a TripAdvisor company

Restaurant StrAnders, vis & meer...

1. Restaurant
  2. Hollands
  3. 77% Duurzaam

Restaurant StrAnders, vis & meer...

1. Restaurant
  2. Hollands
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0519 543 029

mctneij

Stranders heeft een leuke kaart en prima eten. Maar wij gingen aan tafel om 18.45 uur en zaten pas om 20.30 aan ons hoofdgerecht... Dat is niet fijn, zeker met 3 kinderen in het gezelschap. Ook drankjes werden vergeten, hoofdgerechten niet gelijktijdig geserveerd, veel verschillend personeel aan tafel (die overigens wel erg hun best doen). Daar gaat in de organisatie wel wat fout. Het was een drukke avond, maar met zoveel personeel moet dat makkelijk kunnen.

Gegeten op 4 mei 2016

MdeHn

De drukte buiten en in het Restaurant waren een goede indicatie. Daardoor wel even moeten wachten op een plaatsje. Gelukkig maakte de buiten bediening veel goed met een drankje en wat brood met heerlijke smeersels. Binnen was de bediening iets minder enthousiast, maar wel professioneel. Het eten kunnen we kort over zijn. SUPER. Vers, goede verhoudingen en gewoon goede opmaak. We namen de garnalencocktail, icm (iets te weinig) avocado... heerlijk. Als hoofdgerecht de 'Fish Platter'. Subliem! Kabeljauw zoals het hoort te zijn, gaar, sappig, supervers. Meerval met Zalm... wow. Sliptongetje, perfect. Hier gaan we zeker nog een keer langs!

Gegeten op 5 mei 2016

Alfieone

Ik heb een gebakken visje(lekkerbekje) en 3 porties kibbeling afgehaald. 4 minuten later aan tafel, we zitten aan de overkant in een huisje, en geconstateerd dat de lekkerbek en de kibbeling uitgedroogd waren en de korst over het algemeen keihard! Echt de slechtste gebakken vis in tijden, wat een teleurstelling. Waarschijnlijk te lang in het vet, de jongen die ons hielp was ook zeer druk met andere gerechten en moest tussendoor mij helpen. Jammer, en een 5 voor het eten is nog aan de hoge kant.

Gegeten op 26 april 2016

AnneliesEckelrade

Afgelopen zaterdag een werkelijk heerlijke hele (enorm grote) tarbot gegeten bij StrAnders. Het allerbeste visrestaurant van Ameland. De tarbot werd buiten de kaart aangeboden en was zo verschrikkelijk lekker en vers, daar moet je ook niets anders mee doen dan heerlijk bakken in de boter. Genoten!

Gegeten op 19 maart 2016

sasflip

Het was waardeloos weer, dus kozen we een restaurant dicht in de buurt en het werd StrAnders. Wat een geluk! Vriendelijke ontvangst, speciale wensen (geen kokkels, wel patat) geen enkel probleem. Ik had me, n.a.v. een eerdere recensie, verheugd op het duinkonijn, maar dat was helaas op. Toen gekozen voor de verse vis en ik heb gesmuld. Geen plaats meer voor een dessert, daarom koffie met daarbij allerlei lekkere chocolaatjes. We komen volgend jaar weer!

Gegeten op 1 maart 2016

ingrid126

Door de voorgaande beoordelingen, hadden wij er een hard hoofd in. We hadden immers een borreldeluxe bonnetje. Ojee.
Maar niets was minder waar. In het prachtige restaurant werden wij hartelijk ontvangen. De zaak was (bijna) leeg, dus we mochten plaatsnemen waar wij wilden. We konden kiezen uit twee soorten wijn, we kozen de Spaanse, heerlijk~! Het garnituurtje dat bij de borreldeluxe hoorde, was niet erg bijzonder, 3 bitterballetjes en 3 inktvisringetjes, mwahhh....We bestelden Angus beef bij en Surf & turf, dat was super! Manlief nog een mooi geserveerd choco ijsje, helemaal goed. In ieder geval complimenten voor de megavriendelijke bediening!

