Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Merwezicht in Gorinchem - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0183 689 747

Liefde voor het vak, aandacht voor de gast

Met een schitterend uitzicht over rivier De Merwede geniet je van verfijnde gerechten uit de klassieke Franse keuken met hier en daar een speelse knipoog naar de wereldkeuken. Het resultaat is een bourgondisch, creatief menu vol seizoensgerechten die je meteen doen watertanden.

Fam_H

Via online reservering

Hartstikke leuke avond gehad. Heerlijk gegeten en er is nog nooit zoveel rekening gehouden met mijn allergie. Zelfs een dessert, terwijl ik meestal koffie of thee krijg. Wij hadden de allergie overigens wel van te voren doorgegeven. Echt een aanrader!!

Gegeten op 26 november 2014

Cinderella1973

Via online reservering

Bij aankomst stond een tafel klaar en zoals gevraagd voor het raam met prachtig uitzicht over het water. We werden vriendelijk bediend en hebben heerlijk gegeten al had het best iets meer mogen zijn!

Gegeten op 22 november 2014

ltro

Gebruik gemaakt van de Iens/AH actie. We hebben heerlijk gegeten, voorgerecht prima, hoofdgerecht vis was wat vlak van smaak. Desert zag er heel creatief uit en had een goede smaak variatie. Service was goed, personeel was attent en gaf goed advies.
Gelet op de actie kregen we waar voor ons geld. Als we nog een keer terug zouden komen en het volle pond moeten betalen dan is de prijs/kwaliteitverhouding een beetje zoek.
De ligging van het resaturant met een uitzicht op het water is fantastisch, de inrichting straalt een zekere exclusiviteit uit zonder dat dit te nadrukkelijk wordt.

Gegeten op 10 oktober 2014

ton4411

Via online reservering

Zeer vriendelijke ontvangst en vriendelijke en voorkomende bediening.
Wijnadvies bij de gerechten was uitstekend. Helaas waren enkele gerechten niet top.
Dessertkaart zeer minimaal.
Zag er binnen verzorgd uit.

Gegeten op 9 november 2014

Roosendaal

We hebben prima gegeten bij dit restaurant maar vinden de prijs/kwaliteit verhouding een beetje zoek. Wij namen het 5 gangen verrassingsmenu, 1 persoon een wijnarrangement, wat water en 2 personen een kaasplankje en koffie/thee na. Wij mochten een bedrag van dik 250 Euro aftikken. Wij eten vaker in luxe restaurants en zijn dit soort prijzen dus niet ongewoon maar daarvoor verwachten wij meer kwaliteit en creativiteit in gerechten. We zullen hier dan ook niet snel terugkomen. Nogmaals prima eten maar het lijkt dat men nog erg vaart op de eerder verkregen aanbeveling van Michelin.
De dames die ons bedienden hadden kennis van zaken en zagen er goed verzorgd uit. Daarentegen leken de heren een slechte dag te hebben met niet goed zittende overhemden en een wat onverzorgd uiterlijk.

Gegeten op 8 november 2014

Hapje87

Via online reservering

In tegenstelling tot eerdere bezoeken viel het eten ons tegen. We waren voor het eerst met een actie uit eten IENS/AH actie, 2e menu gratis. Met 4 personen een aperitief, 2 flessen goede wijn vd wijnkaart 3 flessen water en nog wat losse wijn. De rekening was 180 euro, wanneer hier nog 70 euro extra bij zou komen voor de originele prijs zou de prijs kwaliteit verhouding volledig zoek zijn.
Voorgerechten waren lekker, maar niet bijzonder. Hoofdgerechten zowel vis als vlees erg vlak van smaak en niet mooi opgemaakt. Voor Merwezicht vond ik het een aanfluiting. Dessert was gelukkig erg lekker en maakte het hoofdgerecht een beetje goed. Aangegeven dat we het vlak vonden, reactie was ja zwijnshaas (vlees hoofd) is nu eenmaal wat vlak. Als je dit weet, dan neem ik aan dat je als kok wat met de smaakverhouding doet. Enfin, voor ons even geen Merwezicht meer, jammer maar voor deze prijs kun je een stuk beter eten in de omgeving. Service/decor correct als altijd, wel zat het restaurant op zaterdagavond maar voor 40% vol. Dan vind ik dat je juist in een "actie" moet zorgen voor een sublieme ervaring zodat je gasten ook voor de volle prijs terugkomen.

Gegeten op 8 november 2014

AbrahamdeJong

Via online reservering

Ik heb me zeer welkom gevoeld en de medewerkers wisten ook meteen wat er te vieren was. We kregen een heel mooi plekje met uitzicht op de Merwede. Tijdens het serveren van weer een drankje (wijnarrangement) kregen we heel uitgebreide uitleg. Wat een lieve vrouw. De gerechten waren heerlijk. Er was een heel creatief zes-gangen-menu samengesteld. Wij gaan niet vaak uit eten, maar als we gaan, gaan we graag goed. Ik ben dus geen echte kenner, maar meer een genieter. Met name de snoekbaars was fantastisch bereid. Als ik er budget voor zou hebben, zou ik regelmatig en vaker hier gaan eten. In ons geval zal dat alleen in bijzondere gevallen gebeuren. Het is allemaal aan de prijs, maar de kwaliteit is er dan ook wel naar. Natuurlijk moet ik ook op zoek naar een minpuntje. Dat is moeilijk te bedenken. Behalve de twee graatjes in de snoekbaars (tja, het blijft nu eenmaal vis): alleen maar alle lof. Ik heb vroeger ook wat jaren in de horeca gewerkt en weet hoe zwaar dat is. De mensen die hier werken moeten dus heel erg bezield zijn van hun beroep. Alles met aandacht, zorg, deskundigheid en bovenal: vriendelijkheid. Alles goed getimed en strak georganiseerd. Dikke pluim voor alle lieve mensen die ons vrijdag verwend hebben.

Gegeten op 7 november 2014

nienke30

Via online reservering

Heerlijk gegeten,alles perfect verzorgd. Goed rekening gehouden met glutenallergie en keuzemenu uit vlees,vis of vega. Mooie opmaak borden, amuse vooraf, verrassende smaken. Entourage doet soms beetje stijfjes aan maar passend bij het restaurant. Vriendelijke, altijd goed maar niet storend aanwezig soms wel beetje gehaast overkomend. Kortom eet hier elke keer met veel plezier en kom zeker graag terug!

Gegeten op 6 november 2014

joyce103

Via online reservering

alle gerechten waren behalve lekker ook zeer goed opgemaakt. de porties waren voor middelmatige eters voldoende: ben bang dat grote eters hier niet voldoende aan hebben.
conclusie: goede kok, vriendelijke service. al met al goed voor een smakelijk en gezellig avondje uit. zeker aan te bevelen,

Gegeten op 31 oktober 2014

heleen02

Via online reservering

Het eten is fantastisch. De bediening is snel, vriendelijk en efficiënt.
De akoestiek in het lage gedeelte aan het raam is minder. Je kunt de gesprekken aan de tafel naast je goed volgen.
Excellent restaurant.

Gegeten op 30 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Merwezicht in Gorinchem

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Merwezicht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.