Restaurant Habibi

Toon telefoonnummer 033 879 54 52

• 8.2 10 66

• 7.9

• 7.6

Restaurant Habibi doet mee!

Reserveer nu!

Diana83
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben een leuke avond gehad bij Habibi, met vriendelijke dames in de bediening.

Voor wat betreft het eten hadden we wel iets hogere verwachtingen. De gerechtjes waren grotendeels iets te heftig. Te zoet, te pittig, te veel knoflook of juist saai... Jammer, want je kon wel goed merken dat er met goede, verse ingrediënten wordt gewerkt. Naar mijn smaak zou het restaurant beter uit de verf kunnen komen als er iets kritischer wordt gekeken naar de doseringen.

Prijs-/kwaliteitverhouding is overigens prima in orde.

Gegeten op 11 april 2014

nat77
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een leuk restaurant. Met groep vriendinnen heerlijk gegeten! De proeverij was erg lekker en niet te grote of te kleine porties en gezellig delen met elkaar. De bediening was erg vriendelijk en legde goed uit wat alles was. Vooral De geitenkaas en de lams mechoui is erg lekker

Martin1984
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week ben ik met mijn vrouw in het restaurant Habibi wezen eten en kan niks anders zeggen dat het een absolute aanrader is voor personen die een voorkeur hebben voor de Arabische keuken. Eten is zeer goed voorbereid en dat zie je ook, want je krijgt je eten niet na 5 min opgediend, omdat het allemaal vers wordt bereidt. Personeel is zeer vriendelijk en erg behulpzaam. De eigenaresse is nog langs geweest bij ons tafel en heeft een leuke praatje gemaakt met ons. erg vriendelijk en een aantal keer gevraagd of alles naar wens was. Tegenwoordig kom je dat alleen al niet vaak tegen in de restaurants. Ik kan maar een ding zeggen en dat is snel reserveren en eten bij Habibi. Als je in de weekend langs wilt gaan moet je wel erop letten dat je gereserveerd hebt, want door de drukte is er geen plek te krijgen. Martin

Gegeten op 28 maart 2014

MJ1985
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gegeten met een groepje van vijf personen op zaterdagavond. Het restaurant is gevestigd in een sfeervol oud straatje in het centrum van Amersfoort. Van binnen oogt het modern en comfortabel met her en der 'Arabische accenten': prima zitten dus, al is het wel wat gehorig.

Het eten was zeker het proberen waard: de porties zijn bovendien goed van omvang. 4 gerechtjes p.p. is echt genoeg om met een meer dan voldaan gevoel huiswaarts tegaan. Ik vond eigenlijk alles even lekker, met uitzondering van de falafel. Geen idee waar dat aan lag, maar die was nogal droog. Mijn favorietje gerechtje was het gekonfijte gevogelte: in één woord heerlijk. Ook de Libanese wijn was erg lekker. Minpuntje is het betalen voor kraanwater: ik snap best dat er op drankjes de meeste marge zit, maar verwerk de prijs van water dan in je gerechtjes o.i.d.

De bediening was weliswaar vriendelijk, maar het verliep allemaal niet van een leien dakje. We hebben denk ik 5 verschillende medewerkers aan onze tafel gehad en het geheel maakte een beetje een ongecoördineerde indruk. Dit is denk ik deels verklaarbaar door de wijze van bestellen: iedereen kiest enkele gerechtjes die vervolgens tegelijk worden geserveerd. Met 5 personen zit je dan al gauw op 20 gerechtjes die tegelijk worden gebracht en alle voorzien zijn van een lastige Arabische naam. Door de verwarring over wie nou welke bestelling had geplaatst zijn een aantal schaaltjes heen en weer gegaan tussen tafel en keuken...op een gegeven moment maar samen met de ober het aantal schaaltjes vergeleken met het aantal turfjes op de bon. Misschien kan men hier nog niets op verzinnen, bijv. een bestellijst als in een sushi-bar? Minder sfeervol, maar wel duidelijk. Daarnaast adviseerde de ober tot 3x toe om de proeverij te nemen bij het opnemen van de bestelling. Even later kwam zijn collega vertellen dat deze alleen beschikbaar is vanaf 2 personen (staat niet op de kaart!). Allemaal niet zo erg, maar op service zou Habibi zeker hoger kunnen scoren.

Gegeten op 29 maart 2014

Ingerbeau
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten! hapjes-van-het-huis vooraf waren uitgebreid en erg lekker, daarna de tabouleh en humus besteld, tabouleh mag iets kruidiger maar verder niks mis mee. Hoofdgerecht was een vistajine voor mij en een lamstajine voor mijn partner. Lijkt weinig, vult goed en was erg smakelijk. Dessert was een stukje baklava (iets te droog), chocolademousse en een koekje samen met koffie naar keuze. Bediening is aardig en attent, entourage leuk en gezellig. Iets teveel tafeltjes misschien...

Gegeten op 28 februari 2014

Proeverij1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij Habibi, zeker voor herhaling vatbaar! De uitgebreide proeverij genomen samen met de uitgekozen wijnen (voor de eigenaresse zeer belangrijk) en eigenlijk helemaal opgekomen (het eten).

Gegeten op 14 februari 2014

linette1
  • Recensies in de laatste twee jaar

De plek voor een ontspannen en vernieuwende manier van tafelen. Prikkelende, verrassende kaart, ondersteunt door heerlijke wijnen. Vooral de combinatie tussen sfeer, het eten, de drank(en) en de service (de gastvrouw is een topper), maken een avond bij Habibi tot een ware belevenis die vraagt om herhaling met het risico op verslaving.

Karelart
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ja ja gisteren weer gegeten bij habibi ! Geweldig !! Koeskoes gewoon te gek !! Bediening trouwens ook heerlijk kalfsvlees met pruimen ! Ja beslist (10) waard alles weer goed vooraf spiesjes van ossenhaas & verschillenden soorten marokaanse hapjes pff.. Heerlijk top wijnen en geweldig desert door eigenaresse samengesteld wouw !! Heerlijk gegeten top avond gehad Habibi bedankt voor de heerlijke & leuke avond !! Mensen dit is aanrader waard !! Absoluut !! Bediening eten & voornamelijk gastvrijheid super !.

Karelart
  • Recensies in de laatste twee jaar

Top restaurant !! Lieve leuke !! Bediening & heerlijk lekker eten gewoon een genot !! Culinaire weg door heel Marokko fantastisch eten aanrader waard !! Echt voor iedereen Mvg Karel visser.

pvoorth
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zijn voor de eerste maal bij Habibi gaan eten. De keuken was ons onbekend maar andere culturen trekken mij erg aan. We hebben gekozen voor het verrassingsmenu. Koude gerechten, dan warme gerechten en als laatste de desserts.
De gerechten waren goed. Het was een heel nieuwe ervaring. als je de pakken met kant en klaar maaltijden bedenkt uit de supermarkt, lijken deze echte gerechten hier veel minder op maar de smaak sensaties waren enorm.
De service was subliem. Mijn vrouw heeft een gedeeltelijke noten allergie. Van elk gerecht wist men of en welke noten er in zaten. En als ze het niet zeker wisten, werd het geverifieerd en nogmaals gemeld. Perfect.
het was een feest van vriendelijkheid en heerlijke Marokkaanse wijn. Echt een aanrader om eens iets anders te ervaren.

Gegeten op 25 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Habibi in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Habibi. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!