Restaurant Infini

• 8.7

• 8.0

petermaes1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdag 5 april 2014 in het nieuwe restaurant, de verjaardag van mijn vrouw gevierd. Wat een mooi lokatie! En wederom een geweldige avond gehad! We zijn gegaan voor het kennismakingsmenu met bijpassende wijnen. In een woord geweldig. Wat een sfeer, service en geweldige keuken! Wat te denken van 2 geweldige amuses,
gevolgd door het voorgerecht:
Coquille met bloemkool/kerrie/doperwten/courgette/paprika/bleekselderij
Het tussengerecht bestond uit biologische eendenlever met appel/port/kaneel/zwarte olijf/wortel
Het hoofdgerecht bestond uit een heerlijk bereide lamsfilet met persilade/seizoensgroenten/salie/polenta
En dan het nagerecht:
Cheesecake met karmijnappel/rozemarijn/caramel!
Dit alles in mooie composities op het bord en vergezeld van de heerlijkste wijnen;
kortom een avond om niet snel meer te vergeten.
Die ster komt eraan!!

Gegeten op 5 april 2014

Princesss
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ook wij genoten van een 7 gangen diner bij Infini met social deal. We zijn verbaasd over enkele negatieve reacties! De service was erg goed en professioneel. De parkeerservice is ook erg handig. Na het eten wordt je auto voorgereden. Na afloop komt de kok een praatje met je maken. Voor de 7 gangen krijg je 3 amuses. Deze zijn zeker niet vlak van smaak! De een lekkerder dan de andere maar alledrie apart op hun eigen manier. Opdienen op het vuistje is voor ons niet nodig maar maakt het wel speciaal. De 7 gangen zijn ook erg goed bevallen. De eerste 2 vond ik zelf iets minder maar mijn man was overtuigd. Smaken kunnen verschillen! Maar het hoofdgerecht en de nagerechten waren echt subliem. Ook de roggenvleugel met risotto (een van de gerechten) was top! Het hert perfect medium rare! Het buikspek vonden wij net een van de lekkerste gerechten. Alle gerechten waren even mooi geserveerd. De wijn was van goede kwaliteit. Er hangt een fijne sfeer in het restaurant en het is mooi ingericht. Wij vonden het een top ervaring en het prijskaartje viel mee.

Joris_Vierpitter
  • Recensies in de laatste twee jaar

In tegenstelling tot een enkeling zijn wij wel degelijk erg positief over Infini.
De amuses die wij er proefden zijn allesbehalve vlak van smaak (een paar uitzonderingen daargelaten), maar er zitten wel een paar missers tussen. Zo is de bonbon van eendenlever niet fijn van structuur en de smaak vanwege een teveel aan chocola te zoet voor een amuse.
En ook wij waren niet enthousiast over het buikspek: te krokant, te droog, maar zeker niet te vet van het frituren.
Daar staat echter wel een enorme rij aan voortreffelijke gerechten met soms gedurfde smaken tegenover. Zo aten wij hier een coquille zoals je die helaas maar zelden treft: perfect gebakken en ongelooflijk vol van smaak.
Het ijs van paprika en rode peper was naar onze smaak iets té gedurfd, maar het was wel degelijk helemaal in balans met de overige smaken in het dessert.
De handschoenen, de parfum, het opdienen van een gerechtje "op het vuistje": het hoort allemaal bij de uitstraling die Infini graag wil hebben en het is in onze ogen te makkelijk om dat af te doen als onnodige poeha. En bovendien moet je zowel het eten als de presentatie altijd afmeten aan de prijs en die is bij Infini zeker niet onvriendelijk.
Een foutje van de bediening (het bijschenken van een huiswijn in het glas van de begeleidende wijn bij het voorgerecht) werd later blijkbaar zelf ontdekt en hiervoor werd keurig een verontschuldiging gemaakt: netjes!
Wij vinden Infini zeker niet perfect, maar in combinatie met de prijsstelling kun je hier een buitengewoon feestelijk avondje met soms gerechten waar je nog eens met plezier aan terugdenkt hebben.

Gegeten op 16 november 2013

eric64
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen woensdag(13-11) hebben wij middels een voucher van social deal bij Infini gegeten.
We hadden hooggespannen verwachtingen , maar helaas viel deze avond ons erg tegen.
Het betrof een 7-gangen diner voorafgaand met een aantal amuses.
Alle, maar dan ook werkelijk alle amuses waren zeer vlak qua smaak.
Aan de presentatie wordt overdreven veel aandacht geschonken, maar echte smaakexplosies in mijn mond?! Ho maar
Dan maar hopen op wat nog zou gaan komen dachten we…..
Maar helaas.
Het is voor mij werkelijk onvoorstelbaar hoe een restaurant als dit aan zoveel goede recensies komt.
Een linguine pasta met buikspek van het livar varken…… bij de eerste hap in het buikspek , spoot me werkelijk het vet waarin het gefrituurd was door mijn mond. Vreselijk wat een smaak!

