Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Lastage

4. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 737 08 11
  2. www.restaurantlastage.nl

Auburn

Een mooi klassiek restaurant gelegen in een mooi oud en sfeervol pand in het centrum van Amsterdam. Het eten is zoals het pand: mooi, stijlvol, smaakvol met een heel duidelijk frans signatuur. Wij hadden vier gangen waarbij een keuze gemaakt kan worden uit 2 gerechten per gang. Het voorgerecht scoorde een voldoende, eenvoudig en net goed bereid, het tussengerecht was echter erg goed en bijna subliem waardoor het hoofdgerecht een beetje minder indruk maakte. Op zichzelf was het hoofdgerecht prima maar de menu opbouw kon beter qua smaak, Het dessert was goed evenals de wijnen van het wijn-arrangement. Een minpunt was dat de wijnen erg zuinig werden uitgeschonken, bij 1 gang zelfs minder dan een gangbaar glas.
De bediening scoort een voldoende, het was een drukke avond waarbij we soms lang moesten wachten voor er afgeruimd werd en de gastvrouw wat bot reageerde. Om het personeel te moeten attenderen op bepaalde dingen viel tegen in een sterrenzaak.
Het interieur is zoals gezegd een plaatje: een sfeervol restaurant. Een groot minpunt is dat het erg krap is en dat de tafels te dicht op elkaar staan en de koude tocht in je rug als de deur wordt geopend: het pand is aan de kleine kant en te volgebouwd met tafels en stoelen (+/- 30 couverts). Ook zijn de stoelen niet comfortabel voor een lange zit.
Conclusie: het eten is een Michelin ster waardig qua smaak, opmaak en stijl, de prijs-kwaliteit is redelijk. De bediening zou wat warmer en geïnteresseerder kunnen zijn.Het interieur scoort hoog qua stijl maar het is niet heel fijn tafelen door de krappe ruimte.

Gegeten op 19 oktober 2012

Remy D

Gezellige zaak aan de Gelderse kade die stampvol zat met de tafeltjes dicht op elkaar. Bediening is vlot en vriendelijk. Gerechtjes zijn lekker, maar mag van mij nog wat verfijnder. Zo was de kreeft wat aan de droge kant en heb ik de makreeltartaar elders in de stad deze week beter gegeten. Maar zeker tevreden en voldaan hier weggegaan!

Gegeten op 3 april 2013

Tetto

Gegeten op 21 maart 2013

galois

Geweldige bediening. Enthousiast en elke keer met interessante informatie over het eten of de wijnen!
Het eten was goed, zoals bij een 1-ster restaurant hoort.
En als ik ook een minpunt mag noemen: de stoelen, van skyleer/plastic-achtig iets, zweten en plakken wel na een paar uur. Leren stoelbekleding was beter geweest.

FoodLuc

Fantastisch gegeten bij dit leuke restaurantje aan de Geldersekade. De Michelin ster meer dan waardig en toch vrij informeel. Keuze uit 4 tot 8 gangen, elke gang 2 keuzes. Bijzondere wijnen erbij geadviseerd door kundige en vrolijke bediening. Wij komen zeker terug als er weer iets te vieren is!

tondevries

Uitgenodigd om samen met Jolanda te komen bij Lastage in Amsterdam. Nu weten we wat een Michelin ster inhoud! Wat een gastvrijheid van de gastvrouwen. Dank jullie wel voor jullie meeslepende enthousiasme.
We zaten aan een tafeltje, waar we de keuken in konden kijken en dan zie je de koks bezig met hun passie. Elk gerecht (7x) was een verrassing en allemaal een succes. Daarbij werd telkens een andere wijn geserveerd met telkens een prachtig verhaal. Dit is genieten van de bovenste plank. Als afsluiting een fantastische cognac die al je zintuigen nog eens prikkelt. Een avond van ruim 5 uur en elke minuut was top. Allemaal heel erg bedankt. Deze avond vergeet ik niet!! Ik kom zeker terug. Ton

Gegeten op 22 december 2012

Maike

1e kerstdag bij Lastage gegeten, wat een feest! Sublieme serie van 10 kleine gerechtjes met bijpassende spannende vernieuwende wijnen. Van kaviaar tot fazant, van kreeft tot snoekbaars. Tempo was uitstekend, en de zorg voor de wensen was ook top!
Volgend jaar weer!

