• foto's van Proeverij De Waag (1e verd.) in Delft - 1
  • foto's van Proeverij De Waag (1e verd.) in Delft - 3
  • foto's van Proeverij De Waag (1e verd.) in Delft - 4
  • foto's van Proeverij De Waag (1e verd.) in Delft - 5
  • foto's van Proeverij De Waag (1e verd.) in Delft - 6

Proeverij De Waag (1e verd.)

• 8.2 10 27

• 8.3

• 8.4

Het klimmetje zeker waard

Culinaire geneugten in een historische ambiance. Om de Proeverij te betreden moet je even een klimmetje maken naar de eerste verdieping, maar daar kan het genieten beginnen. Verfijnde gerechten met een internationale allure en smaken die door de mond gonzen. Een culinaire en gezellige avond uit.

rspaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met zijn tweeën gekozen voor het vier-gangen verrassingsmenu (vlees en vis/vlees) i.c.m. een half wijnarrangement en heerlijk gegeten! Alleen zat er in mijn stukje sucade een groter stuk pees, wat erg taai was. We werden verrast met een mooie rode dessertwijn. Mooie locatie in het mooie Delftse centrum. Het was die avond wel koud met harde wind buiten en er werd daarom een heater aangezet vlak naast onze tafel.

Gegeten op 15 februari 2014

Coen W
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier met een internationaal gezelschap gegeten na eerst beneden geborreld te hebben. De rekening ging soepel mee naar boven waar we een drie gangen verrassingsmenu hadden: dorade vooraf, mooi vlees als hoofdgerecht en een kaasplankje toe. Vriendelijke bediening, flexibel voor een extra gast, een vegetariër en een gast die geen kaas lustte. Uitleg van de kaas miste maar werd netjes hersteld. Fantastische ambachtelijke ambiance, zowel beneden als boven en door mijn buitenlandse gasten zeer gewaardeerd !

Gegeten op 16 januari 2014

Walzie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zakelijk gegeten. Bijna iedereen had het driegangen verassingsmenu. Drie prachtig opgemaakte en heerlijke gerechten. Daarnaast een uitstekende en adequate bediening. Een goede tent met een leuke atmosfeer.

Proeversiens
  • Recensies in de laatste twee jaar

voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht, wij hebben ons laten verrassen door de koks. geweldige gerechten, bijzonder smaakvol, kwalitatief hoogwaardig, geweldige combinatie van producten. Goede uitleg tussen de gangen door van wat wij te eten kregen. Ik begrijp waarom dit restaurant vol zit. Zeker een aanrader.

Gegeten op 7 december 2013

MartinK
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wegens het 40 jarig jubileum van mijn ouders met de familie een heerlijk diner genoten bij Proeverij de Waag. De ruime kamer die speciaal voor ons was geserveerd is werkelijk prachtig in dit mooie ouwe pand met een mooi uitzicht op de markt. De bediening legde uit dat er mocht gekozen worden per persoon wat voor menu we wilde, vis vlees, combo of vegetarisch ivm de grote groep.

Ik zelf koos voor de combo wat begon met een trio van tonijn (bonbon, tartaar en loempia) die overheerlijk was. Als hoofdgerecht had ik een prachtig stuk rund wat mooi medium rare gebakken was. Als afsluiter een heerlijk kaasplankje.

Een waardig restaurant voor een feestelijk diner met een groep.

Gegeten op 23 november 2013

ilse34
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een top restaurant! We hebben heerlijk gegeten, de sfeer was goed en het personeel weet wat ze doen! Prachtig menu en het voorgerecht werdt voor mij aangepast vanwege vis allergie. Alle ingredienten zijn terug te vinden in ieder hapje. Zeker een aanrader voor mensen die van goed eten houden!

Nora48
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk met mijn man gegeten in de Proeverij. Mijn man met heerlijke visgerechten en ik een vegetarische verrassing en het was voortreffelijk. Zeker niet de standaard gerechten voor vegetariërs. De bediening erg attent en vriendelijk. De toiletten zijn wel boven dat was het min puntje maar we komen zeker terug

Gegeten op 4 september 2013

Estah
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afscheid gevierd van een collega met een etentje in de Proeverij. Door het mooie weer een borrel gedronken op het terras om daarna aan tafel te gaan in de Proeverij. We hebben met z'n alle gekozen voor een verrassings menu met wijnarrangement, compleet geslaagde avond. Verrast door de opmaak an de borden en de smaak combinaties, aanrader

Gegeten op 31 augustus 2013

Yun
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten in een leuke ambiance. We hadden een 4-gangen verrassingsmenu. Het was helemaal vol en (daardoor?) duurde het even voordat we de gangen kregen, maar dat vind ik juist wel prettig. Zo is het echt een avondje uit en lekker tafelen in plaats van dat je snel weggewerkt wordt. Helaas heeft De Waag voor cava gekozen ipv prosecco, maar die smaakte redelijk. Opvallend dat sommige tafeltjes wel een schaaltje olijven, vleeswaren, etc. kregen en andere niet. Met name de tweede gang was heerlijk: witte tonijn met garnalenschuim, een soort paprikagelei en asperges. De garnalenschuim had een pittige bite wat het geheel een lekkere smaak gaf. De derde gang was kabeljouw met een japanse touch. Dat laatste vond ik wat minder, maar is meer een kwestie van smaak dan dat het niet goed bereid zou zijn. Het dessert was heerlijk fris en zag er mooi uit: zelfgemaakt vanille-ijs, wat fruit en een kletskop met romige vulling. De bijpassende wijnen waren prima en werden op 1 gang na, iets voor het eten ingeschonken. Ook de 3 zoetigheden bij de koffie/thee waren lekker. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 31 augustus 2013

kees4
  • Recensies in de laatste twee jaar

hier heerlijk gegeten met een Iens deal. Ik eet geen vlees, dus voor mij stond een heerlijk kabeljauw gerecht afgemaakt met zeewier salade klaar. Tussengerecht van coquilles en garnaaltjes was prima, evenals het zoete dessert. Mijn vrouw at schouderkarbonade met Iberico vlees, helemaal top. Goede lekkere wijnen tegen redelijke prijzen en de entourage, onder de oude balken van de waag, waar ik vroeger naar het theater ging, maakte het helemaal top. Doe nog maar zo'n Iens topper.

Gegeten op 28 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Proeverij De Waag (1e verd.) in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Proeverij De Waag (1e verd.). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!