a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 033 879 54 52

Exotisch Arabisch

De exotische smaken uit Duizend-en-één-nacht, maar dan in een prachtige, moderne setting. Ontdek nieuwe smaken, kruiden en specerijen in de vorm van mezedes: kleine Arabische hapjes. Een heerlijke ontdekkingsreis!

youreckon

Gezellig met de familie in het restaurant gegeten. Leuk plekje aan de rustige krommestraat in Amersfoort. Omdat we met een aardig gezelschap waren (8 pesonen) hebben we een aantal grote schalen met warem en koude gerechten aan laten rukken. De gerechten waren met zorg bereid. Vers en smakelijk. Heerlijk.

De beiding is erg vriendelijk, maar het is wel duidelijk dat het aan horeca ervaring ontbreekt. Geen grote dingen, maar het zijn toch net de zaken waar je het verschil mee kunt maken. Signaleren dat gasten iets willen vragen/bestellen. (ze had minimaal nog 1 extra ronde dranken aan ons kunnen verkopen) Als er gemorst wordt zelf niet even de tafel af komen nemen, maar ipv daarvan een klein papieren servetje mee te geven. Kleine dingen maar toch...

Met kleine kinderen is het eten niet erg geschikt.Het eten zou niet pittig zijn, maar voor de smaak van een 7-jarige (met goed ontwikkelde smaak) was het toch echt te pittig, waardoor we thuis nog een boterham moesten smeren. Daardoor is dit restaurant (naar onze smaak) minder geschikt als familirestaurant.

Gegeten op 17 juni 2015

• Service

• Decor

• In behandeling

Via online reservering

Ik heb heel erg lekker gegeten! We hebben met het hele gezelschap chefchef gegeten. De verschillende smaken en texturen waren erg verrassend en lekker. Het restaurant hield uitstekend rekening met de lactose en ei intolerantie van een van ons! Kuddos

Gegeten op 14 juni 2015

AmsterdamAnouk

Aanrader! Mijn man en ik aten hier op een woensdagavond, en we kozen voor de Top Mezze (5 warme & 5 koude mezze). Dit is een leuke manier van samen "Arabische tapas" eten, en ze hebben echt een mooie selectie gemaakt. De bediening bestond uit 1 meisje, zij was heel aardig en attent. Enige nadeel: Het was onverwachts druk voor op een woensdagavond, en daardoor had de bediening het op een gegeven moment heel druk, waardoor we een beetje een chaotische indruk kregen. Hopelijk gaan ze dat wel wat beter plannen.

Gegeten op 27 mei 2015

evie5

Restaurant Habibi, voor mij de eerste keer om in een Arabisch restaurant te eten. Ik vond het fantastisch. De kleine hapjes kun je met elkaar delen en zijn stuk voor stuk heerlijk. Mocht nooit Arabisch hebben gegeten, dan is dit de ideale plek. De bediening is zeer aangenaam en erg gastvrij. Ik kom snel weer terug!

Gegeten op 4 juni 2015

margot42

Verrassend wat kok Joost allemaal aan smaken uit dat kleine keukentje weet te toveren. De arabische bastilla, falafel en gerookte aubergines, lamsvlees en andere lekkernijen, met combinaties van exotische kruiden maken vaak terugkomen noodzakelijk! Yamna (eigenaresse): super!!!

Gegeten op 28 april 2015

xSKKK

Voor een tijdje geleden zijn wij wezen eten bij dit leuke restaurantje. Geholpen door een vriendelijke meid die ons uitlegde wat het concept was kozen wij voor het menu. Heerlijk. Op 1 gerechtje na was alles top op smaak en leuk gepresenteerd. Het gerechtje wat wij niet zo lekker vonden, namelijk de taramasalata (creme van witvis) werd terug genomen door een van onze serveerster die vervolgens terugkwam met een ander gerechtje die overigens wel heel goed in de smaak viel. Er werd toegegeven dat de taramasalata niet goed op smaak was. Helemaal goed opgelost. Afgesloten met een koffie met liquer. Over en al erg tevreden. Enige 'minpuntje' voor lange tafelaars is dat het restaurant redelijk vroeg dicht gaat. Bij eerder reserveren voor een 'later tijdstip' (20.30) werd er direct aan telefoon gezegd dat het 'geen restaurant is waar mensen lang blijven zitten'. Klinkt niet zo uitnodigend!

Gegeten op 25 april 2015

Noa334

p donderdagavond na een gezellig dagje winkelen, besloten wij nog wat te gaan eten. Wij komen niet uit Amersfoort dus habibi was voor ons ook volledig onbekend. Van buitenaf sprak de "moderne" oosterse sfeer erg aan, en besloten naar binnen te gaan. Wij kwamen rond 18.00 binnen en werden zeer vriendelijk ontvangen. Ook hadden het gehele restaurant voor ons alleen, dus we kozen een gezellig tafeltje bij het raam.
Al snel kwam er brood met hummus(?) op tafel wat heel erg lekker was! Ook onze drankjes waren er snel. Daarna begon het snel drukker te worden, en in no time zaten bijna alle tafels vol. Wij hadden inmiddels Couscous Royal besteld (een echte aanrader! als je 1 bord eten wilt, zeer mals vlees en heerlijke couscous). Opvallend was dat er maar 1 iemand in de bediening liep, en dat terwijl het restaurant zo goed als vol zat! Toen ons eten geserveerd werd (binnen redelijke tijd, wij hebben ong 15 min gewacht) vroegen wij nog naar een drankje alleen deze hebben wij nooit gehad (stond ook niet op de rekening). Wij denken dat dit kwam door de drukte, want ook ons signaal later om nog wat te willen bestellen werd niet opgemerkt. Jammer. Dat is dan ook ons enige min punt, want in je eentje bedienen terwijl bijna alle tafels vol zitten gaat echt ten koste van de service.
Kortom een zeer gezellig restaurant met heerlijk eten, vriendelijk personeel, maar alleen zou iets meer personeel in de bediening wel aan te raden zijn.

Gegeten op 4 mei 2015

Koets

Via online reservering

Een modern restaurant met eigenzinnige gerechten uit Afrikaans-mediterrane streken. Vraag vooral de eigenares om zelf wat voor je samen te stellen en je wordt voor een alleszins redelijke prijs zeer goed van een rijke varieteit aan hapjes voorzien. De bediening is hartelijk en alert. Een minpunt: akousitsch is er nog wat te winnen door de ruimte te dempen, zodat wat luidruchtiger gasten aan de ene tafle het gesprek aan de andere tafel niet onmogleijk maken. Wel weer een goed teken dat het op een gewone dinsdagavond bomvol zat.

Gegeten op 26 mei 2015

Ekna

Heerlijk gegeten, overheerlijke hapjes, goed van smaak. Ik zou dit restaurant zeker aanraden. De sfeer is ook goed en leuke inrichting.
De wijn die wij kregen aangeraden aan de tafel bleek alleen erg duur, dus let op en kijk even op de kaart voor je mee gaat met de wijnkeus van de bediening...

Gegeten op 15 mei 2015

pim62

Na een hartelijke ontvangst, genoten van de heerlijke, diverse gerechten en hapjes; puur, eenvoudig en oorspronkelijk! Dit ondersteunt door vriendelijke, gastvrije bediening. Nog gezellig nageborreld met Yamna, eigenaresse van Habibi. Al diverse keren zeer gezellig hier gegeten en is zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 8 mei 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Habibi in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Habibi. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.