a TripAdvisor company

foto's van Kroewa Thai in Groningen - 1 foto's van Kroewa Thai in Groningen - 2 foto's van Kroewa Thai in Groningen - 3 foto's van Kroewa Thai in Groningen - 4

Kroewa Thai

4. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 050 313 32 42
  2. www.kroewathai.nl

Smaken van Bangkok

Van de drukke straat van Bangkok naar de rustige Prinsesseweg van Groningen. De sfeer op straat is anders, maar binnen bij Kroewa Thai voelt de sfeer authentiek Thais aan. De herkenbare pittige keuken komt hier tot leven.

AnnaBellala

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Voor de tweede keer hier gegeten, echt heerlijk! Vooraf de gebakken gamba's, kip curry als hoofdgerecht en dame blanche als toetje. Echt genieten!

Gegeten op 28 augustus 2015

annet36

Gisteravond met vrienden bij Kroewa Thai gegeten. Ik ben hier al 2x eerder geweest en elke keer is het weer een enorme heerlijke smaakbeleving. Als voorafje hadden we (standaard, want goddelijk lekker) de Mix Pho, vier verschillende 'kleine' hapjes. Zooo heerlijk met de pittige koriander chili saus erbij. Als hoofdgerecht had ik Kai Phad Khing: een kipgerecht met gember en paddestoelen. Dit deed me wederom aan Thailand denken. Dit geldt ook voor de inrichting: niet dat semi-moderne -zie mij eens hip zijn- gedoe maar een interieur die je bij een restaurantje in Chang Mai zou kunnen tegenkomen. De dame die alles regelde, was zeer doortastend en professioneel. Een echte aanrader dit restaurant. Voordeel -vind ik- is dat het niet in het centrum van Groningen ligt, maar gemakkelijk bereikbaar net boven de schildersbuurt.
Annet

Gegeten op 13 augustus 2015

monique418

Na alle geruchten...werd het eens hoog tijd om polshoogte te nemen bij Kroewa Thai.
Een keuze uit het gevarieerde menu wordt al snel gemaakt...onder genot van een grote kan H2O/citroen, een Singha pilsje even wachten op onze bestelde gerechten: 1x13 Yom Kai 1x18 Phad Kraprouw Kai 1x26 Phad Kraprouw Newo en 1x49 Tofu Phad Thoewa Ngohk. Na opdiening klakken de chopsticks onophoudelijk tot er geen stukje meer op de borden ligt. Ik kijk op de klok...alles schoon op en dat in nog geen twintig minuut tijd. Snotneuzen van de heerlijke heetigheid. Een spijtige blik naar elkaar...abbis... het is echt op. Overheerlijke rijst blust onze tintelende tongen. Vergenoegd kijk ik mijn gezin aan en ik zeg spontaan: morgen weer????
Als nagerecht een Witte Dame met chocola en slagroom en een kom Kokosmelk met banaan, pompoen en ijsklontjes. 4 lepeltjes erbij en scheppen maar. De meiden van de fijne, vlotte bediening halen de kale borden weg. De eigenaar/kok komt nog ff buurten en mag met recht trots zijn op zijn klein stukje Thailand aan de Prinsesseweg in Groningen?
Ik heb de geruchten ontmaskerd en ik zeg voldaan: Tot morgen Kroewa Thai en van mij een dikke ?????????????? selamat tidoer Monique BB

Gegeten op 21 juli 2015

thom17

Deze avond lekker gegeten bij Kroewa Thai! De eend salade met rijst, garnalen gerecht en als van ouds de tahoe! Als indo ben ik zeer tevreden en de rijst mag er ook wezen... Meestal als de rijst er niet uitziet of niet smaakt dan weet ik al hoe laat het is, maar nee heerlijke rijst en ook nog leuk geserveerd ook! De bediening is zeer zorgzaam en een Singa biertje erbij wat wil je dan nog meer... Ik zeg senang senang en selamat makan :)

