a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 1 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 2 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 3 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 4 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 5 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 6 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 7 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 8 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 9 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 10 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 11 foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 12

1. Restaurant

1. 8,4 10 1 321

2. 9,0

3. 8,0

Mediterraans genieten

Mediterrane gastvrijheid en smaken staan centraal. Geniet van een ijskoud Spaans biertje 'Mahou' en een mezze, terwijl de chef op de houtskoolgrill de lekkerste gerechten voor je bereidt.

PaulaPlatjee

Samen met mijn man gegeten bij Olijfje. Wat een feest was dat weer. De baas van de zaak is wat je noemt een ouderwetse zakenman. Hij houdt alles in de gaten en heeft een geheugen als een olifant. Hij herkende ons terwijl het zeker een maand of 10 geleden is dat we daar hebben gegeten!
De bediening is erg vriendelijk en klantgericht; rustige muziek op de achtergrond, een gezellige sfeer, wat wil een mens nog meer.
Als koud voorgerecht kozen wij Olijfje dip; stokbrood met knoflooksaus, olijfjes en kruidenboter. Vervolgens namen we als warm voorgerecht linzensoep. Die was lekker romig en je proefde echt de volle smaak van de linzen. Vervolgens hadden we Pan specialiteit van de kok; een heerlijke ovenschotel bestaande uit blokjes lamsvlees, champignons, ui, knoflook, paprika, tomaat en een tikje roomsaus. Daarbij werd van die lekkere romige Turkse rijst geserveerd, rauwkost en kruidige gebakken aardappeltjes.
Als dessert hebben we de chocolademousse met slagroom genomen en als afsluiter nog allebei een kopje koffie.
Bij de gerechten dronken wij een erg goede Turkse wijn, Angora genaamd.
Wat wij ook heel attent vinden is dat gelijk bij binnenkomst een glas water wordt geserveerd en er ook steeds wordt gevraagd of je nog meer water wilt.
Het was weer heel fijn bij Olijfje en we gaan niet meer zolang wachten om er weer te eten.

Gegeten op 24 april 2016

jalien

Via online reservering

Vanwege eerdere goede recensies op deze site zijn wij naar restaurant Olijfje gegaan. Een heel goede keus! Het eten was erg goed! Echt mediterraans. De bediening was erg behulpzaam en de sfeer was erg goed in het restaurant. Goede prijs - kwaliteit verhouding! Uiteindelijk was elk tafeltje wel bezet, dus reserveren is wel aan te raden.

Gegeten op 21 april 2016

n.beek

Via online reservering

Was gisteren voor de vierde of vijfde keer uit eten bij Olijfje. Nu met vier personen, maar ik was er ook al eens alleen, of met 40 personen, of met 8 dan wel met twee personen en alle keren was de ontvangst zowel al het uitgeleide doen van de gastheer Can zeer hartelijk. Alsof je op bezoek komt bij een oude vriend. De sfeer is prima en naar blijkt is al het personeel op een of andere manier via familie of vrienden in het bedrijf terecht gekomen en dat straalt het ook uit. De bediening is nauwgezet en hartelijk. Dat maakt dat het eten alleen daarom al een stukje beter is. Los daarvan is het eten ook goed en gevarieerd. De rode huiswijn is prima en voor de liefhebber staan er op de kaart een aantal andere voortreffelijke Turkse en Spaanse wijnen. Een aanrader dus. Ik kom hier in ieder geval nog terug.

Gegeten op 19 april 2016

toekie_m

Via online reservering

We zijn met 3 jongedames gaan eten. Bij binnenkomst werden we gelijk naar een goed plekje gebracht. de gastheer was een fantastische lieve vrolijke man. We hadden broodjes met smeersels wat huisgemaakt was. Heerlijk was het! Als hoofdgerecht mixed grill en de specialiteit van de kok. Ook weer ontzettend lekker. De bediening was zeer goed en vriendelijk. Het restaurant was erg knus en gezellig. Hier gaan wij absoluut vaker komen. Wel van te voren reserveren
Want het is altijd gezellig druk.

Gegeten op 14 april 2016

marloes05

Via online reservering

Voor een bezoek aan de Stopera gegeten bij Olijfje. Ondanks dat we maar iets meer dan een uur hadden voor de aanvang van de voorstelling hebben we uitgebreid op ons gemak kunnen eten. Service was echt top! En het eten ook. Aanrader!

Gegeten op 14 april 2016

maud1234

Op het laatste moment besloten om uit eten te gaan. Ons oog viel op restaurant olijfje. Op het moment van binnenkomst voelde we ons meteen welkom. En hadden in een mum van tijd een heerlijke tapas schotel. Wat hebben we lekker gegeten. Een super sfeer en prima bediening. We komen zeker nog een keer terug!

Gegeten op 12 april 2016

margotwi

Via online reservering

Geweldige ontvangst bij binnenkomst. De eigenaar komt je persoonlijk begroeten en welkom heten. De gerechten zijn heerlijk en allemaal van verse ingrediënten gemaakt. Als hoofdgerecht had ik de zalm. Was echt super heerlijk. Het is ook erg gezellig ingericht. Kortom echt een aanrader.

Gegeten op 8 april 2016

Anne-Marije

Gister met een grote groep 66 van gegeten bij Olijfje. Het mailcontact was al super maar de dag zelf nog beter! Niks was te gek! Het eten was super, vooral die chocolade mouse! Nomnomnom. Wij gaan hier zeker terug komen!!

Gegeten op 9 april 2016

dutje1

Via online reservering

Erg druk en rumoerig maar ik hou daarvan! Super vriendelijke gastheer, niks was te gek. Naloop stonden we buiten nog even te kletsen en hij kwam ons allemaal nog even een hand geven. Ik kom zeker terug!

Gegeten op 8 april 2016

albertodevries

Via online reservering

Enorm vriendelijke service, eten mix van spaans en turks, relaxte plek vlakbij stopera, handig voorafgaand aan een voorstelling!

Gegeten op 6 april 2016

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Olijfje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Olijfje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.