a TripAdvisor company

Proeverij De Waag (1e verd.)

1. Restaurant
  2. Internationaal
  3. 54% Duurzaam

Proeverij De Waag (1e verd.)

1. Restaurant
  2. Internationaal
  3. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 015 214 46 00

Het klimmetje zeker waard

Culinaire geneugten in een historische ambiance. Om de Proeverij te betreden moet je even een klimmetje maken naar de eerste verdieping, maar daar kan het genieten beginnen. Verfijnde gerechten met een internationale allure en smaken die door de mond gonzen. Een culinaire en gezellige avond uit.

Eendeneter

Zonder voorop gezet plan binnengestapt/naar boven geklommen bij de Proeverij De Waag.
Geluk dat we een plekje vonden en dat op maandagavond! Bij binnenkomst werd ons verteld dat zich die dag een probleem had voorgedaan met de koeling. De complete mise en place had als verloren beschouwd moeten worden en wij hadden daardoor geen keus. Het 3-gangen verrassingsmenu zou het daarom worden met de juist gearriveerde producten.
Knap, hoe de koks heerlijke voorgerechten van zeevis en eendenvlees bereidden, subtiel van smaak, zeer vers.
Het geserveerde brood met boter was heerlijk en de huiswijnen prima. Iets meer uitleg over de mogelijke wijnen die per glas besteld konden worden zou prettig zijn geweest. Voor bij mijn hoofdgerecht van rood vlees werd bijna automatisch dezelfde witte wijn bijgeschonken die ik bij het voorgerecht had, ware het niet dat ik snel reageerde en naar de mogelijke rode wijnen informeerde.
De hoofdgerechten van rund en zeebaars waren wederom zeer goed op smaak, mooie verse groenten en sausjes.
Als nagerecht het kaasplankje. Vier interessante kazen, waaronder een verrassend aangename blauwschimmelkaas uit Duitsland. Een glaasje Pedro Ximenez begeleidde dat perfect.
Al met al zeer goed gegeten op een zeer fraaie locatie nabij het historische marktplein van Delft. Qua bediening zou het net iets enthousiaster kunnen met meer informatie over de te kiezen wijnen.

Gegeten op 11 april 2016

ronaldenloes

Onverwachts naar de waag, ons welbekend om mijn verjaardag te vieren met een etentje.
Leuke verrassing en een prima keus.
Als jarige werd ik ontvangen met een glas champagne voor mij en mijn vriendin.
Tevens werd mij gemeld dat het couvert halve prijs zou zijn.Wat een leuke geste.
Het 4 gangen diner was opnieuw super met kabeljauw, kwartel en diamanthaas als ster in de verschillende gerechten.
De bediening ouderwets gezellig.
Ga zo door mannen.

Gegeten op 8 januari 2016

jan651

verrassend lekker gegeten .,had er jaren geleden al eens gegeten en dat was toen niet erg bevallen
maar toen stond er een andere uitbater aan het roer.
maar nu zijn wij helemaal om ( 6 personen ) .De gerechten allemaal met veel zorg bereid en gedrest
en de smaken voortreffelijk
Delft is echt een heel belangrijk restaurant rijker top ga zo door!!!
kleine tip de wijnen zijn mooi maar een beetje meer keus zal het nog meer versterken

Gegeten op 29 december 2015

e-stikkelman

Gisteren een 4 gangen verassingsmenu gegeten bij de Proeverij de Waag in Delft. Het voorgerechtje tonijn met wat kleine groenten erbij was heerlijk. Het is gezellig toeven in de proeverij, oude antieke tafels, royale stoelen en onder de eeuwenoude balkenplafonds draagt bij aan de unieke sfeer.
De wijnen en de gerechten waren goed op elkaar afgestemd en de bediening was uitermate correct. Een restaurant waar je graag nog eens terug wilt komen.

Gegeten op 24 november 2015

ad11

Als je met meer dan 8 personen komt kun je bij de Proeverij kiezen uit vastgestelde menu's van 3 (of 4) gangen. Dat lijkt een beperking maar is het geenszins, want wat een heerlijke en verrassende gerechten had men gemaakt! Met 10 personen in een aparte kamer op de 1e verdieping van de sfeervolle Waag, om een vierkante tafel. Dat zit erg fijn en iedereen kan contact houden. Er was een visvoorgerecht gevolgd door een vleeshoofdgerecht (of andersom) en ook aan de vegetariërs was gedacht. Als hoofdgerecht had ik een supermalse eendenborst met diverse toefjes groenten, te verscheiden om alles apart op te noemen. Alles was even verzorgd en verfijnd. Het personeel licht alles toe en is bijzonder attent. Geweldige kwaliteit voor een schappelijke prijs en ik kom zeker terug, ook met een groot gezelschap.

Gegeten op 13 juni 2015

mjongbloed

Gegeten op 12 juni 2015

Vic1980

Op een zondagmiddag hebben we hier genoten van een voortreffelijk stukje ganzenmousse met een bijzonder garnituur van buikspek, gebakken polenta en crumble van Ras el hanoud.
De begeleidende wijn paste hier perfect bij.

Gegeten op 7 juni 2015

quincy6

Het eten was heerlijk, maar vooral verrassend. Een goed voorbeeld is de chips in dahl. De beef smeltte op mijn tong. De wijnen die geadviseerd werden waren allemaal goed. Vooral de Donnaluce was en genot. Thanks Frank.

Gegeten op 15 mei 2015

EstherDelft

Wederom heerlijk gegeten bij De Proeverij. Creatieve combinaties leiden tot heerlijke smaken, borden zijn ook altijd prachtig opgemaakt. Hier wordt op hoog niveau gekookt.
Wij nemen altijd een wijnarrangement waarbij meestal bijzondere en heerlijke wijnen worden geserveerd. Wijn wordt tijdens een gang ook gerust bijgeschonken, hier wordt niet moeilijk over gedaan. Bediening is professioneel en hartelijk en heeft kennis van zaken.
Echt een avondje genieten!

Gegeten op 13 mei 2015

CulinairOegstgeest

Heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. We hadden het menu van de restaurantweek, dat met recht in de top 10 staat! Als voorgerecht rouleau van livar, daarna eendenborst met een rolletje van zuurkool met spek en na een nougatparfait. Alle drie de gerechten overtroffen de verwachting, we hebben er echt van genoten. Uitstekende service, voorkeuren die van tevoren waren doorgegeven waren bij iedereen die onze tafel bediende bekend. Enige minpuntje is de open keuken, waardoor je na afloop een fonduegeur met je meedraagt. Maar ondanks dat zeker een aanrader!

Gegeten op 28 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Proeverij De Waag (1e verd.) in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Proeverij De Waag (1e verd.). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.