Brasserie NL

• 7.9 10 67

• 7.2

• 7.7

Topbrasserie in karakteristiek rijksmonument

Een mooie, open ruimte, vintage decor en een topchef in de keuken. Die voert een klassieke Franse brasseriekeuken, opgefrist met Hollandse invloeden die het geheel net allemaal wat meer jeu geven. De bediening is daarnaast dusdanig professioneel dat je na binnenkomst nergens meer aan denkt en echt een avond weg bent.

aart de kort
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ook wij gingen voor de shared dining en de commentaren hieronder onderschrijven wij van harte. De bediening was uitstekend, vriendelijk en ter zake kundig. Zo adviseerde de ober zijn eigen favoriete wijn, een rode Portugees en dat was voor ons een absolute ontdekking. Na jaren weer eens oesters gegeten en we vinden er nog steeds niets aan (hap zeewater). Gelukkig was er nog Iberico ham en inderdaad geweldige steak tartaar (die meer weg had van préparé). We vonden het een geweldige kennismaking met Brasserie NL en ook de achter ons dinerende minister en zijn tafeldame (een ander politiek zwaargewicht) waren hoorbaar tevreden.....

Gegeten op 24 maart 2014

mmbed
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week hebben wij heerlijk gegeten bij Brasserie NL met een grote groep volwassenen en kinderen. Met name de plek apart was een uitkomst; niemand had last van het gezelschap en de spelende kinderen. Het kindermenu is een uitkomst. Maar wat eigenlijk de grootste verrassing bleek was het "op maat" samengestelde driegangen menu voor onze dochter die zeer allergisch is voor diverse ingrediënten (voedselallergie). Na een speciale "intake"werd zij getrakteerd op een heerlijk diner, allergeen vrij en zeer smakelijk. Zo heeft niet alleen zij, maar hebben wij allemaal op onze beurt een zeer geslaagd avondje uit beleefd.
Een aanrader dus voor mensen met voedselallergie en die toch lekker uit eten willen!

Gegeten op 22 maart 2014

ruuddb
  • Recensies in de laatste twee jaar

Shared Dining was een feestje en een prima prijs/prestatie
Zonder probleem een vervanging voor de oesters uit het voorgerecht
Prima rib eye en bearnaise, ruim voldoende
Het dessert was een feestje voor zowel de smaak als het oog
Voor deze prijs(aanbieding) is het nog eens leuk om uit eten te gaan daar iha de Nederlandse Horeca zich uit de markt heeft gerprijsd
Bediening vriendelijk en entourage blijft een kwestie van smaak

Gegeten op 25 maart 2014

geerschakel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na jaren Brasserie NL revisited. Weinig veranderd, alleen is de kaart naar mijn herinnering wat minder uitgebreid. Inrichting blijft een beetje koel, zeker toen het buiten nog licht was, en de akoestiek niet ideaal. Maar verder zaten we prima. Wij kwamen voor het Shared Dinner. Een Pavlov-reactie op de lekkere ingrediënten: oesters, iberico, steak tartare, ribeye,... Bovendien een belachelijk lage prijs: 40,- voor 2 personen. Dat vond je terug in de kleine hoeveelheden, zoals 1 oester p.p. (terecht, voor die prijs) maar uiteindelijk krijg je wel genoeg. En het is leuk om zoveel lekkere dingen te kunnen proeven. De bereidingen waren uitstekend! Heerlijk smaakvolle ribeye, zeldzaam lekkere Béarnaise, erg smaakvolle steak tartare: deze was met veel minder ingrediënten (cornichon, sjalot, kappertjes etc.) klaargemaakt dan je meestal krijgt en eigenlijk was dat een verademing; de (goede) smaak van het vlees kwam veel meer tot z'n recht, ook doordat hij niet te koud werd geserveerd. Dat is sowieso een erg sterk punt bij Brasserie NL: de temperatuur van het eten: steak tartare, oesters, kaasplank (die we bijbesteld hadden), werden op een prettige kamertemperatuur geserveerd, wat de smaak erg ten goede kwam. Enige kritiekpunt was de wat melige friet. De bediening was erg prettig; lekkere wijnen per glas buiten de kaart, zoals een St.-Chinan van grenache en carignan druiven. Voor slechts 5,- per glas prima prijs/kwaliteit verhouding. En last but not least, heerlijke blonde Brugse Zot als aperitief. Eindelijk een restaurant met respect voor de bierliefhebber. Totaal 120,- door alle extra's, maar weinig geld voor een perfecte avond.

Gegeten op 22 maart 2014

Lotjex
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag hier gegeten via de restaurant week. En dat was ook gelijk de laatste keer.
We hebben hier eerder gegeten end at was best naar tevredenheid. Deze keer viel het zwaar tegen. Smaak technisch best in orde maar de porties waren veel te klein. (Blij dat ik een supplement had genomen. ) en dan een dessert dat ik zelf nog uit een pakje had kunnen maken.
Het zou wat uitgemaakt hebben als de bediening misschien nog een beetje vriendelijker was geweest maar helaas, ook zij hadden er weinig zin in .
Bijzonder jammer. Ik heb bij andere restaurants gegeten met bib gourmands en dat was altijd erg smaakvol. Hier helaas niet. laten we het erop houden dat het restaurant week menu een beetje afgeknepen en afgeraffeld is en de standaard kaart beter is.

