Restaurant StrAnders, vis & meer...

Restaurant StrAnders, vis & meer...

Wist je dat..

• 8.2

• 7.7

horsey
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wanneer we op Ameland zijn, is StrAnders het door ons meest bezochte restaurant. Dat komt door de gunstige ligging ten opzichte van de plaats waar we dan verblijven, maar zeker ook omdat we het zo’n prettige eetgelegenheid vinden, vanwege het lekkere eten, de prettige bediening en de sfeer. We zijn daarin niet de enigen, want, zelfs buiten het seizoen, is er zoveel belangstelling dat reserveren is aan te raden.
Op de menukaart speelt vis de hoofdrol. Soms zijn er aanbiedingen buiten de kaart om. De meeste gerechten worden op klassieke manier klaargemaakt (zoals bijvoorbeeld sliptong: in roomboter gebakken en alleen met peper en zout gekruid). Sommige gerechten kunnen, via de Take-away, worden meegenomen. Het interieur ziet er eenvoudig, maar wel kleurig en gezellig uit. Het geheim van hun succes schuilt erin dat de eenvoud zeer doordacht is. Ze werken het liefst met dagverse producten. Over ieder gerecht is nagedacht, ook over de manier waarop het wordt geserveerd. Zo wordt een portie frites opgediend in een grote papieren puntzak, die in een houder op tafel wordt gezet. De sfeer heeft iets informeels en gemoedelijks, maar aan alles is zorg besteed. Ook de bediening lijkt losjes, maar is erg attent, vriendelijk en professioneel. De gastvrouw, Louise, en haar partner Rick, de kok, hebben de juiste mix van gezelligheid en professionaliteit weten te vinden waardoor je je als gast op je gemak en tegelijkertijd serieus genomen voelt. Heel prettig.
We hebben inmiddels de hele menukaart uitgeprobeerd. De vis van de dag is altijd vers en lekker. De kaart verandert net het seizoen. Kibbeling en Lekkerbekjes zijn er altijd, steeds met lekker verse groente en sausjes erbij. Er is een verrassingsmenu met vis. Er zijn ook een paar lekkere vleesgerechten. Er is een eenvoudige wijnkaart, maar daar kan ik niets over zeggen, omdat we, ook al zijn we wijnliefhebbers, bij dit soort eten liever bier drinken. Een blonde, of donkere Affligem (Belgisch abdijbier) past daar uitstekend bij.
Een echte aanrader.

Gegeten op 15 november 2013

Douwe63
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag hier met vijf man heerlijk gegeten. Ook bediening was goed: regelmatig is gevraagd of alles naar wens was en of er bv nog bijgerechten moesten worden aangevuld. Aanrader.

Gegeten op 23 november 2013

FranciscusFrancis
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een bon van Parodontax verrassend lekker verwend.
Heerlijke broodplank met smeerseltjes. Verrukkelijke zalm, met uitgebreide bijgerechten. Eigenlijk was er geen plaats meer voor de ietwat saaie tiramisu. ( limoncello tiramisu is een spannend fris alternatief)

Gegeten op 8 november 2013

voslex
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ben hier eind augustus wezen eten met de familie. We hadden van te voren gereserveerd en kregen een mooi plekje toegewezen in het overigens zeer gezellig ingerichte restaurant.

De bediening was professioneel en behulpzaam. De gerechten zelf waren helemaal top. Als hoofdgerecht had ik sliptongetjes en deze waren verrukkelijk. Ook mijn familie was erg tevreden met het eten (o.a mosselen en ook kibbeling voor de kleine)

Al met al fantastische ervaring. Toprestaurant op een leuke locatie, goed personeel en mooi ingericht. Zeker een aanrader, en wij gaan volgend jaar zeker weer heen.

Gegeten op 23 augustus 2013

Riekus
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd een lekker plekkie op Ameland aan de strandweg in Buren. Twee keer gegeten. De eerste keer was de bediening ronduit matig tot onvoldoende. Veel te lang moeten wachten op eenvoudige gerechten. De tweede keer was het trouwens weer prima toen de vaste dame weer rondliep. Heerlijk slibtongetjes en schnitzels. Niet exquise maar gewoon simpel en lekker.

