Royale gaan eten. Gezien het lekkere weer buiten was het er vrij rustig. Een beetje volk is natuurlijk altijd gezellig, maar een leuk gezelschap doet ook wonderen.

In de categorie eetcafé meer dan prima. Uitgebreide kaart met gerechten met vrij bescheiden prijzen. De gerechten die wij hebben genomen, zelfgemaakte kroketjes vooraf en een stoofgerecht van kalfsvlees met eveneens zelfgemaakte frieten als hoofdgerecht, waren eenvoudig maar wel erg goed te noemen. Ook de portionering was meer dan voldoende. In mijn beleving zijn dit de belangrijkste redenen om naar een eetcafé te gaan.

Ook de bediening was goed. Erg vriendelijk en attent.

Kortom een meer dan positieve ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 27 juli 2013

Wilhelmine

In het verleden (meer dan één jaar geleden) heb ik meermalen goed gegeten bij Friture Royale.
Helaas was het eten gisteravond zeer matig. De gefrituurde calamares lagen op een bed van sla waardoor ze slap waren geworden. Het bijbehorende sausje smaakte niet vers. En de glazen wijn, voor mij en mijn vriendin, werden vergeten.

Gegeten op 29 mei 2013

claudia19

Nu al meerdere keren hier gegeten en ik moet zeggen het is heerlijk!

De gamba's a l'ail (reuzen garnalen met knoflook en uitjes) waren om je vingers bij af te likken, de runderboullion was voortreffelijk evenals de garnalenkroketjes, runderkroketjes runderstoofvlees, vis van de dag, ribeye met champignonsausje.

Voor mosselen moet je zeker hierheen gaan, want die zijn nergens zo lekker als bij Restaurant Friture Royale. Wij gaan snel weer terug om de overige gerechten op de kaart te proberen.
De ambiance is gezellig, er hangt een sfeer waar je je direct thuisvoelt.
Een echte aanrader!

Gegeten op 2 maart 2013

jandemeij

Uit z'n krachten gegroeide 'frituur' met 'echt' Belgische gerechten. We hebben mosselen (twee varianten) gegeten. Belgische gehaktballetjes en garnalenkroketten. De prijs-pret verhouding was ok. Bediening was niet altijd even vriendelijk.
Drukke tent.

Gegeten op 15 december 2012

n-moers

Leuk ontvangen, spontane en vlotte bediening een huiselijke sfeer
goede prijs kwaliteit verhouding.
Geen enkel min punt

Gegeten op 1 december 2012

koks

Tja, als je zin hebt in no nonsense eten dan kun je hier terecht. Je kiest voor vlees en daar krijg je altijd patat en sla bij. Ik had gekozen voor een prima entrecote, de patat was prima maar niet uitzonderlijk, het sausje bij het vlees leek niet huisgemaakt. Althans zo proefde het niet. Het vlees daarentegen was goed. De bediening prettig en aardig en de sfeer van de zaak is makkelijk maar wel gezellig. De aanduiding van de dames of heren toilet vond ik grappig gevonden!

Gegeten op 25 november 2012

BISM

We hebben hier heerlijk gegeten. Ruime keuze, lekkere gerechten en een goede en snelle bediening. Een aanrader voor iedereen die vrij snel, goed wil eten.

Gegeten op 26 november 2012

powerleen

Vreselijk vet eten voor een schandelijke hoge prijs, misschien dat het vroeger ooit beter was, maar nu (nov 2012) is het niet meer dan een matige snackbar. De bediening deed zijn best, maar was zeer klunzig bezig en niet erg toeschietelijk. Ik kom er nooit meer.

Schrijf zelf een recensie over Friture-Royale in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Friture-Royale. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.