a TripAdvisor company

Proeverij De Waag (1e verd.)

1. Restaurant
  2. Internationaal
  3. Topper 2015
  4. 54% Duurzaam

Proeverij De Waag (1e verd.)

1. Restaurant
  2. Internationaal
  3. Topper 2015
  4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 015 214 46 00

Het klimmetje zeker waard

Culinaire geneugten in een historische ambiance. Om de Proeverij te betreden moet je even een klimmetje maken naar de eerste verdieping, maar daar kan het genieten beginnen. Verfijnde gerechten met een internationale allure en smaken die door de mond gonzen. Een culinaire en gezellige avond uit.

EstherDelft

Wederom heerlijk gegeten bij De Proeverij. Creatieve combinaties leiden tot heerlijke smaken, borden zijn ook altijd prachtig opgemaakt. Hier wordt op hoog niveau gekookt.
Wij nemen altijd een wijnarrangement waarbij meestal bijzondere en heerlijke wijnen worden geserveerd. Wijn wordt tijdens een gang ook gerust bijgeschonken, hier wordt niet moeilijk over gedaan. Bediening is professioneel en hartelijk en heeft kennis van zaken.
Echt een avondje genieten!

Gegeten op 13 mei 2015

CulinairOegstgeest

Heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. We hadden het menu van de restaurantweek, dat met recht in de top 10 staat! Als voorgerecht rouleau van livar, daarna eendenborst met een rolletje van zuurkool met spek en na een nougatparfait. Alle drie de gerechten overtroffen de verwachting, we hebben er echt van genoten. Uitstekende service, voorkeuren die van tevoren waren doorgegeven waren bij iedereen die onze tafel bediende bekend. Enige minpuntje is de open keuken, waardoor je na afloop een fonduegeur met je meedraagt. Maar ondanks dat zeker een aanrader!

Gegeten op 28 maart 2015

ronaldenloes

voor de zoveelste keer naar de waag getogen. Opnieuw prima verzorgd.
Deze keer een 4 gangen verrassingsmenu van de chef met door onszelf gekozen begeleidende wijn.
Het eten was van prima kwaliteit, echter niet onze favoriete smaken. Voor ons reden om hier niet te diep op in te gaan want over het algemeen zijn we zeer tevreden. Je hebt wel eens zo'n avond. Vrijdag de 13e ?

Gegeten op 13 februari 2015

Zijmar

Voor het eerst gegeten bij proeverij de Waag. Bij binnenkomst ziet het er heel sfeervol uit. prachtige open keuken. Nadeel is dat je de hele avond in de baklucht zit en de volgende dag je kleding goed moet wassen.
Eten was met aandacht gemaakt maar de bediening zou voor mij beter kunnen. Wanneer ik voor bijna tweehonder euro ga eten verwacht ik een verwengevoel. Helaas moest ik bij de eerste gang zelf om mijn wijntje uit het wijnarrangement gaan vragen wat lastig was omdat ze het erg druk hadden. Dit vind ik prima als ik in een eetcafe zit maar niet als ik voor dit geld ga eten.
Voor mij had de bediening met meer aandacht en zonder haast aanwezig moeten zijn.

Gegeten op 22 november 2014

Aad1952

Met 14 collega's gingen we eten bij Proeverij De Waag, achter het stadhuis van Delft. Bij binnenkomst dronken we op de begane grond een apperitief, waarna de groep naar de eerste etage ging voor het diner. Boven bleek dat het niet mogelijk was om een vierkante tafel te installeren, zodat iedereen aan tafel kon zitten. Wel kon er een lange tafel worden geformeerd. Omdat men dan tussen de twee kopplekken geen contact zou zijn, werd de opstelling van de twee tafels geaccepteerd.
Er kon een keuze worden gemaakt uit vooraf vastgelegde gerechten.
Na een heerlijke rode wijn, werden er borden op tafel gezet met allerlei soorten licht geroosterde stukken brood met een zachte boter.
Nadat de borden en het bestek van het voorgerecht werden opgehaald, werd er wederom gevraagd of er nog brood op tafel moest worden gezet.
Ik koos bij het voorgerecht voor: Kalf muis, komkommer, enoki tauge, bloemkool, crème chorizo, uienringen, groenten pickels en retich. Een smakelijk voorgerecht dat als een schilderijtje werd opgediend.
Het hoofdgerecht bestond uit schouderhaas, mousseline, haricots verts, knolselderij crème, rode kool, truffel-eendenleverjus. Wederom een prachtig opgemaakt bord.
Als dessert nam ik chocolade ganache, zoethout crème, praline ijs, mandarijn, hazelnoot crumble. Het dessert werd opgediend in een ronde a-symetrische schaal die door chocoladevegen in de schaal tot een kunstwerk waren verheven.
Het viel me op dat het bedienend personeel precies wist, wie wat besteld had. Zeer vriendelijkpersoneel, dat kennis van zaken heeft.

Gegeten op 30 oktober 2014

SmakelijkEtentje

Blijft een sfeervolle gelegenheid in de oude waag.
Eten is aan de prijs maar erg lekker.
De bediening is soms wat wisselend in attentie.

Gegeten op 23 oktober 2014

TheodorusTarwenat

Lekker verrassingsmenu met eend en vis in een prettige ambiance. Aardige bediening, maar drie uur voor drie gangen is wel wat lang...

Gegeten op 21 oktober 2014

jersey girl

Het eten was heel lekker en het wijnarrangement paste heel goed bij de gerechten. We hebben genoten van een 4 gangen verrassingsmenu. het menu was een combinatie van vlees en vis, het gerecht wat er echt uitsprong was de tongschar met een beurre blanc van steurgarnalen en een krokant gebakken ravioli gevuld met kreeft. De bediening was oplettend, professioneel en gezellig.

Gegeten op 13 augustus 2014

yan1

Fantastisch eten . Bij dit restaurant heb ik voor het eerst ervaren wat er met het gerecht en de beleving van de avond gebeurt wanneer men een perfect passende wijn schenkt bij een gerecht. Sinds dien heb ik nergens meer zo een perfecte combinatie mogen proeven. De bediening was vriendelijk, deskundig en zeer vakbekwaam. Naar mijns inziens iets te formeel en afstandelijk. Persoonlijk houd ik van een wat informelere omgang. Het decor is stijlvol en sober. Een bijzonder luxe uitstraling. Van mij mag het iets warmer aangekleed worden. Bijvoorbeeld verse boeketten. Sanitair was goed verzorgd.

Gegeten op 24 februari 2014

Antipasta

Met 5 personen het verrassingsmenu met begeleidend wijnarrangement , heerlijk gegeten, de bediening en uitleg bij de gerechten was ook perfect. Jammer dat het tempo en tijd tussen de gerechten te lang was. Wij waren absoluut niet gehaast maar als je 19.00 gaat zitten en 22.30 het dessert krijg geserveerd in een leeg restaurant waar de laatste hand wordt gelegd aan het schoonmaken van de keuken, dan wordt dat wel irritant, ook een begeleidende rode wijn bij een hoofdgerecht waar je ruim nog een half uur op moet wachten. Jammer want de kwaliteit van het eten, de wijnen en de bediening waren voortreffelijk.

Gegeten op 13 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Proeverij De Waag (1e verd.) in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Proeverij De Waag (1e verd.). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.