Gegeten op 16 augustus 2013

Dehna
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren gegeten in dit restaurant, het ontvangst is hartelijk. Ik had een tafel gereserveerd en ik zei alleen mijn achternaam en de dame wist gelijk mijn tafel aan te wijzen en mijn wensen uit het hoofd. Kijk dan ben je bij het reserveren serieus genomen.

Ik had als voorgerecht de haring, en vis is hier puur, geen ingewikkelde liflafjes maar gewoon lekker stukje verse vis.
Mijn tafelgenoot had een gemarineerde zalm, leuk om eens iets anders van zalm tegen te komen dan gerookte. De zalm is huisgemarineerd en smaakt heerlijk. Kwam nog een stukje brood bij, en niet goedkope stokbrood maar een echt stukje brood wat lekker stevig aanvoelt en goed smaakt.
Als hoofdgerecht had ik de Black Angus steak, op verzoek rood gebakken. Heerlijk. De dame ( van het ontvangst) kwam vragen of ik voldoende had en we wouden graag nog wat aardappels.
Ik vroeg haar nog of het op de rekening kwam maar ze zei van niet, ze brengen liever extra warm en vers bij dan dat er een hoop weggegooid moet worden.
Volledig mee eens!
Nog 2 bakjes koffie gehad en afgerekend waarbij de dame weer even mee liep naar de deur en mij nog een fijne vakantie toewenste.

Ze hebben verstand van zaken, lege flesjes worden weggehaald en vragen serieus behandeld.
Komen er graag terug.

Gegeten op 30 augustus 2013

jansen2810
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gegeten met vrouw en kinderen. Oudste werkt in een restaurant in Rotterdam, dat redelijk hoog scoort op Iens en heeft dus ervaring hoe het zou moeten. Samen kregen we de indruk dat er geen verse producten worden gebruikt. Verder weinig fantasie bij de opmaak. Standaard haring op een stukje roggebrood, wat sla erom heen. Ok. Lekkerbekjes zo zonder opmaak op het bord met een (erg zoute) saus leek uit een pakje te komen. Gebakken aardappeltjes wel lekker, maar niet allemaal gaar. Stoofpotje flauw, vis zacht zonder beet, garnaal niet helemaal gaar. diepvries? Tong ok, maar echt vers? Mosterdsoep ok, maar wat zout. Paling en meerval voorgerecht wel lekker.
Ik sluit me bij een vorige schrijver aan, niet slecht maar ook niet echt hoe het zou moeten en kunnen. Kom op kok even het hoofd erbij en puntjes op de I(ens).

Gegeten op 25 augustus 2013

marcod44
  • Recensies in de laatste twee jaar

zeer stijlvol ingericht restaurant. voldoende ruimte aan en om de tafel. broodplankje vooraf vers gebakken eigen brood met heerlijke (kruiden)boter en ansjovis. Hoofdgerecht spareribs en varkenshaas medallions uitstekend van smaak. Moet zeggen dat varkenshaas ietwat aan de droge kant was maar al met al zeer smakelijk! Geen poespas op de borden. De gamba's van mijn dochter werden verslonden terwijl ze toch echt geen honger had. Prima plekje en zeker een bootreisje waard.

Gegeten op 23 juli 2013

Lidwina
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk restaurant, met een prettig terras dat rustig ligt.
Gevarieerde kaart, m.n. De hamburger werd door mijn dochters goed gewaardeerd.
Teleurstellend was de rekening. 3,50 voor een espresso of een thee, omdat daar standaard na het eten een 'bonbon' bij gepresenteerd wordt. Bij twee thee en een espresso werd welgeteld 1 zeebanket, 1 cote d'or en 5 chocolade koffieboontjes geserveerd. Voor die extra's betaalde ik dus bij elkaar 3 euro! Een onplezierige afsluiting.

Gegeten op 15 juli 2013

Harold28
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk restaurantje met een aardige menukaart met hoofdzakelijk visgerechten, Terras op het zuiden en redelijk beschut. Bediening vriendelijk, korrekt en attent.

Voorgerechten en desserts zeer goed qua smaak en optiek. De hoofgerechten waren qua smaak goed, kunnen echter optisch duidelijk beter.

Misschien wel het beste restaurant op Ameland.

Gegeten op 5 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant StrAnders, vis & meer... in Buren (Ameland)

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant StrAnders, vis & meer.... De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!