a TripAdvisor company

2. Grieks
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 0180 654 960

markoverdevest

Vorige week vrijdag erg lekker met z'n drieën gegeten bij Grieks restaurant in Barendrecht. Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen door de gastheer. Eerste indruk van het restaurant was goed. Het zag er erg netjes, modern en schoon uit allemaal. Niet een standaard Grieks restaurant, maar mooie Griekse details in een modern jasje.

Als voorgerecht hadden we onder andere gevulde champignons in tomatensaus en gamba's. Alle twee een echte aanrader (met name de gamba's erg goed!!). Als hoofdgerecht de mix van verschillende soorten vlees. Het vlees was goed op smaak en ruim voldoende hoeveelheid.

Qua drinken hadden we de rode huiswijn die erg lekker was en het pils van de tap was ook prima op temperatuur en smaakte goed (niet onbelangrijk).

Al met al hebben we erg genoten van het eten bij dit restaurant en kan ik het dus zeker aanraden.

Gegeten op 1 mei 2015

Hybr1d

Olympiada Dordrecht is waarschijnlijk mijn meest bezochte (en favoriete) restaurant, dus het was hoog tijd dat ik de vestiging van Barendrecht eens ging bezoeken.

Het restaurant is strak en modern ingericht, met voldoende Griekse tintjes. Het is wel een grote ruimte, wat zorgt voor flinke geluidsoverlast bij een ietwat volle zaal. Ook is het iets minder "warm".

De kaart is dezelfde als die in Dordrecht wordt gehanteerd; ergens jammer, maar toch prettig bekend. Alle klassiekers smaken zoals ze horen; de Taramas lekker romig, de Kalamarakia krokant van buiten en zacht van binnen. Ook de hoofdgerechten zijn perfect bereid, iedere hap is genieten, en je krijgt meer dan genoeg.

De service is goed, misschien zelfs iets té goed. Men vraagt met grote regelmaat of alles naar wens is, continu op dezelfde wijze ("Is alles naar wens?"). Prima, maar iets minder strikt mag ook.

De prijs blijft flink voor een Griek, maar dat is het meer dan waard. Wil je eens wat meer dan de standaard zoute Griekse schotel, probeer dan vooral de specialiteiten.

Gegeten op 17 januari 2015

JFVT

Voor een familiediner weer eens bij Olympiada terechtgekomen, met een groep van 13 personen. De mooie inrichting van het restaurant was ons al bekend van een eerder bezoek, net als de gastvrije ontvangst. De voorgerechten kwamen verrassend snel op tafel. Een klein misverstand waardoor één persoon geen voorgerecht kreeg, werd snel en netjes opgelost. De bediening was sowieso erg vriendelijk en (wat bij een grote groep soms nodig is) geduldig. Toen de hoofdgerechten werden uitgeserveerd stond de hele tafel al snel vol met allerlei soorten gegrild vlees. Hoewel alles prima smaakte, lukte het door de royale porties bijna niemand om zijn bord leeg te eten. De bijgerechten waren vrij standaard, het zou leuk zijn als men hier wat meer aandacht aan zou besteden. Na een rondje desserts met o.a. heerlijke walnotencake en baklava gingen we tevreden huiswaarts. Dit restaurant blijft een aanrader, zeker voor vleesliefhebbers.

Gegeten op 17 oktober 2014

miriam84

Met zijn 2e vorige week zondag er wezen eten en we hadden de olympiada schotel voor 2 personen. Ouzo van het huis werd aangeboden vooraf. Eten was ruim voldoende en erg goed. Service is erg goed en modern interieur. We hebben heerlijk gegeten en komen zeker weer keertje terug.

Gegeten op 21 september 2014

nel23

De mix grill was voortreffelijk , de bediening vriendelijk en behulpzaam , mooie interieur en gezellig , we waren zeer onder de indruk .

