• foto's van De Ouzerie in Utrecht - 1

• 8.4 10 51

• 8.5

• 8.1

Een waar feestmaal

Uit eten gaan bij de Ouzerie in Utrecht is een ware uitdaging. Dit tapas- en mezzerestaurant biedt zo veel keuze uit de heerlijkste gerechten, dat het bijna verplicht is om nog eens terug te gaan. Echt niet kunnen kiezen? Vraag dan om een samengesteld menu en laat je verrassen door een afwisseling van koude en warme hapjes met heerlijke salades.

• Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren fantastisch gegeten bij de Ouzerie. Ossehaas met pepersaus, kipspiesjes met Griekse yoghurt, garnaaltjes in knoflook, ....., het één was nog lekkerder dan het andere.
Gastheer en bediening vriendelijk en hartelijk.
Het was onze eerste keer bij de Ouzerie maar zeker niet de laatste!

Gegeten op 17 april 2014

Raldi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gisteren genoten van onbeperkt tapas eten. De porties waren wel groot waardoor we met ons 3en maar 11 gerechtjes konden proberen voordat er geen hap meer bij kon. 1 van ons wilde ook graag de kaas proberen maar dit bleken 6 grote plakken kaas van 3 verschillende soorten te zijn. Erg veel natuurlijk voor 1 persoon als tapas hapje.
De specialiteiten kunnen niet besteld worden bij het onbeperkt tapas eten waardoor we misschien wel de lekkerste hapjes zijn misgelopen. Mijn favoriet was deze avond in ieder geval bladerdeeg gevuld met gyros en tzatziki. De volgende keer maar gewoon een aantal specialiteiten bestellen. En een tip voor mensen die het onbeperkt tapas menu willen proberen, kom met veel mensen! Op die manier kun je veel meer uitproberen.

Gegeten op 15 april 2014

comidasabrosa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is het zeker waard om de korte wandeling vanuit Utrecht Centrum naar de Ouzerie te maken. Je krijgt er heel veel voor terug; een prettige, informele ambiance, bediening met een glimlach, een vriendelijke uitbater, en overheerlijk eten. We hebben genoten van de verschillende smaken, de uitstekende bereiding en kwalitatief zeer goede producten. We komen zeker terug.

Gegeten op 23 maart 2014

petervankl
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn vriendin en ik hebben intussen waarschijnlijk wel een keer of tien bij De Ouzerie gegeten (we hebben nu bijna alle gerechtjes wel een keer geprobeerd...). We zijn er geen enkele keer teleurgesteld: het eten is altijd even goed en de bediening even vriendelijk. Het leuke van dit restaurant is dat je lekker ongedwongen en relaxed kunt eten, en steeds weer tapas of mezes kunt bijbestellen. De kaart heeft voor ieder wat wils: ook voor vegetariërs (zoals mijn vriendin) is er een ruime keuze aan heerlijke gerechten (je moet dan wel van kaas houden). Aangezien een van de eigenaren van het restaurant slager is, zitten de vleeseters hier sowieso goed (probeer zeker eens de Moorse spiesjes). Ook worden vaak heerlijke gerechten buiten de kaart om geserveerd, zoals laatst kiprollade en Iberico-varken. Van de desserts zijn de baklava en de Coupe Ouzerie in onze ogen twee toppers.
De aankleding van het restaurant zou je modern-Mediterraans kunnen noemen en is bijzonder sfeervol. Twee dingen die De Ouzerie nog zou kunnen verbeteren: de vaste kaart zou wel iets vaker vernieuwd mogen worden en de huiswijn vervangen door een met een betere prijs-kwaliteitverhouding.

Gegeten op 9 februari 2014

rayke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een groep van 12 personen hier gegeten. Allerlei lekkers op tafel laten zetten en dat viel absoluut niet tegen! Heerlijke koude tapas (wij vonden vooral de vulling in de serranoham heerlijk) en ook warme tapas. Malse varkensfilet, heerlijk kipkluifje en ga zo maar door. De porties waren precies afgemeten op het aantal personen en de gerechten volgden elkaar in een prettig tempo op. De bediening was vriendelijk, vlot en attent en bovendien werd er goed ingespeeld op de persoon met een allergie. Het decor is fris en anders dan bij de meest griekse/spaanse restaurants. Ik zou hier zo nog eens willen eten!

