Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Brasserie

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 070 320 85 50

Alexander60

Eigenaar Ruben van Dieten heeft leren kokne bij meester Henk Savelberg. En dat proef je. Samen met zijn vrouw runt hij dit restaurant op een verrassende plek. Je moet het weten te vinden. De inrichting is hedendaags en dus een beetje kil en sfeerloos. En dat is jammer. Want eten doe je bij Ruben perfect. De door ons gekozen kreeftesoep uit het menu van
Eur 32 was perfect en werd heet en mooi schuimig opgediend. Ook de Entrecote en de kabeljouw daarna waren prima en beiden goed gegaard in de oven. De witte brigade levert perfect werk af. Ook de kaas tot slot was zoals je mag verwachten: prima met appelstroop en notenbrood. Alleen beetje veel geitenkaas, en niet iedereen is daar groot liefhebber van. De wijnselctie is beperkt, maar de gekozen wijnen zijn goed. En betaalbaar. Brasserie NL is dus een bezoekje waard.

Gegeten op 27 september 2014

geerschakel

Laat ik eerlijk zijn: ik heb er moeite mee als Groupon-bezoekers klagen over de portie-grootte, de wachttijd etc. Je betaalt nauwelijks iets voor het eten, dus vind ik dat je ook geen pretenties moet hebben over hoeveelheid eten en bediening. Een zichzelf respecterend restaurant kan voor die Groupon-bedragen nauwelijks een serieuze maaltijd serveren. Eigenlijk zouden restaurateurs niet in zee moeten gaan met al die korting- en dumpsites. Betaal je gewoon het volle pond, zoals wij (350 euro voor 5 personen, 3 gangen), dan mag je wel wat verwachten. Een beetje persoonlijke bediening bijvoorbeeld. Eerdere keren was dat prima voor elkaar, maar deze keer voelde ik me eerder een Groupon-gast dan een volwaardige gast. Jammer. Ook zou men moeten nadenken hoe je 5 personen een beetje gezellig aan een tafel kunt laten zitten, zonder dat een van hen aan de zijlijn zit. Verder waren de serveertemperaturen minder dan anders: ijskoude oesters, lauwe tortelloni. Los daarvan, prima côte de boeuf, uitstekende béarnaise, overheerlijke eendenlever, tortelloni en granité van gin-tonic. Maar of we nog een keer komen, is even afwachten.

Gegeten op 26 september 2014

Lindec

Het eten was echt fantastisch! Met een groupon-bon hier het 4-gangen menu genomen en zoals het hoort besteden ze ook daar de juiste aandacht aan. Als eerste gerechtje de heerlijke mosselen, mooie kleine oranje mosseltjes, vol van smaak, goede garing en een lekker sausje! Daarna de gamba's en lamsspiesjes met pinda's: hmmm! En helemaal vermeldenswaardig was het dessert, fantastisch: een flinterdunne flammkuchen met ananas en een bolletje chocolade-ijs. Heerlijk! Erbij een bob-arrangement voor ons allebei met smaakvolle en goed bijpassende wijnen. Vriendelijke, vrolijke bediening, je voelt je welkom. Inrichting kan wat knusser, maar ach, het eten maakt alles goed!

Gegeten op 30 augustus 2014

gasttom

Een bijzonder gebouw waarin Brasserie NL zich bevindt.
Gezellig is het er echter niet. Geen beleving.
Keurig ontvangen en de serveerster die ons hielp was vriendelijk en attent. Dat gold in mindere mate voor iemand anders in de bediening. Wel vriendelijk maar wat nonchalant en kleding met vlekken.
De gerechten zijn mooi gepresenteerd en smaken voortreffelijk.
Misschien kunnen we een volgende keer buiten eten of is het binnen wat gezelliger gemaakt.

Gegeten op 15 mei 2014

robtuinstra

vanavond hier voor het eerst gegeten . met zijn vieren. bijzondere ervaring om te dineren in een rijksmomunent dat vroeger een kompleet andere bestemming had ....het decor met de telefoons in allerlei uitvoeringen aan de wand roepen vele herinneringen op...
we kozen voor het 3 gangen keuze menu: euro 34,50.heerlijke gerechten en begeleid door de eveneens heerlijke huiswijn een sauvignon blanc.
prima prijs/kwaliteit verhouding.
een echte AANRADER.

