sdheijer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Allereerst maar eens een compliment voor de bediening. Vanaf de entree tot en met het vertrek was de klantvriendelijkheid wat mij betreft perfect. Opgewekt, ongedwongen en met veel kennis van zaken, zo hebben we het ervaren. Ook het eten verdient complimenten. Vooral het voorgerecht van heilbot met het krokante zachte eitje was subliem. Tussengerecht met kreeft en het hoofdgerecht van reebout ook heerlijk. Zeker met de uitstekende wijnen die erbij geserveerd werden. Gezien de menuprijzen is bij Lastage sprake van een meer dan goede prijs-kwaliteit verhouding. Dit is een perfect restaurant om met 2 of maximaal 4 te genieten van een hele fijne avond.

Gegeten op 4 januari 2013

sylvestermike
  • Recensies in de laatste twee jaar

onlangs hier gegeten met me familie.
komt binnen eerste gedachte klein/knus restaurant.
apertiefje bubbels het was feest mooie amuses er bij huisgemaakte osseworst cherrytomaat eendelevermousse chips ontbijtkoek allemaal lekker.
volgende amuse was haring, gelei van biet en doperwten saus viel niet bij iedereen in de smaak maar was vooral omdat die niet van haring houden.
hier na voorgerecht vittelo tonato met een knipoog mooi gerecht voor het oog en de smaakpupillen.
hierna genoten wij van het sjalottensoepje
toen tussengerechtje van kalfszwezerik met wijngaardslakken en linzen en een dressing van sherry die was heel mooi.
hoofdgerecht hertenbout super mals worstje wat er bij geserveerd was ook heerlijk.
toen het dessert epoisse nu brioche met kweepeer eendenlever en muscovado heerlijk warm brioche die als je hem open sneed de kaas over je bord deed lopen weer is wat anders dan standaard kaasplateau.
friandise bij de koffie waren ook prachtig.
conclusie goed gegeten 1 min puntje we hadden de keuze voor menu aan de chef gelaten de eerste 3 gangen werd allemaal kalf geserveerd vitello, gevolgd door sjalottensoep met kalfstong(op de kaart staat varkenstong aan tafel werd kalf vertelt) en volgende gang was kalfzwezerik.
Dit was allemaal even lekker alleen op dit niveau verwacht ik meer creatieviteit van de chef.
de wijnen werden overgens vol passie uitgelegd en allemaal tongstrelend lekker.
decor cijfer 7 iets wat sober.

Gegeten op 21 november 2012

JoseR
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondag hier goed gegeten. 4 gangen met wijn arrangement. Voorgerecht, heilbot, goed op smaak met nog lekkerder garnituur, o.a. een crunchy gekookt ei. Het tussengerecht was het beste van de avond. Heerlijk gebakken zwezerik, slakken met een subtiele knoflooksmaak, een heerlijke lauwwarme linzensalade en top saus van sherry. Als hoofdgerecht had ik hert met puree van kliswortel, balkenbrij en zuurkool. Bij het hert had ik gehoopt op een iets uitgesprokener smaak, maar het deed mij teveel denken aan een gewone biefstuk (wel heel goed gebakken). De zuurkool en balkenbrij waren heerlijk! Dessert was een tarte tatin van appel met verschillende garnituurtjes, net als bij het voorgerecht vond ik het garnituur (o.a. heerlijke vanillecreme, een mini cake, karamelijs) lekkerder! De wijnen die bij elk gerecht werden geschonken waren lekker, maar niet de combinatie samen met het eten niet bijzonder. Al met al een absolute aanrader, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding!

