a TripAdvisor company

1. 8,1 10 1 91

2. 8,4

3. 8,0

Een waar feestmaal

Uit eten gaan bij de Ouzerie in Utrecht is een ware uitdaging. Dit tapas- en mezzerestaurant biedt zo veel keuze uit de heerlijkste gerechten, dat het bijna verplicht is om nog eens terug te gaan. Echt niet kunnen kiezen? Vraag dan om een samengesteld menu en laat je verrassen door een afwisseling van koude en warme hapjes met heerlijke salades.

vdrlaan

Via online reservering

Heerlijk gegeten. Kleine aanpassingen in een gerecht doen ze graag. Goede en enthousiaste bediening. Top avond gehad. Kom er zeker terug.

Gegeten op 6 februari 2016

riannesteenbrink

Via online reservering

De tapas smaakten niet bijzonder, het vlees was droog en brood met tomaat was ook letterlijk droog geroosterd brood met 1 plakje koude tomaat. De bediening was wel vriendelijk en het restaurant was gezellig ingericht.

Gegeten op 23 januari 2016

FemkeK

Om te beginnen: wat een superleuk restaurant, echt een aanrader! En wat een service: ik wilde graag het verrassingsmenu en gaf aan dat ik vegetariër ben, wat geen probleem was. Even later kwam de eigenaar vertellen dat een vegetarisch verrassingsmenu natuurlijk mogelijk is, maar dat het voordeliger zou zijn om gewoon van de kaart te kiezen. Dit vond ik echt ontzettend netjes!! We hebben dus gerechten van de kaart gekozen, en deze waren lekker! Mijn man had onder andere de gyros, heel lekker, maar wat veel ;) De kaasballetjes met honing en sesam waren zo heerlijk! En ook positief: ruime porties! Als toetje had ik de baklava, deze was ook heerlijk. Kortom, een echte aanrader!

Gegeten op 23 januari 2016

OSenPZ

Via online reservering

Een uitgebreide keus uit lekkere tapas (sommige wel ietsje te zout) voor een aardige prijs; bijzonder aardige en goede dames in de bediening. Lekker rustig en relaxed restaurant

Gegeten op 16 januari 2016

PrinsReinier

Via online reservering

Prima eten, attente bediening, nette moderne inrichting...
Met de auto goed bereikbaar gezien de locatie. Deze ga ik onthouden en ik kan het ook aanraden.

Gegeten op 16 januari 2016

mariannevansonsbeek

Via online reservering

was er met mijn dochter, wij hebben er heerlijk gegeten , allerlei tapas gerechtjes !
was werkelijk stuk voor stuk heel erg lekker!
wij hadden er een fles wijn bij,
vroeg een kan water erbij, uit de kraan, kreeg ik gewoon!!
in een woord het was geweldig!!

Gegeten op 8 januari 2016

Daniel-1972

Via online reservering

Na geweldig eten bij ons eerste bezoek, een klein jaar geleden, gingen we weer, vol hooggespannen verwachtingen. Het restaurant zat gezellig vol, we kregen zoals gevraagd een mooie tafel, en de drankjes werden vlot opgenomen en gebracht door de sympathieke bediening. De kaart bestaat uit allerlei kleine porties griekse lekkernijen, en al snel hadden we de eerste ronde van 8 gerechten gekozen en besteld. Helaas werden de verwachtingen deze keer niet waargemaakt en was de kwaliteit van de bereiding van de gerechten echt teleurstellend. Griekse bruschetta, vorige keer een hit, was twee te kort geroosterde sneetjes brood met een losse teen knoflook en twee kwart tomaten. Geen seasoning, de knoflook kon niet op het brood geraspt worden doordat het brood te zacht was, en een halve hollandse tomaat... het griekenlandgevoel (en de mediterrane smaak) was ver weg. Het garnalenpotje in knoflook miste knoflookdiepte en was gewoon een bakje opgewarmde middelgrote gepelde garnalen met wat olie. Feta in balderdeeg heb ik op vele plekken lekkerder gegeten (was nu niet zo knapperig en echt letterlijk een stuk feta in niet goed gebakken bladerdeeg). De lamsrack, vorige keer een perfect roze gegrilled/gebakken mals stuk vlees was na de eerste millimeter volstrekt rauw, koud, en bloedend, zodat we het terug hebben moeten sturen. Overigens zou je verwachten dat je dan een nieuw, goed bereid gerecht terugkrijgt. In plaats daarvan werden de aangesneden stukken opnieuw aangeboden, nu beter roze, dat wel. De lamskoteletjes waren heel goed, de griekse salade en de gyros prima. We besloten om het bestelde eten op te eten, niets bij te bestellen en het toetje over te slaan, en verlieten na een uur het restaurant. De keuken had duidelijk een off-day, later begrepen we dat men inderdaad omhoog zat door combinatie drukte en afwezigheid van de griekse vaste chefs. Maar ik weet niet zeker of ik mijn gezin zal kunnen motiveren om het nog eens te proberen na deze teleurstellende ervaring, temeer omdat er in Utrecht zo veel nieuwe, leuke restaurantjes zijn gekomen die het ontdekken waard zijn.