Gegeten op 10 januari 2014

Robertbekkema
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met ons vieren. Dat is een mooi aantal als je van de heerlijke Tapas wilt genieten. Je kunt namelijk de gerechtjes heel goed met elkaar delen.
De giro's tzatziki komt direct van het spit. Dat kan bijna niet anders want het was heerlijk knapperig vers lekker. De keftedes balletjes in honing zijn onweerstaanbaar. Hou het wel bij 1 bestelling want er staat nog veel meer lekkers op de kaart. Bijvoorbeeld de Moorse biefstuk spiesjes.
Naast het heerlijke eten is de bediening top. De sfeer in het restaurant is niet typisch Spaans en ook niet typisch Grieks. Gewoon gezellig.
Zeker een aanrader

Gegeten op 2 januari 2014

hve36j
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdagavond wezen eten met 8 personen en het was werkelijk heerlijk .
We hebben gekozen om het over te laten aan de kok en dat was geen verkeerde keuze, heerlijke tapas en mezedes goed gebakken patatjes en tevens werden er erg lekkere salades geserveerd ,en dat alles aan tafel gebracht door erg vriendelijk
Personeel in gezellige ambiance,kortom zeer aan te bevelen.
Wij komen zeker terug.

Gegeten op 14 december 2013

Boris1978
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen woensdag heerlijk gegeten in De Ouzerie te Utrecht!

Wij lopen bijna wekelijks langs dit restaurant richting centrum maar hebben deze locatie pas "gevonden" via Iens.
Een meevaller was de aanbieding om onbeperkt tapas / mezedes te kunnen eten voor 18,50 euro.

De keuze was "reuze", de smaak was voortreffelijk en de porties (over het algemeen) groot. Ondanks dat we goede eters zijn, konden we na 5 gerechtjes konden we echt niet meer. De Ouzo achteraf was ook een leuke verrassing.

De gasheer en dame waren zeer spontaan en behulpzaam, de bedienster zou haar productkennis nog iets bij kunnen schafen.

Wij komen beslist terug!

Gegeten op 20 november 2013

SjaakvO
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten is heerlijk je merkt dat de kok (na een praatje met hem gemaakt te hebben onder het genot van een drankje) ook een eigen slager is en het vlees is dus van uitstekende kwalitiet. hou zelf niet zo van groente mmar komkommer met fetasalade was ook zeer aangenaam. Nadeel van Tapas eten is dat de rekeing altijd tegenvalt ook door de drank en ook bij andere goeie tapasrestaurants overigens, maar voor de kwaliteit van de vleesgerechten die ik gegeten heb ben ik te niet ontevereden en op de vrouw afgaand zijn de toetjes ook heerlijk

Gegeten op 1 november 2013

Proever50224
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel erg tevreden. Altijd op zoek naar een goede Griek met pure smaken. De Ouzerie biedt een grote variëteit aan hapjes (tapas en mezedes) alsmede grotere gerechten. We hebben tien verschillende tapas en mezedes besteld, alle tien zeer goed bereid. Bediening was snel en op het eten hoefden we ook niet lang te wachten en toch was alles goed vers. Gyros zoals gyros behoort te smaken en niet de Hollandse variant. Spectaculair lekkere gegrilde octopus, heel bijzonder. Ook de inktvisringen waren van goede kwaliteit, smaak en textuur. Het smaakte zó goed, dat we meer bestelden dan we opkonden. Op verzoek kregen we een doggie bag mee naar huis waar we de volgende dag bij de borrel nog heerlijk van gegeten hebben. Grote aanrader!

Gegeten op 26 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over De Ouzerie in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over De Ouzerie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!