Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Merwezicht in Gorinchem - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0183 689 747

Liefde voor het vak, aandacht voor de gast

Met een schitterend uitzicht over rivier De Merwede geniet je van verfijnde gerechten uit de klassieke Franse keuken met hier en daar een speelse knipoog naar de wereldkeuken. Het resultaat is een bourgondisch, creatief menu vol seizoensgerechten die je meteen doen watertanden.

cdamen

Al vaker hier gegeten en ook dit keer was het weer super. Heerlijk eten en een gastvrije en attente bediening. De wijnen zijn hier altijd lekker en van goede keuze.
Dit hadden wij een theater-arrangement, een samenwerking tussen Merwezicht en theater Peeriscoop. Voor 42,50 euro heb je dan een 2-gangen-diner (excl. drankjes en eventueel een extra gerecht, maar dat spreekt voor zich) in restaurant Merwezicht, in het theater is er een hartelijk ontvangst met een zeer uitgebreide koffie en gereserveerde plaatsen in de lobby, waarna een avondje genieten volgt in de zaal in dit kleine, maar zeer sfeervolle theater. Echte een aanrader zo een arrangement, voor herhaling vatbaar. Echt een avondje uit!

Joop en Connie Damen

Gegeten op 9 oktober 2014

Proever19989

Via online reservering

Lekker gegeten met 2 personen voor de lunch. De voorgerechten van het 3-gangen keuzemenu (rosbief met witlof en serrano respectievelijk gemarineerde zwaardvis) waren een plaatje en smaakten heerlijk. Het hoofdgerecht en het nagerecht waren absoluut smakelijk maar niet van het niveau van het voorgerecht. De prijs-kwaliteitverhouding was echt helemaal top. Een aanrader. Zeker als het weer lente wordt en je het terras kunt gebruiken.

Gegeten op 9 oktober 2014

HaloBommel

Pittoresk stadje Gorkum. Met echte grachten en grootsteedse allures: betaald parkeren tot 22.00 uur en… betalen alleen met chipknip. Hadden we die dan nog?
De vriendelijke ontvangstmevrouw van Merwezicht verwijst ons naar een parkeerplaats enkele honderden meters verderop waar na 18.00 uur al niet meer betaald hoeft te worden.
Merwezicht voorziet in een kaart die speciaal bedoeld is voor de AH-actie-eters. Elk wat wils: keuze uit vlees, vis en vega zowel bij voorgerecht als hoofdgerecht.
Maar ja, was dat nou precies de bedoeling, want ze hebben er wel een uitgebreide “echte” kaart. Daar kun je ook voor kiezen, maar dan betaal je het volle pond en dan is de actie dat je een gratis fles wijn mee naar huis mag nemen.
We houden toch maar het actiemenu aan en kiezen voor twee keer vis, zodat we er een lekkere fles wijn bij kunnen nemen. Want de wijnkaart deugt zeker bij Merwezicht. Geen tientallen pagina’s en niet geprobeerd een atlas te presenteren, waar zo veel mogelijk landen op staan. Nee gewoon een overzichtelijke kaart, met veel mooie wijnen. We genoten van de Pouilly Fumé.
Het voorgerecht citrusgemarineerde zwaardvis: beetje slappe stukjes zwaardvis netjes naast elkaar gedrapeerd, met wat citrusachtige dingetjes eromheen, was geen juweel voor het oog, noch voor onze smaakpapillen. Het hoofdgerecht: een mooie moot, precies goed gegaarde, kabeljauwfilet, omgeven met wat lekkernijen scoorde een stuk beter op die punten. Ook het dessert met tropische trekjes (ananas, kokos en chocolade mousse) hebben we met graagte weg gelepeld.
Merwezicht doet z’n naam eer aan. Je hoeft niet eens aan een tafeltje bij het raam te zitten om de beelden van de wijde drukbevaren rivier op het netvlies te krijgen.