Gegeten op 15 maart 2014

Yummies
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag (Valentijnsdag) heb ik hier met 3 andere vrienden gegeten (voor mij de eerste keer). Het was er erg druk, en naar mijn gevoel een personeelstekort. Na een minuutje bij de ingang gestaan te hebben, werden we begeleid naar ons tafel. We moesten erg lang wachten op de kaarten. Na het opnemen van onze bestellingen kwamen onze eerste gerecht! Ik had gekozen voor de Polderhoen/Gamba, de polderhoen was heerlijk mals, de gamba vol van smaak.
Als hoofdgerecht hadden we allemaal de Kreeft/Coquilles met lintpasta in saffraansaus gekozen.
Helaas waren de coquilles allemaal te lang doorgekookt waardoor het rubberig was geworden en de 1 met zout en de ander weer zonder zout. Maar de stukjes kreeften erin hadden dat gelukkig wel goed gemaakt!
Als toetje had ik dan de warme chocolade taartje gekozen, deze was uitstekend! zelfs vandaag denk ik er nog aan ;) .
Maar alsnog helaas van de bediening, waarvan de 1 wel vriendelijk maar niet veel ervaring had en de ander gewoon onvriendelijk was, hoe ze onze gerechten "serveerde" was dan ook bord voor mijn neus schuiven en niet eens "alstublieft", beetje onbeschoft vond ik het wel voor zo'n restaurant. Helaas ook bij de koffie nonchalant de koffie verkeerd voor mijn vriendin over haar heen laten vallen. Voor het eten wil ik nog wel terug komen, maar zeker niet voor de service.

Gegeten op 14 februari 2014

gast40
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zijn er wezen eten met een groep van ongeveer 20 man. Helaas is de restaurant daar niet op ingesteld en dat bleek aan de slechte service. Te lang wachten, drinken over ons tafel laten vallen en het eten werd niet geserveerd maar meer op ons tafel gegooid.

Het eten was lekker, maar niet genoeg. Na het drie-gangen menu waren we nog niet vol. Wijn was buitengewoon heerlijk.

Gegeten op 12 februari 2014

Mieke T
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag weer heerlijk gegeten bij Brasserie NL. Vooraf de 'amuserij': een verzameling bijzonder smakelijke kleine hapjes, waarvan de oester - NL style - en de tortelloni altijd de hoogtepunten zijn. Deze heerlijke hapjes gingen vergezeld van een goed glas witte wijn, de huiswijn JRE Bio, Airén-Sauvignon Blanc.
Vervolgens kozen we voor de côte de boeuf (met dikke frites en Béarnaise) en die was ook helemaal top. Mooie rode wijn erbij en het feest was compleet.
Dit is voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 31 januari 2014

Dortje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met vrienden voor de eerste keer Brasserie NL bezocht. We werden gastvrij ontvangen. We bestelden een fles witte wijn en die kwam heerlijk gekoeld aan tafel. Na het opnemen van de gekozen gerechten, bestelden wij direct weer een fles witte wijn. Hier drie keer om moeten vragen alvorens we vernamen dat deze fles was uitverkocht. Andere fles witte wijn en direct een fles rode wijn besteld. Wijnen geproefd en direct laten weten dat de rode wijn wel erg koud was. Reactie: komt uit de wijnkelder. Vervolgens werden onze glazen tot bruisend toe en zeer onverschillig ingeschonken. Moesten vervolgens zelf onze wijn bijschenken. Heerlijk gegeten, complimenten aan de keukenbrigade. Ofschoon we als laatste gasten aan tafel zaten, moesten we toch twee keer om de rekening vragen. Jammer van de onverschillige bediening, hierdoor zullen we ondanks de uitstekende keuken onze keuze niet meer zo snel op Brasserie NL laten vallen.

Gegeten op 1 februari 2014

Narm01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Decor: Ongezellig restaurant. Groot en weinig sfeer.

Eten: Voor en hoofd waren oke. Halve kreeft was vrij smakeloos. Had stukken beter gekund. Kaasplankje was uitzonderlijk. Beste die ik ooit gegeten heb. Komen langs met een karretje waar de kazen op liggen. En je kunt hieruit je keuze maken. Vandaar de uiteindelijke 6.

Service is goed maar kan iets persoonlijker.

Alles bij elkaar is het z'n bib gourmand niet waard. Ik ken betere restaurants die ook een menu voor €35 serveren waar je veel meer smaakvolle gerechten krijgt voor je geld.

Gegeten op 17 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Brasserie NL in Leidschendam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie NL. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!