Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Comfort Caffè

3. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 463 00 92
  2. www.comfortcaffe.nl

maarten14

Ik lunch hier regelmatig en de bruschetta en het broodje Taleggio zijn mijn favorieten. De mozzarella en knoflook op de bruschetta zijn precies goed - zacht en toch wat pittig.

Overigens is de clubsandwich ook erg lekker - de kip en truffelmayonaise gaan goed samen met de pancetta.

Gegeten op 20 augustus 2014

lennart9

Heerlijk gegeten bij Comfort Caffe. Het nieuwe voorgerecht Carpaccio van Coppa di Parma was verrukkelijk. Ook de rode wijn(Montej) smaakte zoals altijd naar meer. De spaghetti was precies goed en de groene asperges met pancetta is een zeer goede en smakelijke combinatie. Verwacht bij Comfort Caffe het echte huiskamergevoel. Bediening is pretentieloos, spontaan en zeer behulpzaam. Er is geen restaurant in Oost die hieraan kan tippen!

Gegeten op 16 augustus 2014

jessicamn80

Ik kom hier al jaren regelmatig lunchen en blijf komen vanwege de heerlijke broodjes. Vooral de club sandwich, het broodje met aubergine en de caprese zijn erg lekker, maar ook de koffie en de bediening. In de zomer kan je zowel voor als achter heerlijk buiten zitten.

Gegeten op 13 juni 2014

iris59

Om een zonnige zondag heb ik hier samen met mijn vriend gegeten. Aangezien we al veel tentjes in onze buurt hadden gehad (oost) waren we toe aan iets nieuws. Caffe Comfort heeft een leuke tuin waar je knus kunt eten, maar ook binnen ziet het er representatief uit. De bediening verwelkomde ons hartelijk en namen plaats in de binnentuin. Je kijkt uit op balkonnetjes van buurtgenoten wat het ook anders maakt. Het menu oogt overzichtelijk en er is genoeg keus. Als vooraf namen we de gamba's, smaakvol en mooi gepresenteerd. De witte wijn bij het gerecht smaakte ook prima. Als hoofdgerecht bestelde we de pasta vongole en de pasta van de week, pappardelle met worstjes. Opvallend was het stijlvolle servies waarin de gerechten werden geserveerd. Het bestek was wel wat aan de statige zware kant, maar dat mag de pret niet drukken als het om het eten gaat. Heerlijke pasta, prima porties! Na het nuttigen van onze wijn kregen we de dessert kaart te zien. Voor iemand die toch trek heeft in iets zoets maar niet iets groots wilt is hier op het juiste adres, een bootje van koek met citroen vulling vervulde mij zoete trek, in combinatie met een espresso. Mijn vriend nam de huisgemaakte appeltaart, helaas was de bodem niet gaar....Maar......de gastvrouw bood een nieuw dessert aan. De panacotta met framboos maakte alles weer goed. Op de kleine misser op het eind na.....een super avond met gastvrije bediening en heerlijk eten! Wij komen nog eens terug.

Gegeten op 8 juni 2014

emmadth

Afgelopen weekend hier wat gaan borrelen. We hadden twee verschillende schalen, eentje met alleen maar vlees en eentje met gemengde dingen. Die met vlees was lekker, maar niet heel bijzonder. Op het gemengde plateau sprong vooral de parmezaan met truffelhoning er uit, jammie!! Voor de caprese werd goede mozzarella gebruikt, er had alleen wel een klein beetje zout op gemogen. Verder lekkere huiswijnen. Het decor vind ik niet mooi, vrij modern en fantasieloos, maar smaken verschillen natuurlijk. Maar ze hebben wel een leuke tuin waar je in de zomer lekker buiten kan zitten.

Gegeten op 22 maart 2014

proefje123

Voor een pasta met een vriendin naar comfort caffe gegaan. Het was oke pasta met truffelcreme was zo overweldigend qua geur dat ik eigenlijk na 3 happen niet meer hoefde. De dulce daarintegen was erg lekker ook de rode huiswijn was heerlijk. Bediening rustig en niet teveel aanwezig.

SinneMorien

Al meerdere malen bij dit leuke, ontspannen restaurantje gegeten. Vorige week van de nieuwe kaart gegeten. Heerlijk een antipasto misto gedeeld met als hoogtepunt een auberginerolletje met boterzachte mozzarella, basilicum en pijnboompitjes.
Ik heb -omdat ik deze gewoon zooo lekker vind- gesmuld van de spaghetti vongole: lekker al dente, pittig en ziltig. Maar ook de pasta van de week met stoofvlees viel bij de andere gast erg in de smaak. Met royale glazen Barbera (door ons troostwijn genoemd) was het een heerlijk maal. Fijn dat er ook losse groentegerechtjes bij te bestellen zijn zoals venkel met parmezaanse kaas.
Als dolce zowel de cheesecake als de gorgonzola met peer geproeft. Beide een erg lekkere afsluiting. En waar krijg je nog standaard water bij het eten welke steeds worden bijgevuld zonder je hier om hoeft te vragen of vast zit aan duur water uit een zeldzame IJslandse bron. Pretentieloos & vriendelijk, zonder in te boeten aan kwaliteit. Tot binnenkort!

Gegeten op 21 februari 2014

N_Smit

De Linguini met truffle creme, was erg goed. hoog op smaak met een goede bijpassende wijn.
Leuk restaurant met een relaxte uitstraling.

Gegeten op 25 juli 2013

voorwaarts

Comfort Caffè is een schat van een eetgelegenheid in Amsterdam Oost. Een echte aanwinst voor de buurt. Een beetje verstopt in een zijstraat van de Javastraat, vind je een gezellige, warm aangeklede zaak met een overzichtelijke menukaart met smaakvolle keuzes.
Het is eerlijk en lekker eten, in porties die uitnodigen tot delen met elkaar.
De bediening is vlot en vriendelijk en de chef is betrokken en maakt, wanneer de tijd dat toelaat, graag een praatje over de geserveerde gerechten.
De wijnkaart zou een tikje uitgebreider mogen met een iets grotere variëteit aan (witte) wijnen. Dat is zonder veel inspanning mogelijk, kijkend naar alle lekkere wijnen die Italië voortbrengt. Heerlijke plek om naar toe te gaan met vrienden of wanneer je geen zin hebt om te koken.

Gegeten op 7 november 2013

Foodl

Afgelopen week weer heerlijk gegeten hier, zoals bijna elke maand. Vooral de spaghetti vongole is een aanrader! Verder zijn de antipasti en bruschetta super.
Er hangt altijd een gezellige ongedwongen sfeer en de eigenaren komen altijd wel even een gezellig praatje houden aan tafel.
Dus we zullen hier nog veel vaker konen!

Schrijf zelf een recensie over Comfort Caffè in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Comfort Caffè. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.