• foto's van Restaurant Karakter in Rotterdam - 1

Toon telefoonnummer 010 737 00 39

• 8.4 10 109

• 8.2

• 7.9

Restaurant Karakter doet mee!

Reserveer nu!

Koken met passie voor pure producten

Karakteristiek Rotterdams, zo kun je de plek waar Restaurant Karakter gevestigd is noemen. Het Westelijk Handelsterrein bruist! Karakteristiek is ook de manier waarop ze hier koken: met vakkundigheid, creativiteit en een passie voor verse, eerlijke producten. Een feest voor de zintuigen!

Erik Dekker
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier gegeten met het Couverts dinerweek menu. Bij binnenkomst werden netjes onze jassen aangenomen en konden we een tafeltje uitzoeken. Het restaurant ziet er leuk uit met prettige warme sfeer en comfortabele stoelen.

Nadat we wat drinken hadden besteld, ontvingen we niet veel later een amuse met paprika. Een prima opwarmertje voor wat ons te wachten stond.
Het voorgerecht was een overheerlijke makreel. Daarna volgde ossenhaas met asperges als hoofdgerecht. Beide gerechten waren erg lekker en goed uitgebalanceerd.
Na deze top gerechten werd de avond perfect afgesloten met een uitstekend dessert. Het dessert bestond uit een blondie met chocolade mousse en verschillende bereidingen van mango. Wauw, dit was echt een van de beste desserts die ik ooit gegeten heb.
Het dessert was zo lekker dat we het nog een keer bestelde! Ook de dessertwijn paste perfect erbij.
We hebben echt een top avond gehad. Uitstekend eten, vriendelijke en goed personeel en een warme ontspannen sfeer.

Ik kan dit restaurant echt iedereen aanbevelen, echt een gouden pareltje!

Gegeten op 12 april 2014

erik en marja
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de Restaurantweek hebben we genoten van een viergangen menu. Producten als zure zult, coquille, biet, bloedworst, parelhoen en aardpeer waren allemaal erg goed en verrassend bereid. Ook de presentatie van de gerechten was mooi. De biologische wijnen uit het wijnarrangement waren erg lekker. Ook het biologische biertje en de Cremant als aperitief waren erg lekker. We zijn hier al vaker geweest en komen er zeker terug. Erik en Marja

Gegeten op 7 maart 2014

RobertScheepe
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het kader van de restaurantweek bezochten we met z'n vieren dit restaurant. De locatie op het Westelijk Handelsterrein is bijzonder, al zou het gezelliger zijn als het wat drukker was. We werden hartelijk welkom geheten. We namen een viergangenmenu met allemaal een BOBwijnarrangement. De start was wat voorzichtig met een bleek amusedrankje van overigens heerlijke lapsangthee en tomaat. De gerechten, die volgden, waren zonder uitzondering fraai opgemaakt en voorzien van tal van smaakvolle bewerkingen. Voor mij was de coquille en ravioli met aardpeerbouillon een toppertje. Geroosterde biet, mosterdbavarois, omgekeerd kippepootje, hoofdkaas, bloemkoolmousse enz., het waren allemaal leuke smaakvolle onderdelen en accenten van de gerechten die passeerden. Het dessert (chocoladequenelles, kwark, bananencreme) zag er ook mooi uit en smaakte naar meer. Jammer, dat het kaasplankje van een onzer wat karig was. De open wijnen van het arrangement vonden we passend en lekker, met name de Grauburgunder. Het personeel was gastvrij, vriendelijk en deskundig zonder stijf te zijn. Een wat losse interactie tussen personeel en gasten zonder amicaal te worden stel ik altijd op prijs. Persoonlijk vind ik het ook fijn, als de kok zijn gezicht een keer aan tafel laat zien, maar dat gebeurde hier niet. Een minpuntje was dat, als de voordeur open ging er een koude windvlaag door de zaak ging. Dat was wat onbehaaglijk. Al met al was het een zeer aangename avond en hebben we heerlijk gegeten. Voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 8 maart 2014

lilian21
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben leuke cadeaubon gekregen en zien de recensies over karakter op de sites, mooie fotos van lekker eten, en denken daar gaan we eten.

Daar aangekomen werden we vriendelijk ontvangen, en werd ons vertelt dat we met 5 gangen diner gingen beginnen, we kregen amuse van chocolade en bloedworst, vervolgens kregen we daarna koud gerecht van bietblokjes, weinig smaak, daarna koud vis gerechtje, weinig smaak,hoofdgerecht was kip, maar vond het erg droog, ook het aardappelblokje ergg droog, na deze gerechten gingen we in de wacht en wacht en wacht, volgens mij waren ze ons vergeten. Zie lekkere choco toetjes voorbij komen, dus denk nou laten we het dan toch goed afsluiten. Nee we krijgen een kaasplankje???? met 4 stukjes kaas, lekker makkelijk verdiend. toen was ik er klaar mee, normaal gesproken nemen we thee en koffie na, we hebben betaald en zijn weggegaan.

de foto's die op de site staan vind ik misleidend, daar staan volle gerechten op, die hebben wij helaas niet op ons bord gekregen

Als tip wil ik aangeven : doe wat aan de wc,s, het restaurant ziet er ergg mooi uit, maar de wc's zijn bagger en zien er oud uit.

