a TripAdvisor company

foto's van Sarban in Tilburg - 1 foto's van Sarban in Tilburg - 2 foto's van Sarban in Tilburg - 3 foto's van Sarban in Tilburg - 4 foto's van Sarban in Tilburg - 5 foto's van Sarban in Tilburg - 6

Sarban

4. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 013 535 35 67
  2. www.sarban.nl/

wilmeij

Evenals vorig bezoek , werd ook deze (VADERDAG ) zondagavond 19 Juni, het Afghaans menu vooraf ingeleid met een persoonlijk kennismakingsgesprek aan tafel. Met een duidelijke uitleg werden door de enthousiaste bediening de vele voor-hoofd-en nagerechtjes , met redelijke tussenpauzes , vlot uitgeserveerd. In deze gastvrije omgeving hebben wij met ons vijven genoten van al die mooie en smaakvolle gerechtjes.

Gegeten op 19 juni 2016

sam64

Heerlijk gegeten en erg goed vegetarisch. Lang geleden dat ik in zo'n gastvrij restaurant ben geweest. Het restaurant maakte de avond. Ik zou het iedereen aanraden!

Gegeten op 3 maart 2016

walter_daniel143

Sarban blijft toch echt ons lievelingsrestaurant. We komen hier graag eten, omdat wij het gevoel krijgen dat we bij vrienden eten. Al bij de tweede bezoek aan Sarban werden wij herkend door het vriendelijke personeel. Het eten is erg gevareerd, naast de twee rijstgerechten worden er verschillende groente en vleesgerechten geserveerd. De koks (broer en zus) komen zelf aan tafel vertellen hoe ze de gerechten hebben bereid. Het eten is lekker kruidig, maar zeker niet pittig. Voor ons is eten bij Sarban echt een feestje!

Gegeten op 25 maart 2016

janpiet2012

We kwamen hier voor de tweede keer met onze vrienden om weer van de afghaanse kennismakingsmenu te genieten.
Heel lekker gekruid eten, zeer malse vlees en lekkere groente.
Kortom: alles bijlekaar,overheerlijk.
We komen zeker weer terug.

Gegeten op 29 april 2016

Bartkarel

Volgens de recensies op Iens is Sarban een aanrader. En ook vrienden en familie lieten geregeld horen dat het restaurant zeker de moeite van het bezoeken waard is. De Afghaanse keuken kenmerkt zich bovendien door een grote diversiteit aan gerechten, dus zowel de vegetariër als de vleesliefhebber kan er terecht. Goede reden om eens het centrum van Tilburg te verlaten en naar Sarban te gaan, aan de Besterdring in Tilburg Noord.

Service: Vanaf het moment dat je één voet over de drempel van het restaurant zet word je in de watten gelegd. De bediening is vlot en doet er alles aan om het je zoveel mogelijk naar de zin te maken. Ze komen geregeld even langs om te vragen of alles naar wens is, zonder opdringerig te zijn.

Eten: Mijn vriendin en ik hebben allebei voor het kennismakingsmenu gekozen. We kregen veel verschillende gerechtjes om zo een indruk te krijgen van de Afghaanse keuken. Als voorafje enkele ‘snacks’: kleine en smaakrijke hapjes die te lekker zijn om de naam ‘snack’ te mogen dragen. Als hoofdgedeelte natuurlijk gerechten met kikkererwten, munt en koriander. Ook verrukkelijke köfte, gegrilde groenten en smakelijke malse kip. Dit alles begeleid met gekarameliseerde rijst en witte rijst. Als nagerecht presenteerde Sarban zelfgemaakt ijs. Bolletjes met onder andere moerbeibessen, kokos en vijgen. Alles smaakte heerlijk! Ik kreeg na de koffie van het huis een whisky die een tijdje op vijgen heeft gestaan. Heel verrassend!

