• foto's van Restaurant Karakter in Rotterdam - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 737 00 39

Koken met passie voor pure producten

Karakteristiek Rotterdams, zo kun je de plek waar Restaurant Karakter gevestigd is noemen. Het Westelijk Handelsterrein bruist! Karakteristiek is ook de manier waarop ze hier koken: met vakkundigheid, creativiteit en een passie voor verse, eerlijke producten. Een feest voor de zintuigen!

_Arjanne

We waren op uitnodiging van vrienden bij Karakter en kregen een zes gangen menu met wijnarrangement. We hebben genoten. Dat komt vooral door de avond lang proeven van verschillende smaken en wijn/spijs combinaties.

De topgerechten waren voor mij de kalfssukade met kalfsgehaktbal en seizoensgroenten gecombineerd met een rioja en het zoete dessert: aardbei met dragonsmaken en witte chocolademousse. Het kaasplankje was ook heerlijk, vooral in combinatie met de zoete rode wijn uit Griekenland.

De bediening is vriendelijk, vertelt over alle gerechten en wijnen. Dat hoeft van mij niet altijd zo uitgebreid, maar een verhaal bij wat je proeft is wel leuk.

Gegeten op 28 maart 2015

datproefje

Ik was hier een klein jaar eerder al geweest en het staat dan niet meteen weer op de lijst voor herhaling (er zijn zoveel restaurants bijgekomen in Rotterdam die nodig gechecked moeten worden) Maar nu was het onderdeel 4 van de Culinaire wandeling (iedere zondagmiddag in andere stad; Wijn&Spijs) . De entourage is leuk, maar rommelig, hoog, luidruchtig en geen lekkere stoelen. De service is prima, hartelijk welkom geheten; uitleg bij eten en drinken. Wij hadden een bordje met kip op diverse wijzen, aardappelcakeje en diverse minuscule groentehapjes. Ik heb liever een wat substantieler gerecht en ben geen fan van allerlei culinaire uitspattingen (haast letterlijk, grapje) op miniformaat. Net als je proeft : ja, ha lekker, dan is het weer op... De aanbevolen Riesling ernaast maakte veel goed. Jammer Karakter komt bij mij nog steeds niet als een echt geweldig restaurant uit de verf (blijkt ook uit bovenstaande recensies)

Gegeten op 22 maart 2015

OKIEDOKIE

Normaal ben ik niet zo van het biologische eten maar het was bijzonder goed wat ik hier voorgeschoteld kreeg. Leuke gerechten met verse ingredienten en in het bijzonder vond ik het biologische bier erg lekker. Bedieninig en eigenaar zeer vriendelijk en attent

Gegeten op 27 februari 2015

janslok

Via online reservering

Afgelopen zaterdag gegeten bij Karakter. Bij de online reservering aangegeven dat 1 persoon lactose intolerant was en dat was gelukkig goed doorgekomen. Helaas betekende dit wel direct dat het 4 of 5 gangenmenu afviel, wat ik jammer vond. Er werd dus geen alternatief hiervoor geboden (sowieso is hier geen a la carte). De 3 gangen die volgden waren uiteraard wel lactosevrij gemaakt, maar minder creatief dan zou kunnen en wat ik verwacht had. We kregen 1 amuse, een soepje/bouillon van zwarte wortel. Dit was vooral behoorlijk zout en wij vonden het niet echt heel lekker. Het voorgerecht, hoofdgerecht en dessert waren prima, maar niet echt spectaculair waardoor dit restaurant en dit diner me niet heel lang zullen bijblijven. De bijpassende wijnen werden leuk toegelicht en met name de rode wijn en de dessertwijn waren erg lekker. De bediening was uitstekend, erg sympathiek, locatie is ook leuk en bijzonder.

Gegeten op 28 februari 2015

Hans7540

Vanaf de start van dit restaurant komen wij hier wel eens eten. De laatste keer op tweede kerstdag. Hoewel het onze bedoeling was om 4 gangen te eten hebben wij ons toch tot 6 laten verleiden en daar geen spijt van gehad. Er wordt gekookt met mooie producten en dat levert zeer smakelijke gerechten op. Wel vond ik het jammer dat er deze keer geen passend wijnarangement werd aangeboden.
De bediening is altijd vriendelijk en correct. Karakter blijft op ons lijstje met favoriete restaurants in Rotterdam.

Hansdekunder

Weer vanuit Limburg afgereisd voor een avondje Karakter
7 gangen high wine
Heerlijke wijnen ( Rinus)
Verrassende gerechten ( Nathan) en dan het nagerecht (Pety)
Top avond, komen snel weer terug
Hans en Hannie

Gegeten op 14 februari 2015

SvenvG

Via online reservering

4 gangen en wijnarrangement. Lekker eten, goede bediening en prijs/ kwaliteit ok. Helaas niet uitgesproken, geen gerechten of wijnen die echt bijblijven.

Gegeten op 24 januari 2015

ruth13

Heerlijk gegeten samen met een vriendin bij Karakter, correcte en aardige bediening. We hebben het 4 gangen menu gegeten wat in zeer goede aarde viel. Vooraf hadden we diverse soorten vis, als tussen een risotto met gebakken tonijn en als hoofdgerecht een heerlijk stukje kalfssukade. Het dessert was erg leuk, een huisgemaakte mars met ijs en oranjefruit. Ook is de prijs-kwaliteit bij dit restaurant erg goed! Je krijgt zeker waar voor je geld. Wij komen zeker terug

Gegeten op 10 januari 2015

Sutter

Gegeten op 10 januari 2015

Annelies89

Wij hadden een cadeaubon en kwamen uit bij karakter. We waren hier nog nooit geweest en hadden ook geen verwachtingen. We werden zeer aangenaam verrast! Heerlijke gerechten die gevarieerd en goed uitgedacht waren, vriendelijke bediening die lekkere bijpassende wijnen hebben voorgesteld. De sfeer is heerlijk ongedwongen en locatie is top! Echt een aanrader!

Gegeten op 3 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Karakter in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Karakter. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.