Gegeten op 9 januari 2016

Restaurant - 1 maand geleden

Sorry voor deze teleurstelling. Maar het ging al mis bij u binnenkomst. In een volle zaak waar u direct verlangt het eten binnen een bepaalde tijd te moeten krijgen is al niet oke. Ik moet natuurlijk altijd de kwaliteit uitserveren wat men van ons verwacht. Maar door deze opmerking en de drukte hebben wij toch geprobeerd aan uw wensen te voldoen. Maar hierdoor onze eigen glazen ingegooid en te snel het eten geserveerd, waardoor deze bevindingen van u zijn ontstaan.
Dan was het humeur na een vermoeiende reis bij u ook niet top en dit samen bracht deze situatie. Volgende keer lekker de tijd nemen om op een relaxte manier lekker tapas te gaan eten en niet gaan jagen naar de keuken. ( Een kleine tip ). Nogmaals sorry en misschien krijgen we nog eens een kans. Groet De Ouzerie.

Proever - 1 maand geleden

Dag gastheer en -dame, dank voor de reactie. Eerlijk gezged was het andersom: we kwamen zitten en werden supervriendelijk geholpen. Na de bestelling kwam het - vriendelijk en transparante, dus professioneel, complimenten! - bericht dat het enorm druk was in de keuken. Ik vroeg toen alleen hoe lang het zou duren en het antwoord was: dat weet ik niet. Toen heb ik gezegd dat ik een half uur wachten op de eerste hapjes te lang zou vinden maar dat het prima zou zijn als de hapjes geleidelijk een voor een zouden doorkomen. Ik heb dus geenszins geëist dat alles supersnel zou komen, maar misschien is dit ergens 'lost in translation' geraakt tussen ons, de bediening, en de keuken. No hard feelings van mijn/onze kant, vond het helemaal super dat we bij het naar buiten gaan nog wat uitleg over de bijzondere situatie hebben gekregen. Dus wat mij betreft eerlijk, transparant, en geen reden om het een andere keer niet weer te proberen. Mijn gezin moet nog wel overtuigd worden maar dat lukt vast ook wel. Jullie zijn zeer goede, ambitieuze en eerlijke lieden, de sfeer is super en het feit dat ik nu al een reactie krijg op mijn review bevestigt dat. Complimenten, en hartelijke groet, Daniel

Restaurant - 1 maand geleden

Beste Daniel. Fijn dat het allemaal goed opgenomen is door jullie en ik zal mijn les hiervan leren. Hoop alleen niet dat u 3x een 1 als cijfers heeft gegeven. Grt Rene Labrijn.

Lamprei

Via online reservering

We hebben zelf een pallet aan verschillende hapjes geselecteerd die op een vlotte maar zeker niet opdringerige wijze werden geserveerd met als resultaat dat de tafel de hele avond voorzien was van verschillende gerechten vergezeld van een lekkere droge rode huiswijn.
Onze keuze bestond uit onder meer heerlijk gevulde tomaten met rijst en gehakt, lekkere kipkluifjes( Piri Piri ), gefrituurde courgetteschijfjes met tzatziki en een voortreffelijke carpaccio.
De sfeer in dit gezellig ingerichte restaurant was plezierig en het geheel zeker een aanrader!

Gegeten op 17 december 2015

mvengelen

Via online reservering

Een zeer aangename verassing! Ontzettend aardige en enthousiast personeel. Het eten is verrukkelijk daar de verse ingrediënten duidelijk naar boven komen en de smaak bepalen. De pittige kazen waren onze favoriet. Het enige minpuntje is de inrichting. Door de verschillende stijlen komt het wat chaotisch en verwarrend over, maar ach.... wie maakt zich daar druk om als de eerste hap zo overweldigend lekker is.

Gegeten op 11 december 2015

GtotheB

Via online reservering

Een geslaagde en smaakvolle avond gehad bij De Ouzerie! De tapas waren lelkker en iets gtoter dan gemiddeld. Het personeel is betrokken en de sfeer gezellig. Ik zou dit restaurant zeker aanraden.

Gegeten op 11 december 2015

Schrijf zelf een recensie over De Ouzerie in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over De Ouzerie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.