a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Frans-internationaal
  3. 31% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 040 21 22 355

Vlot en een vleugje chique

In het centrum van de Lichtstad, oftewel in hartje Eindhoven, gaan wijn en spijs hand in hand bij Dijk9. Tel daar de Brabantse gezelligheid bij op en jouw avond kan niet meer stuk! Bij mooi weer neem je plaats op het heerlijke terras en bestel je een verkoelend drankje onder de lommer van de bomen. Geniet van specialiteiten uit de Frans-internationale keuken en vergeet er vooral niet een lekker glas wijn bij te bestellen!

ivar10

Via online reservering

Er werd goed rekening gehouden met voorkeuren mbt het verrassingsmenu. De steak tartare was heerlijk mals en de ossenhaas met jus de veau ook. Het dessert sloeg helaas de plank mis; het kokostaartje had geen smaak, evenals de gelei van passievrucht. Gelukkig zat er een bolletje stracciatellaijs bij. Verder kenmerkte de service zich door een vriendelijke en behulpzame, maar iets te gehaaste bediening. Ik zou willen zeggen: doe rustig, laat de touwtjes vieren, dan komt het ook goed. Of neem een extra ober/serveerster in dienst. Al met al een fijne avond gehad met 2 heerlijke gerechten, maar ook met wat kreukels die eruit gestreken zouden kunnen worden.

Gegeten op 28 juli 2015

gisa

Via online reservering

We hebben heerlijk gegeten en met name de wijnen zijn erg aan te raden! De bediening was erg vriendelijk en gemoedelijk.

Gegeten op 27 juli 2015

triciamark76

Via online reservering

Heerlijk gegeten! De sfeer was gezellig, de service was geweldig, en het eten was uitstekend! Zeker een aanrader, ik wil graag een keer terug komen!

Gegeten op 18 juli 2015

thomas132

Vrijdag heerlijk gegeten! Bij binnenkomst hadden ze een tafel op het terras gereserveerd gehouden voor ons. We hadden het 5-gangen verrassingsmenu. Het hoofdgerecht was super, kalfsmedaillons met een provenciaalse jus. En een doperwten creme. Attente bediening die alles op een leuke manier uit kon leggen.
Hier gaan we zeler terugkomen!

Gegeten op 10 juli 2015

tom3

Met een groep op zaterdag avond van het verrassingsmenu van de chef mogen genieten. Voor ons was dit het tweede bezoek.

Waar we de vorige keer erg enthousiast waren, was het deze keer iets minder qua prijs/kwaliteit/hoeveelheid. We hadden een 4 gangen verrassingsmenu, waarvan 3 gangen toch wel subliem waren, maar uiteindelijk was met name het hoofdgerecht vooral qua hoeveelheid te weinig. Wij zijn in de regel al 'kleine eters', en toch hadden we deze impressie, wat dan toch niet helemaal lekker aanvoelt bij een relatief dure rekening.

De bediening was wederom top en professioneel, de locatie was voor een zaterdagavond erg lawaaierig, krap en warm. Maar we begrijpen dat dit wellicht onvermijdelijk is op een zaterdagavond bij topdrukte.

Gegeten op 11 april 2015

M003

weer heerlijk eten, met een super lekker wijntje erbij. carpaccio een aanrader. Een top gastheer, die een voortreffelijke wijn heeft gekozen voor ons. hele gezellige avond gehad.

Gegeten op 27 februari 2015

Petronella2010

Een maand of 6 geleden hadden we hier ook gegeten,wat toen erg tegenviel.
Dus nog maar eens proberen,en dat was zeer verrassend!We waren met 4personen en kozen het verrassingsmenu goed gecombineerde gerechten die als ware kunstwerkjes geserveerd werden.
Voorgerecht van tonijn div bereidingen van gamba heerlijk,tussengerecht heilbot coquille met een schuim van parmezaan Lekker.
Hoofdgerecht kalfsoester met jus van rode biet geweldig.
Dus team dijk9 Top!