Wij zullen in dit restaurant niet snel terugkeren

Zweedselekkerbekster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vooraf aan een voorstelling bij het Luxor hebben wij hier op verrassing van mijn vriend een Valentijnsdiner genoten met zijn tweeën, heerlijk. Reeds vaker hier geweest dus wij kende het concept. Mooi opgemaakte borden met wel wat verrassende smaken. Wij hadden maar beperkte tijd, echter werd hier rekening mee gehouden. Aanrader in Rotterdam!

douanita
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdagavond gegeten, beetje rommelig ontvangst, wel of niet jassen aannemen, zelf tafel uitzoeken, gekozen voor 4 gangen menu, gerechten waren goed maar mist een beetje spanning in de gerechten, wijnen waren goed, bediening goed en attent en vriendelijk. geen friandises bij de koffie, het is net niet af.

T010
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week donderdag erg goed gegeten met 6 personen bij Karakter. Begonnen met een Cremant, een mousserende wijn, uit de Jura. Ze hebben geen menukaart maar een menu wat seizoensgebonden is en dagelijks voorbereid. Vandaag was het heilbot, coquilles, ossenhaas en een chocoladedessert, enthousiast uitgelegd door de charmante dame in de bediening. Het wijnarrangement paste uitstekend! Koffie met een biologische cognac na maakten de perfecte avond compleet.

Gegeten op 30 januari 2014

arjenb
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kijkend naar de recensies en als je de overkapping binnenloopt, verwacht je toch een aardig restaurant, zonder teveel allures. Helaas bleek niets minder waar te zijn. Ik zal proberen niet te negatief te zijn, maar een kleine opsomming...het betreft een verrassingsmenu, waarbij je kan opgeven als je iets niet kan/wil/mag eten, maar helaas kon daar niet aan voldaan worden, brood met olijfolie werd pas na het voorgerecht geserveerd, slechts 1 serveerster voor gehele restaurant, vlak voor voorgerecht ging het ontruimingsalarm af, welke zeker 15 minuten oorverdovend bleef gillen en de bediening ging gewoon door. Mensen moesten met oorpijn het restaurant verlaten (geen excuus of iets dan ook gehoord). Huiswijn is alles behalve droog (chardonny). Rode wijn is nooit gekomen en ook bij de koffie kon er geen koekje af. Kwalitatief was het eten goed, maar 3 gangen is zelfs voor kleine eters te weinig. rond 10 uur was er zeer veel geluidsoverlast van het restaurant van de buren.Kortom, zeker geen aanrader!

Gegeten op 18 januari 2014

Proever27718
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met de kerstdagen bij restaurant Karakter gegeten. Bij binnenkomst werden we vriendelijk begroet en werden onze jassen aangenomen. Het restaurant zat helemaal vol maar er hing een relaxte, rustige sfeer.

We begonnen heerlijk met bubbels, we gingen voor het vier gangen diner. Karakter heeft geen menukaart maar houdt rekening met je (dieet) wensen. Bij elke gang was het een verrassing wat voor heerlijks op het bord lag. Door kundige uitleg over de producten en niet vergeten de wijnen hebben we met smaak gegeten.

Karakter is een goed restaurant dat met eerlijke en biologische producten werkt. Ik raad het iedereen aan!

Ik kom zeker terug!

Gegeten op 12 december 2013

Pschott
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst goed ontvangen.

Jammer dat we vier gangen wilden hebben zonder dessert en dat niet mogelijk was, terwijl er ook 5 gangen geserveerd werden.

Voorgerecht goed, wijn was lekker.

Wijn was nog niet op en het 2e gerecht werd al geserveerd. De rose die werd geserveerd paste totaal niet bij het gerecht.

Hoodgerecht prima, wederom paste de wijn niet. De wijn viel totaal weg bij de lekkere eend, jammer. Ik weet zeker dat ze altijd deze wijn serveren bij rood vlees.... Zit je altijd goed (not)

Nagerecht een kaasplank, geserveerd met een witte port..... Gevraagd om een rode port die bij de buurman werd gehaald.... De geserveerde kaas kan je ook in de supermarkt kopen. Rochebaron eten we thuis bij het ontbijt....

Ambiance leek goed echter afgebrokkelde tegels in de open keuken, de garderobe omgeving bij de bar was nog net niet verlicht met tl lampen, sommige lampen stonden niet aan en als hoogte punt werd glassex gebruikt in de keuken om schoon te maken tussen de gangen. Op zich niet raar alleen de fles stond tussen de borden bij het opmaken van de borden. bediening was top echter van de koks totaal geen aandacht. Om 21:45 uur weg gegaan. Zaak was al 75 procent leeg en de keuken was al schoon en verlaten.

Op de weg naar buiten kregen we van de eigenaar van Rosso toch nog een lekkere wijn aangeboden op kosten van Rosso...... Daar komen we wel terug, karakter kun je lekker eten maar is geen avond uit. Jammer voor 155 euro die weaf moesten tikken, dan liever iets meer voor een leuke avond

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Karakter in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Karakter. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!