Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Lastage

4. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 737 08 11
  2. www.restaurantlastage.nl

AndreJ

Onlangs met z'n vieren gegeten bij Lastage. Een tafeltje achterin de zaak, zo dicht bij de schoorsteenmantel dat je erg moest uitkijken om niet je hoofd te stoten. In de hoek te weinig licht, zodat we zelfs met leesbril moeite hadden de menukaart te lezen. En ook werd het eten niet fijn uitgelicht. Een moeizaam begin. Ons werd gevraagd of we een aperitief wilden, maar wat dan? We hadden nog geen kaart gekregen en wilden niet kiezen voor het voor de hand liggende glas prosecco. Beetje ongemakkelijk, uiteindelijk maar gekozen voor een wijnarrangement en het eerste glas neer laten zetten. De gerechten waren allemaal erg mooi. We waren het erover eens dat hier lekker wordt gekookt. Ik vond de steak tartaar matig, vooral een sliert wortel (of iets dergelijks) paste qua textuur niet bij de rest van het gerecht. Het zachtgegaarde buikspek vond ik heerlijk, de IJsselmeer snoekbaars verrukkelijk, de epoisses nu brioche vond ik wat rommelig qua smaak. Mijn partner was erg enthousiast over de longhaas. Het wijnarrangement paste prima bij de gangen, maar de glazen werden niet goed gevuld. Er werd meer informatie dan wijn verstrekt en ik heb echt een hekel aan dat soort krenterigheid in zo'n prijzig restaurant met een ster. Wij vonden dat overigens allemaal aan tafel, hadden de neiging om stiekem bij te schenken als de fles toevallig op tafel was blijven staan. De service was verder vriendelijk en deskundig. Het eten was heerlijk, toch heb ik betere ervaringen in Amsterdam.

Gegeten op 23 augustus 2014

hakkenberg

In het kader van onze trouwdag eindelijk weer bij Lastage gegeten. Al na het voorgerecht vroeg ik me af waarom we dat al zo lang niet hadden gedaan. Voorgerecht met makreel en rosevalaardappel was echt geweldig lekker en alle andere gerechten natuurlijk ook. Helaas kon ik geen gebruik maken van het= wijnarragement maar mijn man wel en kreeg heerlijke/originele wijnen geschonken uit bv Hongarije en Arbois. Bediening en service is vakkkundig, vriendelijk en ontspannen. Ik hoop dat we snel weer in de gelegenheid zijn om hier te gaan eten!

Gegeten op 31 augustus 2014

dani1985

Heerlijk gegeten en erg goede bediening. Alle gerechten waren erg lekker, en de wijnen waren helemaal fantastisch. De bediening verliep soepel: we hoefden nooit lang te wachten of ergens om te vragen, alles kwam precies op het juiste moment. Ook met allergieën werd goed rekening gehouden. Een goed verzorgde avond van hoge kwaliteit en toch betaalbaar. Zeker een aanrader!

Gegeten op 22 augustus 2014

Olafski

Hier nu 3x gegeten. Met mijn vriendin, met klanten en met een groep vrienden. En elke keer voortreffelijk. Het eten is subliem en de gerechten met veel zorg samengesteld. De bediening is zeer professioneel en kan zich heel snel afstemmen op het gezelschap en de dynamiek van de groep.

Gegeten op 21 maart 2014

rodnet

Uitstekend en creatief eten in een modern ingerichte pijpenla nabij de Nieuwmarkt. We namen respectievelijk 4 en 5 gangen met bijpassend wijnarrangement en werden door geen enkel gerecht teleurgesteld. De samenstellingen zijn creatief, de smaken uitstekend en de presentatie geheel van deze tijd. En de wijnen waren prima passend.
De ambiance is plezierig maar niet bijzonder en de bediening is vriendelijk en adequaat, zonder de top te bereiken. Het zou allemaal wellicht net ietsje enthousiaster en persoonlijker kunnen.
Al met al een waardevolle ervaring en zeker een aanrader voor een aangenaam avondvullend diner.

Gegeten op 7 juni 2014

STN789

Gezellig maar klein restaurant. Met een groep gegeten en men kon dit goed aan. De yellow Fin tonijn met sprot was goed op smaak. De bisque van Hollandse garanelen veel tegen. Was simpel. Mooi chocolade taartje en goede wijnen.

