• foto's van Vapiano Rotterdam (Binnenrotte) in Rotterdam - 1

• 7.8 10 50

• 6.6

• 7.3

Vapiano Rotterdam (Binnenrotte) over zichzelf

Huisgemaakt & Vers. Vapiano biedt een geheel nieuwe eetbelevenis en werkt volgens het ‘front-cooking’ principe. Dit betekent dat alle gerechten door een Vapiano kok vers, snel en volgens de specifieke persoonlijke wensen van de klant ter plekke worden bereidt. Ook de 12 soorten pasta (waarvan twee biologisch) worden dagelijks zichtbaar voor de gasten gemaakt in de pastamanifattura.

sara85
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een groep van 10 hier gegeten ter ere van het vrijgezellenfeestje van een vriendin. We hadden de mazzel boven een lange tafel aan te treffen die wat afgelegen van andere tafeltjes lag. Hier konden we mooi met z'n allen zitten, wel staan er krukjes en dat ga je wel voelen aan je rug.
Het concept van zelf eten bestellen beneden werkt niet zo fijn met een groep, er zijn telkens mensen van tafel. Ik heb een pizza met rauwe ham besteld, smaakt echt prima en is rijkelijk belegd. Nadeel van zelf bestellen is dat je ook niet zo snel naar beneden loopt voor een drankje.

Gegeten op 22 maart 2014

IVI73
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wel vaker eten wij "even" een hapje hier, tot op heden altijd pizza. Het is een mooi bijklets moment met een vriendin omdat je altijd even moet wachten op je eten. Grappig het concept het zelf bestellen, drankje mee nemen naar tafel en met een knipper apparaatje tot die de melding geeft dat je eten klaar is wat je zelf mag afhalen. Het team bij de pizza oven werkt met plezier dat straalt er van af, ze maken een kort praatje of een grapje en maken heerlijk en verse pizza's. Meestal neem ik een glas rosé erbij, die wordt royaal ingeschonken en is zeer rijk van smaak wat de pizza extra goed doet. Ook de toetjes zijn goed, je kan zelfs kiezen uit een kleine variant en een grote. Je weet in dit restaurant dat je veel zelf mag/moet doen en daar is de prijs ook naar, ik vind het leuk om te zien hoe het werkt en door de versheid en de kwaliteit met het kleine prijsje eten wij er vaker en graag.

Gegeten op 13 maart 2014

Vallie
  • Recensies in de laatste twee jaar

heerlijke simpele pasta en pizza zoals ze horen te zijn!
Wij gaan zeker nog eens terug.
Als is de indeling etc wel wat rommelig en chaotisch

Gegeten op 5 maart 2014

eleonora2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Elke keer wordt ik verrast door de vriendelijke koks, ik eet altijd pasta, de ingredienten verschillen maar het is altijd lekker, sommige vergeten wel te vragen of je er brood bij wil en moet je er zelf om vragen, de salades zijn ook niet te versmaden mede te danken aan de ruime keuze van dressings.

Gegeten op 2 maart 2014

NenSJM
  • Recensies in de laatste twee jaar

De pizza's hier zijn erg lekker!
Goed concept. Ideaal als je even snel een hapje wilt eten. Ook erg toegankelijk met (kleine) kinderen want groots opgezet en geen opgesmukte boel. Lekker eten, leuke sfeer, de service beoordeel ik laag want je ervaart weinig service.

Gegeten op 11 augustus 2013

aspanjersberg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Schone nette en ruime zaak. We moesten even wennen aan het systeem. In de rij staan voor je eten is niet echt onze favoriete bezigheid, maar als je de goede rij kiest en dan eenmaal aan de beurt bent is het prachtig om te zien dat alles voor je ogen helemaal vers wordt bereid. Onze kok vertelde er ook bij wat hij aan het doen was, en vroeg een aantal malen of wij nog speciale wensen hadden. dus het wachten achteraf gezien meer dan waard. ook de antipasta en het nagerechtje mooi, lekker, leuk. De porties in combinatie met de antipasta zijn best groot, dus uiteindelijk wel te veel om op te eten. Maar aangezien je er ook eten kunt afhalen, hebben wij om lege doosjes gevraagd om de rest mee naar huis te nemen. Ook hier werd vriendelijk mee omgegaan. conclusie goed, vers, voor weinig. een aanrader voor tussendoor.
A.C. Spanjersberg