Veel poeha( bediening met zwarte handschoenen om de warme borden vast te pakken, hanteren van een kruimelschepje dat door de bediening gebruikt wordt om de tafel schoon te maken, truffelparfum uit een spuitflesje dat op je gerecht wordt gespoten , allemaal liflafjes qua groenten op je bord die totaal niets toevoegen aan het gerecht etc.) dat totaal geen toegevoegde waarde heeft.
Opvallend was tevens dat er tijdens het eten niet gevraagd werd of alles naar wens was. Wel steeds de vraag na het eten of het gesmaakt had...
Beste mensen van Infini, mijn advies: ga terug naar de basis van het koken , voordat je met kunstjes gaat beginnen die je niet beheerst.
Ik denk dat jullie het wel kunnen maar dan zul je het op een andere manier moeten aanpakken.
Tot slot:Als wijnliefhebber mijn complimenten voor de huiswijn, in dit geval rood.
Ik wens jullie toch alle goeds voor de toekomst.
Eric

Gegeten op 13 november 2013

KarinaLespoir
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben met 7 personen genoten van een 7 gangen diner. De bediening was uiterst correct. Vooraf werd gevraagd of we voor 5 euro gebruik wilde maken van de parkeerservice, perfect!
Bij het aperitief (champagne of cocktail zonder alcohol) werden 5 hapjes aangeboden(oa gelei met kikkererwten en een toast met prepare) vervolgens 2 amuses gevolgd door coquilles, een op de graat gebakken roggevleugel, een linguini,eendebortsfilet, een pre dessert en het hoofd dessert. We hebben afgeloten met een kop koffie waar we heerlijke zelfgemaakte friandises bij kregen.
We waren alle 7 behoorlijk onder de indruk!

Gegeten op 19 oktober 2013

Schut-K
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk eten, super vriendelijk personeel. Decor vond ik iets minder, het gaf mij een beetje het gevoel dat ik in een hotel zat.

Gegeten op 2 mei 2013

Robdebom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Jullie hebben ons, Rob & Esther een onvergetelijke avond bezorgd. Alle superlatieven kunnen op jullie losgelaten worden. Het was geweldig, overheerlijk, een smaak genot zoals ik in mijn leven nog nooit meegemaakt heb! En heel bijzonder was de opmaak van een bord. De gezellige sfeer en de bijzondere manier waarop jullie ons 26 jarig huwelijksfeest met de bediening hebben laten verlopen, wij zullen het nooit maar dan ook nooit meer vergeten. Bedankt, en wij hopen in de toekomst zeker nog eens terug te kunnen komen en te genieten van jullie bijzondere entourage. Wij wensen jullie het allerbeste en goede zaken. Jullie weten echt wat het wil zeggen liefde voor het vak te hebben. Houd dat alsjeblieft vol! En mogen jullie krachtsinspanningen in de toekomst beloond worden. Dat gun ik jullie van harte!

Gegeten op 1 augustus 2013

petermaes1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit fantastisch restaurant, heb ik in de afgelopen 2,5 jaar, zo'n 6 keer bezocht. De laatste keer was 20 juli j.l.
Het was weer "Infini" genieten! Wat een heerlijke smaakvolle gerechten! 7 gerechtjes volgend op 3 mondvermaakjes en een amuse. Wat te denken van o.a. brandade van zeetong, gelei van truffel, creme fraiche, doperwt, frisse kruidensalade, Oosterschelde paling gelakt in Limburgse appelstroop (gerecht 1)! En mijn favoriet (gerecht 3): Gepocheerd hoeve-ei met ossenstaart, zachte aardappelmousseline en kaantjes van gebakken knoflook? Enfin, zo kan ik nog wel even doorgaan. Alle gerechten zijn een lust voor zowel de smaakpapillen als het oog! Wat een geweldige kok staat hier achter het fornuis! Zonder de gastvrouw en het meisje in de bediening te kort te doen. Uiteraard geldt dit ook voor de leerling kok en de afwasser! Zij allen hebben gezorgd voor, wederom, een onvergetelijke avond! Chapeaux Infini. Wat rest is dat Michelin een kijkje komt nemen!
De volgende reservering staat alweer gepland voor 5 oktober a.s., ter ere van mijn verjaardag.

Gegeten op 20 juli 2013

Eed
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gistermiddag en een groot deel van de avond met vrienden genoten van een uitmuntend 7 gangen verjaardagsdiner bij Infiny.
Om 16.00 uur gingen wij aan tafel, om 22.30 verlieten wij het pand, zonder ons een moment verveeld te hebben.
De dochter van onze vrienden werkt al jaren bij een sterrenrestaurant.
Wij gaan zeer regelmatig uit eten, waarbij wij af en toe ook de betere restaurants en zelfs sterrenrestaurants aandoen.
Wij hadden het er gisteren over wat Infiny nu onderscheidt van een sterrenrestaurant.
Welnu, het eten en de bediening zijn volgens ons zonder meer van sterrenniveau. Wat het pand en het decor betreft is men kennelijk gebonden aan de mogelijkheden die de eigenaar van het pand biedt. Op zich niets mis mee, maar niet onderscheidend.
De bediening is zonder meer uitstekend. Men verstaat het vak, is attent, niet te opvallend aanwezig, kundig, vriendelijk en men neemt de tijd voor de gasten.
Het eten is werkelijk van uitzonderlijke kwaliteit. Bijzonder lekker, origineel, mooi gepresenteerd en fraaie combinaties.

