• foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 1

Toon telefoonnummer 020-3304444

• 8.7 10 166

• 9.2

• 7.9

Restaurant Olijfje doet mee!

Reserveer nu!

Mediterraans genieten

Mediterrane gastvrijheid en smaken staan centraal. Geniet van een ijskoud Spaans biertje 'Mahou' en een mezze, terwijl de chef op de houtskoolgrill de lekkerste gerechten voor je bereidt.

Feessie14
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na het lezen van zoveel goede recensies lagen onze verwachtingen hoog. En die verwachtingen zijn meer dan waar gemaakt. Bravo voor de mensen die er werken. Niets is ze te veel. Wij voelden ons meer dan welkom. Het eten is top! Alles van voor-, hoofd- tot nagerecht was heerlijk! De sfeer is vriendelijk en ongedwongen. We waren met z'n vieren. En we hebben allemaal genoten.

Gegeten op 19 april 2014

Ajr
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gegeten met een NuDeal voucher. Begonnen met een glaasje prosecco, verder linzensoep en een selectie van allerlei tapas. Was heerlijk. Het restaurant was helemaal vol, maar toch verloor de bediening je niet uit het oog. Afgesloten met een lekkere chocolademousse en voldaan naar huis.

Gegeten op 7 maart 2014

SimonSmith
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vrijdagavond heerlijk gegeten bij Olijfje. Een toevallige kennismaking dankzij een Hema "Smakelijk eten"-tegoedbon, en beslist een aangename. Allervriendelijkst ontvangen kregen we een prettige tafel aan het raam, en bij de bestelde drankjes werd - zonder dat we hier ook maar om hoefden te vragen - voor elk van ons een glas water neergezet. Daar kunnen veel restaurants in Nederland een voorbeeld aan nemen. Net als aan de uiterst vriendelijke bediening trouwens, én aan de werkelijk sublieme kwaliteit van het eten. Mijn tafelgenote koos voor het stoofpotje lamsvlees met aubergine, tomaat, paprika, ui en knoflook, ikzelf voor medium doorbakken ossenhaas met frites en salade. Beide ronduit perfect! Behalve het bedienend personeel kwam ook de eigenaar (of bedrijfsleider) met oprechte belangstelling vragen of alles helemaal naar wens was. Ons antwoord luidde letterlijk volmondig: "Jazeker, kan niet beter!" Voor wie in dit gedeelte van Amsterdam goed en gezellig uit eten wil, is Olijfje dus een topadres.

Gegeten op 4 april 2014

yokonijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na lange tijd weer eens neer gestreken bij Olijfje. De keuken is nog steeds voortreffelijk. We moeten dit toch vaker doen.

Gegeten op 2 april 2014

leoh
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit mediterraanse restaurant neigt naar de Turkse keuken, en daar is uiteraard helemaal niets mis mee. Het voorgerecht van diverse hapjes (tapas/pincho's/aperitivo/mezzes etc.) was heerlijk vers. Niet al te uitgesproken maar prima lekker. Wat heel prettig is dat is dat wij een glutenvrije behoeftige bij ons hadden waar uitstekend, kan niet anders zeggen, rekening mee gehouden werd. Apart brood en meer. Klasse! Het lamsvlees wat wij hadden in diverse gerechten waren super goed. Mals, van de grill, en erg smakelijk. Al met al voor herhaling vatbaar. Lekkere wijn erbij, fijn kraanwater. Nee, Olijfje is echt aan te raden!

Gegeten op 26 maart 2014

CasBlokker
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer gevarieerde kaart, zeer attente bediening. Je krijgt niet het gevoel dat je een klant bent, je bent er echt een gast.
Parkeergarage onder het pand, ideaal
Absolute aanrader!

