a TripAdvisor company

3. Topper 2016
  5. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 040 244 66 66

Chic Stijlvol Eindhoven

Klassieke gerechten in een modern jasje. Zo krijg je chique bekende gerechten met een eigen inslag bij Restaurant Wiesen. Het interieur is stijlvol met veel licht, frisse kleuren en elegante meubels. Je vindt het restaurant in de veelzijdige en duurzame wijk De Bergen in Eindhoven.

paul113

We hebben in Wiesen prima gegeten, geen klachten over het vegetarische menu. Maar tegelijkertijd: bij de service was het verre van Michelinsterniveau. Zelf om een glas wijn moeten vragen, terwijl je ijsdessert op tafel uitgeserveerd staat, dat is echt onder niveau. Daarbij ook weinig verhalen van de wijn bij het gerecht gekregen en ook twee keer hetzelfde glas witte wijn, nee, dat is helaas onder niveau. En qua inrichting is het gewoon te krap, ik wil in een sterrenrestaurant niet bij mijn buurman en -vrouw op schoot zitten.

Gegeten op 4 juni 2016

ad_wijgerde

Gegeten op 7 juni 2016

sophia2

Gister wezen lunchen (ruim 5 uur!) met drie stuks leuk gezelschap. Genoten van een parade aan heerlijke gerechten. Oester, ganzenlever, langoustine, kalfsvlees, lam, coquille enz. enz. Sympathiek echtpaar ook en een leuke sommelier. Ik was met de auto dus ik heb helaas niet kunnen genieten van de, volgens mijn gezelschap, prachtige wijnen. Maar tjonge, wat een belevenis. Een 10 met een dikke griffel.

Gegeten op 7 juni 2016

jopio65

Verfijnde gerechtjes, hoog op smaak, lust voor het oog het was een avondvullend program, was af Het beste sterren restaurant van Eindhoven m.i.
De ruimte is wat klein, zit wat op elkaar dat is jammer, maar doet niets af van de kookkwaliteiten van Juri Wiesen.
De sommelier was ook zeer goed op de hoogte van de wijncollectie, ieder werd het zoveel mogelijk naar de zin gemaakt dat hoort ook zo.
Aanrader eerste klas.
Sterwaardig! prijs van de gangen valt mij enigszins mee de wijnen zijn kwaliteits wijnen dus de prijs is er ook naar. Kortom genoten van fijne avond!!

Gegeten op 25 mei 2016

LynnS

We hadden het 3-gangen keuzemenu gegeten, wat geserveerd werd na een aantal amuses. Het was erg lekker, alleen waren de porties wat aan de kleine kant. We hadden nog steeds honger toen we naar buiten gingen.
Bediening was vriendelijk en professioneel, maar ik vond ze vrij zakelijk. Het eten werd geserveerd en ze waren onmiddellijk weer weg.
Restaurant is niet groot en ziet er netjes uit, toiletten zijn ook erg mooi. Alleen stonk de kaas in de kaaskar zo erg, dat het hele restaurant naar zweetvoeten rook (ik hoop dat het de kaas was in ieder geval).

Gegeten op 20 april 2016

Dltmt

Wat een gelukje dat er gisteravond zomaar een tafel vrij was voor ons! We hebben ons uitgebreid laten verwennen met de zaligste oesters ooit en het tapas menu. Het wijnarrangement vonden we allebei bijzonder goed en passend. Fijne bediening, prettige ambiance. Klein maar heel fijn.

Gegeten op 17 oktober 2015

elinevdhurk

We werden hartelijk ontvangen en in het restaurant heerst een lekkere ongedwongen sfeer. We hadden gereserveerd maar mochten toch zelf een tafeltje uitkiezen, ook dat vonden we fijn. Voor het decor toch maar een 7 omdat het wel oké is maar niet heel spannend, het is vrij eenvoudig.

We aten a la carte en gaven de sommelier carte blanche om ons daarbij wijnen te schenken, dat nam hij met open armen aan want hij heeft volgens mij alles van 'de bovenste plank' voor ons geschonken. Dat was heerlijk maar soms best heftig door de hoge % alcohol, maar we hebben het overleefd.

Het eten begon al heerlijk met mooi gepresenteerde amuses, daarna een warme amuse gepresenteerd in een sigarenkistje waarin een gerookt wafeltje met paling lag en waar nog wat rook uitkwam, heerlijk.

De voorgerechten waren ook al lekker, de coquilles met paddenstoelen die nu natuurlijk in het seizoen zijn en de 3 bereidingen van ganzenlever met een lekkere kleverige en stroperige saus. Bij het hoofdgerecht hadden we allebei vis, de griet was heerlijk knapperig gebakken met lekkere gepofte witlof en ook met paddenstoelensaus. Ook de kabeljauw was heerlijk en een mooi kleurrijk pallet op het bord met de groene dragonolie en de lichtrode saus van bio-tomaten. Het waren ook flinke stukken vis, heerlijk!

Voor het dessert kwam er nog een mini pre-dessertje, super leuk! En lekker natuurlijk! Daarna had ik het kaasplankje dat werd vergezeld van onder andere heerlijke uienchutney en tomatenconfiture, beide heel smaakvol en verrassend. Vooral de tomatenconfiture, daar had ik nog nooit van gehoord laat staan geproefd. En heerlijk geroosterde macadamia noten. Mijn tafelgenoot had het melkchocolade dessert met verschillende bereidingen van koffie, dat viel ook erg in de smaak.

Bij de koffie kregen we nog een mooi plateautje met lekkere friandises, als afsluiting van een heerlijke avond. We kwamen om 18:30 en om 21:45 liepen we weer naar buiten om thuis lekker te gaan uitbuiken!

Gegeten op 15 oktober 2015

mathieu3

Heerlijk gegeten, helaas zijn de porties wat klein voor een 3 gangen menu.
Vriendelijke en kundige bediening.
Een klein restaurant dus ruim van te voren boeken is wel verstandig, maar het is het wel waard.

Gegeten op 6 oktober 2015

Proever77585

Echt jammer dit, binnen 2 uur naar buiten gewerkt. En als je niet het wijn arrangement neemt, krijg je ook niet makkelijk een ander wijntje. Nogmaals niet de moeite.

Gegeten op 11 juli 2015

DeDrieMusketiers

Op een doordeweekse dag voor een voetbalwedstrijd dit Restaurant bezocht.
De tijd was dus beperkt en mede daarom een 3 gangen verrassingsmenu besteld.
De bediening was een beetje stijfjes en oogt wat ongeintereseerde indruk wat niet bij het restaurant past. Gelukkig was er een uitzondering.
Het voorgerecht dat na een enkele mooi en smaakvolle amuses geserveerd werd bestond uit een mooi rauwe Hamachi met appel en komkommer.
Vervolgens een bijzonder smaakvol hoofdgerecht van het rugstuk van Kabeljauw.
Afgesloten door een bijzonder smaakvol en mooi uitgevoerd nagerecht met diverse bereidingen.
De overigens wat karig geschonken wijnen uit het wijnarrangement passen wel en ondersteunen de gerechten. Wel valt het op dat zoals in veel restaurants de wijn en aperitief prijzen exorbitant zijn.
Eindconclusie goed restaurant met prima gerechten.
We houden de vinger aan de pols

Gegeten op 22 september 2015

Schrijf zelf een recensie over Wiesen in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Wiesen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.