a TripAdvisor company

foto's van In de Kazerne in Nijmegen - 1 foto's van In de Kazerne in Nijmegen - 2 foto's van In de Kazerne in Nijmegen - 3 foto's van In de Kazerne in Nijmegen - 4

In de Kazerne

2. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 024 360 59 14
  2. www.indekazerne.nl

MarJen

Vanwege zakelijk bezoek in Nijmegen via IENS gezocht naar locatie op te eten. Dit werd dus In de Kazerne. Hoewel ik niet gereserveerd had was het geen probleem om een plekje te krijgen en ook mijn melding dat ik wat onder tijdsdruk stond was geen enkel probleem. Van de kaart gekozen voor de waterkers soep met vis, de skrei en als toetje witte chocolademousse. Van voor- tot nagerecht was alles dik in orde. Eten werd opgediend op leuk, zeker niet standaard aardewerk wat zorgde voor een extra accent. Alles werd in een vlot tempo opgediend zodat ik keurig op tijd bij mijn afspraak was. Bediening beleefd, vriendelijk en attent. Hele leuke locatie die de moeite waard is om zeker nogmaals te bezoeken als ik in de buurt ben.

Gegeten op 12 februari 2015

SMPulang

Met zijn vieren hier gegeten en het nieuwe jaar goed begonnen. Genoten van een in de oven gegaarde Heilbot, en een aardappeltaartje met geroosterde winterpenen. We komen gauw weer!

Gegeten op 2 januari 2015

Anouk_den_Ambtman

Voor het afscheid van een collega gegeten bij/In de Kazerne. Op het moment dat je komt aanlopen bij dit imposante gebouw, word je meteen nieuwsgierig naar de binnenkant. Een mooie locatie, gekenmerkt door hoge plafonds en muurschilderingen die terugdenken aan het militaire verleden van deze kazerne. Service was in orde, maar het initiatief voor het uitserveren van meer drankjes kan verbeterd worden. Het eten op de kaart was veelbelovend, maar eenmaal op het bord viel het wat tegen. De zeebaars met grapefruit werd zonder dressing geserveerd waardoor de binding tussen alle elementen op het bord ontbrak. De geroosterde rabarber was net aan gaar, dus dit is een aandachtspuntje.

Gegeten op 29 april 2014

MeisjeNijmegen

Spontaan besloten we op Bevrijdingsdag hier te gaan eten. Gelukkig hadden ze nog plaats. Ik heb heerlijk gegeten: lamsvlees, en chocoladetaart toe (dit was eigenlijk niet zozeer chocoladetaart, als wel notentaart, maar het was wel lekker). De wijn was goed; deze was aangeraden door de bediening op basis van onze smaakvoorkeuren waarnaar werd gevraagd. De sfeer is erg prettig. De ruimte is hoog, maar dat maakt het niet minder gezellig. Je kunt hier rustig eten.

Gegeten op 5 mei 2014

Noxx

De Kazerne, leuk gelegen met een zonnig terras, al was het nog te koud om buiten te gaan eten. Binnen was gezellig ingericht, lekker druk en een hele aangename bediening. Alles was mogelijk. Een voorgerecht kon zonder problemen ook als hoofdgerecht geserveerd worden.
We namen een driegangen menu, vrij te kiezen van de kaart (€27,50) en alle drie de gerechten waren heerlijk. Dat de beoordeling op de kwaliteit van het eten niet hoger is uitgepakt dan aangegeven, komt omdat de gerechten niet uitblonken in originaliteit, dus niet echt bijzonder waren. Maar de bereiding en smaak was meer dan goed. Een aanrader!

Gegeten op 3 mei 2014

Ronald1973

Ik houd wel van restaurants in oude kloosters, scholen of, in dit geval, een kazerne. Dat geeft altijd een bijzondere sfeer aan een gebouw. Zo ook In de Kazerne. Het eten is goed met een afwisselende, niet al te uitgebreide kaart. De bediening is netjes en informeel.

Gegeten op 5 april 2014

J_Binnendijk

'In de Kazerne' is gevestigd, zoals de naam al zegt, in de oude kazerne van het 'Limos'. De aanloop is indrukwekkend met een lange 'oprit, een groot terras voor de deur en een imposant gebouw.

De ontvangst was correct, maar zoals we een vorige keer ook al hadden gemerkt, wordt er steeds wat chaotisch gezocht in de reserveringslijsten. De bediening door het personeel is vlot,prettig en correct maar de twee eigenaren die ook in de bediening rondlopen deponeren de gerechten gehaast op tafel; misschien om hun belangstelling mee te wijden aan de 'bekende' Nederlanders in de zaak??

Van het kazernegevoel is weinig meer over gebleven (behalve dan een grote poster aan de wand van hoe het er vroeger uitgezien moet hebben. Het restaurant bestaat uit twee hoge ruimtes, gelukkig niet al te lawaaierig, met aan beide uiteinden grote abstracte wandschilderingen. Veel kleine tafeltjes met goed zittende stoelen. Ondanks de kleine tafeltjes is het gene onaangename ruimte.

Op de beknopte menukaart staan zo op het eerste gezicht interessante gerechten. Jammergenoeg is wat er eenmaal op je bord beland niet echt indrukwekkend te noemen. Goed voor de prijs die men ervoor vraagt maar de menukaart 'pretendeert' een hoger niveau.

Samengevat een goede prijs/kwaliteitsverhouding maar niet echt bijzonder te noemen gezien de lokatie.

Gegeten op 21 september 2013

mianel

Het retaurant is gevestigd in een voormalige kazerne. Het ligt op een mooie lokatie met een mega groot terras en toch redelijk dicht bij het centrum. Prachtige omgeving voor een mooie zomeravond of voor een lunch met gasten.
De kaart is bescheiden van omvang. Het eten is van goede kwaliteit maar niet spectaculair. Ik at een prima heldere kreeft-venkel soep, gevolgd door een kipgerecht.

Gegeten op 7 september 2013

eva128

Prachtige lokatie, binnen en buiten, het grote voordeel aan deze plek. Maar dat de bediening vaak zo lang op zich laat wachten lijkt een structureel probleem te zijn, ik hoor het van meer mensen. Het personeel is heel aardig, daar is niks mis mee, maar om nu tijdens de lunch precies een uur later pas je broodje te geserveerd te krijgen vind ik echt veel te lang!Eten is op zich lekker: geen originele vondsten maar de gebruikte produkten zijn lekker.

Gegeten op 30 augustus 2013

thomas32

Met een vriendin uit eten geweest, eten was gewoon goed. De bediening moest ik zo nu en dan zoeken, maar verder wel beleefd en vriendelijk.
Uiteraard is de selling point van dit restaurant de ambieance, de locatie en gebouw erg fraai.
Echt leuke locatie om iemand mee naar toe te nemen.

Gegeten op 22 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over In de Kazerne in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over In de Kazerne. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.