Gegeten op 27 maart 2014

Arenaautomaterialen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vrijdag 21 maart zijn wij wederom weer gaan eten bij restaurant olijfje het zat weer bom vol met gezellig publiek, we werden super ontvangen door de gezellige gastheer en niet te vergeten door het zeer lieve personeel. Het eten was super lekker en veel maar ook de mezes waren heerlijk. Eerlijk waar ik heb veel restaurant gezien en gegeten maar een restaurant als olijfje blijft uniek !! In iedergeval mijn volgende reservering staat al weer klaar en kan niet wachten. Lieve mensen tot gauw. Ahmet Arena.

melm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Er was nog geen recensie waar ik een 10 voor iets gaf, maar de zegel is bij deze gebroken. Wij kwamen rond 19:00 binnen en de tent zat bomvol. Enkel onze tafel en nog een ander waren nog niet bezet. De vibe was al direct goed, want de tent bruiste en dat op zo'n vroeg tijdstip.

Bij ontvangst schoot het cijfer als een raket omhoog, want de eigenaar is een tonend voorbeeld hoe service hoort. Hij stond zelf al snel bij onze tafel, gaf een hartelijke welkom en......hij lachte! Goddank, halleluja, iemand die plezier heeft in zijn werk. Even na zijn intro over het eten en vragen wat niet mocht, kwam gelijk het voorgerecht en wat te drinken. De tafel werd als een formule 1 wagen behandeld, want alles werd super snel en op tijd verwisseld met iets nieuws.

Het eten was erg goed. Het gaat om een mix van tapa's en mezes (wat vrij vertaald meer Turkse tapa's lijkt). Het enige wat niet helemaal geweldig was, waren de aardappeltjes uit de oven, die waren steenhard. Punt van dat cijfer eraf, want dat moet iedereen wel echt kunnen. Voor de rest was het zeer vers, lekker en goed van smaak.

Wat deze tent zo goed maakt is gewoonweg de eigenaar. Hij loopt en bewerkt de zaal met een lach, maakt even snel een praatje en gaat weer actief aan de slag. Het lopende voorbeeld van hoe een restaurant gerund zou moeten worden. Daarom mijn allereerste 10 op deze site en zoals het grootste deel van de reviews voor mij, terecht.

Olijfje, moet op je lijst staan van bezochte restaurants in Amsterdam. Punt.

Gegeten op 6 maart 2014

rondeloos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier op 13-3-2014 met 2 personen via een Groupon-bon gegeten. Het is altijd moeilijk om een beoordeling te geven als alles gewoon goed is. De service van het personeel alsmede van de eigenaar is gewoon erg goed en je voelt je gelijk op je gemak. Het eten is gewoon af, ik zou hier geen enkel minpuntje kunnen vinden. Het decor is goed, de ruimte tussen de tafels is ruim voldoende. Mooie schone toiletten. Je zou denken dat als het helemaal vol zit, het geluidsniveau erg hoog is, maar ook hier hebben ze aan gedacht en het is absoluut niet luidruchtig.
Dit is nu eens een restaurant waar je voor een redelijke prijs een uitstekende maaltijd kan krijgen. Chapeau en we komen hier zeker een keer (of meerdere keren) terug.

Gegeten op 13 maart 2014

Stefan_L
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier nu twee keer een bijzondere gelegenheid gevierd, en twee keer zonder enige spijt. Hele fijne en vriendelijke service, goed eten en een aangename sfeer. Qua voorgerecht kan ik het gemengde tapas/mezes-gerecht aanraden. Deze is niet alleen lekker, maar ook erg gezellig om te delen. Verder heb ik goede ervaringen met vis van de grill, maar ook het vegetarische groentenpannentje en de vleesgerechten zijn volgend mijn metgezellen erg goed. Tot slot zijn er meerdere tongstrelende toetjes om uit te kiezen.
Wanneer je snel iets te eten wilt hebben is dit geen aanrader, want in ons geval zat er redelijk wat tijd tussen de gangen. Zelf vond ik dit trouwens aangenaam, aangezien je heel veel eten krijgt en alles de tijd nodig heeft om te zakken.
Verder heb ik geen minpuntjes ervaren. Kortom een aanrader voor als je iets te vieren hebt!

Gegeten op 12 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Olijfje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Olijfje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!