Gegeten op 12 februari 2015

paul356

Met veel vertrouwen naar dit restaurant na de publieksprijs voor restaurants in Eindhoven. Neem van mij aan: dit zegt iets over de restaurants in Eindhoven.
Het eten was te gaar (coquilles), niet vers (kalfstartaar) en de saus bij de "Black Angus" paste er totaal niet bij. Het enige om positief over te kunnen zijn was de sukade maar die was wel erg droog.
De bediening: enkele zeer onervaren obers (wisten niets van wijn en wisten niets over de gerechten te vertellen. Ofwel: bord voor je neus en wegwezen.) En dan bleek het ook nog verkeerd opgenomen.
Wachten op voorgerecht: 1 uur. Wachten op tussengerecht: 45 minuten (na een opmerking van de tafel). Wachten op hoofdgerecht: 30 minuten (dit ervoeren we niet als een vooruitgang). Nagerecht: hebben we maar overgeslagen.
Achteraf hebben we de koffie gratis gekregen voor het lange wachten. Echter, de avond was al kapot. Er werd redelijk nonchalant omgesprongen met de problemen die ontstonden. Ik noem dat arrogantie of slecht inzicht.
Om eerlijk te zijn, jassen halen ging goed.
Ik zie meerdere opmerkingen over het lange wachten, mindere kwaliteit van eten en toch redelijk hoge scores. Dat is niet eerlijk naar de volgers van deze website. Blijkbaar kunnen ze niet altijd voldoen aan de verwachtingen. Houdt daar als klant dus rekening mee.
Ons (7x) zie je niet meer terug met dit beleid.

Gegeten op 5 februari 2015

IMH_Rotterdam

Hier gegeten met drie vrienden. Was hier al wel eens eerder geweest met mijn ouders, toen heeft het restaurant niet veel indruk achter gelaten, dit keer zowel positieve als negatieve ervaringen gehad.
Onze vriend raadde de gin-tonics aan. Die waren super. De serveerster gaf wel aan dat het erg druk was en dat het even kon duren. Bij het bestellen van het eten kwam de bediening wat gestresst over, en klaagde over dat het druk was. Ja logisch, het is vrijdag, wees blij. Niet erg professioneel. Wij kozen voor het all-in menu. Voor mij als vegetarier was dit niet beschikbaar. Jammer. Het eten was goed, al vond ik dat bij het vegetarische menu soms voor 'makkelijke' ingredienten werd gekozen. Ook wat weinig in vergelijking met het vis-vlees menu. Het inschenken van de wijnen leek soms wel een tombola waarin iedereen verschillende hoeveelheden kreeg. Ik kreeg dezelfde wijnen als de rest, terwijl mijn smaken anders waren. Tsja. Toen we de rekening kregen bleek hier weinig van te kloppen. Alle drank en brood waren apart aangeslagen, terwijl drie van ons de all in hadden gekozen. Slordig. Toen ik opmerkte dat mijn vegetarische menu veel duurder uitkwam dan de all in van de rest, werd er iets gezegd over onderhandelingen met leveranciers en dat je 'als je een volvo bestelt, je ook geen andere auto krijgt'. Vreemd, naar mijn mening zijn standaard groentes toch nog altijd goedkoper dan goede vis of vlees (ook inclusief bereiding) en verder had ik dezelfde wijnen gehad! Uiteindelijk is dit wel netjes hersteld.
All in all was het eten (zeker voor vleeseters) goed, het all in menu een goede deal. Ik zou terugkomen, alleen niet op een vrijdag of zaterdag!

Gegeten op 16 januari 2015

Angelique1975

Voorafgaand aan een voorstelling in de schouwburg gaan we vaak een hapje eten. Deze keer bij Dijk 9. We werden fijn ontvangen en direct werd bevestigd dat men zou zorgen dat we op tijd waren voor de schouwburg. Fijn!
Aan tafel werd een aperitief voorgesteld, men dacht mee over hoeveel tijd om te eten we hadden en bood een prima wijnarrangement. We kozen voor 3 gangen, ondanks dat men aangaf dat 4 ook zou lukken, waardoor er voldoende tijd was voor ook nog een kopje thee na.
Bij een eerdere ervaring hier lukte het me maar met moeite om op tijd bij de schouwburg te zijn, maar deze keer is het helemaal goed gemaakt. Hier komen we zeker nog eens terug, voorafgaand aan een voorstelling.

Gegeten op 3 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant | Bar Dijk9 in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant | Bar Dijk9. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.