Brasserie NL

• 7.2

• 7.7

Apwblesting
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hoopvol na vele mooie recensies gaan eten bij de Brasserie. Bediening vond matig, een niet erg vrolijke dame aan de tafel. Brood met olijfolie en zout/peper was heerlijk, kreeft in tempura als voorgerecht was goed. Mijn hoofdgerecht ( vis van de dag) op de huid gebakken zeebaars was te gaar en dus te droog, vleesgerecht van mijn tafelgenoot was goed. Nagerecht creme brulee en tarte tartin , creme was te koud, taartje was niet krokant en zompig, beide waren slecht en niet alleen vanwege de prijs (9 euro!)
Wij zullen hier niet meer gaan eten!

Gegeten op 7 oktober 2013

mssmit
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sinds tijden weer eens bij BrasserieNL gegeten. Dat doet je dan beseffen dat je hier eigenlijk vaak heen moet want het is nog steeds als vanouds: mooie creatieve gerechten, goeie service, uitstekende huiswijn in het wijnarrangement. Kortom, wederom een plezierige culinaire ervaring.
Sfeer en ambiance zijn prettig. Licht is prettig gedempt maar ook weer niet zodanig dat je te weinig ziet. Bediening is eveneens vriendelijk en vlot. Voorgerecht rolletje van gerookte zalm gevuld met kingkrab waarbij granaatappel pitjes. Mooie combi! Granaat appel voegt iets mooi fris toe. Daarnaa op de huidgebakken zeebaars met lamsoor en beurre blanc. Zeebaars spartelvers en juiste cuisson. Hoofdgerecht eend met klein gesneden groenten. Eend was mooi krokant op het vet gebakken en de groenten waren gelukkig niet te gaar maar mooi knapperig. Last but not least: dessert was een wentelteefje van briochebrood met vijgen en stroopwafelijs. Heeerlijk gerechtje; niet TE zoet maar licht zoet met wat frisheid van de vijgen! Verrassende maar uitstekende wijnen. Kortom: heerlijk gegeten in een prima ambiance. Blijft een aanrader!

Gegeten op 4 oktober 2013

Pam5
  • Recensies in de laatste twee jaar

In dit restaurant gegeten met de Iens dinerdagen. Bij binnenkomst vroegen wij om een tafeltje bij het raam, aangezien er nog genoeg open plekken waren. We kregen te horen dat het allemaal gereserveerd was. Later bleek dat het niet zo was. We kregen een tafel toegewezen precies in de looproute van andere tafeltjes, hetgeen een heel druk gevoel gaf. Een groep bleef bij onze tafel staan babbelen en geloof mij het is niet fijn als een paar achterwerken dicht tegen je eettafel staan. De buren bleken ook nog een hond bij zich te hebben! Ik dacht dat honden niet toegelaten werden in restaurants?? Bij het hoofdgerecht werd alleen eendenborst aangeboden en aangezien wij geen vlees eten, vroegen wij om vis daarvoor in de plaats. Dat kon, voor €3,50 extra en we kregen een stuk kabeljauw, gebakken en daar was dan ook alles mee gezegd. Geen smaak eraan. We kregen er spagetti bij, tja wat kan ik zeggen van spagetti, niet veel. En wat spinazie en 2 boontjes. Ook al geen smaak. Ik was zeer teleurgesteld.
En dan de bediening. Er kon geen glimlach vanaf. We vroegen om brood vooraf en kregen een bordje met wat zout en kruiden erop en er werd een klein kommetje neergezet. Vervolgens verdween de bediening. Ben op gegeven moment maar zelf gaan vragen of er misschien ook boter of olijfolie bijkon. Na ongeveer 10 minuten werd er boter gebracht, die keihard was, leek zo uit de vriezer. Pas later, bijn 1,5 uren later, kon de bediening een glimlach tevoorschijn toveren. Voor ons te laat. Hier komen wij nooit meer terug.

Gegeten op 28 september 2013

CKVB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Niet op de plek waar je het zou verwachten maar als je eenmaal binnen bent heel mooi en sfeervol.
De bediening was echt heel goed, vrolijk en behulpzaam. Het eten was in een woord geweldig. We hadden een verrassingsmenu met afwisselend vlees en vis. Het dessert was een geweldige afsluiter. De wijn die we gereserveerd kregen bij elk menu paste uitstekend. Een aanrader is de olijfolie die je krijgt geserveerd met brood. Deze kun je ook in het restaurant kopen. Kortom een hele gezellige avondvullende avond gehad met heerlijk eten.

Gegeten op 14 september 2013

samengenieten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een restaurant met een mooie en stijlvolle inrichting in een bijzonder gebouw. We hadden het restaurantweek menu. Het voorgerecht (carpaccio van kalfsvlees) was wat stug. Het hoofdgerecht zag er mooi verzorgd uit, maar de gegrilde groente waren niet knapperig. Het nagerecht was met rood fruit en limoenijs. Het ijs was in combinatie met het fruit wat te zuur. De bediening was netjes en we hoefden niet lang te wachten tussen de verschillende gangen.

Gegeten op 2 september 2013

Vpiket
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten, we hebben gekozen voor het verrassingsmenu. De service en ambiance was uitstekend en ik was zeer onder de indruk van het tempo tussen de gangen - zeker niet lang wachten maar ook geen gehaast. Een aanrader!

Gegeten op 19 juli 2013

Eksie123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Brasserie NL moet je weten te vinden. Je verwacht niet zo snel een restaurant in het voormalige laboratorium van de PTT. Maar als je er een keer hebt gegeten, rij je er beslist voor om. Verrassend vonden wij het voorgerecht van een gegrild dun lapje entrecote, met verse knapperige groenten en een overheerlijke truffeldressing. Als hoofdgerecht namen we rode mul met asperges, vergezeld van een koele Zuid-Franse rosé. Smullen. De bediening was relaxed en kundig. Het is altijd plezierig om een smakelijke uitleg te krijgen over wat er op je bord ligt. Ondanks de aarzelende zomer, hebben we buiten kunnen zitten in de prachtige, grote tuin. Binnen is het overigens ook stijlvol ingericht. Dit alles overziend, verbaasde het ons dat het er zo rustig was. Reserveren bleek niet echt noodzakelijk, terwijl de menukaart en de kwaliteit van het eten dit wel zouden rechtvaardigen. Wij weten nu de weg!

Gegeten op 20 juni 2013

ellazo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een verrassende locatie vonden we Brasserie NL.
Wij hadden het driegangen menu van de IENS-deal.
Prima op elkaar afgestemd menu.
We hadden een prettige, snelle bediening.
Heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 13 april 2013

mm22
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier gegeten. Een prettige en ongedwongen sfeer en prima bediening. Menu's aangepast aan het seizoen, vooraf lamsham met asperges, vervolgens lomo ibero met asperges.
Prima verhouding tussen prijs en kwaliteit. Een aanrader.

Gegeten op 25 mei 2013

CulinairLeidschendam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gegeten met 2 personen tijdens de Heerlijk 10-daagse. Het restaurant is sfeervol ingericht, het was alleen erg rustig en dan doet het wat ongezellig aan. Het 3-gangenmenu was zeker smaakvol, maar geen hoogstandjes. Het bijpassende wijnarrangement was eveneens lekker, maar niet bijzonder. Prima voor een lekker maar eenvoudig avondje uit eten. Goede prijs-kwaliteitverhoudingen.

Gegeten op 9 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Brasserie NL in Leidschendam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie NL. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!