Gegeten op 24 september 2014

Klaverblij

Via de IENS-dinerdagen hier gegeten en gebruik gemaakt van het speciale 3-gangenmenu. We konden bij het voor- en hoofdgerecht kiezen uit vegetarisch, vis of vlees. Het nagerecht was een verrassing. De inrichting is sjiek, met rustige kleuren en comfortabele stoelen. Het uitzicht over de Merwede is inderdaad mooi.
De porties waren niet groot, maar elk gerecht was een plaatje en smaakte verrukkelijk. Ook de amuse en de traktatie bij de afsluitende cappuccino waren een erg smakelijke en verzorgde verrassing. Minpunt was de bediening, die wij door de over-attente houding als enigszins beklemmend hebben ervaren. Ook kregen we de indruk dat het EUR 30,00-menu gecompenseerd moest worden met extra gerechtjes c.q. drank. Uiteindelijk is het toch nog een behoorlijk duur diner geworden. Maar we hebben wel genoten van een culinaire avond.

Gegeten op 27 september 2014

MoniqueMM

Via online reservering

Eten bij Werwezicht is altijd een feestje, alleen al de ambiance: een prettige ruimte en een fantastisch uitzicht. De bediening is heel attent en aardig, niet stijfjes maar wel beleefd. En het eten, dat is ook heerlijk. Voor mij is het dubbel genieten als het lekker is en ik besef dat ik dat zelf echt niet kan maken. De parelhoen die in het verrassingsmenu als hoofdgerecht geserveerd werd was hemels, het op 1 na lekkerste vogelgerecht dat ik ooit heb gegeten!

Gegeten op 20 september 2014

ellyvroegh

Via online reservering

Mooie locatie leuke uitstraling en vriendelijke bediening. Juiste samenstellung van het menu en de koffie met madeleine is een leuke afsluiting. Verrassend en voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 18 september 2014

patrick117

Via online reservering

Het eten was prima, mooi opgemaakt en smaakte goed.
Bediening was in principe prima, alleen de aankleding van het bedienend personeel had iets meer aandacht gemogen. Verschillende personeelsleden liepen er wat onverzorgd en met een te strak overhemd of blouse aan.
Uitzicht over het water is bijzonder mooi, alleen de ruimte voelt wel erg open aan, je kijkt, ondanks dat er meer dan voldoende ruimte tussen de tafel is, direct bij anderen op het bord. De indeling zou wel iets meer privacy mogen geven.

Gegeten op 6 september 2014

Pjdejong

Via online reservering

Leuke ambiance, mooi uitzicht over de merwede. Bijzonder attente bediening.
Lekker gegeten maar kleine porties. Had waarschijnlijk te maken met de AH actie waardoor er een speciaal AH menu samengesteld was met 3 onderlinge keuzes. Alhoewel wij niet vegetarisch zijn vond ik het attent dat er ook een vegetarische keuze mogelijk was. Onbeperkt lekker brood, amuse vooraf en uitgebreid koffie maakt dit restaurant onderscheidend. We komen zeker weer terug, en zullen dan geen menu kiezen. Goede wijnkaart met veel keuze uit halve flesjes.

Gegeten op 24 augustus 2014

Dannydekr

Via online reservering

Ik heb hier via de AH actie gegeten. Het is een formeel restaurant met gerechten van een bepaalde klasse waar ik normaal niet heel warm voor loop. De kwaliteit van het eten is prima, maar het is niet mijn stijl. De porties zijn -zoals je verwacht van dit type restaurant- klein en je zit na drie gangen (en lekker brood + aperitiefje) eigenlijk niet heel erg vol (ik ben geen grote eter). De service is erg goed, misschien een beetje 'te'.

Als je van 'elitaire' restaurants houdt en veel geld wil betalen voor kwalitatief goed eten in kleine porties, dan is dit wellicht geen slechte keuze.

Gegeten op 24 augustus 2014

famvanzuilen

Via online reservering

Na een dagje Efteling maakten we gebruik van de kortingsactie via Albert Heijn.
We werden erg vriendelijk ontvangen, het menu was heerlijk en ook aan de kinderen werd er gedacht. Wij komen zeker een keer terug!

Gegeten op 21 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Merwezicht in Gorinchem

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Merwezicht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.