Anke78

We hadden wat te vieren en zijn met een grote groep vrienden in Lastage gaan eten. Het voortraject (reserveren, bespreken van het menu, tafelopstelling, etc) verliep al heel prettig. De avond zelf was fantastisch! Eerst even staand geborreld met een aperitief van witte port en tonic. Daarna zijn we verwend met vijf heerlijke gangen. De bijzondere wijnen pasten steeds prachtig bij de gerechten en verrasten zelfs de wijnkenners onder ons.
De bediening was vriendelijk, vlot en vloeiend. Water en wijnglazen werden steeds ververst en bijgevuld. Gerechten en wijnen werden steeds even toegelicht en vragen adequaat beantwoord. De combinatie van de uitstekende verzorging en de proffesionele opstelling van de bediening zorgde ervoor dat al snel een vrije, warme en persoonlijke sfeer ontstond.
Het restaurant zelf is elegant ingericht, straalt gezelligheid uit en is zo ingedeeld dat het ruimtelijk oogt en voelt. De locatie (vlakbij CS en Nieuwmarkt) is prima te bereiken en biedt gelegenheid om na uitgebreid tafelen nog even af te zakken naar de vele kroegjes in de buurt.
We hebben met z'n allen genoten en komen heel graag terug!

Gegeten op 24 mei 2014

gerardtoonen

Op aanraden van collega een bezoek gebracht aan Lastage. Over het parkeerprobleem zal ik het niet hebben want dat kom je overal in Amsterdam tegen. De ambiance viel ons enigzins tegen, het was klein en donker. De keuken is echter prima en daar gat het uiteindelijk toch om. leuke amuses en mooi gepresenteerde gerechten, hier en daar wel wat karig geportioneerd. De bediening is zeer vriendelijk maar schiet soms door in aanwezigheid. We hebben prima gegeten maar het algemene gevoel was niet zodanig dat we er nog terug zullen gaan.

Gegeten op 2 mei 2014

DHemken

Soms kom je zomaar een restaurant tegen waarbij je achteraf concludeert dat alles in balans was. Dat hebben we ook bij Lastage ervaren. De amuses zijn leuk, origineel en een voldoende qua aantal. De gerechten hebben mooie smaken, al mag het van ons nog wel iets voller en Franser van smaak zijn. Er wordt riant, ruim en uitgebreid met goede wijnen (ook de huiswijn is goed) omgegaan zonder daar een ingewikkelde zaak van te maken. Meerdere wijnen proeven, veel glazen op tafel geeft de gast doorgaans het bourgondische gevoel wat absoluut bij dit segment restaurants thuis hoort. Bijzonder knus en fijn restaurant in een leuk oud Amsterdams grachtenpandje.

Gegeten op 6 maart 2014

Chili

Knus restaurant dat de naam heeft een pijpenla te zijn, maar dat valt erg mee. Ook de tafels staan wat ons betreft ruim genoeg uit elkaar. We zaten op de entresol, waar de akoestiek goed was, wellicht geholpen door het feit dat niet alle tafels bezet waren. Onze tafel stond naast een raam dat op een onverlicht steegje uit kijkt, we keken zo in een wat deprimerend donker gat.

We waren met zijn tweeën en genoten vier gangen, de een vis, de ander vlees, over en weer van elkaars bord proevend, zoals ook al aardig genoeg door de bediening gesuggereerd werd. Over de kwaliteit van het eten kunnen we kort zijn: die was zeer goed. De kwantiteit lag soms op een wat lager niveau; de voorgerechten hadden qua omvang wat weg van de amuses. Maar het is een kniesoor die daar op let, want de skrei met kreeft was wel een topper. Een andere hoogtepunt was de kalfswang (en de rode biet die bij de zeebaars hoorde). Het assortiment kaas was uitgebreid maar in tegenstelling tot de rest van de gangen niet spannend. Wat ons in ieder geval ook zal heugen waren de zoutjes vooraf, vooral de borrel-hazelnootjes. De friandises (waarvan een overheerlijke met een zoute! smaak) en de digestieve gedestilleerde sherry ware leuke finishing touches. De service was goed, maar we misten wel het beetje extra dat we in een zaak van deze allure dachten te verwachten. Alert en vriendelijk, maar niet hartelijk. Een beetje oncomfortabel was dat de wijn van het arrangement te snel werd ingeschonken. Maar het kan ook zo zijn dat het eten dan weer te laat werd geserveerd.

Gegeten op 5 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Lastage in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lastage. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.