Lastage

6. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 020 737 08 11
  2. www.restaurantlastage.nl

rombertus

Geweldig gegeten heel ontspannen en geweldige bediening.met Duitstaslige italiaanse gasten die gewoon goed worden meegenomen in uitleg en keuze. Eten van geweldig niveau en erg origineel. Gewoon het wijn arrangement nemen, want het is te donker om de wijnkaart te kunnen lezen. Volgende keer leesbril met verlichting meenemen om tot 3 keer 10 ervaring te komen. Beste uiensoep ooit. Ongelovelijk dat dit geserveerd wordt uit zo n kleine keuken. Beter dan de meeste sterrenrestaurants waar ik gegeten heb.

Gegeten op 15 maart 2015

herbert5

Het was in één woord geweldig.

Nadat we in hkv de restaurant week een blauwtje hadden gelopen bij Nevel, zag ik er een beetje tegen op, maar gelukkig heb ik weer vertrouwen in de Nederlandse kok :-)

We hadden met een groep collega's het hele restaurant tot onze beschikking en we hebben er met volle teugen van genoten. De kok had een fantastisch menu samengesteld en de Sommelier had er bijpassende wijnen bij gezocht.

Ik weet niet meer precies wat we gegeten hebben, maar de ene gang was nog smaakvoller en spannender dan de vorige, het was een echte culinaire trip.
Op het personeel was ook helemaal niets aan te merken, uitermate kundig en zo attent, behulpzaam en dienbaar naar de gasten. Werkelijk fantastisch.

Ik had ook gewoon 3x een 10 kunnen scoren, maar daar ben ik principieel tegen, dus vandaar een 9!

Gegeten op 20 maart 2015

allie

Heel leuk uitziend klein restaurantje op de Geldersekade. Als je t niet weet loop je er zo voorbij, wat het des te leuker maakt om te zitten. Er wordt geen muziek gedraaid, maar als snel bleek dat er genoeg geluiden vanuit de keuken en andere tafels komt, wat het rumoerig genoeg maakt, op een positieve manier.

Het menu is klein, twee keuzes per gang. Wellicht dat ik de verkeerde verwachting had, maar wat mij betreft redelijk geijkte combinaties. Pastrami was behoorlijk dik gesneden en daardoor een flinke kauwklus. Al met al geen verrassingen op het bord, kwaliteit zoals verwacht uitstekend.

De wijnkaart is behoorlijk uitgebreid en stevig aan de prijs. De bediening is naar onze smaak wat te formeel en niet perse kundig. Zo moesten we telkens om bijschenken van de wijn vragen, waar het water ongevraagd geopend op tafel werd gezet.

Leuk om een keer geweest te zijn, maar pas voor herhaling vatbaar bij een nieuwe en wat uitdagender kaart.

Gegeten op 6 december 2014

Zeun

Gegeten op 24 januari 2015

Zimski

Op basis van de goede recensies op IENS besloten om bij Lastage te gaan eten met een zakenrelatie. De locatie is centraal gelegen als je bijvoorbeeld nog de laatste trein moet halen. Ontvangst was vriendelijk, wij zaten aan een tafel op de entresol, het eerste wat me opviel was de verlichting aldaar. De spotjes deden wat goedkoop aan, net iets te licht waardoor het wat minder gezellig oogt. De entresol kan qua decor nog wel een likje verf gebruiken.

De eerste twee glazen rode wijn leken uit de koelkast te komen en werden netjes vervangen door wijn op kamer temperatuur. De bediening/sommelier vond ik oké maar niet perse vriendelijk, misschien een tikkeltje gehaast, ze sprak zo snel dat het moeilijk te volgen was.

De amuses en voorgerechten waren wat ingewikkeld, het hoofdgerecht de snoekbaars was lekker maar had geen wauw factor. Het nagerecht, het assortiment van kazen was fantastisch!

De Hongaarse Merlot 'Grof Buttler' uit 2012, is mits je van Merlot houdt een ware aanrader. Al met al een leuke plek op een bijzondere locatie.

Gegeten op 9 december 2014

mirella17

Gisteren hier met twee vriendinnen waanzinnig gegeten! Top bediening, super mooie heerlijke gerechten en een perfecte wijnarrangement erbij! Kom hier zeker nog een keer terug!

Gegeten op 19 december 2014

Aemstelle

Gegeten op 29 november 2014

Havenees

Fantastisch lekker gegeten 'een vlucht door de kaart', alles was uitermate verzorgd, totaal niets op aan te merken. Bediening perfect, er bleven urenlang prachtig opgemaakte borden komen. Hier wordt uitermate creatief gekookt, het ziet er prachtig uit en alles smaakt heerlijk.
Klein, maar mooi en smaakvol ingericht pand.

Gegeten op 30 oktober 2014

harry1

Kleine zaak waar door de vorm van het pand de tafels dicht bij elkaar staan en je dicht op elkaar of in de loop zit. Als je groot of dik bent niet echt prettig. Als je het menu neemt kun je de gerechten zelf uit de kaart kiezen, dat is altijd fijn. De gerechten waren allen mooi en smaakvol. Vooral de Tarbot is erg lekker. Het wijnarrangement was prima maar niet verassend. De bediening is vriendelijk en de service goed. De sfeer is gemoedelijk en informeel.

Gegeten op 27 augustus 2014

XMichelin

Genoten van een mooi viergangenmenu met een bijpassend wijnarrangement bij Lastage. Wij hebben de volgende gerechten gekozen: Pastrami en coquille, Zachtgegaard buikspek, IJsselmeer Snoekbaar en tot slot de Epoisses Nu Brioche. De eerste drie gerechten waren zeker lekker, maar toch had ik wel iets meer van de gerechten verwacht. Het laatste gerecht was een echte topper en zeker een aanrader. Verder een mooie zaak met goede bediening waar de prijs kwaliteit verhouding helemaal klopt.

Gegeten op 15 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Lastage in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lastage. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.