Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Restaurant

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 033 879 54 52

great7ven

Via online reservering

Afgelopen woensdag hebben we bij Habibi gegeten. Arabisch is echt een mooie afwisseling. In het begin is het even wennen aan de nieuwe smaken maar daarna merk je andere verfijnde smaken.

We hebben hier gekozen voor het 3 gangenmenu, dat komt erop neer dat je een schoten krijgt met een beetje van alle voorgerechten. Daarna een schotel met een beetje van alle hoofdgerechten en daarna een dessert met diverse hapjes van de nagerechten.

Al met al een hele ervaring, een aanrader voor iemand die eens wat anders zoekt dan de 'gewone' Hollandse kaart.

Gegeten op 15 oktober 2014

sieb1

Heerlijk gegeten, vooral de groentepasteitjes waren verrukkelijk.
Minpuntje: 5 euro voor een glas rode wijn vind ik wel aardig aan de prijs.

Gegeten op 20 september 2014

MDBK

Lekkere gerechten! Vooral het lamsvlees en de viskoekjes waren erg lekker! De granaatappel in de auberginesalade was verrassend. De geitenkaaslolly was zalig! Bediening uitermate vriendelijk en attent. Goeie eerste kennismaking!

Gegeten op 29 augustus 2014

sjoerd39

Via online reservering

Lekker eten , locatie tafel ij de deur had beter gekund, eten was erg lekker, miste echter iets bijzonders.. Keuze drank is beperkt..

Gegeten op 28 augustus 2014

Linsie

Al twee keer heerlijk gegeten bij Habibi. De eerste keer via de DinerDagen en de tweede keer gewoon omdat we er zin in hadden.
De aankleding is heel gezellig met allerlei arabische dingetjes. Wel een paar zaken die wat meer onderhoud nodig hebben, maar dan kijk ik kritisch.
Ze serveren allemaal kleine gerechten die je kunt delen. Dat is natuurlijk altijd gezellig eten. Vrijwel alles vonden we erg lekker. Heerlijk kruidig en vers.
Ze serveren er Marokkaanse wijn bij.
De desserts waren voor ons veel te zoet, maar dat hoort erbij...
Over de prijs kun je ook absoluut niet klagen.
Echt een aanrader dit restaurant, jammer dat er geen ruimte is voor een groter terras.

Gegeten op 17 juli 2014

liesbyte

Het eten - moeilijk een cijfer te geven. Bijvoorbeeld een geweldige vis tajine gegeten, prachtige smaak. Bij andere gerechtjes iets te veel zoettonen naar onze smaak. Dan moet er iets meer zuur of pit tegenoverstaan. Toch komen we hier af en toe graag, de sfeer is goed, de wijn is best hoewel weinig keuze. Toilet mag een upgrade hebben.

Gegeten op 18 juli 2014

billie20

2 jaar geleden hier voor het eerst gegeten en het was toen niet goed genoeg om terug te gaan. Me toch laten overhalen om het weer eens te proberen. We gingen voor de proeverij. De ober somde de gerechten op en toen wij aangaven niet van lamsvlees te houden (zat in koude en warme gang), zei hij dat we het dan maar moesten laten staan. Een alternatief kon hij niet bieden. Het brood met de hummus en bietensalade (en de 3 olijven) waren prima en de meeste van de koude gerechten warenoké, maar de warme gerechten zijn echt voor verbetering vatbaar. Met name het lamsvlees (toch maar geproefd) wat taai en droog was en het viskoekje wat niet naar vis smaakte, maar naar een ongelukkig mengsel van te sterke kruiden. De meeste nagerechtjes waren best lekker, maar klein. Conclusie: een scheve prijs-kwaliteit-verhouding. Jammer.

Gegeten op 26 juli 2014

zwenneken

Voor het eerst gegeten bij Habibi in Amersfoort en wat werden we leuk ontvangen! Erg vriendelijke eigenaresse, ze legt je alles uit over de gerechten die je hebt besteld en ze weet precies wanneer je wilt bestellen. Op het dessert na kan je aan alle gerechten proeven dat er echt werk van gemaakt is, zo divers en verfijnd. Na het dessert geniet je nog van een heerlijk verse munt thee, uit een prachtige kan en dit maakt samen een top restaurant! Ik kom zeker terug hier!

Gegeten op 19 juli 2014

käte

Onlangs met mijn dochters heerlijk bij Habibi gegeten. We werden verwelkomd door een zeer enthousiaste eigenaresse die ons naar een gezellige tafel begeleidde. We werden verrast door een keur aan verschillende hapjes (mezzes) die we ons voortreffelijk hebben laten smaken, daarbij een lekkere Marokkaanse sauvignon blanc. Zeker een aanraden, wij komen terug Yamna!
Käte, Amersfoort

Gegeten op 10 juli 2014

lucas12

Het restaurant ligt in het pittoreske deel van de binnenstad van Amersfoort in de Krommestraat nabij De Hof. Je stapt binnen in een modern Marokkaanse sfeer. De avond dat wij er aten was er een buikdanseres die op zwoele manier tussen de tafels danste. Dat was zo oogstrelend als de gerechten die we later aten verrukkelijk smaakten. Wij hebben de proeverij besteld met allemaal kleine gerechten, die werden gepresenteerd op borden met Marokkaanse motieven. Ik vond zelf de lamskoteletten en de couscous het lekkerst. Je proefde duidelijk dat alles vers bereid was en de smaak was goed uitgebalanceerd. De bediening was voortreffelijk. Alle serveersters even vriendelijk en toen wij in een rustiger deel wilden gaan zitten, was dat geen enkel probleem en werd dat terstond geregeld. Kortom, wij vonden het eten heerlijk en de sfeer gezellig ontspannen.

Gegeten op 12 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Habibi in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Habibi. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.