Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Merwezicht in Gorinchem - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0183 689 747

Liefde voor het vak, aandacht voor de gast

Met een schitterend uitzicht over rivier De Merwede geniet je van verfijnde gerechten uit de klassieke Franse keuken met hier en daar een speelse knipoog naar de wereldkeuken. Het resultaat is een bourgondisch, creatief menu vol seizoensgerechten die je meteen doen watertanden.

jan371

Via online reservering

Wij komen hier regelmatig. Het is altijd prima in orde. Gastvrije ontvangst, schitterende locatie, nooit moeilijk doen over een aanpassing in het menu. Geweldige kaart.
Surf & Turf-menu is een absolute aanrader: van oesters tot kreeft!
Graag een volgende keer weer!

Gegeten op 13 december 2014

JdeJ

Via online reservering

Afgelopen vrijdag hier gegeten en de sfeer, bediening en het eten zijn allemaal goed tot zeer goed. Enige minpuntje was misschien de portiegrootte. Ik kan me voorstellen dat als je een grote eter bent, je het te weinig zou kunnen vinden.
Wij hadden gekozen voor het 5 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement en de wijnen smaakten zeer goed bij de gerechten. Ook kregen we een zeer uitgebreide beschrijving van de wijn en waren het geen standaard wijnen die geschonken werden.

Gegeten op 12 december 2014

pdejong-k12

Via online reservering

Ik vind het moeilijk om een keuze te maken wat het lekkerst was en ik denk dat dat tegelijk een groot compliment is! Vooraf, hoofdgerecht of toetje ... mooi om te zien en alles even smakelijk ... en opgediend door vriendelijke mensen die leuk vertelden wat ze ons voorschotelden. Ook mijn gasten hebben bijzonder genoten. Kortom complimenten en dank voor de smakelijke en gezellige avond! Het is voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 27 november 2014

Fam_H

Via online reservering

Hartstikke leuke avond gehad. Heerlijk gegeten en er is nog nooit zoveel rekening gehouden met mijn allergie. Zelfs een dessert, terwijl ik meestal koffie of thee krijg. Wij hadden de allergie overigens wel van te voren doorgegeven. Echt een aanrader!!

Gegeten op 26 november 2014

Cinderella1973

Via online reservering

Bij aankomst stond een tafel klaar en zoals gevraagd voor het raam met prachtig uitzicht over het water. We werden vriendelijk bediend en hebben heerlijk gegeten al had het best iets meer mogen zijn!

Gegeten op 22 november 2014

ltro

Gebruik gemaakt van de Iens/AH actie. We hebben heerlijk gegeten, voorgerecht prima, hoofdgerecht vis was wat vlak van smaak. Desert zag er heel creatief uit en had een goede smaak variatie. Service was goed, personeel was attent en gaf goed advies.
Gelet op de actie kregen we waar voor ons geld. Als we nog een keer terug zouden komen en het volle pond moeten betalen dan is de prijs/kwaliteitverhouding een beetje zoek.
De ligging van het resaturant met een uitzicht op het water is fantastisch, de inrichting straalt een zekere exclusiviteit uit zonder dat dit te nadrukkelijk wordt.

Gegeten op 10 oktober 2014

ton4411

Via online reservering

Zeer vriendelijke ontvangst en vriendelijke en voorkomende bediening.
Wijnadvies bij de gerechten was uitstekend. Helaas waren enkele gerechten niet top.
Dessertkaart zeer minimaal.
Zag er binnen verzorgd uit.

Gegeten op 9 november 2014

Roosendaal

We hebben prima gegeten bij dit restaurant maar vinden de prijs/kwaliteit verhouding een beetje zoek. Wij namen het 5 gangen verrassingsmenu, 1 persoon een wijnarrangement, wat water en 2 personen een kaasplankje en koffie/thee na. Wij mochten een bedrag van dik 250 Euro aftikken. Wij eten vaker in luxe restaurants en zijn dit soort prijzen dus niet ongewoon maar daarvoor verwachten wij meer kwaliteit en creativiteit in gerechten. We zullen hier dan ook niet snel terugkomen. Nogmaals prima eten maar het lijkt dat men nog erg vaart op de eerder verkregen aanbeveling van Michelin.
De dames die ons bedienden hadden kennis van zaken en zagen er goed verzorgd uit. Daarentegen leken de heren een slechte dag te hebben met niet goed zittende overhemden en een wat onverzorgd uiterlijk.

Gegeten op 8 november 2014

Hapje87

Via online reservering

In tegenstelling tot eerdere bezoeken viel het eten ons tegen. We waren voor het eerst met een actie uit eten IENS/AH actie, 2e menu gratis. Met 4 personen een aperitief, 2 flessen goede wijn vd wijnkaart 3 flessen water en nog wat losse wijn. De rekening was 180 euro, wanneer hier nog 70 euro extra bij zou komen voor de originele prijs zou de prijs kwaliteit verhouding volledig zoek zijn.
Voorgerechten waren lekker, maar niet bijzonder. Hoofdgerechten zowel vis als vlees erg vlak van smaak en niet mooi opgemaakt. Voor Merwezicht vond ik het een aanfluiting. Dessert was gelukkig erg lekker en maakte het hoofdgerecht een beetje goed. Aangegeven dat we het vlak vonden, reactie was ja zwijnshaas (vlees hoofd) is nu eenmaal wat vlak. Als je dit weet, dan neem ik aan dat je als kok wat met de smaakverhouding doet. Enfin, voor ons even geen Merwezicht meer, jammer maar voor deze prijs kun je een stuk beter eten in de omgeving. Service/decor correct als altijd, wel zat het restaurant op zaterdagavond maar voor 40% vol. Dan vind ik dat je juist in een "actie" moet zorgen voor een sublieme ervaring zodat je gasten ook voor de volle prijs terugkomen.

Gegeten op 8 november 2014

AbrahamdeJong

Via online reservering

Ik heb me zeer welkom gevoeld en de medewerkers wisten ook meteen wat er te vieren was. We kregen een heel mooi plekje met uitzicht op de Merwede. Tijdens het serveren van weer een drankje (wijnarrangement) kregen we heel uitgebreide uitleg. Wat een lieve vrouw. De gerechten waren heerlijk. Er was een heel creatief zes-gangen-menu samengesteld. Wij gaan niet vaak uit eten, maar als we gaan, gaan we graag goed. Ik ben dus geen echte kenner, maar meer een genieter. Met name de snoekbaars was fantastisch bereid. Als ik er budget voor zou hebben, zou ik regelmatig en vaker hier gaan eten. In ons geval zal dat alleen in bijzondere gevallen gebeuren. Het is allemaal aan de prijs, maar de kwaliteit is er dan ook wel naar. Natuurlijk moet ik ook op zoek naar een minpuntje. Dat is moeilijk te bedenken. Behalve de twee graatjes in de snoekbaars (tja, het blijft nu eenmaal vis): alleen maar alle lof. Ik heb vroeger ook wat jaren in de horeca gewerkt en weet hoe zwaar dat is. De mensen die hier werken moeten dus heel erg bezield zijn van hun beroep. Alles met aandacht, zorg, deskundigheid en bovenal: vriendelijkheid. Alles goed getimed en strak georganiseerd. Dikke pluim voor alle lieve mensen die ons vrijdag verwend hebben.

Gegeten op 7 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Merwezicht in Gorinchem

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Merwezicht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.