a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Marokkaans
  1. Toon telefoonnummer 040 2460 40 2

delsur

Een leuke avond gehad met een vriendin. De mezze waren echter niet erg speciaal. Toch hebben de service, het decor, en de borden op de andere tafels mij nieuwsgierig gemaakt naar een volgend bezoek. Dan maar eens de origineel Marokkaanse gerechten proeven!

Gegeten op 14 november 2014

Winibaldi

Mijn vijfde bezoek in vijf jaar. Bij binnenkomst wordt het tekefoongesprek direct afgebroken om ons welkom te heten. De grande dame van 89 wordt de zachtere zitting van de bank geadviseerd. En dan kan het Marokkaanse feestje beginnen. Hartelijke bediening, heerlijke gerechten, prettige sfeervolle ambiance met mooi houten meubilair. De gerechten (waaronder een heerlijke vissoep), de smaakjes, de verse ingrediënten, alles draagt bij aan opnieuw een uitstekende maaltijd. Hoewel de prijzen iets gestegen zijn tov vorige keren blijft het in balans met de eveneens gestegen kwaliteit. Het zijn van die leuke 'plekken om te ontdekken'.

Willow2010

Wat een fijn restaurant en vooral, wat een gastvrij, mooi en verzorgd restaurant. Gisteren voor het eerst uitgeprobeerd, op de bonnefooi. Het bleek het 5-jarig jubileum en we werden welkom geheten met een glaasje prosecco. Het restaurant is heel mooi ingericht, fijne atmosfeer, goede akoestiek, prettig licht (hoewel het misschien voor het lezen van de menukaart iets te donker was... maar daar kwamen we ook nog wel uit), mooie, niet overheersende muziek, precies goed. Bediening heel attent, professioneel en vriendelijk, maar niet te formeel. Ook duidelijk een kindvriendelijk restaurant. Dat geeft altijd een warm gevoel. We aten een tajine en een couscous gerecht. Deze waren royaal en zeer smakelijk met een ruime hoeveelheid verse groente. Van mij hadden de gerechten nog iets sterker gekruid mogen zijn (persoonlijke smaak), maar ik heb weinig ervaring met de Marokkanse keuken en heb dus ook geen vergelijkingsmateriaal. De rode huiswijn smaakte bijzonder lekker bij het eten. We hadden helaas niet zo heel veel tijd en hebben alleen een hoofdgerecht gegeten, maar de volgende keer gaan we er nog wat uitgebreider voor zitten! Ik las op de website dat Chomicha 'zonnetje' betekent. Het was een zonnige ervaring op een overigens ook zonnige dag! Gefeliciteerd met het jubileum.

Gegeten op 1 november 2014

ReaHagen

Op basis van goede recensies ben ik hier gaan eten, maar ik was toch teleurgesteld. De jongen in de bediening was erg aardig (de zoon neem ik aan), maar de service was traag. Het duurde erg lang voordat de gerechten kwamen; eenmaal gepresenteerd, viel het tegen. We hadden de Marokkaanse tapas genomen. Diverse kleine hapjes op een grote schaal. Het zag er feestelijk uit, maar het smaakte niet speciaal. Lekkerste van alles was nog de aioli saus.

Gegeten op 25 augustus 2014

Lekkereten_yesplease

Gisteren hier gegeten met een groep mensen, waaronder een paar moeilijke eters. Op het moment dat zelfs zij hun bord errr, tajine helemaal lege hebben weet je dat het eten goed was. Zeer vriendelijke bediening en erg sfeervol ingericht.
Prijs/kwaliteit zat ook zeer goed.

Chomicha is zeker een aanrader als je eens wat anders wilt dan je standaard Franse keuken.

Gegeten op 6 september 2014

han19

N gezellig, sfeervol en warm Marokkaans restaurant, met het gerecht Mezze n reis door Marokko gemaakt, vergezeld door Brabantse Mohamed, (geleerd van ons Mam.. :-) )n goedlachse gastheer en kok!
N aanrader voor zowel intieme etentjes alsook grotere gezelschappen!

Gegeten op 6 mei 2014

brabo1

3 keer hier super goed gegeten. Elke keer Mezze genomen. Hoef je niet zelf te kiezen en je krijgt vanalles wat in kleine bakjes op een grote zilveren schaal. Ziet er gezellig uit en het is allemaal HEERLIJK. Schoon restaurant. Op de banken aan de zijkant zit je heel gezellig, rest van het restaurant vind ik wat sfeerloos. Thee na afloop in leuk zilveren kannetje. Echt een aanrader als je eens tapas-achtig wilt eten, maar dan anders.

Gegeten op 18 september 2013

ikgalieverlopen

Chomicha krijgt -op basis van de eerste kennismaking- het voordeel van de twijfel. Dat zit zo: het eten is zonder twijfel goed. Erg goed. En erg lekker. En de bediening is -erg- vriendelijk en attent. Twee dikke pluspunten 'in the pocket' dus.
Maar ondanks dat...tja, we hebben wél dik anderhalf uur op ons hoofdgerecht moeten wachten...ná het voorgerecht...en zonder duidelijke reden. Dat is -zeker op een doordeweekse avond met een vroege wekker in het vooruitzicht- een (dikke) min. Dat de bediening ons uit eigen initiatief (net vóór we er zelf iets van wilden gaan zeggen/naar wilden gaan vragen) een gratis drankje aanbood omdat -met excuses- het iets langer duurde dan het hoort, maakte wel iets goed (zoals ik al zei: attent) maar toch... Gelukkig heb ik de vertraging in de keuken me er niet van laten weerhouden toch ook nog voor een dessert te gaan. Coupe Marrakech, met kaneelijs, likeur en bitterkoekjes. Lekker! Ja, het voordeel van de twijfel dus. Hopen nu maar dat de planning volgende keer wel goed loopt!

Kristin-e

Heerlijk ontspannen gegeten met een groep van vier! Omdat we niet konden kiezen hadden we de mezze besteld, Deze bood een goede variatie van de Marrokaanse keuken. Hoewel het meer dan genoeg was, hebben we ons toch laten verleiden voor het Grand Dessert, dat echt een plaatje was om naar te kijken (en om op te eten). Kortom, een aanwinst voor culinair Eindhoven met een goede prijs-kwaliteit verhouding (niet zo duur!). Bovendien was er (onbetaalde) parkeerplaats voor de deur, zelfs op zaterdagavond (wat erg fijn is voor minder-valide)!

Gegeten op 15 juni 2013

foody-too

Op basis van recensies op deze site en ook op grond van een aanbeveling van een vriendin bij Chomicha gegeten, en de aanbevelingen zijn helemaal terecht.
Geen heel uitgebreide kaart (maar ik vind dat vrijwel altijd een goed teken, want dan is er ook echt aandacht in de keuken voor de verschillende gerechten!), maar wel een mooi overzicht van wat de Marokkaanse keuken te bieden heeft.
Omdat ik gasten had uigenodigd voor wie Marokkaans eten nieuw was, vroeg ik of het mogelijk was om een selectie van voorgerechten te serveren (ook al stond die mogelijkheid niet op de kaart), en in overleg met bediening en keuken kwam daar een mooie oplossing uit: geweldige service, en een heel heerlijke selectie van verschillende voorgerechtjes!
Ook de hoofdgerechten waren heerlijk, en eenvoudig ook om van alle gerechten iets te proeven door de manier waarop het werd opgediend (niet per bord, maar per tajine).
Kortom: heerlijk gegeten, en geweldige bediening, kom zeer beslist nog een keer terug!

Gegeten op 25 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Chomicha in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Chomicha. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.