a TripAdvisor company

6. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 020 737 08 11
  2. www.restaurantlastage.nl

Anomaly

Specifiek gevraagd om het tafeltje dat uitzicht geeft op de keuken, heel interessant. Het restaurant is een beetje aan de kleine kant maar knus. Niet echt een Michellin inrichting hoewel ik ook niet precies weet wat dat zou moeten zijn. Het is allemaal behoorlijk basic. We gingen voor de 'vlucht door de kaart', inclu wijn. Toch wel de beste keuze om het restaurant te kunnen beoordelen. De aanloop was goed, kleine hapjes, leuke smaak combinaties, prachtige mondvermaakjes. Het hoofdgerecht viel mij een beetje tegen, wellicht omdat ik het gevoel had dat we naar iets grandioos toe werkte. Het was een prima avond, wel behoorlijk aan de prijs en als ik weer voor een ster restaurant zou gaan (en ruim € 300 budget voor twee personen had te besteden), dan zou ik voor een ander restaurant gaan....

Gegeten op 15 januari 2016

erwin70

Prima gegeten, al hadden we misschien iets teveel verwacht door de ster. Het restaurant is klein, maar gezellig. De bediening is aardig. We hadden een wijnarrangement genomen (fijne wijnen), maar tot TWEE keer toe was de fles leeg bij onze laatste tafelgenoot (we waren met vijf personen) en zat die vervolgens met een half glas. Er werd vervolgens geen nieuwe fles opengemaakt- wat natuurlijk ook vervelend is bij een halfvolle zaak- maar dit kan echt niet! Zeker niet voor de prijzen die er gevraagd worden. Toen ik er iets van zei, werd er natuurlijk ontkend. Een grove fout en respectloos naar je betalende gasten toe. Daarnaast zaten we we aan een tafel die aan de open keuken grensde (je kunt de gehele keuken inkijken omdat het in het souterrain is); dat was op het begin leuk omdat je kunt kijken hoe alles bereid wordt, maar tegen het einde van de avond kwam het bier bij de koks tevoorschijn, kwam er een vriend langs in de keuken die lekker mee ging drinken en werd er al lekker schoongemaakt en dit allemaal vol voor onze ogen. Tussendoor werd ons dessert nog klaargemaakt. Ik begrijp dat ook het personeel naar huis wil na een lange dag, maar dit staat wel erg ongastvrij.

Conclusie dus: prima eten -al hebben we beter gegeten in andere (ster)restaurants, voor dezelfde prijs- maar slechte indruk.

Gegeten op 2 februari 2016

Heugten

Het restaurant zat vol waardoor het erg rumoerig was en ik mijn vriend niet goed kon verstaan. Gerechten waren heerlijk doch eenvoudig. Bij de tweede amuse had ik nog een hapje te gaan die echter door de bediening niet gezien was en weg was mijn bord! We hebben 1,5u tussen het voor en hoofdgerecht moeten wachten terwijl de eerste gerechten erg snel achter elkaar kwamen.

Gegeten op 14 januari 2016

egbertus

Heerlijk gegeten vooral de zeeduivellever met kreeft was erg verrassend en heerlijk. Attente bediening en dank aan Valerie! Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Gegeten op 5 januari 2016

eveline64

De eerste keer bij Lastage. Hier gegeten met eerste kerstdag, er was een vast menu. Hierbij kozen we voor het bijpassende wijnarrangement. De amuse waren oesters, deze waren bestrooid met erg veel zout en erg veel uitjes. Verder was het eten prima, misschien had ik er meer van verwacht of het kwam omdat het een vast kerstmenu was... De gerechten waren absoluut niet slecht, maar niet erg bijzonder. Geen bijzondere gerechten, smaken of ingrediënten. Het kalf en de garnaal met tomatensoep waren erg lekker. De rest was prima, maar sprong er wat mij betreft niet bovenuit. Zeker in vergelijk met andere sterrenrestaurants.
De wijnen waren geweldig. Allemaal goed bij de gerechten passend en de bediening kon er veel over vertellen. De bediening was verder erg vriendelijk.
Het decor: gezellige huiskamersfeer met weinig tafels, echter wel erg lawaaiig.

