By Toine

• 8.4

• 8.3

patriciaenharry
  • Recensies in de laatste twee jaar

Van onze dochter en schoonzoon kregen we een 7-gangendiner aangeboden bij Toine in Tolkamer. We reden richting Tolkamer, en zagen het restaurant rechts liggen, een statig gebouw aan de Rijn, sfeervol verlicht. We werden hartelijk welkom geheten bij de deur en naar boven begeleid. Prachtige inrichting, heerlijke muziek (zeker niet onbelangrijk) en een gedeeltelijk open keuken, waar we de keukenbrigade mooi aan het werk konden zien.
We werden al direct verrast met een heerlijke amuse, een dunne wafel van kikkererwten met een heerlijke dressing en daarmee was de toon gezet. Het ene overheerlijke gerecht werd gevolgd door het volgende, in een heerlijk rustig tempo, en begeleid door tongstrelende bijpassende wijnen. Harry had een wijnarrangement, ik moest helaas terugrijden. Onze tafelheer wist met kennis van zaken over de wijnen te vertellen, en ook over de gerechten had hij de nodige kennis, en hij vertelde gepassioneerd over wat hij bracht. Bij de desserts kwamen vanzelfsprekend heerlijke dessertwijnen, en zo vloog de avond om. Al met al een bijzondere ervaring, en dat terwijl Harry zelf patissier is en echt kritisch! Hij heeft niet een keer commentaar gehad, behalve in positieve zin dan. Omdat het menu regelmatig wisselt, zullen we ons zeker nog eens laten verrassen in Tolkamer!

Gegeten op 11 januari 2014

papendorp
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisterenavond heerlijk met vrienden By Toine gegeten en overnacht. Bijzonder gastvrij zowel in hotel als zeker ook in restaurant. 7-gangen arrangement was verwennerij met uitzicht over de Rijn met openslaande deuren en ramen. compliment voor gastvrouw.

Gegeten op 9 juni 2013

philippine
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sfeervolle ruimte en, bij mooi weer, een fraai terras met uitzicht op de Rijn. Opgewekte alleraardigste en capabele jonge mensen in de bediening. Naar de klant wordt geluisterd en het gerecht desnoods aangepast aan diens wensen. Een prima "stoere mannen" entrecote gegeten, met goede groenten en aardappelen, en lekkere jus. De tafelgenoot vond zijn bouillabaisse niet slecht maar miste variatie in de vulling. Goed ijs. Geen "oh's" en "ah's " maar gewoon lekker.

JoPiDo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten (coquille met een schuimpje van truffel; eendenborst van de barbecue op zomergroenten en een chocoladetaartje met kumquat), vriendelijk personeel en een taartje bij de koffie onder een stolp, wat het helemaal afmaakte. Een echte aanraaier.

Gegeten op 21 juli 2012

Proever37639

• Goed

Het eten is met zorg bereid. Beschouw de pastagerechten gezien de hoeveelheden als voorgerechten. Rustige sfeervolle ambiance. Vriendelijke bediening.

Zonnetje

• Goed

Al veel over gehoord, dus moesten we het uitproberen. Inderdaad, een goed restaurant met een aangenaam kleine kaart. De prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend. De bediening is heel voorkomend, de inrichting is verzorgd zij het dat de gang naar de toiletten wel een opknapbeurtje kan gebruiken. Eén ding is minder, de logistiek. Liever gezegd, die is slecht. De keuken kon het duidelijk niet aan, terwijl het helemaal niet zo druk was, pakweg 40 mensen. Dat moet één kok in zijn eentje ruimschoots aankunnen. Voor de rest, heerlijk gegeten.

Hardy

• Goed

Op zoek naar een restaurant waar eerlijk en lekker wordt gekookt, dat vonden we in de Tolkamer. Aardige en deskundige bediening. Gelukkig geen uitgebreide kaart maar wat ze serveren was goed. Produkt-prijsverhouding uitstekend. Hoofdgerecht onder de 20 euro. Prima plek om met je partner de week door te praten en met een mooi glas wijn onderuit te gaan.

• Matig

Het restaurant ziet er van binnen mooi uit, maar de zwart gekleurde wanden bij het toilet en de nauwe doorgang maken het er voor een rolstoeler niet makkelijker op. Er is een prachtig terras met uitzicht op de rivier, met vriendelijke bediening.Vanuit het restaurant kan je met de lift omhoog en dan via een loopbrug naar het terras. Ideaal voor met de rolstoel, ware het niet dat aan het eind van de loopbrug verschillende treden genomen moeten worden. Buitenom is de 2e mogelijkheid, maar dan moet je een flink steile weg naar boven nemen( en voor toiletbezoek ook weer terug). Kortom de treden bij de loopbrug moeten zeker een hellingbaan krijgen! Jammer dat tussen de middag niet van de grote kaart gekozen kan worden. Van de lunchkaart is de bouillabaise zéér zeker aan te raden(veel vis; croutons;kaas en rouille).

taptapani

• Uitstekend

Verrassend lekkere gerechten met prima prijs/kwaliteit verhouding. De ijscoupes zijn giga. Mooie lokatie (we zaten buiten).
De organisatie was nog niet optimaal, maar de bediening monter.

Schrijf zelf een recensie over By Toine in Tolkamer

Schrijf hieronder je recensie over By Toine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!