• foto's van Restaurant Karakter in Rotterdam - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 737 00 39

Koken met passie voor pure producten

Karakteristiek Rotterdams, zo kun je de plek waar Restaurant Karakter gevestigd is noemen. Het Westelijk Handelsterrein bruist! Karakteristiek is ook de manier waarop ze hier koken: met vakkundigheid, creativiteit en een passie voor verse, eerlijke producten. Een feest voor de zintuigen!

Schuuring

Via online reservering

Heerlijk gegeten. Mooi opgemaakte en erg smakelijke gerechtjes. Heerlijke, goed passende wijnen. De bediening was vriendelijk maar ook erg druk bezig met alle andere tafels. We hebben erg lang moeten wachten tussen de gerechten door. Er werd vergeten om brood te serveren.
We komen zeker terug maar dan op een minder drukke avond.

Gegeten op 1 mei 2015

JConstandse

Via online reservering

Vriendelijke ontvangst bij binnenkomst. Eerste indruk was prima. Inrichting niet overdadig, gezellig en basic. Goede uitstraling. Wij voelden ons hier prettig bij in onze casual kleding.
Leuke ligging in het Scheepvaartkwartier in Rotterdam, omringd door diverse andere eetgelegenheden. "Buiten" één groot overdekt binnen terras met een glazen plafond. Nu nog wel te koud om daar 's avonds te zitten.
Bij aanvang kregen we een duidelijke uitleg over het concept. Geen menukeuze, maar dat was ons al bekend. Met zes personen van een afwisselend driegangenmenu gebruik gemaakt, te beginnen met een voorgerechtje van diverse visgerechtjes. Vervolgens het hoofdgerecht bestaande uit twee soorten vlees, en als afsluiting een verrassend dessert, bestaande uit verschillende zoetigheden. Combinatie van tournedos (overigens heerlijk bereid) met runder saucijsje was wel een beetje vreemd, vond ik zelf. Met de niet-vleesetende gast in het gezelschap was prima rekening gehouden en hiervoor werd vis geserveerd. Voorafgaand aan iedere gang werd een duidelijke uitleg gegeven. Aan de opmaak van de borden was aandacht besteed. Garnering met groenten had iets meer kunnen zijn. De huiswijn werd aan tafel ingeschonken.
Enig minpunt was de geringe aandacht aan tafel van het personeel tijdens de maaltijd. We hebben zelf tweemaal om iets te drinken moeten vragen en bij de koffie is het bestelde likeurtje helaas verloren gegaan. Hier mag zeker nog wat meer aandacht aan besteed worden.

Gegeten op 1 mei 2015

arcoh

Via online reservering

Was, voordat we naar binnengingen, even zoeken naar het juiste restaurant.
Er zijn er zoveel naast elkaar. Dat kan beter!
Eenmaal in het restaurant werden onze jassen aangenomen en mochten we zelf een tafel uitzoeken voor vier personen. Nadat we wat gedronken hadden werd ons de vraag gesteld of we een 4 of een 5 gangen menu wilden bestellen. Het eten was voortreffelijk. Dat gold ook voor de uitleg bij ieder gerecht. Vriendelijk personeel.
De daarbij behorende wijnen smaakten ons uitstekend. Kortom, een heel gezellige avond in een leuke omgeving meegemaakt.

Gegeten op 18 april 2015

roodpaars

Heerlijk gegeten. We kregen een verrassingsmenu. Alle vier de gerechten even prachtig op het bord. Echte smaken! En vriendelijke en nette bediening!

Gegeten op 18 april 2015

PriMa_genieten

Gegeten op 3 april 2015

PeterProeftBeter

Na enige tijd weer bij Restaurant Karakter gegeten, het blijft een van mijn favoriete plaatsen in Rotterdam. Gerechten met pure smaken, mooi opgediend als plaatjes. Ga zeker voor het wijnarrangement als je er ben, aanrader! De sommelier vertelt graag enthousiast over de wijnspijscombinaties en dat maakt het als een echte beleving.

doraki1

Via online reservering

Heerlijke gerechtjes die als schilderijtjes worden gepresenteerd. Kundige en sympathieke bediening. Prima prijs/kwaliteitsverhouding. Echt een aanrader!

Gegeten op 28 maart 2015

_Arjanne

We waren op uitnodiging van vrienden bij Karakter en kregen een zes gangen menu met wijnarrangement. We hebben genoten. Dat komt vooral door de avond lang proeven van verschillende smaken en wijn/spijs combinaties.

De topgerechten waren voor mij de kalfssukade met kalfsgehaktbal en seizoensgroenten gecombineerd met een rioja en het zoete dessert: aardbei met dragonsmaken en witte chocolademousse. Het kaasplankje was ook heerlijk, vooral in combinatie met de zoete rode wijn uit Griekenland.

De bediening is vriendelijk, vertelt over alle gerechten en wijnen. Dat hoeft van mij niet altijd zo uitgebreid, maar een verhaal bij wat je proeft is wel leuk.

Gegeten op 28 maart 2015

datproefje

Ik was hier een klein jaar eerder al geweest en het staat dan niet meteen weer op de lijst voor herhaling (er zijn zoveel restaurants bijgekomen in Rotterdam die nodig gechecked moeten worden) Maar nu was het onderdeel 4 van de Culinaire wandeling (iedere zondagmiddag in andere stad; Wijn&Spijs) . De entourage is leuk, maar rommelig, hoog, luidruchtig en geen lekkere stoelen. De service is prima, hartelijk welkom geheten; uitleg bij eten en drinken. Wij hadden een bordje met kip op diverse wijzen, aardappelcakeje en diverse minuscule groentehapjes. Ik heb liever een wat substantieler gerecht en ben geen fan van allerlei culinaire uitspattingen (haast letterlijk, grapje) op miniformaat. Net als je proeft : ja, ha lekker, dan is het weer op... De aanbevolen Riesling ernaast maakte veel goed. Jammer Karakter komt bij mij nog steeds niet als een echt geweldig restaurant uit de verf (blijkt ook uit bovenstaande recensies)

Gegeten op 22 maart 2015

OKIEDOKIE

Normaal ben ik niet zo van het biologische eten maar het was bijzonder goed wat ik hier voorgeschoteld kreeg. Leuke gerechten met verse ingredienten en in het bijzonder vond ik het biologische bier erg lekker. Bedieninig en eigenaar zeer vriendelijk en attent

Gegeten op 27 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Karakter in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Karakter. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.