Gegeten op 18 februari 2016

DanielvandenHooven

Vanavond gegeten in StrAnders Vis & Meer in Buren op Ameland! Wat hebben Janny(mijn vrouw) en ik hier genoten van het eten en de bediening. Janny begon met gerookte paling met een saus van meerval en dat was meer dan voortreffelijk. Ik had de garnalen kroketten genomen. Als hoofdgerecht had Janny een viscombinatie van schol, schelvis en inktvis (calamares). Het geheel werd heel leuk gepresenteerd in een klein frituurnetje. Ze heeft genoten en dit keer geen inktvis als rubber, maar lekker zacht en prima van smaak. Ik had gekozen voor het Amelandse konijn en dat was wat mij betreft de topper van de avond. Niet droog en toch viel het vlees van de botjes. Als u ooit op Amelnad komt moet u gewoon een avond gaan eten in "vis & meer". Ik heb maar een heel klein puntje van kritiek en dat was de harde stoel, maar wat zal ik zeuren na zo´n heerlijke avond met een meer dan uitstekende bediening!

Gegeten op 3 november 2015

JBB

Zes personen kiezen de seafood platter, met de toezegging dat er met de zwangere in het gezelschap rekening wordt gehouden. De mededeling dat de oester niet voor de in verwachting zijnde persoon geschikt was, hadden we zelf wel kunnen verzinnen, er werd helaas geen alternatief geboden.... Ook getuigt het van weinig inlevingsvermogen dat de bestelde kibbeling voor mijn kleindochter, als laatste gerecht en pas na herhaald verzoek werd geserveerd.
De smaak van de platter was prima, maar....het concept van de gecombineerde koude en warme visgerechten op één etagère is niet overdacht: de logische volgorde is dat de koude gerechten de starters zijn, waarna de warme gerechten volgen. Als we dat hadden gedaan, waren de warme gerechten bij het nuttigen helemaal koud geweest; nu waren de niet gefrituurde gerechten ( bv de coquilles) al lauw toen ze onze tafel bereikten. De Tip is dan ook: splits de platter in een koude en een warme platter en serveer ze volgtijdig. De wijn was prima: een sauvignon blanc (huiswijn) die fris en smaakvol was als aperitief en begeleider bij de vis. Prijs / kwaliteit verhouding is per saldo niet okay, maar mijns inziens relatief eenvoudig beter in balans te brengen

Gegeten op 1 november 2015

Restaurant - 7 maanden geleden

Goedenavond,
Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen een recensie te schrijven. Jammer te vernemen dat er geen geschikte oplossing is gevonden voor de zwangere en dat er te weinig aandacht is besteed aan uw kleindochter. Normaliter vragen we of de kindergerechten bij het hoofd- of voorgerecht moeten worden geserveerd. Ik ben blij te horen dat de smaken van de platter in goede aarde zijn gevallen. We nemen uw verdere feedback mee en spreken het door met onze medewerkers. We hopen u nog eens te mogen verwelkomen in ons restaurant.

wim240

Wat een verrassing, ik wens jullie een hartelijk welkom, met die woorden en die ambiance , en het heerlijke eten en drinken kon onze avonden!..... niet meer stuk,
Hartelijke,en gemeend, jullie allen zijn top
Vriendelijke groet

Gegeten op 23 oktober 2015

michaël43

Voor de 2e keer gegeten in 1 week. Zou het net zo lekker zijn als de 1ste keer. Jazeker. Zalm met zeekraal met een heerlijke witte wijn (huiswijn), aardappeltjes en een salade. Zeer Attente bediening met een persoonlijke inbreng. Ook de lamsrack was spot-on. Kortom een aanrader.

Gegeten op 23 oktober 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant StrAnders, vis & meer... in Buren (Ameland)

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant StrAnders, vis & meer.... De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.