a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 033 879 54 52

Exotisch Arabisch

De exotische smaken uit Duizend-en-één-nacht, maar dan in een prachtige, moderne setting. Ontdek nieuwe smaken, kruiden en specerijen in de vorm van mezedes: kleine Arabische hapjes. Een heerlijke ontdekkingsreis!

Noa334

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

p donderdagavond na een gezellig dagje winkelen, besloten wij nog wat te gaan eten. Wij komen niet uit Amersfoort dus habibi was voor ons ook volledig onbekend. Van buitenaf sprak de "moderne" oosterse sfeer erg aan, en besloten naar binnen te gaan. Wij kwamen rond 18.00 binnen en werden zeer vriendelijk ontvangen. Ook hadden het gehele restaurant voor ons alleen, dus we kozen een gezellig tafeltje bij het raam.
Al snel kwam er brood met hummus(?) op tafel wat heel erg lekker was! Ook onze drankjes waren er snel. Daarna begon het snel drukker te worden, en in no time zaten bijna alle tafels vol. Wij hadden inmiddels Couscous Royal besteld (een echte aanrader! als je 1 bord eten wilt, zeer mals vlees en heerlijke couscous). Opvallend was dat er maar 1 iemand in de bediening liep, en dat terwijl het restaurant zo goed als vol zat! Toen ons eten geserveerd werd (binnen redelijke tijd, wij hebben ong 15 min gewacht) vroegen wij nog naar een drankje alleen deze hebben wij nooit gehad (stond ook niet op de rekening). Wij denken dat dit kwam door de drukte, want ook ons signaal later om nog wat te willen bestellen werd niet opgemerkt. Jammer. Dat is dan ook ons enige min punt, want in je eentje bedienen terwijl bijna alle tafels vol zitten gaat echt ten koste van de service.
Kortom een zeer gezellig restaurant met heerlijk eten, vriendelijk personeel, maar alleen zou iets meer personeel in de bediening wel aan te raden zijn.

Gegeten op 4 mei 2015

Koets

Via online reservering

Een modern restaurant met eigenzinnige gerechten uit Afrikaans-mediterrane streken. Vraag vooral de eigenares om zelf wat voor je samen te stellen en je wordt voor een alleszins redelijke prijs zeer goed van een rijke varieteit aan hapjes voorzien. De bediening is hartelijk en alert. Een minpunt: akousitsch is er nog wat te winnen door de ruimte te dempen, zodat wat luidruchtiger gasten aan de ene tafle het gesprek aan de andere tafel niet onmogleijk maken. Wel weer een goed teken dat het op een gewone dinsdagavond bomvol zat.

Gegeten op 26 mei 2015

Ekna

Heerlijk gegeten, overheerlijke hapjes, goed van smaak. Ik zou dit restaurant zeker aanraden. De sfeer is ook goed en leuke inrichting.
De wijn die wij kregen aangeraden aan de tafel bleek alleen erg duur, dus let op en kijk even op de kaart voor je mee gaat met de wijnkeus van de bediening...

Gegeten op 15 mei 2015

pim62

Na een hartelijke ontvangst, genoten van de heerlijke, diverse gerechten en hapjes; puur, eenvoudig en oorspronkelijk! Dit ondersteunt door vriendelijke, gastvrije bediening. Nog gezellig nageborreld met Yamna, eigenaresse van Habibi. Al diverse keren zeer gezellig hier gegeten en is zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 8 mei 2015

napoleon1971

De mensen die hier werken weten nog echt wat gastvrijheid is.
Petje af voor kok Joost die alles in zijn eentje klaar maakt.
Wat een geweldig eten, mooie marokanse rode wijn.
Jammer dat Hoevelaken niet zo'n restaurant heeft,dat gaan we mooi naar Amersfoort.
Tot gauw.......

Gegeten op 7 mei 2015

J-

Via online reservering

Vijf jaar in Amersfoort EN in mijn persoonlijke top vijf van de beste restaurants in Amersfoort!!! Topkwaliteit en een super enthousiast team!!!

Gegeten op 7 mei 2015

lindamana

Afgelopen donderdag hierbij toeval terecht gekomen. we kwamen binnen in een druk gezellige restaurant we mochten heel even aan de bar wachten voor dat we aan tafel mochten. We hadden de indruk dat de twee dames de volle zaak alleen moesten draaien en dat deden ze erg goed en bleven vriendelijk. Het menu werd goed uitgelegd en de Franse chardonnay was heerlijk. We kozen voor de Yamna bite een 3 gangen menu met wat koude hapje en daarna de warme en het dessert. de gerookte aubergine en de huis gemaakte falafel zijn bij mij het meeste bij gebleven......p.s er was ook een buikdans optreden

Gegeten op 30 april 2015

marcel254

Op vrijdagavond zonder reservering toch een tafel voor twee gekregen. De bediening was vriendelijk en vlot. Het driegangenmenu was gevarieerd met veel verschillende smaken. Ook de witte wijn was uitstekend. Hier komen we nog weleens terug.

Gegeten op 24 april 2015

teuni1

Voor de zesde keer bij Habibi gegeten. Tapas voor en hoofdgerecht. Eigenlijk is het iedere keer weer heerlijk, vers, kruidig en verrassend. Sfeer incl. buikdanseres en bediening goed ondanks het feit dat de hele zaak afgeladen vol was. En de limoncello was verrassend lekker. Topavond gehad evenals onze gasten. Wat ons betreft een aanrader!

Gegeten op 11 april 2015

Elise200

Via online reservering

Leuke ontvangst. Goede bediening. We moesten wel lang wachten op ons brood bij het voorgerecht. Het eten was erg lekker. We hadden nog wel meer gelust.

Gegeten op 28 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Habibi in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Habibi. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.