Bosch

• 8.6

• 7.5

fench
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij Bosch. Vooraf vitello tonato, mijn lievelingsgerecht. Ik heb het nog niet eerder zo subtiel gezien. Je zou ook kunnen zeggen: beetje weinig tonato maar ik vond het heerlijk. Daarna de paardenbiefstuk die altijd top is hier. Wijnen zijn goed, desert ietsjes minder (kaas een beetje te koud bijvoorbeeld) maar nog steeds veel beter dan elders.
Wat nou zo jammer is: waarom is het hier zo stil? In het cafegedeelte zat helemaal niemand en in het restaurant een handjevol mensen.
Terwijl de kwaliteit en service voor Arnhemse begrippen echt heel goed zijn.

Gegeten op 7 februari 2014

verslootw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bosch heeft (in samenwerking met wijnkoperij Henri Bloem) voor onze personeelsvereniging (25 personen) een fantastische 5-gangen wijn-spijs proeverij verzorgd. Vitello tonnato, venkelsoep met mosselen, paardenbiefstuk, rauwmelkse kazen en een yoghurttaartje met cranberries, allemaal even goed en verfijnd van smaak. Brood en water staan standaard op tafel. Per gang werden twéé bijpassende, maar verschillende wijnen geserveerd door wijnkoperij Henri Bloem. Zowel het eten als de wijnen van topkwaliteit. Een leuke ongedwongen sfeer en prima service/bediening, een absolute aanrader!

Gegeten op 23 oktober 2013

GrimReaper
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nu toch eindelijk hier neergestreken. Lekker gegeten! Poussin met appelcompote waar ik een zweem van lavendel in meende te herkennen. Door en door gaar jong kippetje met een heerlijk krokant velletje. Heerlijk brood met nootjes, verse friet. Romige pompoensoep met prei, gewoon lekker. De keukenbrigade doet hier goed werk al mag de presentatie wel wat geraffineerder. Kleine kaart met goede verse gerechten. Altijd een goed teken!
Het decor helaas ongezellig en sfeerloos ondanks de fijne muziek. En dat is jammer want het deed bij mij afbreuk aan de ervaring. Eigenlijk zou ik het geheel een 7,5 willen geven, maar dat is niet mogelijk. Beetje een dilemma. Ik gun ze graag een 9 op alle fronten, maar daarmee zou ik anderen tekort doen. Wel herhalingsvatbaar overigens!

Gegeten op 19 oktober 2013

xander5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bosch bleek een erg fijne verrassing en sommige dingen die elders verloren zijn gegaan, zijn daar nog vanzelfsprekend: bijzonder gastvrije, vriendelijke en attente bediening inclusief ( inderdaad ) gratis water. De paardenbiefstuk was simpelweg geweldig en ik ga zeker terug voor de rest.

Gegeten op 22 augustus 2013

beijersbergen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heldere smaken, goede textuur en perfecte combinaties; hoe goed eten niet moeilijk hoeft te zijn, weten ze bij Bosch te perfectioneren. De inrichting is niet traditioneel restaurant; werken van verschillende kunstenaars hangen aan de muur en zijn te koop. Service is vriendelijk, bekwaam, met juiste wijnadvies bij elke gang. De stevige en smaakvolle oesters zijn een aanrader in combinatie met de cava om als voorgerecht te nemen!

Gegeten op 17 augustus 2013

nls
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kende het hele restaurant niet, maar op basis van de goede recensies hier op Iens er toch maar eens heengegaan. En daar heb ik geen spijt van!

We hebben heerlijk gegeten met daarbij een uitstekende service. Een kleine, maar goede kaart. Net als in de andere recensies ben ik maar gegaan voor de paardenbiefstuk en dat is inderdaad een aanrader! Ook de anderen waren zeer positief verrast over hun gerechten.

Goede bediening die (in tegenstelling tot veel andere restaurants) tenminste bij het uitserveren nog weet wie wat besteld heeft. Verder gewoon een fles kraanwater op tafel die ook zonder te vragen weer aangevuld wordt.

Nog een beetje onbekend restaurant, maar zeker een aanrader. Ik ga zeker terug!

