Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Proeverij De Waag (1e verd.) in Delft - 1
  • foto's van Proeverij De Waag (1e verd.) in Delft - 2
  • foto's van Proeverij De Waag (1e verd.) in Delft - 3
  • foto's van Proeverij De Waag (1e verd.) in Delft - 4
  • foto's van Proeverij De Waag (1e verd.) in Delft - 5
  • foto's van Proeverij De Waag (1e verd.) in Delft - 6

Proeverij De Waag (1e verd.)

1. Internationaal
  2. 62% Duurzaam

Proeverij De Waag (1e verd.)

1. Internationaal
  2. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 015 214 46 00
  2. www.de-waag.nl

Het klimmetje zeker waard

Culinaire geneugten in een historische ambiance. Om de Proeverij te betreden moet je even een klimmetje maken naar de eerste verdieping, maar daar kan het genieten beginnen. Verfijnde gerechten met een internationale allure en smaken die door de mond gonzen. Een culinaire en gezellige avond uit.

jersey girl

Het eten was heel lekker en het wijnarrangement paste heel goed bij de gerechten. We hebben genoten van een 4 gangen verrassingsmenu. het menu was een combinatie van vlees en vis, het gerecht wat er echt uitsprong was de tongschar met een beurre blanc van steurgarnalen en een krokant gebakken ravioli gevuld met kreeft. De bediening was oplettend, professioneel en gezellig.

Gegeten op 13 augustus 2014

yan1

Fantastisch eten . Bij dit restaurant heb ik voor het eerst ervaren wat er met het gerecht en de beleving van de avond gebeurt wanneer men een perfect passende wijn schenkt bij een gerecht. Sinds dien heb ik nergens meer zo een perfecte combinatie mogen proeven. De bediening was vriendelijk, deskundig en zeer vakbekwaam. Naar mijns inziens iets te formeel en afstandelijk. Persoonlijk houd ik van een wat informelere omgang. Het decor is stijlvol en sober. Een bijzonder luxe uitstraling. Van mij mag het iets warmer aangekleed worden. Bijvoorbeeld verse boeketten. Sanitair was goed verzorgd.

Gegeten op 24 februari 2014

Antipasta

Met 5 personen het verrassingsmenu met begeleidend wijnarrangement , heerlijk gegeten, de bediening en uitleg bij de gerechten was ook perfect. Jammer dat het tempo en tijd tussen de gerechten te lang was. Wij waren absoluut niet gehaast maar als je 19.00 gaat zitten en 22.30 het dessert krijg geserveerd in een leeg restaurant waar de laatste hand wordt gelegd aan het schoonmaken van de keuken, dan wordt dat wel irritant, ook een begeleidende rode wijn bij een hoofdgerecht waar je ruim nog een half uur op moet wachten. Jammer want de kwaliteit van het eten, de wijnen en de bediening waren voortreffelijk.

Gegeten op 13 mei 2014

robertzandstra

Dinsdagavond hier gegeten met vier personen. Allemaal gekozen voor viergangen menu van de chef. Kon aangeven , vis, vlees, vegetarische of combinatie van het menu. Hier maakt ieder zijn eigen keuze en dat was totaal geen probleem. De gerechten die kwamen voldeden dan ook aan de gemaakte wensen. Ieder gerecht was al een plaatje om te zien. Duidelijk uitleg door bediening wat een ieder op zijn bord had liggen! Personeel is echt bij het product betrokken en zeer gemotiveerd om alles uit te leggen. Van begin tot het eind zijn alle gerechten plaatjes en smaken heerlijk. Van enige haast was geen spraken alles werd in alle rust gedaan. Geheel straalt dan ook professioneel vakmanschap uit. Kort om een feestje om hier te eten!

Gegeten op 15 april 2014

rspaan

Met zijn tweeën gekozen voor het vier-gangen verrassingsmenu (vlees en vis/vlees) i.c.m. een half wijnarrangement en heerlijk gegeten! Alleen zat er in mijn stukje sucade een groter stuk pees, wat erg taai was. We werden verrast met een mooie rode dessertwijn. Mooie locatie in het mooie Delftse centrum. Het was die avond wel koud met harde wind buiten en er werd daarom een heater aangezet vlak naast onze tafel.

Gegeten op 15 februari 2014

Coen W

Hier met een internationaal gezelschap gegeten na eerst beneden geborreld te hebben. De rekening ging soepel mee naar boven waar we een drie gangen verrassingsmenu hadden: dorade vooraf, mooi vlees als hoofdgerecht en een kaasplankje toe. Vriendelijke bediening, flexibel voor een extra gast, een vegetariër en een gast die geen kaas lustte. Uitleg van de kaas miste maar werd netjes hersteld. Fantastische ambachtelijke ambiance, zowel beneden als boven en door mijn buitenlandse gasten zeer gewaardeerd !

Gegeten op 16 januari 2014

Walzie

Zakelijk gegeten. Bijna iedereen had het driegangen verassingsmenu. Drie prachtig opgemaakte en heerlijke gerechten. Daarnaast een uitstekende en adequate bediening. Een goede tent met een leuke atmosfeer.

Proeversiens

voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht, wij hebben ons laten verrassen door de koks. geweldige gerechten, bijzonder smaakvol, kwalitatief hoogwaardig, geweldige combinatie van producten. Goede uitleg tussen de gangen door van wat wij te eten kregen. Ik begrijp waarom dit restaurant vol zit. Zeker een aanrader.

Gegeten op 7 december 2013

MartinK

Wegens het 40 jarig jubileum van mijn ouders met de familie een heerlijk diner genoten bij Proeverij de Waag. De ruime kamer die speciaal voor ons was geserveerd is werkelijk prachtig in dit mooie ouwe pand met een mooi uitzicht op de markt. De bediening legde uit dat er mocht gekozen worden per persoon wat voor menu we wilde, vis vlees, combo of vegetarisch ivm de grote groep.

Ik zelf koos voor de combo wat begon met een trio van tonijn (bonbon, tartaar en loempia) die overheerlijk was. Als hoofdgerecht had ik een prachtig stuk rund wat mooi medium rare gebakken was. Als afsluiter een heerlijk kaasplankje.

Een waardig restaurant voor een feestelijk diner met een groep.

Gegeten op 23 november 2013

ilse34

Een top restaurant! We hebben heerlijk gegeten, de sfeer was goed en het personeel weet wat ze doen! Prachtig menu en het voorgerecht werdt voor mij aangepast vanwege vis allergie. Alle ingredienten zijn terug te vinden in ieder hapje. Zeker een aanrader voor mensen die van goed eten houden!

Schrijf zelf een recensie over Proeverij De Waag (1e verd.) in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Proeverij De Waag (1e verd.). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.