• foto's van Restaurant Merwezicht in Gorinchem - 1

Toon telefoonnummer 0183 689 747

• 8.0 10 16

• 8.1

• 8.2

Restaurant Merwezicht doet mee!

Reserveer nu!

Liefde voor het vak, aandacht voor de gast

Met een schitterend uitzicht over rivier De Merwede geniet je van verfijnde gerechten uit de klassieke Franse keuken met hier en daar een speelse knipoog naar de wereldkeuken. Het resultaat is een bourgondisch, creatief menu vol seizoensgerechten die je meteen doen watertanden.

reitsma59
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten, maar niet spectaculair. Van de vier personen kreeg één per ongeluk een compleet ander menu dan de rest. Voorgerecht carpaccio was goed, leuk gepresenteerd (rechthoekig in plaats van rond), hoofdgerecht snoekbaars was lekker, maar niet bijzonder. Het kaasplankje was heerlijk.

Gegeten op 26 oktober 2013

Ton Schroder
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een toplocatie voor een restaurant. Aan een druk bevaren rivier met beroepsscheepvaart, een veerdienst en met veel plezierjachtjes, die voor onze ogen geschut worden. De keuken is heel klassiek. Niet echt spannend. Niet innovatief. Men speelt op zeker. En daar is op zich niets mis mee. Vooraf een Salade Mewezicht genomen. Met kreeft, ganzenleverpaté en pata negra. Lekker, al valt de kreeft wat in het niet bij de uitgesproken smaak van de ganzenlever en de ham van het zwartpootvarken uit Spanje. Tafelgenoten kozen voor carpaccio van tonijn met grote garnalen en gazpacho met pata negra. Veel pata negra en een beetje gazpacho. Wel was alles smakelijk. De hoofdgerechten van gepocheerde kreeft met zomerse salade en de kalfszwezerik met buikspek waren ruim geportioneerd. Vooral de zwezerik in combinatie met vier stukken spek gaven mij een iets te vol gevoel. De derde tafelgenoot had daarentegen wel een mooi afgepaste portie tarbot. De wijze van bereiden, de versheid en de gaarheid van het gebodene waren prima. Het tempo, waarin de lunch werd opgediend was opvallend traag, hoewel de zaak met zo'n vier bezette tafeltjes bepaald niet vol zat.
Merwezicht beschikt over een mooie wijnkaart, waarop voor ieder's portemonnee aantrekkelijke wijnen staan.
De bediening is netjes, vakbekwaam maar zonder veel empathie. Gewoon heel correct.
Al met al een mooi bedrijf op een unieke plek, waar de liefhebber van de Franse klassieke keuken goed aan zijn trekken komt.

Gegeten op 31 juli 2013

Noemie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prachtig restaurant met een fantastisch uitzicht en heerlijk terras, uitzicht over de rivier! Inrichting vrij klassiek maar toch sfeervol en passend bij het restaurant. Enorm gastvrij koppel als eigenaars bediening prettig aanwezig. En verder het eten was echt heerlijk met mooie amuse en prachtig gegaarde vis, knapperige groenten en aardappel garnituur. Wijn bijpassend was echt smullen. Deze keer alleen hoofdgerecht gegeten was met gezelschap maar ga er zeker terug voor wat uitgebreider diner. Het is niet goedkoop maar het geld wel waard! Aanrader dus wat mij betreft.

Gegeten op 17 mei 2013

sandra97
  • Recensies in de laatste twee jaar

De prijs kwalititeit verhouding niet geheel naar tevredenheid.
Maaltijden lekker maar klein
lang wachten
niet persoonlijk
prachtige locatie
leuk ingericht

Gegeten op 7 juni 2013

Artibus
  • Recensies in de laatste twee jaar

We beginnen al met een groot compliment voor gastvrouw Mariëlle Damen: Vorig jaar hadden we een mindere ervaring, Mariëlle zocht contact met ons en bood een revanche aan. Dat is ijzersterk en oprecht gastvrij en betrokken!
Het team van Merwezicht heeft het helemaal goed gemaakt bij ons. Mooie, op klassieke leest geschoeide gerechten, met een personal touch.
Mariëlle heeft kennis van zaken met betrekking tot de wijn en deelde die graag en enthousiast met ons. Op verzoek werd geschonken uit een wat hoger segment en steeds was de combinatie met het eten uitstekend getroffen.
Het hele team werkte als een goed gesmeerde machine, tempo en aandacht waren dik in orde. Er was overzicht en aandacht.
Door omstandigheden zit er wat tijd tussen het bezoek en het schrijven van deze recensie. Details ben ik intussen vergeten, maar de algemene indruk is wel degelijk blijven hangen: Heel goed, er wordt gewerkt met liefde voor het vak en veel aandacht voor de gast.
Voldaan en tevreden konden we Merwezicht op deze zaterdagavond verlaten.

Gegeten op 13 april 2013

Astrid Schreuders
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker hoor, zo'n fijn restaurant vlakbij huis! Ik kom er regelmatig. De laatste keer steak tartare met piccalilly, basilicum en kwartelei op. De tartare goed aangemaakt, gewoon lekker! Ook de paté van ganzenlever met chutney van vijg en appel, aceto balsamico en brioche was goed, leuk met een uitgestoken rondje in de paté waar de balsamico in was gedaan.
Als hoofdgerecht was er tamme Anjouduif met Cevenne-ui, dadel, citroen, poffertjes en lekkere groentetjes. De duif goed gegaard, echt vakmanschap.

Je kunt hier een goede Franse klassieke keuken verwachten, zonder al te veel gekke moderniteiten. Met respect voor de seizoenen en met soms lokale producten als snoekbaars uit de Merwede en rivierkreeftjes uit de polder.
Oja en het mooie uitzicht over de Merwede en de Lingehaven natuurlijk!

Gegeten op 2 april 2013

Versterre
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lunch met mooi uitzicht over her water. Vooraf Noorse jacobs schelp met truffel; heerlijk! Daarna de kabeljauw ook voortreffelijk. Twee glaasje huiswijn erbij prima wijn.

Gegeten op 13 februari 2013

Versterre
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vooraf kwartel genomen erg lekker goed van smaak niets mis mee. Als hoofdgerecht de zeker achteraf "over priced" wagyu beef genomen. Niet alleen waarschijnlijk rijkelijk geaderd maar ook heel veel (te veel) aanhangend vet. De black truffel er overheen is erg lekker. Een heerlijk italiaanse wijn erbij gedronken

Gegeten op 12 februari 2013

Houwelingen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goede aanwinst voor Gorinchem wel wat matig in de service en de portionering was wat klein. Onze verwachting is dat er meer in zit dus wellicht gaan we het nog eens proberen.

Gegeten op 14 september 2012

kaatje79
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk hoe je hier nog in de watten wordt gelegd! De eigenaar en zijn vriendin weten wat ze moeten doen om je te laten genieten, van a tot z; van wijntje tot amuse, van vis tot vlees. Chapeau!

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Merwezicht in Gorinchem

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Merwezicht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!