Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Karakter in Rotterdam - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 737 00 39

Koken met passie voor pure producten

Karakteristiek Rotterdams, zo kun je de plek waar Restaurant Karakter gevestigd is noemen. Het Westelijk Handelsterrein bruist! Karakteristiek is ook de manier waarop ze hier koken: met vakkundigheid, creativiteit en een passie voor verse, eerlijke producten. Een feest voor de zintuigen!

R-Muck

Doe eens een keer wat anders. Laat je verrassen door de inspiratie van de chef.
Dus wat hebben wij gedaan? We wisten van te voren dat het menu wordt bepaald door de chef en niet van de kaart besteld kan worden. Daarom als ultieme test, gaan we lunchen op deze perfecte locatie samen met onze 5 jarige zoon! Hoe vond hij het, geweldig, de amuse van pate werd smakkelijk opgegeten, de mosseltjes waren heel erg lekker bij het voorgerecht en het hoofdgerecht werd lekker verslonden. Het nagerecht werd met de vingers afgelikt.
Uiteraard hebben we zelf weer heerlijk genoten van dit, voor ons, ultimieme restaurant in Rotterdam. Geen poespas op je bord, maar geurende, verfrissende gerechten, in de overgang van zomer naar herfst. Waarom geen 10, omdat het dinner nog een stap beter (spannender) is dan de lunch. De bediening was super, zoals het hoort, geen saai, vervelend gezicht die denkt, och daar hebben we een kid bij-zitten die alleen maar frietjes wil. Nee, op zijn "Belgisch", wat inhoudt dat het de normaalste zaak van de wereld is dat kinderen ook in een fatsoenlijk en zeer goed restaurant van harte en oprecht welkom zijn. Karakter is een plaats waar je eten mag ontdekken, proeven en van genieten, indien gewenst met een heerlijk glas wijn, of fijne sappen/frisdranken voor de BOB.
Karakter blijft een verfrissend concept, waar kwaliteit, prijs en bediening op een zeer hoge voet staan!
Met andere woorden, wij komen terug, om onze smaakpupillen weer te laten testen!

Gegeten op 28 augustus 2014

A_Spaapen

Met vier personen van de Iens deal genoten. (4-gangen)
De keuken weet deze zaak stevig op de kaart te zetten.
Alle gerechten waren prima op smaak, erg mooi gepresenteerd en goed op elkaar afgestemd.
De bediening is redelijk, maar correct, met helaas wat weinig persoonlijke aandacht.
Het wijnadvies paste prima, al zou een wijnkaart bij een zaak van dit niveau een aanrader zijn.

Wij komen hier graag terug!

Gegeten op 28 juni 2014

BenR

We hebben hier nu voor de vierde keer gegeten, deze keer met de Iens dinerdeal (4 gangen), en het is altijd genieten. Voorgerecht was verschillende bereidingen van varken (o.a. paté en buikspek) met eekhoorntjesbrood, daarna aardpeerbouillon met een tortellini van kreeft, vervolgens schol en als toetje het kaasplankje. Alle voortreffelijk! We hadden er ook deze keer een wijnarrangement bij. De wijnen pasten perfect en de bediening is zeer deskundig en vriendelijk. Karakter blijft echt ons favoriete restaurant! Als we de loterij winnen, komen we hier zeker elke maand dineren mét wijnarrangement.

Gegeten op 19 juni 2014

naranja

Omdat we iets te vieren hadden hebben wij gekozen voor het 5 gangen diner met bijpassend wijnarrangement. Vooraf makreel met stukje inktvis, als tussengerecht varken op 2 manieren, als hoofdgerecht eend ook op 2 manieren en daarna kaasplankje + dessert. Mooie opmaak van de borden en we hebben zeer verrassende wijnen gedronken. Het is niet goedkoop maar je krijgt absoluut waar voor je geld.
De bediening is zeer prettig, men heeft er duidelijk plezier in.
Er waren alleen tafels buiten gedekt; leuke plek om te zitten - als niet roker alleen niet altijd prettig omdat daar natuurlijk wel gerookt mag worden.

