Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020-3304444

Mediterraans genieten

Mediterrane gastvrijheid en smaken staan centraal. Geniet van een ijskoud Spaans biertje 'Mahou' en een mezze, terwijl de chef op de houtskoolgrill de lekkerste gerechten voor je bereidt.

AlitadeR

Een hele goede eerlijke Turkse keuken. Veel verse salades. Genoten van de Hunkar Begendi uit de oven (lamsvlees met gemalen aubergine, kaas, tomaat en paprika). Op do- vrij- en zaterdag live muziek, jazzy gitarist met een hele lekkere stem. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, een absolute aanwinst voor de buurt en voor Amsterdam.

Gegeten op 2 oktober 2014

saskia

Voor het eerste gegeten bij Olijfje. Eigenlijk een beetje bij toeval doordat we een voorstelling in de Kleine Komedie hadden die rond half 7 afgelopen was, naar Olijfje gefietst. Bij aankomst zagen we al dat het er druk was en we hadden geluk dat er nog een tafeltje te krijgen was. Zeer hartelijk ontvangen op een zeer ontspannen en vriendelijke manier die je niet zo vaak in Amsterdam ziet. We kozen voor de Tapas voor twee personen. Wat een genot, warme en koude voorgerechten. Heerlijk allemaal. Mijn tafelgenoot vroeg nog of we een beetje linzensoep mochten proberen, wat geen probleem was. En geen moeilijk gedoe over water, nee iedereen krijgt sowieso een glas fris water en dat wordt niet in rekening gebracht. Wat een verademing. Enige puntje van aandacht vonden we allebei de belichting, wat felle peertjes in de lampen die wat afleiden. Vandaar de 7 voor decor. Als er wat softtone peertjes in gedraaid zouden worden zou het een stuk vriendelijker ogen. Want dat is het, een vriendelijk restaurant met klasse eten. Voor jong en oud. We komen terug! Dank voor de gezellige avond.

Gegeten op 26 oktober 2014

kit30

Wij hebben gisteravond hier gegeten. Heerlijk eten en de service is subliem. Het was helemaal propvol maar ondanks dat was het eten goed verzorgd en bleef het personeel kalm en vriendelijk. Wij hadden wat losse tapas besteld en dit was erg lekker, goede prijs-kwaliteit verhouding. Wij komen hier absoluut terug.

Gegeten op 25 oktober 2014

yannickjadoul

Al enkele malen te gast geweest en het wordt tijd voor een beoordeling/review.

De bediening straalt rust uit en gaat met humor, een professionele houding en veel genoegen te werk. Daarnaast is de kwaliteit van het eten hoogwaardig. Daarmee is de prijs-kwaliteitverhouding volledig in balans. En zeker niet onbelangrijk: voor vegetariërs is er veel keuze. De bediening is erg gemotiveerd om geschikte gerechten/hapjes samen te stellen.

De avond dat wij er met zes personen zijn gaan eten zat het restaurant helemaal vol. Toch werden we snel geholpen. Mijn ouders waren 35 jaar getrouwd en toen de eigenaar hier hoogte van kreeg, mochten we allemaal een dessert uitkiezen.

Een absolute aanrader voor iedereen die van Zuiders eten houdt (ze serveren immers gerechten uit meerdere keukens, zoals Spaans, Turks, Marrokkaans, Albanees etc.).

1Janny

Wederom heerlijk gegeten bij Olijfje. Wij hadden een heerlijke zeebaars van de grill en lamsvlees in een roomsaus. De rijst is ook top. Ruikt en smaakt heerlijk.
De bediening is zeer attent. Ook al is het er altijd druk, ze houden alles toch goed in de gaten. Zoals het hoort, water krijg je er standaard bij. Oh ja, en ook olijven, hoe kan het ook anders. Wij blijven daar komen. Een aanrader.

Gegeten op 24 oktober 2014

buisemuis

Gisteravond met 3 vriendinnetjes bij Olijfje gegeten. Van te voren heb ik telefonisch contact gehad met de superlieve eigenaar en een afspraak gemaakt over de kosten (als student is dat natuurlijk wel belangrijk). We hebben een heerlijke proeverij gehad en verschillende gerechten van de grill. Als dessert vroegen wij ook voor verschillende hapjes en dit was allemaal zonder problemen mogelijk. We hebben heerlijk gegeten en verschillende soorten wijn hebben rijkelijk gevloeid binnen de gemaakte afspraak over de kosten. De eigenaar is echt geweldig en het eten lekker! Na afloop kregen we zelfs nog een korting en een lekker koffielikeurtje. 100% zeker dat ik hier nog een keer terug ga komen!

Gegeten op 24 oktober 2014

Macha-Waalbeek

Losse ''tapas'' besteld van de kaart, tapas is het niet maar meer smeersels die je op brood moet smeren. Hummus leek ons beetje flauw, iets meer tahine zou fantastisch smaken. Verder was de hoofdgerecht op zn Turks en niet Spaans. Adana kebap was droog, wel lekker maar niet bijzonder. Lekker en goedkoop huiswijn. Prijs/kwaliteit klopt niet. Beetje duur !
Bediening verschillend , wel aardig
Decor en uitstraling niet mooi wel gezellig

Gegeten op 23 oktober 2014

Cadique

We hebben er weer voor de zoveelste keer gegeten en weer gerealiseerd dat Olijfje een geweldige plek is om te eten.
We zijn vriendelijk ontvangen door de eigenaar die zijn werk met plezier doet en dit duidelijk weerspiegelt op de bediening en keuken. Het spat er van de passie wat kennelijk ook de gasten aansteekt want iedereen maakt een praatje met het personeel en ook gasten onderling hebben het gezellig met elkaar. Prachtige sfeer...
We kregen meteen brood, aiolie en olijven op tafel van 't huis. We hebben gekozen voor de Albanese Lever en Haydari als mezze wat geweldig te combineren is met Raki. Als hoofdgerecht zijn de Lamskoteletten een echte aanrader; manier van marineren doet het medium geserveerde vlees op de tong smelten. Heerlijk om dit keer op keer te mogen proeven. Desert was de huisgemaakte chocolademousse besprenkeld met pistache. Met 1 woord; fantastisch!
Verlaten van het plekje ging moeizaam maar zeker niet minder leuk. We werden tot aan de deur uitgelaten en kregen een kortingsbon voor de parkeergarage mee terwijl de rekening toch al meeviel.
Olijfje is een ware toppertje waar iedereen met lust en plezier kan eten. Zeker een aanrader maar vergeet niet te reserveren (zelfs doordeweeks)

Gegeten op 17 oktober 2014

hanssi

Via online reservering

We hebben de tapas schotel als voorgerecht genomen en een nagerecht.
Het eten was lekker maar ook niet bijzonder. Prijs is zeer redelijk.
Het decor is helaas een stuk minder, maar dat is absoluut smaak afhankelijk.
De bediening was vriendelijk en wij hadden geen klachten.

lekker1962

Het brood met aioli was echt heerlijk. Zo ook de pikante tapenade,
hummus en tzaziki. Voor de rest vielen de tapas/mezze enorm tegen.
Vrijwel alles leek uit de frituur te komen en was erg vet. De enige fles wijn
naar onze smaak was uitverkocht. Ambiance leuk en personeel
vriendelijk.

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Olijfje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Olijfje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.