Gegeten op 17 augustus 2013

galalink
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zondag 2 juni met 2 personen gegeten bij Bosch in Arnhem. Een ware beleving. Als voorgerecht de antipasti.Heerlijke ham, worst, kroketje,geroosterde paprika, teveel om op te noemen, maar zo goed op elkaar afgestemt. Daarna de botermalse kalfswang, met een romige knolselderijpuree. De puree vond ik zo lekker, dat ik dat de kok moest melden, zo attent, er kwam nog een schaaltje. Als nagerecht de chocolade-hazelnoottaart met een voortreffelijke cappuccino. Bij het eten dronken we een Domaine Reine Juliette Languedoc. Heerlijk!! De service is voortreffelijk, er wordt op je gelet maar niet opdringerig. De fles gratis water werd aangevuld, daar hoefde ik niet om te vragen, zeer attent. Het decor sprak ons enorm aan, mooie lichte ruimte, maar vooral al die kunst aan de muur, dat krijg je er toch maar zo bij. Wij kunnen dus ook alleen maar een 9 geven voor eten, service en decor. Arnhem heeft een echte topper in de stad met een mooie tuin en terras. Ellie Alink.

Gegeten op 2 juni 2013

evijftigschild
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat kun je hier voortreffelijk eten. Het gebeurt niet vaak, maar soms heb je er van die pareltjes tussen zitten. Ongelofelijk.

Je zou het aan de buitenkant van het restaurant niet echt verwachten, maar de gerechten zijn bij Bosch subliem. De kaart is heel beknopt. Keuze uit 3 voor-, hoofd- en nagerechten. Maar wat proef je hier een passie voor koken! We zouden bijna een 10 geven, maarja, waarom zou je dan nog ergens anders gaan eten?

De 9 voor het eten.
De antipasti: een goed gevuld bord met heerlijke en bijzondere hapjes. Leuke creatieve invullingen die heerlijk combineerden. Een mooie portie voor 2 personen.

De hoofdgerechten: we smikkelden van de paardenbiefstuk met een heerlijke suas, gekonfijte witlof en licht gedroogd appeltje.
En ook van een zeer goed gebakken Dorade met kruiden couscous. Wat was dit lekker zeg!
De bijgerechten waren ook perfect. Zelfgemaakte frietjes, met huisgemaakte dille- mayonaise en een heerlijke rauwkost. Desset: 3 kaasjes met huisgemaakte tuti-frutti compote. Prima voor elkaar.

Voor de service een 8.
Vriendelijk, kundig en de liefde voor eten straalt ook af op de bediening. De kok(in) kwam ook persoonlijk nog even vragen of het naar wens was. Erg attent en spontaan.

Het decor krijgt een 7 vanwege de eenvoudige inrichting. Het is best sfeervol, maar de tafels, stoelen en andere aankleding doen wat goedkoop aan. De muziek daarentegen is zeer passend, rustig en brengt sfeer.

Kortom: doe je zelf een plezier, kijk door de buitenkant heen en laat je verwennen bij Bosch.

Gegeten op 1 juni 2013

gerrit211260
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eerste keer bij Bosch. Pareltje aan de Apeldoornseweg (achter Rembrandt theater). Geweldige vitello tonato, botermalse paardenbiefstuk (!!!) en stukje sinaasappel cake toe. Daarbij heerlijke glaasje witte en rode wijn. Vriendelijke bediening. Waarom zijn er niet meer van dit soort restsurants?

anne2013
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren zou ik zomaar willen dat ik in Arnhem woonde ipv 120 km verderop. Wat heb ik heerlijk gegeten bij Bosch. Een groep van 9, alles op tijd, alles zelfgemaakt, van het brood vooraf tot de koekjes bij de koffie toe. Ik nam een knolselderijsoep, verrukkelijk, op advies van een kenner een paardebiefstuk (eerste keer, beetje eng, maar heel erg lekker) en thee met sinasappelcake toe. Kon iedereen maar zo heerlijk koken, dit restaurant is echt een aanrader waard. (Van de wijn, rood montepulciano epicuro, heb ik vandaag elders meteen een doosje besteld!).

Gegeten op 9 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over Bosch in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over Bosch. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!