Gegeten op 25 december 2012

sdheijer

Allereerst maar eens een compliment voor de bediening. Vanaf de entree tot en met het vertrek was de klantvriendelijkheid wat mij betreft perfect. Opgewekt, ongedwongen en met veel kennis van zaken, zo hebben we het ervaren. Ook het eten verdient complimenten. Vooral het voorgerecht van heilbot met het krokante zachte eitje was subliem. Tussengerecht met kreeft en het hoofdgerecht van reebout ook heerlijk. Zeker met de uitstekende wijnen die erbij geserveerd werden. Gezien de menuprijzen is bij Lastage sprake van een meer dan goede prijs-kwaliteit verhouding. Dit is een perfect restaurant om met 2 of maximaal 4 te genieten van een hele fijne avond.

Gegeten op 4 januari 2013

sylvestermike

onlangs hier gegeten met me familie.
komt binnen eerste gedachte klein/knus restaurant.
apertiefje bubbels het was feest mooie amuses er bij huisgemaakte osseworst cherrytomaat eendelevermousse chips ontbijtkoek allemaal lekker.
volgende amuse was haring, gelei van biet en doperwten saus viel niet bij iedereen in de smaak maar was vooral omdat die niet van haring houden.
hier na voorgerecht vittelo tonato met een knipoog mooi gerecht voor het oog en de smaakpupillen.
hierna genoten wij van het sjalottensoepje
toen tussengerechtje van kalfszwezerik met wijngaardslakken en linzen en een dressing van sherry die was heel mooi.
hoofdgerecht hertenbout super mals worstje wat er bij geserveerd was ook heerlijk.
toen het dessert epoisse nu brioche met kweepeer eendenlever en muscovado heerlijk warm brioche die als je hem open sneed de kaas over je bord deed lopen weer is wat anders dan standaard kaasplateau.
friandise bij de koffie waren ook prachtig.
conclusie goed gegeten 1 min puntje we hadden de keuze voor menu aan de chef gelaten de eerste 3 gangen werd allemaal kalf geserveerd vitello, gevolgd door sjalottensoep met kalfstong(op de kaart staat varkenstong aan tafel werd kalf vertelt) en volgende gang was kalfzwezerik.
Dit was allemaal even lekker alleen op dit niveau verwacht ik meer creatieviteit van de chef.
de wijnen werden overgens vol passie uitgelegd en allemaal tongstrelend lekker.
decor cijfer 7 iets wat sober.

Gegeten op 21 november 2012

JoseR

Afgelopen zondag hier goed gegeten. 4 gangen met wijn arrangement. Voorgerecht, heilbot, goed op smaak met nog lekkerder garnituur, o.a. een crunchy gekookt ei. Het tussengerecht was het beste van de avond. Heerlijk gebakken zwezerik, slakken met een subtiele knoflooksmaak, een heerlijke lauwwarme linzensalade en top saus van sherry. Als hoofdgerecht had ik hert met puree van kliswortel, balkenbrij en zuurkool. Bij het hert had ik gehoopt op een iets uitgesprokener smaak, maar het deed mij teveel denken aan een gewone biefstuk (wel heel goed gebakken). De zuurkool en balkenbrij waren heerlijk! Dessert was een tarte tatin van appel met verschillende garnituurtjes, net als bij het voorgerecht vond ik het garnituur (o.a. heerlijke vanillecreme, een mini cake, karamelijs) lekkerder! De wijnen die bij elk gerecht werden geschonken waren lekker, maar niet de combinatie samen met het eten niet bijzonder. Al met al een absolute aanrader, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding!

Gegeten op 9 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Lastage in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lastage. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.