a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 1 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 2 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 3 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 4 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 5 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 6 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 7 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 8 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 9 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 10

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020-3304444

Mediterraans genieten

Mediterrane gastvrijheid en smaken staan centraal. Geniet van een ijskoud Spaans biertje 'Mahou' en een mezze, terwijl de chef op de houtskoolgrill de lekkerste gerechten voor je bereidt.

assssie

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Wat hebben wij een geweldige avond gehad zeg! Met een vriendin avondje uit eten om ff goed bij te kletsen. Nog nooit eerder bij Olijfje geweest meer veel enthousiaste verhalen gelezen van vrienden, dus zeker de moeite waard om uit te proberen.
We zijn echt niet teleurgesteld. Ondanks dat ze 3 grote groepen hadden en wij voor de bediening in de verste "uithoek" zaten, kwamen ze vaak genoeg (maar niet te vaak) langs om even te controleren of alles naar wens was! Eigenaar was erg joviaal en maakte overal wel persoonlijk praatje. Rest van de bediening ook super vriendelijk.
Eten was heerlijk...met z'n 2en tapasmix besteld...goede variatie en erg lekker...smaakte echt vers. De chocolade mouse toe....pure smaak sensatie!
Hier gaan we zeker terugkomen!!

Gegeten op 28 mei 2015

iva1

Via online reservering

Goed gegeten, tegen redelijke prijs. Wel druk, maar ja het was zaterdagavond. Tempo van bediening was goed, eerder wat snel, dan te traag. Voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 23 mei 2015

flora3

We waren met een groep van 20 man. Voor een lage prijs kregen we uitgebreid 4 gangen: brood, soep, voorgerecht, hoofd gerecht en toe. Het was heerlijk en de bediening was geduldig, humoristisch en heel attent. En het tempo van opdienen was erg prettig. We gingen vol en voldaan naar huis. Zeker een aanrader!

Gegeten op 19 mei 2015

Lentewandeling

Via online reservering

Service was buitengewoon. Er ging wel iets met de reservering maar dit werd buitengewoon goed en met zorg opgelost. Eten was heerlijk, bediening vlot en zeer vriendelijk. Aanrader!

Gegeten op 19 mei 2015

tvs290

Gisteren op basis van goede recensies hier gegeten voor de voorstelling van Jochem Myjer.

Fan-tas-tisch!! We hebben met zn allen besloten het gemengde tapasbord te bestellen met nog wat andere tapas erbij. De gemengde tapas vegetarisch omdat er enkele vegetariers aan tafel zaten. Het was heerlijk en ontzettend leuk om te delen. De eigenaar kwam nog leuk vertellen dat ze alles zelf maken en dat de vegetarische gerechten dus echt vegetarisch waren heel leuk. Hij was ook zo opmerkzaam om nog even de visvraag te stellen (er zijn vegetariers die dat wel eten).
De bediening overal was zo warm en hartelijk en oprecht, deze mensen doen hun werk met zoveel liefde en plezier, heel tof om te zien. De rekening gaf een bizar goedkoop bedrag aan tot ik opmerkte dat dat misschien ook komt omdat je gratis een glas water, brood, dipjes en olijven krijgt.

Olijfje is een echte aanrader, wij komen er sowieso vaker terug!! Mensen van Olijfje, jullie mogen heel trots zijn op jullie mooie zaak!

Gegeten op 15 mei 2015

KleinProevertje

Een vriendin en ik hadden zin om een hapje te eten in het centrum, maar hadden niks gereserveerd en waren al bang dat we bij een typisch toeristen 'restaurant' zouden moeten eten. Gelukkig was dit niet het geval toen we ineens dachten aan Olijfje! Wij hebben hier zelf nog nooit gegeten, maar hebben gezien op social media dat het een erg leuke plek is. Echter, aangezien het een impulsieve beslissing was hadden wij niet gereserveerd en het restaurant zat ontzettend vol. Toch heeft de eigenaar ons een tafeltje aangeboden waar wij erg blij mee waren. De gastvrijheid is hier echt on-amsterdams goed! Gratis kraanwater en olijven, brood en smeerseltjes is ontzettend gul en heb ik nog nooit eerder zo meegemaakt.

Daarna hebben wij verscheidene tapas besteld die allemaal lekker op smaak waren. Ik geef voor het eten een 7, omdat ik het eigenlijk qua smaken niet heel bijzonder/vernieuwend vond, maar wel erg lekker (relatief gezien aan mijn andere recensies is het net geen 8). Het decor is oké, maar doet mij niet zoveel. De bediening en entourage zorgen er wel voor dat er een gezellige sfeer is. Ik heb dit restaurant zeker aangeraden bij vrienden en familie.

Gegeten op 6 mei 2015

vincent124

Via online reservering

fantastische bediening. Vrij direct kaart ontvangen met menu. Binnen kwartier kwam eigenaar langslopen om hun meest gevraagde schotel voorstellen die voor een andere tafel was.
Die zag er goed uit en hebben we met veel smaak opgegeten. Deze bleek ook genoeg in combinatie met de heerlijke aioli en huisgemaakte pesto. graag weer!
Eigenaar bedankte ons voor het eten, maar dat was geheel wederzijds. Erg leuke tent!

Gegeten op 12 mei 2015

Calimero01

Via online reservering

We hadden allerlei tapas, vlees en vis (kan ook vegetarisch) met een heerlijk linzensoepje vooraf voor 20 euro p.p., maar je kunt ook à la carte eten. . De bediening was alleraardigst, maar ze komen wel erg vaak langs om te vragen of het naar wens is.
We komen zeker terug.

Gegeten op 9 mei 2015

Thijs_NL

Olijfje uitgekozen op basis van recensies en het bleek een uitstekende keuze. Lekker eten, gezellig druk, goed en attent personeel en aan het eind van de avond een zeer schappelijke rekening. We komen zeker terug!

Gegeten op 8 mei 2015

Mirte87

We hadden hier al een keer met een dinerbon gegeten. Het was toen ook al heel goed bevallen en nu, twee dagen geleden, waren we weer in de buurt voor een verjaardagsborrel van mijn vriend. Het was al rond 22 uur, dus we waren bang dat we niets meer konden vinden. Hoewel de kok al begonnen was met schoonmaken, werden we toch heel hartelijk ontvangen en konden toch nog lekker en gezellig ergens eten. Het was wederom allemaal heel lekker (meze mix is meer dan genoeg voor twee personen en daar werden we door de bediening heel vriendelijk op gewezen, zodat je niet veel te veel bestelt)!
We voelden ons ook heel erg welkom en hoewel het al laat was liet iedereen ons lekker ons gang gaan. Na het eten werd ons gevraagd of we nog iets na wilden. "Ja", ze ik, "mijn vriend zeker, want hij is jarig". Hij werd meteen uitgebreid gefeliciteerd en ook kreeg hij zelfs nog iets lekkers mee voor thuis! We waren echt allebei ontzettend onder de indruk van de vriendelijke gastvrije bediening hier (en het altijd lekkere eten)! Echt een aanrader!

Gegeten op 6 mei 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Olijfje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Olijfje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.