Gegeten op 9 augustus 2014

helene-b

Onlangs onze hele bruiloft (ceremonie, receptie, diner en nazit) hier gevierd. Een fantastische keuze voor ons en onze gasten! De chef en zijn team hebben een topprestatie geleverd : het ons bekende heerlijke eten van hoog niveau met passende wijnen, ook voor een grote groep uitstekend gecoördineerd uitgeserveerd, de on-Nederlands goede bediening en service (incl buitengewoon flexibele opstelling als mensen een (niet aangekondigd) aangepast gerecht wilden, sowieso zeer klantgerichte en meedenkende benadering) en de leuke en mooie locatie. Weliswaar locatie misschien even speciaal opzoeken maar dan kom je ook in een bijzonder gebouw met veel gebruiksmogelijkheden en een moderne en warme ambiance, inclusief hele gezellige patio-tuin. Nog afgezien dus van het hoge niveau waarop gekookt wordt. Kortom : aanrader voor een feestje!

Gegeten op 26 juli 2014

CarlaWP

Gister weer heerlijk gegeten in Brasserie NL. Dit maal buiten in de tuin, waar je de appels in de bomen ziet hangen. Na enige twijfel tussen de côtes de boeuf (die hier uitzonderlijk lekker is) en het Menu Jeunes Restaurateurs d'Europe, kozen wij (4 personen) ervoor ons te laten verrassen inclusief bijpassende wijnen. Aangezien wij hier al meerder malen hebben gegeten, wisten wij dat dit echt een feestje op tafel zou worden gezien de culinaire kwaliteiten van de chef en zijn team. Bij het bestellen wordt gevraagd of er ingrediënten zijn die je liever niet eet, en voor het hoofdgerecht kun je aangeven of je voorkeur uitgaat naar vlees of vis. Van elke hap genoten, de porties waren ruim voldoende, en de wijnen sloten naadloos aan op de gerechten, de bediening was hartelijk. Kortom, een aanrader voor een mooie zomeravond!

Gegeten op 22 juli 2014

proevenmaar

Vanavond met een Groupon, een 5-gangen diner gegeten. Ik vond het zeer klantvriendelijk dat je voor € 3,50 extra de gerechten aan mocht passen als je bepaalde ingrediënten niet lust of niet mag. Alles wat op tafel kwam was heerlijk. De porties waren echter erg klein.

De reden dat wij de service een onvoldoende geven is omdat wij via de site, als Groupon klant konden kiezen tussen komen om 17.30 en 18.00 uur. Men keek echter niet streng op deze tijd wat een voordeel zou kunnen zijn. Waren het niet dat er ook Groupon klanten rond 19.00 uur binnen kwamen en iedereen tegelijkertijd uitgeserveerd werd. Hierdoor moesten we heel lang wachten voor we te eten kregen. We hebben ruim drie uur aan tafel gezeten en dat in combinatie met de kleine porties zorgde ervoor dat zelfs de kleinste eter aan tafel met honger naar huis ging.

Gegeten op 21 juni 2014

jaybeebee

Online reservering gemaakt via Iens/Seatme, maar toen we aankwamen werd er een beschuldigende vinger gewezen aangezien 'ze niet op kantoor zaten' en dus 'niet kunnen bijhouden wie er een tafel reserveert'. Het leek er even op dat we weggestuurd zouden worden, terwijl er genoeg tafels beschikbaar waren. Ik snap echt niet dat je (onterecht en onnodig) een punt wilt maken tegen een klant. Onze avond begon dus fout. Het eten was overigens prima, maar werd lauw opgediend. Jammer, jammer!

Gegeten op 21 juni 2014

GZuid

We hebben genoten van een vijfgangen verrassingsmenu met een bijpassend wijnarrangement en dat bleek een schot in de roos. Mooie gerechten, prachtige wijnen en deskundige en tegelijkertijd sympatieke bediening. Complimenten.

Gegeten op 29 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Brasserie NL in Leidschendam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie NL. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.