Gegeten op 3 februari 2014

Kavi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goede uitvalbasis voor een dagje shoppen en een stevige trek! Vapiano is echt een plek waar ik ga als ik zin heb in snel een pasta halen voor een redelijke prijs. Mijn favorieten zijn de pasta scampi en de pasta met rivierkreeftjes.
Het is wel zo dat de pasta de ene keer beter smaakt dan de andere keer. De ene keer krijg je weinig saus waardoor de pasta wat droger smaakt. Maar de meeste koks zijn heel aardig, en als je vraagt of je iets meer saus mag hebben, dan krijg je dit vaak (gratis).
Wat ik heel leuk vind aan Vapiano zijn de postjes met kruiden en de olieflesjes die bij de tafel staan. Zo kan je je eigen pasta op smaak brengen zoals je dat zelf lekker vindt.

Qua drukte hangt het echt af van hoelaat je komt. Mijn ervaring leert dat je het beste voor 5 uur kan komen, of na half 9 's avonds. Dan is de topdrukte voorbij en hoef je niet heel lang in de rij te staan.

Gegeten op 7 januari 2014

Diana-PoivreBlue
  • Recensies in de laatste twee jaar

We gaan zeer regelmatig lunchen bij Vapiano aan de Binnenrotte. Het eten is altijd bereid met verse ingrediënten. Je staat er zelf bij terwijl men het klaarmaakt in de grote open keuken/bestelbalie. Ondanks dat er regelmatig iemand anders het eten maakt is de kwaliteit altijd goed. De enige opmerking die ik kan maken is dat de ene persoon wel vraagt of je er (gratis) brood bij wilt en een ander weer niet.
Ook in Berlijn ontdekten we Vapiano en daar was, tegen verwachting in, de kwaliteit en de samenstelling van het gerecht hetzelfde, super!!
Het enige nadeel van het restaurant is dat je zelf aan de balie moet bestellen en moet wachten tot het klaar is. Elke balie heeft zijn eigen gerechten, waardoor het nog wel eens voorkomt dat de helft van je diner of lunchgroepje al het eten op tafel heeft en de helft nog in de rij staat. Warme drankje en wijntjes moet je ook aan een aparte balie halen. Dit vraagt af en toe wat logistieke planning, zeker als het druk is.
Maar dit alles weet je van te voren, dus niet over doorzeuren. Het eten is heerlijk en de prijs is prettig.

Gegeten op 13 december 2013

the-taste-of-syl
  • Recensies in de laatste twee jaar

Deze locatie heeft een vrij hoog fastfoodgevoel door de grootte en de drukte. Maar voor lekker betaalbaar italiaans eten zonder poespas zit je hier goed. als het goed druk is ( bijvoorbeeld tijdens een koopavond) kan het soms wel drie kwartier duren voordat je je pizza hebt ( in de rij wachten, en daarna aan je tafel wachten), maar daarvoor is wel een prettig buzzersysteem voor bedacht. je krijgt een apparaatje mee naar je tafel die begint te knipperen en trillen als je pizza's klaar zijn.

Gegeten op 15 november 2013

Mrjolein
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima restaurant als je even snel iets wilt eten. Vanwege de rij bij de pasta hebben we pizza genomen. Bij de pizza Toscane zaten wel opeens allemaal ingrediënten op de pizza die niet op de kaart stonden. Verder waren de pizza's goed te doen voor de snelle hap. Het systeem met de kaartjes en daarna zelf ophalen vond ik wel erg goed werken. Al met al: goed voor een keer, maar ik zou er niet apart voor uiteten gaan.

Gegeten op 1 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Vapiano Rotterdam (Binnenrotte) in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Vapiano Rotterdam (Binnenrotte). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!