Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Japans Restaurant Kimono

1. Japans

Japans Restaurant Kimono

1. Japans
  1. Toon telefoonnummer 030 273 23 55
  2. www.kimono-utrecht.nl

Sander1103

Gisteren bij kimono wezen eten. Bij binnenkomst geen Japanner te bekennen, heel jammer in een Japans restaurant. Eén kok was een Chinees en een andere een Afghaan kreeg ik te horen. Eten was droevig, als Japankenner ben ik zeer teleurgesteld in het eten. Tempura was te vet, sushi was te klef en smaakloos, yakitori was wel lekker maar iets te zoet. Rijst was gortdroog en weinig smaak. Kok was een gerecht voor mij vergeten te maken uit het menu. Ossehaas was te taai en te grof van structuur, ik twijfel of het wel ossehaas was. Volgende keer weer bij een echte Japanner eten. Jammer.

Gegeten op 6 januari 2015

fjjuch

vriendelijke ontvangst en bediening in saaie te donkere ruimte. Japanse kok vergat 3x om bestelde gerechten te bereiden, die overigens wel goed van smaak waren. Het duurde totaal 3 uur voordat we weer vertrokken.

Gegeten op 16 december 2014

eliane3

Een prima keuze voor wie net wat meer wil dan de 'onbeperkt sushi tent' maar net wat minder wil betalen dan voor het hele exclusieve Japans zoals in restaurant Juliana (ook in Utrecht). De kok bereidt verse vis en vleesgerechten aan de plaat. De vis en het vlees zien er goed uit en worden klaargemaakt naar wens (rare/ medium of doorbakken) en lekker gekruid met knoflook, soja en bosui. Naar wens kunnen de gasten hun vis of vlees nog dopen in twee extra sauzen (frisse knoflook en pittig-zoete sesam).

De gasten zitten in een groep van maximaal 12 mensen rondom de plaat; daar kun je van alles van vinden maar is nu eenmaal het concept. Het is overigens prima mogelijk om, wanneer je met zijn tweeën bent, nog steeds een persoonlijk gesprek te voeren, al hangt het natuurlijk ook af van de gasten met wie je aan tafel komt te zitten. Wij waren er ook op de (meestal relatief stille) maandagavond.

Prettige uitschieters: het tempo (niet te snel, niet te langzaam), de porties (niet te groot waardoor je snel vol zit, maar als je het restaurant verlaat heb je echt genoeg gegeten), en de zoete witte wijn.

Gegeten op 8 december 2014

frankhuisen

Laatste 2 keren via vakantieveiling gegeten. Kippenei viel tegen zelfs de rijst was niet lekker. Al met al viel het echt tegen. Ook de laatste 2x moesten we na het eten de tafel verlaten en de koffie elders opdrinken omdat we plaats moesten maken voor nieuwe gasten. We hadden zelfs nog honger na afloop. Al met al viel het vies tegen. Ik betaal liever meer voor hoeveelheid en kwaliteit. Dus... nooit meer.

Gegeten op 7 november 2014

Gerda1208

Goede verhalen van kennissen gehoord over dit restaurant, zodoende hebben wij het ook uitgeprobeerd. Het eten is heerlijk en vers, maar met name de bediening en de wijze van bereiding hebben het een bijzondere avond voor ons gemaakt. Er heerst een ontspannen sfeer, uitnodigend om lekker lang te tafelen. Voor ons absoluut de moeite waard om nogmaals te bezoeken.

Gegeten op 16 augustus 2014

Nikiko

Gister hier met een groupon gegeten samen met mijn vriend.
Het restaurant is vrij donker, je zit met 8 personen rond een tafel. Hierdoor was het niet goed mogelijk om een gezellig te praten omdat je geen privacy hebt. Niet echt een geschikte plek om gezellig met z'n tweetjes uit eten te gaan, ik denk dat het met een groep wel leuker is.

Het eten was oké klaar gemaakt. De gemaakt sausjes waren erg lekker. Alleen de sushi vonden wij echt niet goed, de rijst was te zoet en te plakkerig en daarnaast was de vis en sushi niet mooi gesneden. Het zag er afgeraffeld uit. De porties waren klein, aan het eind van de avond zaten we niet lekker vol. Zeker voor de prijs die ze vragen was dit een beetje jammer.

De service was ook wel oké, de kok probeerde praatjes aan te gaan met iedereen. Hij ging alleen echt te lang door met het eten "gooien" wat de klanten op moesten vangen in hun mond.

Zelf met een groupon was het geen goede prijs kwaliteit verhouding.
Al met al vonden wij het geen slecht restaurant, maar is het ook niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 5 mei 2014

evertvdl

Leuk adresje om gemakkelijk japans te eten aan de bakplaat. In een donker interieur is het met een groepje toch prima vertoeven. De menu keuze is uitgebreid en zeer netjes geprijsd. De huiswijnen zijn prima. Het eten wordt rap voor je gebakken en is prima op smaak.
Dat met zeer vriendelijk personeel en leuk praatje van de kok, maakte het hier tot een geslaagde avond.

Gegeten op 9 maart 2014

Lisa-H

Afgelopen zondag hier voor de tweede keer gegeten. Ontvangst was hartelijk, eten kakelvers en de timing van de gerechten was perfect. De gastheer en kok namen echt de tijd om je naar het zin te maken. Het werd gelijk opgemerkt dat we voor de tweede keer kwamen, dat is natuurlijk ook altijd leuk. Enige minpuntje was de kimono, zat een rare vlek op. Maar dat is dan ook echt het enige. Ga zo door!

Gegeten op 2 maart 2014

JudSmits

Via vakantieveilingen met 50% korting gegeten met drie personen bij Kimono.
Erg vriendelijke ontvangst door de gastheer.
We bestelden alle drie een ander menu, maar er zat in de praktijk weinig verschil in. Smaak was prima en de drankjes kwamen vlot.

De kok had van mij zijn iets te standaard trucjes en grappen achterwege mogen laten, je kreeg hierdoor echt een soort lopende band gevoel.

We hebben wel een gezellige avond gehad en gaan, met kortingsbon gewapend, nog wel een keer terug. Zou voor de volle prijs dit restaurant niet aanraden, daar miste het net wat extra`s voor.

Gegeten op 27 december 2013

hanssss

Leuke avond gehad, eten was prima, personeel top.
Grappige opzet door met wildvreemden om 2 grote platen te zitten.

Veel aandacht voor onze kinderen.

Gegeten op 6 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Japans Restaurant Kimono in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Japans Restaurant Kimono. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.