Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Lastage

4. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 737 08 11
  2. www.restaurantlastage.nl

vboersma

Dit sterrenrestaurant maakte met name indruk door de sommelier. De toelichting op de wijnen was van top kwalitei, gewoon pefect. Goed antwoord op vraag, met passie en kennis. De link met het eten was ook goed. Het eten was goed, wat je van een ster mag verwachten. Maar niet verassend genoeg voor 2e ster.
Het decor was een oud amsterdams grachtenpans. Mooi, maar zijn er meer van, dus niet echt bijzonder. Maar blijft erg mooi.

Gegeten op 16 augustus 2013

Maike

Wederom voor speciale gelegenheid gekozen voor Lastage. Wederom beloond voor onze keuze, wat een goede prijs/kwaliteitverhouding. Heerlijke gerechten met super bijpassende wijnen, die je kunt laten schenken. Met veel finesse en enorm oog voor detail, waanzinnige presentatie en mooie smaken. Bediening heeft alles goed in de gaten en zorgt dat je niets te kort komt.

Gegeten op 14 juli 2013

JPD

Bij Lastage gereserveerd en we hadden er zin in. Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen en het restaurant straalde een plezierige ontspannenheid uit. Gelijk een heerlijk glaasje Verdejo met bubbeltjes. Geroosterde amandeltjes, een fijn quenelletje steak tartare, goed brood met goede olie en daarna een fijne amuse van heilbot met een friszure dressing en een fijn krokantje. Bij de voorgerechten gaat het mis. De makreel met couscous van bloemkool en romanesco was smakelijk maar ietwat aan de flauwe kant, de varkenswang met krokant buikspek, langoustine en mozzarela vloog totaal uit de bocht. Zowel wang als spek droog, langoustine doorgekookt waardoor het in combinatie met de mozzarella geen spannend, maar treurig gerecht werd. Het kalf met zwezerik was een mooi gerecht, maar de zeebaars flauw en iets doorgeslagen. De kabeljauw was goed maar weer met een doorgekookt stukje schaaldier en de lam was het dieptepunt van de avond, waarvan het rackje niet saignant, maar gewoon rauw was. We hadden een langere avond hier gepland, maar we zijn hier gestopt. Als op michelinniveau elementaire vaardigheden als cuisson en het op smaak brengen van missen, haak ik af. De service was prima in orde en de wijnen meer dan goed, maar het eten een deceptie. Geen rock 'n roll, maar gelul op duur servies. En daar ben ik al jaren klaar mee.

Gegeten op 30 juni 2013

TE1

Enorm genoten bij Lastage!
Geweldige gerechten, vriendelijke bediening en een niet te stijve sfeer.

Amuses waren lekker, maar stonden qua kwaliteit nog niet in verhouding tot de echte gerechten.
Vooraf een gepocheerde varkenswang met langoustine en een maal de kabeljauw met gamba. Van beide gerechten waren de losse ingrediënten al erg lekker, maar de combinaties tilden het geheel naar grote hoogte.
Als tussengerecht het hoogtepunt van de avond: krokant gebakken terrine van zwezerik en en kwartel. Subliem!!
Als hoofdgerecht een heerlijke asperge met lam. Smaken waren top! Enige kanttekeningen: 1 asperge is best weinig en het lam was redelijk vet, maar dat hoort bij het stuk.

Zoals gezegd, bediening was bijzonder vriendelijk en attent.
In het wijnarrangement waren perfect passende wijnen uitgekozen. De glazen hadden wel iets voller gemogen en het bijkomende CV van de wijnmaker iets korter.

Lastage is een restaurant waar wij terug zullen komen en we raden het anderen aan!

(Cijfers zijn conform prijs/kwaliteitsverhouding.)

Gegeten op 8 juni 2013

Auburn

Een mooi klassiek restaurant gelegen in een mooi oud en sfeervol pand in het centrum van Amsterdam. Het eten is zoals het pand: mooi, stijlvol, smaakvol met een heel duidelijk frans signatuur. Wij hadden vier gangen waarbij een keuze gemaakt kan worden uit 2 gerechten per gang. Het voorgerecht scoorde een voldoende, eenvoudig en net goed bereid, het tussengerecht was echter erg goed en bijna subliem waardoor het hoofdgerecht een beetje minder indruk maakte. Op zichzelf was het hoofdgerecht prima maar de menu opbouw kon beter qua smaak, Het dessert was goed evenals de wijnen van het wijn-arrangement. Een minpunt was dat de wijnen erg zuinig werden uitgeschonken, bij 1 gang zelfs minder dan een gangbaar glas.
De bediening scoort een voldoende, het was een drukke avond waarbij we soms lang moesten wachten voor er afgeruimd werd en de gastvrouw wat bot reageerde. Om het personeel te moeten attenderen op bepaalde dingen viel tegen in een sterrenzaak.
Het interieur is zoals gezegd een plaatje: een sfeervol restaurant. Een groot minpunt is dat het erg krap is en dat de tafels te dicht op elkaar staan en de koude tocht in je rug als de deur wordt geopend: het pand is aan de kleine kant en te volgebouwd met tafels en stoelen (+/- 30 couverts). Ook zijn de stoelen niet comfortabel voor een lange zit.
Conclusie: het eten is een Michelin ster waardig qua smaak, opmaak en stijl, de prijs-kwaliteit is redelijk. De bediening zou wat warmer en geïnteresseerder kunnen zijn.Het interieur scoort hoog qua stijl maar het is niet heel fijn tafelen door de krappe ruimte.

Gegeten op 19 oktober 2012

Remy D

Gezellige zaak aan de Gelderse kade die stampvol zat met de tafeltjes dicht op elkaar. Bediening is vlot en vriendelijk. Gerechtjes zijn lekker, maar mag van mij nog wat verfijnder. Zo was de kreeft wat aan de droge kant en heb ik de makreeltartaar elders in de stad deze week beter gegeten. Maar zeker tevreden en voldaan hier weggegaan!

Gegeten op 3 april 2013

Tetto

Gegeten op 21 maart 2013

galois

Geweldige bediening. Enthousiast en elke keer met interessante informatie over het eten of de wijnen!
Het eten was goed, zoals bij een 1-ster restaurant hoort.
En als ik ook een minpunt mag noemen: de stoelen, van skyleer/plastic-achtig iets, zweten en plakken wel na een paar uur. Leren stoelbekleding was beter geweest.

FoodLuc

Fantastisch gegeten bij dit leuke restaurantje aan de Geldersekade. De Michelin ster meer dan waardig en toch vrij informeel. Keuze uit 4 tot 8 gangen, elke gang 2 keuzes. Bijzondere wijnen erbij geadviseerd door kundige en vrolijke bediening. Wij komen zeker terug als er weer iets te vieren is!

tondevries

Uitgenodigd om samen met Jolanda te komen bij Lastage in Amsterdam. Nu weten we wat een Michelin ster inhoud! Wat een gastvrijheid van de gastvrouwen. Dank jullie wel voor jullie meeslepende enthousiasme.
We zaten aan een tafeltje, waar we de keuken in konden kijken en dan zie je de koks bezig met hun passie. Elk gerecht (7x) was een verrassing en allemaal een succes. Daarbij werd telkens een andere wijn geserveerd met telkens een prachtig verhaal. Dit is genieten van de bovenste plank. Als afsluiting een fantastische cognac die al je zintuigen nog eens prikkelt. Een avond van ruim 5 uur en elke minuut was top. Allemaal heel erg bedankt. Deze avond vergeet ik niet!! Ik kom zeker terug. Ton

Gegeten op 22 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Lastage in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lastage. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.