Als laatste dessert kregen wij een eigenhandig geblazen glanzende flinterdunne kerstbal van suiker, deels gevuld met een heel lekkere combinatie van chocolade.
Ik heb nog nooit een dergelijk bijzonder en uitstekend smakend dessert mogen nuttigen.
Beste mensen van Infiny, ga zo door.
Wij zijn fans en komen zeer zeker terug.

Gegeten op 9 juni 2013

Bobber
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten bij Restaurant Infini was een ervaring.

Bij aankomst konden wij de auto voor de deur neerzetten, zodat de Chef-kok deze direct op de beveiligde privé parking kon parkeren. Kirsten ontving ons en wees onze tafel. Als aperitief kozen wij voor de Champagne van Champagne huis Infini, een leuke toevoeging voor het restaurant. Als begeleiding van de Champagne kregen we vijf kleine mondvermaakjes.
Een krokantje met sesam, een bitterbal met eidooier en lavas, crostini met Filet American van het Iberico, marshmallow van nootjes en een crème van kikkererwt in een jasje van onrijpe druiven. even later werd ons het menu en de wijnkaart gepresenteerd. er was keuze uit verschillende menu's en drie voor, hoofd en nagerechten. na een kort overleg was de keuze gevallen op een viergangen menu met bijpassende wijn.
nadat de keuze was opgenomen begonnen we met een serie amuses. salade Caprese op het vuistje, een bonbon van eendenlever met chocolade, gepocheerde Zeeuwse oester met vicchisoisse en als afsluiter een crème van topinamboer met piccalilly en tapioca met ansjovis. Bij de laatste amuse werd de wijn voor het eerste gerecht geschonken. Een Griekse witte wijn gemaakt van druivenrassen met zulke ingewikkelde namen dat ik ze zelfs niet heb onthouden. de wijn was mooi van smaak, en combineerde naadloos met het eerste gerecht. Er werd een tartaar van zwaardvis geserveerd, gemarineerd in basilicum en sereh met een krokant bruggetje van sesamzaadjes. nadat het gerecht was uitgehaald werd ons ook gevraagd of we nog een nieuw broodje wensten. aangezien het brood lekker was wilde we dat wel. toen wij vroegen of het brood zelfgemaakt wordt werd ons verteld dat het wordt gemaakt door bakkerij Tebannet een bakkerij die samenwerkt met mensen met een verstandelijke beperking. Als tweede gerecht kregen we een filet van de schol samen met een kreeftenschaar en verschillende schelpjes uit de Oosterschelde. De begeleidende wijn was afkomstig van Sicilië en gemaakt van de Cattaratto druif. Frisse zuren en een zachte filmende toon maakte de combinatie compleet. Het was leuk om te zien dat de koks van dit relatief kleine team af en toe meeliepen met borden serveren. Een bedankje voor Nick die ons bij de Schol ''Bon Appetit'' wenste erg leuk.
Het hoofdgerecht was lam met verse Limburgse asperges, voorjaarsgroentjes en een jus van lam en tijm. De wijn die Kirsten serveerde was een Zinfandel uit Mendocino County. een volle, licht kruidige rode wijn die niet misstond bij de asperges. Een klein aandachtspuntje: als de bediening de saus heeft geserveerd kunnen ze misschien even de handschoen uitdoen en het sauskannetje wegzetten. Het ziet er een beetje gehaast uit. Na het hoofdgerecht werd de tafel afgeruimd en geschuierd. Het dessert was de verassing van de avond, eerst werden er borden met ijs en wat eromheen voor ons neergezet. toen wij de gastheer met een verbaasde blik aankeken zei hij: we maken het gerecht zo voor u af. hetzelfde moment kwam Kirsten aangelopen met een gastheer die een bord met soufflés vasthield. Kirsten serveerde bij iedereen de Soufflé
op het bord door ze te storten. Vaker is mij een Soufflé geserveerd maar hier is het tot nu toe het beste. De wijn was een Italiaanse van Tiefenbrunner, een goed huis in noord Italië. framboos in de neus en een korte afdronk.
Na het dessert werd ons gevraagd voor een espresso, aangezien dat we helemaal vol zaten hebben we om de rekening gevraagd. Deze werd gepresenteerd door Chef-kok Michael die nog even kort de tijd nam om met ons kennis te maken. Bij betaling werdt de auto voor de deur gereden. Na het afscheid aan de terugreis naar Noord-Brabant begonnen met een positieve blik op Infini in de spiegel.

Gegeten op 12 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Infini in Wahlwiller

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Infini. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!