Decor: Sarban zat goed vol, en daardoor was het soms wat rumoerig. Maar het maakt ook dat het restaurant meer aanvoelt als een gezellige woonkamer. Een schone woonkamer overigens. En in de keuken loopt het personeel met haarnetjes. Je ziet dat het personeel hygiëne belangrijk vindt.

Mijn vriendin en ik zijn door ons bezoekje aan Sarban alleen nog maar nieuwsgieriger geworden naar wat het restaurant nog allemaal te bieden heeft. Wij komen terug!

Gegeten op 29 april 2016

CornelisMaria

Gezellig gegeten met de familie. Veel kleine gerechten op de tafel en zeker voor ieder wat wils. Ook voor de vegetariër. We hebben er twee keer gegeten. Afghaanse keuken is echt een keer wat anders. Echter kennen we nu de kaart wel. Uitstekende, attente bediening. Ware aanrader! Laagdrempelig, goede prijskwaliteit.

Gegeten op 6 november 2015

aboutbloom

Afgelopen zondag heb ik mogen genieten van een exclusieve avond. Ik heb het echte Afghanistan geproefd en veel geleerd van de Afghaanse cultuur. Ik vind het leuk dat er initiatief wordt genomen om de positieve kant van de Afghaanse cultuur te laten zien. Wat ik ook mooi vind is dat Sarban authentiek wil blijven. Dat is zeker te zien aan het decor en de Afghaanse gastvrijheid!

Gegeten op 10 april 2016

carl16

Gisteravond voor het eerst bij Sarban gegeten. Het stond al lang op ons lijstje en dat was niet voor niets! We hadden het kennismakingsmenu met veel kleine hapjes en ze waren allemaal even lekker. Zeker ook de gemarineerde kip! Prijs kwaliteit is helemaal goed.

Daarnaast was de bediening erg vriendelijk en attent. Wij komen er zeker terug.

Gegeten op 9 april 2016

sebastian22

Sarban is echt een top restaurant! Je komt daar binnen en je voelt meteen een leuke, aangename, verwelkomende gezellige sfeer. Je wordt heel netjes naar de tafel begeleid en vervolgens nemen ze je jas aan wat tegenwoordig in heel veel restaurants niet meer wordt gezien.

Ze vragen ten eerste of je bekend bent met het Afghaanse keuken en ook of je ergens allergisch voor bent. Je krijgt dan te horen waar de menu uit bestaat. Je kan ook onder andere kiezen om de verrassings menu te nemen die uit 70% bestaat van wat er op het menu staat.
Ik heb persoonlijk voor de verrassing gekozen aangezien ik niet bekend was met het Afghaanse keuken. Het was overheerlijk. Je krijgt heel veel lekkere variabele tussendoortjes en gerechten met rijst. Waarvan de zelfgemaakte kip mijn favoriet was. Het dessert is een aanrader.
Één ding is zeker, aan eten kom je daar niks te kort!

De bediening was voortreffelijk! Zodra ze zien dat je iets nodig hebt zijn ze meteen bij je. Ze zorgen er dan ook voor dat de gast niks te kort komt. Ze zijn heel vriendelijk en professioneel. Ze leggen alles goed en rustig uit. Het is heel mooi op de manier hoe ze hun cultuur in het restaurant laten zien.

Het is zeker het waard om hier te komen eten. Ik kom hier maar al te graag weer terug!

TIP: reserveer op tijd!

Gegeten op 15 maart 2016

tommy8

Als je opzoek bent naar heel lekker eten en een leuke ervaring, dan raad ik zeker Sarban aan. Het eten is vol van smaak, in balans en niet pittig! De bediening is ontzettend attent en grappig.

Inmiddels ben ik al een aantal keer geweest en het lijkt wel alsof ik het elke keer NOG lekkerder vind!

Alsof dat nog niet genoeg is hebben ze ook nog overheerlijke vijgenwhiskey! Wat wilt een mens nog meer?

Gegeten op 8 maart 2016

Schrijf zelf een recensie over Sarban in Tilburg

Schrijf hieronder je recensie over Sarban. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.