Gegeten op 25 december 2015

Tineke van leeuwen

Zaterdagavond hier mijn verjaardag gevierd. Lang niet niet gegeten maar het is nog net zo lekker als ik me herinner. Mooie gin tonics vooraf met wat kleine amuse hapjes. Die ik overigens het minst spannend van de hele avond vond. Wij gingen voor 4 gangen met wijn arrangement. Allen kozen we voor tonijn carpaccio en dat was een prima keuze. De soepjes geweldig, misschien iets zout de waterkers maar ik houd er van. Daarna gebakken zwezerik ook top. Wel moet gezegd dat er bij het tussengerecht gekozen kan worden uit 2 orgaan gerechten en daar is lang niet iedereen dol op. Maar het was geen enkel probleem om het kreeftgerecht (super lekker) om te bouwen en de lever weg te laten. De eend daarna was niet top, de bijgerechten wel. Kazen en nagerecht echt heerlijk. De uitleg bij de diverse wijnen was erg plezierig. Genoeg informatie om het leuk te vinden maar geen oeverloos verhaal. Voor mij sprong de rode Bulgaar bij de eend eruit. Ook werd royaal af en toe nog even bijgevuld. Super vriendelijke bediening. Absolute aanrader, ster wat ons betreft terecht gehouden en prima prijs / kwaliteit.

Gegeten op 12 december 2015

remco_van_der_meulen

Bij binnenkomst had ik iets meer service verwacht. Ondanks een reservering was de ontvangst warrig. Tevens was de speciale wens voor alleen vis of gevogelte niet doorgekomen. Hier was expliciet om gevraagd om wel van de 8-gangen te kunnen genieten en zou geen probleem zijn. Onze tafel was op het plateau, hier werd de geur van het lekkere eten af en toe ontnomen door de herkenbare geur van de vaatwasser. Dit gezegd, het eten was elke gang een genot en de wijnen passend bij het gerecht maakten het qua smaken, compleet. Puur op het eten en de wijn, top. Service en inrichting laat veel over voor verbetering.

Gegeten op 10 oktober 2015

TineRodermond1

Heerlijk gegeten bij Lastage met veel verrassende en gedurfde combinaties. We hadden het 8 gangen menu en elke gang was een smaaksensatie. Het bijpassende wijnarrangement was zeer goed gekozen en de dames van de bediening wisten stuk voor stuk alles van de wijnen en konden ons daarover goed informeren.
Het restaurant oogt gezellig maar de akoestiek is niet goed. Wij zaten boven op het plateau en af en toe kon ik mijn gezelschap niet verstaan door dat het zo rumoerig was.

Gegeten op 28 november 2015

david123

Het viel ons een beetje tegen bij Lastage. We werden geholpen door een ietwat nerveuse jonge man. Het eten was goed, maar zeker niet heel bijzonder. Eigenlijk gold voor iedere gerecht dat er teveel smaken op een bord lagen, waardoor de eenheid ontbrak. We hadden vooraf tonijn met een eitje en nog 2 a 3 smaken. Op zich lekker, maar minder verschillende smaken was goed geweest. Dat gold ook voord tweede gang: casselerrib met daarin een soort salade met oester. De salade in de casselerrib was een beetje vissig. Mijn tafelgenoot heeft het laten liggen. We gingen verder met zwezerik, deze was lekker en langostine. Ook lekker, maar met erg veel kinoa. Vervolgens zeebaars. Dat was prima. Toe nog kaas,. Klein assortiment maar wel lekker. Wijnen kwamen niet zo lekker door. hele kleine bdoempjes voor 8 euro per glas en vervolgens niet of als het gerecht op is bijschenken. Dat hoort niet als je bourgondisch gaat eten. Het is een leuk, knus restaurant, maar ik had er meer van verwacht.

Gegeten op 28 oktober 2015

Mirjam08

Wellicht waren onze verwachtingen gewoon te hoog.... Gisteren bij Lastage gegeten en wij herkennen geenszins alle lovende recensies. De bediening was aardig maar geenszins attent en ondeskundig op het gebied van wijn. Onze opmerkingen tav de kwaliteit van het eten werden niet serieus genomen. De eerste schaal met amuses was ok maar niet bijzonder. De tweede amuse, ganzenlever met druif was wel erg smaakvol. Het voorgerecht, op verschillende wijze bereidde tonijn was niet smaakvol en sashimi van tonijn was een dikke plak tonijn. Het krokante eitje was een toevoeging aan het voorgerecht dat wij niet konden plaatsen. Als tussengerecht de zwezerik : goed krokant bereidt en erg smaakvol niets op aan te merken. Kalfslende op een bedje van spinazie was niet bijzonder. De spinazie was flauw en de kalfslende was zeker niet mals en werd te koud geserveerd. Bovendien was het hoofdgerecht al geserveerd voordat de bijbehorende wijn na aandringen werd geserveerd. Het dessert : kaasplank was goed. Heerlijke kazen en goed gerijpt. De inrichting van het restaurant is leuk en gezellig helaas zaten wij op een plek waar de geur van de spoelkeuken naar boven kwam. Zeepsop en de geur van vis zijn niet goed voor de eetlust. Al met al teleurstellend. Wellicht gewoon pech deze avond... Maar de kwaliteit was niet in verhouding tot te prijs en de door de recencies gewekte verwachting.

Gegeten op 1 november 2015

Schrijf zelf een recensie over Lastage in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lastage. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.