Wiesen

3. Topper 2015
  5. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 040 244 66 66

Zweedse_chef

Nieuwsgierig geworden door de vele goede recensies eens een bezoek gebracht aan dit restaurant. Driemaal het viergangen verrassingsmenu genomen met een wijnarrangement en alle eters waren het eens na afloop: dit smaakte uitstekend. Verfijnde smaken met heerlijke wijnen vormden een waar spektakel voor de smaakpupillen. De bediening was zoals het hoort, waarbij speciaal voor de buitenlandse eter in het gezelschap alle gerechten en de toelichting bij de wijnen werden vertaald. Kortom, een prima avond gehad en een notitie gemaakt om hier nog eens terug te komen.

Gegeten op 19 februari 2015

VanDuinhoof

Ons eerste bezoek na het krijgen van de Michelinster. Dat Yuri goed kan koken dat wisten we al, maar het lijkt of wiesen steeds meer groei aan het maken is.

Meer verfijning op het bord in mijn opinie. Daarnaast merk je dat het team aan de voorzijde steeds meer vastigheid begint te krijgen. Service wordt, vinden wij gedaan met leuke, relaxte Brabantse gezelligheid. Erg mooie en uitdagende wijn/spijs combinaties. Hier waren wij vooral onder de indruk van de combinatie van het dessert met de toch niet zo zoete Chenin Blanc uit de Loire als ik me niet vergis. Een erg mooie spanningsboog die de vettigheid van de pompoenpitolie en de witte chocolade erg goed oppakte.

Kortom een erg smaakvolle avond gehad bij Wiesen. Wij hopen snel weer eens terug te komen. Maar dat zal voor de weekenden niet meevallen, als in de zwarte brigade moet geloven, dus ik vrees dat we er optijd bij moeten zijn.

Gegeten op 6 februari 2015

paddestoel71

Een vriendin woont in Eindhoven en het leek mij leuk hiereen goed restaurant te bezoeken. De keuze viel op Wiesen, ik was wel benieuwd naar dit 'jonge' sterrenrestaurant. We kozen voor een viergangen verrassingsmenu. Op het eten is niets aan te merken, mooie smaken, prachtig opgemaakte borden. We kozen voor een wijnarrangement en ook dat was prima. Een bevlogen sommelier met een eigenzinnige en gedurfde smaak, en dat ook goed uitlegt. Maar dan de andere man die ons bediende, er kon geen lachje vanaf. Onnodig formeel en stijf. Ook in een sterrenrestaurant word ik graag met hartelijkheid ontvangen en is het fijn als wat warmte en plezier vanaf straalt. Als je toch veel geld uitgeeft aan eten kom ik liever terug op plekken waar alles klopt, de sfeer, de ambiance en natuurlijk het eten. De keuze zal dan niet zo snel weer op Wiesen vallen.

Gegeten op 20 februari 2015

EstherJoost

Afgelopen donderdag bij Wiesen gaan eten. Zijn hier al vaak geweest maar dit was de eerste keer sinds de toewijzing van hun eerste ster. Samengevat, het eten was dit keer erg teleurstellend. Was Yuri er zelf misschien niet? In elk geval niet gezien terwijl hij doorgaans zijn gezicht wel even laat zien in de zaak. Enthousiasme en deskundigheid van de bediening en sfeer gewoon als vanouds. Volgende keer hopelijk weer een totaalbeleving zoals we gewend zijn van Wiesen.

