Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Restaurant Vaartsche Rijn

4. 85% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 265 79 10
  2. www.restaurantvaartscherijn.nl

hvdu

Niks geen duurdoenerij of opgeblazen culinair lawaai maar kwaliteit en persoonlijke aandacht is waar het hier om gaat. Met betrekkelijk eenvoudige en oorspronkelijke ingredienten worden de meest bijzondere gerechten gemaakt. Zeer verfijnd van smaak en prachtig op het bord. De inrichting van het restaurant straalt ook een afgewogen eenvoud uit die zeer prettig is. Alles is met aandacht hier. De service is zeer persoonlijk, correct en zonder overdreven dikdoenerij. De wijnen zijn absoluut de moeite waard en passen uitstekend bij het eten. In jaren niet zo bijzonder (lekker) gegeten in Utrecht... Daar kan geen Michelinster tegen op!

Gegeten op 20 augustus 2014

Lyndie

Per toeval kwamen we hier terecht. Het idee was om bij de overburen te gaan eten, maar die waren gesloten. En achteraf zijn we heel blij dat we hier zijn gaan eten! Verrassende, lekkere, culinaire gerechten met niet alledaagse ingrediënten die mooi worden gepresenteerd. Het is een knus restaurantje met fijne bediening die uitleg geeft over het eten en de bijpassende wijntjes. Wij komen zeker graag terug!

Gegeten op 12 augustus 2014

leef-en-beleef

We waren met 2 personen en kozen voor een tafeltje aan het raam. Het 4-gangen verrassingsmenu zag er zeer smakelijk uit. Mooi opgemaakt, alles was goed op smaak. Er werd rustig per gang op ooghoogte uitgelegd wat er werd geserveerd. De bediening was vriendelijk, snel en professioneel. Er werd rekening gehouden met onze wensen.
Ze hadden uit zichzelf mogen vragen of ik iets wilde drinken, alleen mijn vriendin had een drankje gekregen bij de 2e gang. Ik had alleen een glas water staan. De karaf met water kregen we gratis. De zoete saus bij het vlees was voor mij iets te stroopachtig en te dik. Dit voelde voor mij hierdoor te plakkerig aan en ging ten koste van de smaak van het vlees. Het restaurant is modern en strak ingericht. Verder was het een feestje om hier te eten. We hebben er van genoten. Ik kom hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 7 augustus 2014

Hartelijk

Sinds lange tijd weer eens wat unieke gerechten gegeten. Amuse van sojaboontjes en een voorgerecht van Tofu, Tarwegras en Miso. Iets wat ik zelf nooit had gekozen, maar verrassend lekker was. De portie vond ik aan de grote kant, mijn tafelgenoot had daar minder moeite mee.

Erg sterk was de makreel met een rabarbercompote. Subliem van smaak, maar weer minder van presentatie. Het hoofd- en nagerecht waren van uitstekend niveau en beide erg bijzonder van aard.

Wij zijn geholpen door twee heren, waarbij de ene duidelijk meer affiniteit met wijn en het vertellen over wijn had. Voor een restaurant met een keuken zoals deze, is dit wel echt wenselijk want ik had te weinig aan het feit dat de andere jongen hem " er goed bij vond passen".

Al met al een prettige ervaring, waar er nog wat fine-tuning kan plaatsvinden voor het de prijsvoering in mijn optiek volledig waar maakt. Zou ik het aanraden? Ja.. het eten is vernieuwend en lekker, de ontspannen bediening kan inhoudelijk iets zwaarder, maar hier loop je tevreden weg.

Gegeten op 18 mei 2014

Etna72

Met mijn partner voor het eerst bij Vaartsche Rijn gegeten.
Wij zijn beide niet van vaste menu’s en vooral van een 4 gangen menu, maar ik kan gerust zeggen dat wij positief verrast zijn van wat wij gisteren hebben geproefd.

Van de amuse tot aan het dessert, hebben wij genoten van de bijzondere maar absoluut perfecte combinatie van de ingrediënten. Deze zijn vers en seizoensgebonden, iets wat wij heel erg waarderen.

Wijnkaart biedt genoeg keus ook van biologische wijnen.
De bediening is attent en vooral bekwaam.
Inrichting is niet te druk en de sfeer is informeel en ontspannen.

Wij zijn heel erg benieuwd naar het nieuwe menukaart, dus wij komen zeker weer terug!

Gegeten op 1 juli 2014

Evos

Werkelijk alles wat we hebben gegeten was heerlijk! Met mooie eerlijke producten en verrassende combinaties. Van alles wat er op het bord lag was zowel de smaak van de afzonderlijke producten goed te proeven als het fantastische effect in combinatie met de andere ingrediënten.
Complimenten aan de sous chef!

Goede uitleg, vriendelijke en hartelijke bediening.

Inrichting ok, maar niet speciaal.

Gegeten op 10 juni 2014

Marc uit Rotterdam

Genoten van gedurfde en experimentele keuken. Complimenten, ook voor de persoonlijke bediening. Spectaculaire gerechten.

Gegeten op 7 juni 2014

Jody_M

Fantastisch, experimenteel, maar vooral heerlijk eten!!! In het restaurant hangt een prettige en intieme sfeer. Het personeel maakt het eten met liefde en komt je uitgebreid vertellen hoe het bereid is. Ook voor passende wijntjes wordt gezorgd. Ik kan niet wachten om nog een keer te gaan. Een absolute topper!

Gegeten op 2 mei 2014

suzanne89

Bij Vaartsche Rijn gegeten met de IENS dinerdagen. Vooraf kregen we een twee amuses een van tofu en een van lamsbouillon. Het voorgerecht was iets te simpel, een aantal mooi gesneden rauwe groente met dressing. Het hoofdgerecht was heerlijk, maar er had iets meer vlees op het bord mogen liggen. Als toetje hebben wij met de hele tafel de kaasplank genomen en wat hebben we genoten!
De gastvrouw was erg vriendelijk, de sfeer in het restaurant had iets warmer gemogen.

Gegeten op 13 mei 2014

schapie

Op een woensdagavond hier met vriend en zakenrelatie gegeten - a deux
van begin tot eind een bijzonder en smaakvolle ervaring! zeker een aanrader.

We kregen na de ontvangst een paar leuke amuses, heerlijk brood en het water
werd gewoon in een karaf op tafel gezet (free).

Gelijk wordt duidelijk dat in deze gestylde 'eenvoudige' setting van een voormalig woonhuis
het eten, de wijn en de bediening de boventoon gaan voeren. Onze gastvrouw die in een niet-formele outfit ons bedient laat het ons aan niets ontbreken en heeft bij elke wijn een goed en enthousiast verhaal.

De chefs brengen zelf de gerechten stuk voor stuk aan tafel en vertellen iets over de prachtige, verse en niet-alledaagse creaties. We werden verrast door de originele combinaties - die heerlijk smaakten.

Topavond!

Gegeten op 7 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Vaartsche Rijn in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Vaartsche Rijn. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.