Gegeten op 9 augustus 2014

annika3

Ik geef niet snel een 10, maar Karakter is het zeker waard. Ze werken niet mer een kaart, maar wij houden juist van de verrassing! We zijn voor het 5-gangen menu gegaan met wijnarrangement, en het was ongelooflijk lekker. Vooraf een stukje makreel in vinaigrette die in geen enkel sterrenrestaurant zou misstaan. Als tweede varken op verschillende manieren bereid, waar we allebei de vingers bij aflikten. Hoofdgerecht was een stukje schol, aan de ene kant gepaneerd en aan de andere kant in gekruide boter gebakken. Gaf een heel leuk effect doordat de vis aan beide kanten verschillend smaakte. Vervolgens een kaasplankje, geen uitleg bij benodigd, heerlijke stukjes kaas. Als toetje hangop, blondie (brownie, maar dan met pischachenoten ipv chocolade) en nog wat andere heerlijkheden op een bord. Mijn complimenten ook voor de wijn-spijs-combinaties. Deze waren fenomenaal. Oftewel: lyrisch over het eten bij Karakter. Overigens was de service ook top, zeer vriendelijk en oplettend en goede uitleg bij de gerechten.

ps: kreeg van een andere liefhebber de tip om ook eens aan te geven dat je vegetarisch wilt eten, schijnt ook zeer goed te zijn. Dat weten ze wel graag een dag vantevoren.

Gegeten op 31 juli 2014

Marceln

Enkele weken geleden een vier gangen menu gegeten nav de Iens dinerdeal. Het was in 1 woord top! Elke gang was prima op smaak. De garing van de vis heb ik zelden zo goed gezien als hier. Het is aan de prijzige kant, maar je krijgt wel kwaliteit! Ook de kundigheid van het personeel was zeer prettig. Een aanrader!

Gegeten op 8 juli 2014

R-Muck

Waanzinnig, eindelijk een uniek top restaurant gevonden in Rotterdam en wat een beleving.
Gisterenavond gesmuld van ongelooflijke verse, schitterend seizoensgebonden en hemelse gerechten.
Geen poespas van ongeïnteresseerde front of house, geen overdreven keukenbrigade.
We werden op een culinaire reis meegenomen, de aftrap is oer-Hollands daarna door naar de Mediterrane zee, volgende halte de Moezel regio in Duitsland. Vandaar uit, terug naar onze eigen Noordzee kust, even uitrusten, nu gaan we even naar het pittoresk Frankrijk, gevolgd met een klein zijstapje naar België en terug naar de Rotterdamse Giraffe.
Karakter is een restaurant voor mensen die lef hebben, die durven af te wijken van de standard.
Geen menukaart, gewoon top kwaliteit, begeleidt met fantastische wijnen en een passie en uitleg waar men u tegen zegt.
De Chef-du-Patron heeft echt het grootste lef binnen Rotterdam en omstreken.
Laat dit mirakel van een talent niet ontsnappen, en dit mag u zeker niet ontgaan!
Zouden eventueel andere restaurants en chefs dit ook kunnen, het antwoordt is ja, maar wie-o-wie durft het om zo te doen en te brengen als hun, echt niemand.
Karakter is naam vol inhoud, body, talent en met een Bourgondische grondslag.
Mensen, laat deze unieke kans niet aan je voorbij gaan.
Ga genieten, heb lef, heb durf, wijk af van de standaard restaurant beleving.
En wat krijg je terug? Perfectie, passie, schoonheid, gedrevenheid en idioot mooie smaak combinaties op je bord.
Ja, wij komen terug, eind volgende maand en iedere volgende gelegenheid!
Nogmaals bedankt voor een fantastische beleving, merci & chapou, werelds, tot gauw!

Gegeten op 30 juli 2014

Christiaan47

Heerlijke visgerechten! Vooraf de inktvis in het voorgerecht was bijzonder.
Apart is ook dat buiten konden eten maar toch onder een heel hoog dak zaten.

Gegeten op 22 juli 2014

Dekkerkerk

Vandaag deel genomen aan een WijnSpijs Wandeling rond de Veerhaven. De formule is dat je een route loopt waarbij je een 7 gangen menu krijgt geserveerd in 7 verschillende restaurants. Karakter en Het Wereldmuseum staken met kop en schouders boven de rest uit. Bij Karakter kregen we prachtig gerecht van makreel en inktvis. Perfecte garing, mooie smaakcombinaties en een heerlijk fris wit wijntje dat uitstekend paste bij het gerecht. Service heel klantvriendelijk en kennis van zaken. Karakter heeft haar visite kaartje afgegeven.

Gegeten op 20 juli 2014

PeterM

Dit blijft vooralsnog mijn favoriete restaurant in het Rotterdamse. Wat mij betreft kennen ze hier namelijk de beste prijs-kwaliteitverhouding. Dit betekent natuurlijk niet dat ze de beste kwaliteit van Rotterdam bieden, anders zouden ze wel sterren hebben, maar de keuken levert steevast goede producten met mooie smaakcombinaties. De bediening is altijd vriendelijke en verzorgt je prima. Enige minpuntje blijft zoals anderen ook al aangeven de warmte in de zaak als het buiten enigszins zonnig wordt. Maar voor mij drukt dat de pret niet, dan maar wat minder kleren aan.

Gegeten op 9 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Karakter in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Karakter. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.