Gegeten op 19 februari 2015

BasN

Buiten wordt de laatste carnavalsavond van het jaar gevierd, maar binnen bij Wiesen is het ook feest. We beginnen de avond (na enkele aardige amuses) met tonijn met zeebaars en wat direct opvalt zijn de uitgesproken smaken. Het tussengerecht is wel zeer uitgebreid: drie verschillende bereidingen van ganzenlever in drie verschillende glazen en bordjes: onze tafel staat bijna helemaal vol. Waren de smaken van het tussengerecht iets minder uitgesproken, het hoofdgerecht, kalfshaas en zwezerik, is wederom krachtig te noemen, vooral door de heerlijke jus. We sluiten af (na een onverwacht pre-desert) met een goede en royaal uitgevallen creme brullee. Wiesen verdient extra punten door de uitstekende wijnen die bij elk gerecht worden geschonken: de sommelier voert ons langs half Europa (varierend van Spanje tot Solvenie en Oostenrijk) met soms verrassende keuzes die hij uitstekend toelicht. Ook leuk dat de chef zelf een paar keer langs komt om uit te serveren, toe te lichten of om gewoon te vragen of het smaakt. Nu, dat deed het dus. Het is wellicht niet goedkoop, maar we hebben genoten.

Gegeten op 17 februari 2015

ingrid37

Gisteren heerlijk gegeten bij Wiesen, samen met een zakelijke relatie. Perfecte ambiance hiervoor. Vriendelijk en toegankelijke service. Alles kalm en sereen. Prachtige opmaak van gerechten die ook nog eens heerlijk smaakten. Bij elk gerecht een heerlijke wijn. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 30 januari 2015

TY57

We hadden gereserveerd voor zes personen en zaten aan een rond tafeltje dat eigenlijk hiervoor te klein was. Ook het restaurant is krap, maar wel knus en gezellig.
Het gekozen viergangen verrassingsmenu was van hoge kwaliteit: creatieve en voortreffelijke smaakcombinaties. Ook de presentatie was geweldig. Jammer dat de porties aan de kleine kant waren. Het bijpassende wijnarrangement was goed gekozen bij de verschillende gangen.
Bij de presentatie van de wijnen nam de sommelier de tijd voor een uitgebreide uitleg. De bediening wisselde regelmatig, was correct, maar maakte een afstandelijke indruk. Hier ligt voor een restaurant met een ster een duidelijk aandachtspunt.

Gegeten op 9 januari 2015

JWW

Net voor Oud en Nieuw gegeten bij dit restaurant. Het was er druk en vrijwel direct kregen wij te horen dat niet a la carte gedineerd kon worden. Merkwaardig, want op drukte kan men inspelen. De kaart werd zelfs niet getoond. De enige vraag was "hoeveel gangen". Dat werden er vier. Er arriveerde water, een glas van de droge witte huiswijn en een amuse. Allemaal niet bijzonder. En dat bleef het eigenlijk de hele maaltijd. Tamelijk bescheiden porties, wel aardig, maar zeker niet spectaculair opgemaakt. De bediening wisselde per gang en de uitleg van het geserveerde eten was, voorzichtig gezegd, mager. Men was gehaast en echt welkom voelden wij ons niet. Het enige pluspunt was de sommelier. Die nam wel zijn tijd, gaf goede uitleg en na een opmerking over de temperatuur van de wijn werd bij de volgende ronde nagevraagd of het thans wel goed was. Kortom, het geheel was behoorlijk teleurstellend en the value for money ratio was gewoon zoek. Overvallen door de belangstelling, of naast de schoenen gaan lopen? Het moet in ieder geval beter, want op deze manier komt men niet snel weer terug. En drukte is nooit een excuus voor slechte service.

Gegeten op 30 december 2014

ljswever

Een voortreffelijk en betaalbaar viergangenmenu. Stuk voor stuk inventief en van hoge kwaliteit. Drie gangen zou misschien wat te weinig zijn, gezien de omvang van de porties. De verrassing van de avond was de uitstekende wijnkeuze van de sommelier: relatief onbekende, maar zeer goede wijnen uit Duitsland.

Gegeten op 20 december 2014

P59

Heerlijk gegeten bij Wiesen, wij hadden gekozen voor het 6 gangen tapas menu met de daarbij passende wijnen. Alle 6 de gerechten en de daarbij geserveerde wijnen waren voortreffelijk op elkaar afgestemd. Wij komen hier zeker nog eens terug.

Gegeten op 25 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Wiesen in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Wiesen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.