Gegeten op 6 september 2014

Tifloju

Gisteravond met 5 personen bij Olympiada gaan eten. Het eten was lekker, maar er is een verkapte verhoging van de winstmarge doorgevoerd, waardoor wij ons bekocht voelden. Favoriet voorgerecht van ons zijn de champignons uit de oven. Voorheen kregen we dan een rond schaaltje met 7-9 champignons voor €7,50. Nu kostte dit voorgerecht €8 en bestond het uit 4 champignons!!! Verder kregen we voor 4 volwassenen 1 klein schaaltje gebakken aardappels bij de gerechten. We vroegen om wat extra aardappels, hebben ze niet uitgeserveerd gekregen, maar ze stonden wel op de rekening. Jammer!

petravat

Voor het eerst hier na enthousiaste verhalen, nou niks teveel gezegd,het restaurant is prachtig gelegen en binnen heel mooi een mix van modern en klassieke elementen.De bediening is vlot en het eten heerlijk,als voorgerecht de Taramas (vismousse)en ik waande me weer even in Griekenland ,de gegratineerde ossehaas met kaas is echt verrukkelijk,als toetje de walnotencake met aardbeienmousse een perfecte afsluiter.De prijs/kwaliteit in goede verhouding .We komen hier zeker nog een keer.

Gegeten op 16 mei 2014

hans242

met vrienden wezen eten,half zeven besproken toch was er geen tafel vrij en moesten wachten aan de bar,het eten was heerlijk maar voor mij veel te weinig, ik had gekozen voor de Stifado en dit leek meer op een voorgerecht dan hoofdmaaltijd gelukkig van medetafelgenoten nog wat toegeschoven gekregen,bediening vergat steeds te vragen of we nog wat wilde drinken,dit is waarschijnlijk door de drukte van Koningsdag.
Verder is dit een uitstekend grieks restaurant en komen we zeker terug

Gegeten op 26 april 2014

Ineke2014

Op aanraden van vrienden hebben wij ruim een week geleden een bezoek gebracht aan Grieks restaurant Olympiada. We waren aangenaam verrast door de prachtige inrichting van het restaurant en het feit dat wij, ondanks de drukte, zeer vlot werden geholpen. Zowel de menukaart als de wijnkaart zijn uitgebreid en de eigenaar stond ons graag te woord met uitleg over de wijn. Ook over het eten niets dan lof. Vooraf hebben wij genoten van perfect gebakken inktvisringen en feta uit de oven met tomaatjes. De zeetong was heerlijk zacht en mijn man was zeer te spreken over de ossenhaas. De porties waren precies goed, er was nog net ruimte over voor een lekker chocoladetaartje. De bediening is vriendelijk en zeer attent en het restaurant is opvallend netjes en schoon. Al met al hebben wij een heerlijke avond gehad en zullen wij snel weer een hapje komen eten bij Olympiada!

Gegeten op 1 februari 2014

vwiersema

Dit is zeker geen doorsnee Grieks restaurant: de inrichting is modern maar toch gezellig en de kwaliteit van het eten is erg goed. Ook de menu kaart en de manier waarop het eten geserveerd wordt is anders als bij het gros van de Griekse zaken, die mij vaak niet zo bevallen. Dit is een positieve uitschieter en dus zeker een aanrader! Starten met een Ouzo van het huis is een goede binnenkomer! Het brood met smeersels is lekker, al zou het met Grieks/mediterraans brood nog beter kunnen. Het is absoluut een aanrader om verschillende dingen te kiezen en dat te delen, zo proef je meerdere gerechten. Wij vonden die afwisseling leuk, ik zou aanraden om het aan de kaart toe te voegen. Dit staat nu dus niet op de kaart, maar als je even de gastheer aanspreekt regelt hij dat gelijk. Olympiada is zeker niet goedkoop, maar het eten is van goede kwaliteit, dus dan is dat het wel waard. Onze hoofdgerechten waren Zeebaars (geen grote portie, maar heerlijk) en een mix van allerlei soorten vlees, zou ik een volgende keer weer nemen. De bijbehorende aardappelblokjes zijn een pluspunt, lekker doorbakken. Jammer de salade niet erg 'Grieks' was. De vanille milkshake was niet bijzonder, het chocolade taartje daar en tegen wel!

Gegeten op 18 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Olympiada in Barendrecht

Schrijf hieronder je recensie over Olympiada. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.