Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Karakter in Rotterdam - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 737 00 39

Koken met passie voor pure producten

Karakteristiek Rotterdams, zo kun je de plek waar Restaurant Karakter gevestigd is noemen. Het Westelijk Handelsterrein bruist! Karakteristiek is ook de manier waarop ze hier koken: met vakkundigheid, creativiteit en een passie voor verse, eerlijke producten. Een feest voor de zintuigen!

SvenvG

Via online reservering

4 gangen en wijnarrangement. Lekker eten, goede bediening en prijs/ kwaliteit ok. Helaas niet uitgesproken, geen gerechten of wijnen die echt bijblijven.

Gegeten op 24 januari 2015

ruth13

Heerlijk gegeten samen met een vriendin bij Karakter, correcte en aardige bediening. We hebben het 4 gangen menu gegeten wat in zeer goede aarde viel. Vooraf hadden we diverse soorten vis, als tussen een risotto met gebakken tonijn en als hoofdgerecht een heerlijk stukje kalfssukade. Het dessert was erg leuk, een huisgemaakte mars met ijs en oranjefruit. Ook is de prijs-kwaliteit bij dit restaurant erg goed! Je krijgt zeker waar voor je geld. Wij komen zeker terug

Gegeten op 10 januari 2015

Sutter

Gegeten op 10 januari 2015

Annelies89

Wij hadden een cadeaubon en kwamen uit bij karakter. We waren hier nog nooit geweest en hadden ook geen verwachtingen. We werden zeer aangenaam verrast! Heerlijke gerechten die gevarieerd en goed uitgedacht waren, vriendelijke bediening die lekkere bijpassende wijnen hebben voorgesteld. De sfeer is heerlijk ongedwongen en locatie is top! Echt een aanrader!

Gegeten op 3 januari 2015

whammy

Gegeten op 31 december 2014

IvoOranje

Erg leuke zaak met open keuken waardoor je de koks (tevens eigenaren) hard ziet ploeteren.
Genoten van het 5 gangen verrassing menu in combinatie met heerlijke wijn en de vlotte bediening die elke gang aan tafel uitlegde. Hier ga ik zeker vaker terugkomen.

Gegeten op 30 december 2014

lekkerinrotterdam

Afgelopen zaterdag uitgenodigd Door vrienden om te eten in restaurant karakter. Hartelijk ontvangen door onze gastheer, en gebruik gemaakt van zijn voorstel om te beginnen met een glas prosecco. Er werd ons uitgelegd dat je het aantal gangen dat je wilt eten kunt kiezen en of er nog dieet wensen zijn waar ze rekening mee moeten houden. Nou wij lusten alles! Verras ons maar hoor. Met als uitkomst heerlijke gerechten met onder andere zeebaars als voorgerecht, een aardpeer soepje met coquille. Daarna ravioli met kalf en voor mij als topper het hoofdgerecht bestaande uit hert met zuurkool. Alles duidelijk vers en met zorg bereidt. Bediening hartelijk en duidelijk ervaren, zeker wat betreft de wijnen. Een passend glas bij ieder gerecht word zorgvuldig uitgekozen. Heerlijke avond gehad. We komen hier graag terug.

Gegeten op 13 december 2014

2cv

Via online reservering

Avondje uit met het personeel. Hartelijke ontvangst in sfeervolle omgeving. Met de wens voor 1 persoon glutenvrij werd zorgvuldig rekening gehouden. De vraag of er ingrediënten zijn waar men niet van houdt (in ons geval vis en schaal- of schelpdieren) bleef tot mijn verbazing uit. Dit moesten we zelf melden.
De gerechten werden feestelijk opgediend en smaakten over het algemeen goed.
Er heerst momenteel een trend, vooral bij restaurants waar je alleen het aantal gangen kunt bepalen, waar ik wat moeite mee heb. Sommige gerechten zijn in hun omschrijving zo vergezocht en ingewikkeld, terwijl de smaak ver achter blijft. Ook het dessert kwam over als een ratjetoe aan kleine smaaksensaties, waarna een gevoel overheerst dat je veel van eigenlijk niets geproefd hebt.
Neemt niet weg dat we een heel gezellige avond hebben gehad, mede door de prettige bediening in een heel gezellige ambiance. De prijs/kwaliteitverhouding was alleszins redelijk.

Gegeten op 12 december 2014

Peter7999

Met een groep van 6 personen naar dit restaurant geweest. Goed gegeten. De gerechten waren goed van smaak en de borden waren zorgvuldig opgemaakt.

De service liet te wensen over. Op de vraag of het gewone peren waren in het dessert of stoofperen werd dit afgedaan dat hij dit niet wist, omdat een collega dit had uitgeserveerd. Hierna liep hij weg.
Bij het afrekenen werd er voor 13 personen aangeslagen. Toen ik de mevrouw hierop wees werd het bonnetje verscheurd, echter zonder een excuus of iets dergelijks. Vervolgens moesten we voor 7 personen afrekenen, terwijl we met 6 waren. Een persoon kon niet mee wegens ziekte. Beetje flauw.

Gegeten op 27 november 2014

Edwinvanooijen

Bij binnenkomst voel je je meteen welkom in dit kleinschalige restaurant op loopafstand van 1 van de mooiste locaties van Rotterdam. Gekozen voor het 3 gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Keurig verzorgd allemaal. Bediening is uitermate vriendelijk. Prijs kwaliteit ok. Porties kunnen iets royaler. Wijnen aan de prijzige kant.

Gegeten op 15 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Karakter in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Karakter. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.