Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Olijfje in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020-3304444

Mediterraans genieten

Mediterrane gastvrijheid en smaken staan centraal. Geniet van een ijskoud Spaans biertje 'Mahou' en een mezze, terwijl de chef op de houtskoolgrill de lekkerste gerechten voor je bereidt.

Marjon Bainbridge

• Service

• Decor

• In behandeling

Via online reservering

Voor het eerst bij Olijfje gegeten op Kerstavond. Ondanks de grote drukte was de bediening goed en snel en heel vriendelijk. Persoonlijk, maar niet te veel. Heerlijk gegeten. De gerechten waren goed bereid en de combinatie van de hapjes was uitstekend. We komen er zeker weer terug!

Gegeten op 24 december 2014

Jan324

Vorige week hier 2 schotels afgehaald. De man die ons hielp was een vrolijke en aardige man. Het eten was snel klaar. Eenmaal thuis kwam de heerlijke geur ons al tegemoet en het smaakte héérlijk! De kipspies smaakte alsof hij van de houtskoolbarbecue afkwam, super! Lekker mals. Aan sausjes geen gebrek, evenals aan brood, frites en salade. Zeker een restaurant om nog eens iets te bestellen of er te gaan eten!

Gegeten op 16 december 2014

Elvan

Wat een leuk restaurant in het centrum van Amsterdam. Erg goede kwaliteit en diversiteit van eten. Vriendelijk, behulpzame bediening en een uitermate gezellige gastheer die uitgebreid de tijd neemt om het je naar je zin te maken. Gister met een grote groep gegeten en dit was een perfecte locatie voor een groter gezelschap. We kregen als eerst de linzensoep, wat een heerlijke opwarmer was, vervolgens koude en warme mezzes, de cerkez (kip met walnoten salade) vond ik zelf echt super lekker! Vervolgens nog vele gerechten. Als hoofdgerechten kregen we nog heerlijke vleesgerechten waaronder de goddelijke verse lamskoteletjes van de houtskoolgrill. Zoveel eten en continue aanvulling waardeer ik zeker, dat zie je niet veel meer in Amsterdam. Ik zal hier dan ook zeker snel terugkomen. Klasse!

Gegeten op 4 december 2014

delectamenti

Via online reservering

Ben vaker in Olijfje wezen eten. Heb laatst de tapas genomen voor twee personen. We hebben gekozen voor vegetarisch met vis. Er werd ons verteld dat er vooral olijfolie gebruikt werd bij de bereiding en het gebruik van dierlijke olie of vetten absoluut niet gebruikt werd in zijn keuken. Top! De tapas was meer dan genoeg en hebben daarom niet een bijgerecht genomen. Het was voortreffelijk. Het personeel was vriendelijk en snel. We hebben ons geamuseerd en ik kijk uit naar een volgende keer.

Gegeten op 3 december 2014

Janet_Ceziye

Vorige week heerlijk gegeten bij Olijfje! Ik wil ten eerste een groot compliment maken naar de bediening en de gastheer toe. Alles is mogelijk, top!
Hiernaast is het eten erg lekker; de vleesgerechten hebben een heerlijke houtskool smaak. De tapas-mix is zeker een aanrader.
We hebben een leuke en gezellige avond gehad. Bedankt Olijfjes!

busreno

Via online reservering

Bijzonder zoveel lovende recensies .
wij hebben het complete tapas menu ervaren maar de producten leken allemaal van een goedkopere kant en klaar kwaliteit nergens een echte bite alles even laf behalve het sausje vooraf bij het brood .
bediening is zeer vriendelijk maar geven weinig informatie de menukaart is niet eens aangeboden jammer had er meer van verwacht niet voor herhaling vatbaar.

Restaurant - 1 maand geleden

Beste. U heeft een giftfor2 card gebruikt bij Olijfje. U weet zelf heel goed dat dat een samengestelde menu is voor twee personen. Dat is u dezelfde avond duidelijk uitgelegd. U was met uw vrouw en uw dochter. Wij hebben duidelijk aangegeven of u onze menukaart wilde zien(vooral voor uw dochter). Uw dochter mocht van u, niet van de kaart eten(zij wilde een vegetarische gerecht). Kind mocht alleen een bakje frietjes van U! U en uw vrouw hebben duidelijk aangeven dat alles naar wens was. Apart!

Proever in spe - 1 maand geleden

Helemaal waar we kennen onze dochter deze eet weinig maar uw betoog gaat niet in op de kwaliteit en ja we gaven zelfs fooi

leah1

Na alle lovende recensies moest ik hier ook eens eten. Ontzettend aardige en attente bediening. Hadden de tapasmix voor twee personen. Prima eten hoor, maar niets bijzonders. Geen enkel gerecht deed mijn hart sneller kloppen. Snap dan ook niet zo goed waar iedereen zo lyrisch over is. Het is wel heel goedkoop.

Snoese

Het eten was heerlijk en de bediening zeer attent. Het decor ziet er ook tip top uit met veel mediterrane en oosterse invloeden. Enig minpunt was dat ze geen zonnebloempitten hadden, daarom een 9 voor het eten.

Gegeten op 28 november 2014

ronr1305

Vanavond met 10 studiegenoten gegeten in Restaurant Olijfje. Opmerkelijk vriendelijke en professionele bediening. Heerlijke gerechten voor een goede prijs. Hier voel je je echt gast, ik kom hier zeker weer.

Gegeten op 21 november 2014

duygu

Vrijdag 14 november hebben mijn vriend en ik ons verloofd in restaurant Olijfje. We hebben zo'n 80 personen uitgenodigd en hebben allemaal geweldig genoten! Alles was perfect! Het eten, de service, de sfeer! Alles was super! Ook vandaag hebben wij er gegeten. Het eten was weer heerlijk! Zeker een aanrader! Wij gaan hier vaker eten!

Gegeten op 20 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Olijfje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Olijfje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.