Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Brasserie NL in Leidschendam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 070 320 85 50

Topbrasserie in karakteristiek rijksmonument

Een mooie, open ruimte, vintage decor en een topchef in de keuken. Die voert een klassieke Franse brasseriekeuken, opgefrist met Hollandse invloeden die het geheel net allemaal wat meer jeu geven. De bediening is daarnaast dusdanig professioneel dat je na binnenkomst nergens meer aan denkt en echt een avond weg bent.

gasttom

Een bijzonder gebouw waarin Brasserie NL zich bevindt.
Gezellig is het er echter niet. Geen beleving.
Keurig ontvangen en de serveerster die ons hielp was vriendelijk en attent. Dat gold in mindere mate voor iemand anders in de bediening. Wel vriendelijk maar wat nonchalant en kleding met vlekken.
De gerechten zijn mooi gepresenteerd en smaken voortreffelijk.
Misschien kunnen we een volgende keer buiten eten of is het binnen wat gezelliger gemaakt.

Gegeten op 15 mei 2014

robtuinstra

vanavond hier voor het eerst gegeten . met zijn vieren. bijzondere ervaring om te dineren in een rijksmomunent dat vroeger een kompleet andere bestemming had ....het decor met de telefoons in allerlei uitvoeringen aan de wand roepen vele herinneringen op...
we kozen voor het 3 gangen keuze menu: euro 34,50.heerlijke gerechten en begeleid door de eveneens heerlijke huiswijn een sauvignon blanc.
prima prijs/kwaliteit verhouding.
een echte AANRADER.

Gegeten op 9 augustus 2014

helene-b

Onlangs onze hele bruiloft (ceremonie, receptie, diner en nazit) hier gevierd. Een fantastische keuze voor ons en onze gasten! De chef en zijn team hebben een topprestatie geleverd : het ons bekende heerlijke eten van hoog niveau met passende wijnen, ook voor een grote groep uitstekend gecoördineerd uitgeserveerd, de on-Nederlands goede bediening en service (incl buitengewoon flexibele opstelling als mensen een (niet aangekondigd) aangepast gerecht wilden, sowieso zeer klantgerichte en meedenkende benadering) en de leuke en mooie locatie. Weliswaar locatie misschien even speciaal opzoeken maar dan kom je ook in een bijzonder gebouw met veel gebruiksmogelijkheden en een moderne en warme ambiance, inclusief hele gezellige patio-tuin. Nog afgezien dus van het hoge niveau waarop gekookt wordt. Kortom : aanrader voor een feestje!

Gegeten op 26 juli 2014

CarlaWP

Gister weer heerlijk gegeten in Brasserie NL. Dit maal buiten in de tuin, waar je de appels in de bomen ziet hangen. Na enige twijfel tussen de côtes de boeuf (die hier uitzonderlijk lekker is) en het Menu Jeunes Restaurateurs d'Europe, kozen wij (4 personen) ervoor ons te laten verrassen inclusief bijpassende wijnen. Aangezien wij hier al meerder malen hebben gegeten, wisten wij dat dit echt een feestje op tafel zou worden gezien de culinaire kwaliteiten van de chef en zijn team. Bij het bestellen wordt gevraagd of er ingrediënten zijn die je liever niet eet, en voor het hoofdgerecht kun je aangeven of je voorkeur uitgaat naar vlees of vis. Van elke hap genoten, de porties waren ruim voldoende, en de wijnen sloten naadloos aan op de gerechten, de bediening was hartelijk. Kortom, een aanrader voor een mooie zomeravond!

Gegeten op 22 juli 2014

proevenmaar

Vanavond met een Groupon, een 5-gangen diner gegeten. Ik vond het zeer klantvriendelijk dat je voor € 3,50 extra de gerechten aan mocht passen als je bepaalde ingrediënten niet lust of niet mag. Alles wat op tafel kwam was heerlijk. De porties waren echter erg klein.