Gegeten op 9 december 2012

dijp
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier met 4 personen gegeten. 3 omnivoren en 1 vegetariër. Ruim van te voren heb ik aangegeven dat er een niet vlees en vis eter bij zou zijn. Helaas viel het eten voor haar tegen. Het begon met de teleurstelling dat we geen 8 gangen konden gebruiken, omdat de chef maar creativiteit voor 6 had...
Nou 6 bleek ook te veel:
In 3 gevallen werd exact hetzelfde gerecht geserveerd als de vlees- en viseters alleen werd de haring, kalfstong en eendelever weggelaten! Dat vind ik niet kunnen op dit niveau.
Voor de alleseters was het allemaal erg lekker! goede sfeer, ongedwongen aardige bediening. En zeker ook lekkere wijn.
Leuk knus restaurant waar je heerlijk kunt dineren! (alleen dus niet voor vegetariërs) De prijs/kwaliteit verhouding is ook zeer goed. qua eten een 7 voor vegetarisch een 9 voor de normale eter. gem. dus een 8

Gegeten op 23 november 2012

sasjen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer vriendelijke bediening. het was wel wat druk op deze vrijdagavond in een vrij klein restaurant. De keuken kon het ook niet helemaal aan en dat was te merken aan de tijd tussen de gerechten. Gelukkig hadden wij het zeer gezellig aan onze tafel. Maar wat je dan kreeg op tafel was van grote klasse. Heilbot was mooi gerecht. Het hoofdgerecht met zwezerik was werkelijk top! heel mooi gerecht. Daarnaast een mooie uitgebreide wijnkaart met keuze uit Oostenrijk, Zweigelt van Umathum, een topper.

Gegeten op 23 november 2012

harrietteloeffen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk! eigen versie van vitello tonato superstart, zwezerik verrassend met linzen, knoflook en sherry en daarna snoekbaars; alle componenten goed van textuur en op smaak. Mooie balans. Wijnarrangement goed geadviseerd en attent service. Kortom een aanrader, zeker gezien prijsniveau

Wanda-proever
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier een aantal weken geleden gegeten. Het was echt heerlijk! Wij hadden een viergangen menu gekozen met een wijarrangement. De wijnen pasde goed bij het eten en de uitleg was uitstekend. We kregen tussen de gerechten door amuses en ook hier was rekening gehouden met mijn allergie (heel erg fijn).
De prijs kwaliteit verhouding is hier erg goed te noemen, net als de sfeer.

candyduinker
  • Recensies in de laatste twee jaar

De ontvangst was hartelijk. wij voelden ons zeer welkom. Het tempo waarin wij bediend werden was ook goed en dat was maar gelukkig want het was er echt te vol. Teveel tafeltjes.Wijzaten boven achter in de hoek met 4 personen. Een van ons zat echt ingeklemd tussen buurman en schoorsteenmantel en de overkant van de tafel kon de stoel niet naar achter schuiven i.v.m. de achterburen. Het was door de drukte ook erg lawaaierig en daardoor niet ontspannend maar vermoeiend.
Het eten was lekker, maar de menukaart bood weinig keus. De bedieneing was snel en voorkomend dus dat was prima. Helaas is het restaurant voor gehandicapten niet geschikt. Parkeergarage is op 10 minuten loopafstand en er moet een trapje opgeklommen worden om naar binnen te kunnen.

Gegeten op 3 november 2012

PHU
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onlangs met 4 man hier heerlijk gegeten. De porties zijn niet zeer groot maar wel erg lekker. Een goed wijnarrangement met verassende smakelijke keuzes waarbij alleen de stevige Portugese rode wijn bij het hoofdgerecht met varkensvlees m.i. minder combineerde. Enthousiaste en vriendelijke bediening.

Gegeten op 11 oktober 2012

Lowiekedevos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondag heerlijk gegeten. Zeer verfijnd. Mooie creaties van bijvoorbeeld sjalotten soep met varkenstong, krokante zwezerik met slakken en een saus met Olorose. Elk gerecht was een feest en de wijn-spijscombinaties waren telkens weer bijzonder. In de keuken en in de bediening word geconcentreerd en met liefde gewerkt. Wij komen terug.

Gegeten op 23 september 2012

Schrijf zelf een recensie over Lastage in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lastage. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!