Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020-3304444

Restaurant Olijfje doet mee!

Vanaf €20,- uit eten bij de beste restaurants bij in de buurt. Het culinaire feest begint op 26 september en duurt maar liefst 10 dagen! Heerlijk toch?

Bekijk de deelnemers

Mediterraans genieten

Mediterrane gastvrijheid en smaken staan centraal. Geniet van een ijskoud Spaans biertje 'Mahou' en een mezze, terwijl de chef op de houtskoolgrill de lekkerste gerechten voor je bereidt.

Karin8811

• Service

• Decor

• In behandeling

Via online reservering

Heel gezellig restaurant. Prima eten, grote porties en zeer vriendelijke en snelle bediening. Ook nog eens zeer redelijke prijzen. Echt een aanrader!

Gegeten op 18 september 2014

Wim Niemans

Gisterenavond voor het eerst kennis gemaakt met restaurant Olijfje. Gelet op de plek waar het restaurant gesitueerd is ( drukke straat en toch wel wat excentrisch gelegen) kom ik voor het decor niet verder dan mijn cijfer 6. Van binnen is het restaurant overigens keurig verzorgd moet ik hierbij vermelden. En de bediening was vriendelijk en behulpzaam. Compliment daarvoor. Dat compliment kan ik helaas niet geven voor de op tafel gezette maaltijd. De soep van het driegangen menu was simpel niet warm en de tapas schotel te eenvoudig, te weinig verfijnd en weinig inspirerend. Ik moet dan ook als conclusie trekken dat er in Amsterdam, zonder namen te noemen, veel betere tapas restaurants zijn en wij dus niet terug zullen komen in Olijfje.

Wim Niemans

Gegeten op 16 september 2014

alja3

Via online reservering

Wij zouden met een groep van acht komen, helaas door afzeggingen waren we met zijn vijfen! Dit was helemaal geen probleem. We werden hartelijk ontvangen! Het eten was allemaal erg lekker, we hebben van alle gangen genoten! De eigenaar kwam regelmatig checken of alles naar wens was, de service was echt super!!! Het personeel houd duidelijk van een dolletje, we hebben een onwijs leuke avond gehad!!! Dit restaurant is echt een aanrader!!!

Gegeten op 13 september 2014

famsarfo

Via online reservering

In een woord fantastisch. Het eten is goed en het personeel is vriendelijk en alert.
Wij vierden ons 25 jaar huwelijk en toen ik dat zei kreeg ik spontaan een fles wijn cadeau.
Bij Olijfje voel je je thuis en erg welkom. De prijs van het eten is niet te duur. Wij komen vaak terug bij dit restaurant.

Gegeten op 7 september 2014

Smulvrouw

Wat een fijn tapas restaurant. Ondanks de drukte en het feit dat we met een grote groep waren, werden we op een hele warme manier welkom geheten, De bediening viel echt op, omdat ze zo attent waren. De tapas waren allemaal erg smakelijk en ook de wijn was goed.
Ik kom zeker terug!

Gegeten op 29 augustus 2014

orsetta

Via online reservering

Eten was lekker, maar niet top. De sfeer was uitmuntend heel gezellig druk en warme sfeer. De gastheer was erg charmant, attent en grappig. Uitermate goede gastheer.

Gegeten op 30 augustus 2014

ronaldB

Via online reservering

Hartelijke ontvangst. Keurige bediening, komen regelmatig vragen of het naar wens is, ook toen het al vol zat.
Erg lekkere gerechten met veel lam.
Op rekening stonden paar drankjes teveel maar werden meteen met excuses verwijderd.

Gegeten op 30 augustus 2014

sylvia45

Via online reservering

Wij zijn vrij vroeg Tapas gaan eten, om 16.30 al. Het was nog erg rustig, maar werd al snel drukker. Hele aardige serveerster hielp ons bij onze keuze. Wij kozen een tapasschotel voor twee personen. Kregen brood en knoflooksaus en olijven vooraf. Alle gerechten zijn vers en zelfgemaakt en met de goede vetten bereid.
Wij zijn kleine eters en die tapasschotel was voor ons genoeg. De serveerster heeft ieder hapje uitgelegd; de kippenpootjes waren zelfs biologisch. Er zaten warme en koude gerechten op de schaal. Hier heb ik de lekkerste houmous gegeten, zo zacht van smaak. Er werd ook door eigenaar gevraagd of alles naar wens was en hij vertelde ook dat zij alles zelf en vers maken. Hele vriendelijke mensen en eigenaar gaat ook vriendelijk met zijn personeel om. Goede sfeer dus. De gerechten zijn mediteraans. Goede espresso als nagerecht genomen. Kortom een zeer goed aan te bevelen restaurant. Belangrijk om te reserveren.

Gegeten op 23 augustus 2014

Joostvanginkel

Leuk restaurant met leuke aankleding, goed eten en een vriendelijke bediening. Laatst met een groepje van drie mensen hier gegeten. Een van ons had een sherry besteld maar kreeg iets wat volgens hem port was. Bij navraag bleek het toch wel degelijk een sherry te zijn, maar kennelijk eentje die nogal naar port smaakte. Uiteindelijk bij het krijgen van de rekening hadden ze de sherry er niet op gezet om aan ons tegemoet te komen. Erg aardig dus. Wij komen hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 24 augustus 2014

KasperP

Via de site een tafel geprobeerd te reserveren. Geen bevestiging maar bleek dus helemaal vol te zijn. Telefonisch contact gehad met de eigenaar en een dag later kon geregeld worden. Goede service!
Bij aankomst bleek inderdaad dat restaurant zeer populair is omdat de eigenaar veel nee moest verkopen omdat het inderdaad zeer druk was dus reserveren is een must. Dat bleek uiteindelijk wel omdat het eten zeer smakelijk is. Wij hebben een tapas menu genomen en omdat mijn vrouw vegetarisch is daar zonder problemen een aangepaste versie van gekregen. Extra water, brood, alioli zonder bijkomende kosten erbij gekregen. Verse producten, heerlijke spicy tapende, humus voortreffelijk, een heerlijk avondje geprikt! Aanrader en prijs/kwaliteit zeer goed. Hier komen we zeker nog een keer.

Gegeten op 24 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Olijfje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Olijfje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.