De reden dat wij de service een onvoldoende geven is omdat wij via de site, als Groupon klant konden kiezen tussen komen om 17.30 en 18.00 uur. Men keek echter niet streng op deze tijd wat een voordeel zou kunnen zijn. Waren het niet dat er ook Groupon klanten rond 19.00 uur binnen kwamen en iedereen tegelijkertijd uitgeserveerd werd. Hierdoor moesten we heel lang wachten voor we te eten kregen. We hebben ruim drie uur aan tafel gezeten en dat in combinatie met de kleine porties zorgde ervoor dat zelfs de kleinste eter aan tafel met honger naar huis ging.

Gegeten op 21 juni 2014

jaybeebee

Online reservering gemaakt via Iens/Seatme, maar toen we aankwamen werd er een beschuldigende vinger gewezen aangezien 'ze niet op kantoor zaten' en dus 'niet kunnen bijhouden wie er een tafel reserveert'. Het leek er even op dat we weggestuurd zouden worden, terwijl er genoeg tafels beschikbaar waren. Ik snap echt niet dat je (onterecht en onnodig) een punt wilt maken tegen een klant. Onze avond begon dus fout. Het eten was overigens prima, maar werd lauw opgediend. Jammer, jammer!

Gegeten op 21 juni 2014

GZuid

We hebben genoten van een vijfgangen verrassingsmenu met een bijpassend wijnarrangement en dat bleek een schot in de roos. Mooie gerechten, prachtige wijnen en deskundige en tegelijkertijd sympatieke bediening. Complimenten.

Gegeten op 29 mei 2014

a.massing

Nooit eerder van dit etablissement gehoord. Maar mijn tafelgenoot was in het bezit van een dinerkadobon voor deze locatie. En dat bleek geen verkeerde gezien de prettige bediening, de goede kwaliteit eten, de royale porties en afwisselende samenstelling. En dat alles in een mooi gebouw. Ik zou er zo weer naartoe gaan, want de menukaart kan alleen maar nóg meer moois bieden.

Gegeten op 14 mei 2014

hansbin

Mijn vrouw en ik hebben het keuzemenu van € 34,50 besteld, met koffie na. Onze waardering v.w.b. het eten was zeer wisselend. Beide voorgerechten waren smaakvol. De asperges van mijn echtgenote werden absoluut niet gewaardeerd: weinig smaak, heel weinig asperges en met een niet lekker smakend, schuimend sausje. Geen aanrader.
Zelf had ik reepjes biefstuk op puree, smaakte goed, maar als groente veel te zoute asperges. Jammer.
Het dessert van mijn vrouw, crème brûlée, was teleurstellend: kan veel beter, zeker voor een restaurant met pretenties. Mijn kaasplankje was prima.
De huiswijn, zowel wit als rood, was van een gemiddelde kwaliteit, maar zeker niet bijzonder.
Al met al was het eten teleurstellend en niet conform de ambities van het restaurant: het menu werd geadverteerd als zijnde bekroond door Michelin, maar dat was niet onze indruk.
De bediening was prima.

Gegeten op 24 april 2014

aart de kort

Ook wij gingen voor de shared dining en de commentaren hieronder onderschrijven wij van harte. De bediening was uitstekend, vriendelijk en ter zake kundig. Zo adviseerde de ober zijn eigen favoriete wijn, een rode Portugees en dat was voor ons een absolute ontdekking. Na jaren weer eens oesters gegeten en we vinden er nog steeds niets aan (hap zeewater). Gelukkig was er nog Iberico ham en inderdaad geweldige steak tartaar (die meer weg had van préparé). We vonden het een geweldige kennismaking met Brasserie NL en ook de achter ons dinerende minister en zijn tafeldame (een ander politiek zwaargewicht) waren hoorbaar tevreden.....

Gegeten op 24 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Brasserie NL in Leidschendam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie NL. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.