Gegeten op 24 juli 2015

dirk46

Op een zaterdagavond, zijn we met twee stellen richting Kroewa Thai gegaan, waarbij we heerlijk buiten konden plaatsnemen en starten met zowel een Chang als een Singha biertje. De mix van kleine hapjes (met name de viskoekjes waren zeer lekker) en de Tom Kha Koeng (pittig en prima op smaak) waren top. Als hoofdgerecht kwamen er drie verschillende gerechten op tafel. De Neua phad nam man hoi (gebakken biefstuk met champignons en groenten in oestersaus) die gewoon lekker was, de Keng son phesa (gebakken dorade met pikante zoetzure saus) die als gehele vis met fijne stevige pittige saus opgediend werd was super goed op smaak en vers. Kortom een genot om soldaat te maken. Tevens hadden we de Koeng phad nam phrik phaw bestaande uit gebakken gamba's met groeten, asperges, kleine pepers en hete basilicum. De groenten waren lekker knapperig en in combinatie van de ingrediënten was een top gerecht. Het dessert is niet echt noemenswaardig, al was de Irish coffee met geklopte room erg goed. Kortom, voor een echt lekker Thais voor- en hoofdgerecht word je door dit restaurant met vriendelijke bediening op je wenken bediend. Voor ons is Kroewa Thai een echte aanrader om de fijne smaken van de Thaise keuken weer eens voorbij te laten komen en we verwachten hier zeker nog eens terug te komen.

Gegeten op 11 juli 2015

michaƫl24

de menukaart met de pepertjes. ik zie een kipgerecht met gember. natuurlijk is de gember vers. drie pepertjes, het is aangenaam scherp. heeerlijk. de biefstuk met fantastisch knapperende groenten ook. het voorafje, loempias met garnalen is een lekker schoteltje om er in te komen. de koffie is helaas thuis lekkerder.

Gegeten op 19 juni 2015

paul337

Laat je niet misleiden door de rommelige (snackbar-achtige) uitstraling van het exterieur van dit restaurant: hier schuilt een pareltje onder de Aziatische restaurants in Groningen. Beide eigenaren zijn koks, zo blijkt. Hun passie voor hun vak komt tot uitdrukking in alles wat er op tafel komt. Hier worden geen compromissen gedaan aan het eten, er wordt alleen gewerkt met super verse producten van de beste kwaliteit. Aan elk gerecht is veel aandacht besteed. De hartelijke eigenaresse vertelde dat ze in haar geboorteland Thailand ook een restaurant runde. Dat merk je: wat je hier gepresenteerd krijgt is bijzonder en authentiek Thais. Elk gerecht heeft een eigen bijzondere smaak, met mooie combinaties van fris en pittig. De dames in de bediening zijn prettig bekwaam, attent en oprecht aardig. Een aanrader!

Gegeten op 13 juni 2015

Migiemel

Wat een leuk en goed restaurant. Weer eens het gevoel dat ik gefêteerd werd.
We hebben verschillende gerechten geproefd welke een dwarsdoorsnede van de kaart kan zijn. De volgende dag twee conclusies getrokken:
-zeker of beter eten dan bij een vergelijkbaar restaurant in Amsterdam
-had beter de groene currie eerder kunnen eten want dit was het mildste gerecht

Sinds lange tijd weer eens gegeten in een restaurant wat geen concessies wil doen aan de westerse smaak!

Buiten een gezellige stad weer een reden om naar Groningen af te reizen. Kroewa Thai gerechten en het personeel.

Gegeten op 5 juni 2015

janw1963

Niet eerder in Nederland zo lekker Thais gegeten. De herinnering aan onze reis door Thailand kwam bij elk gerecht weer naar boven. Lekkere kipsalade met munt en pepertjes, malse biefreepjes in rode curry met drie pepertjes aanduiding is aanrader.

HenkenAnita

De eerste indruk van dit restaurant vonden wij een minpuntje dat een kok buiten voor de ingang stond te roken toe wij aankwamen.
Bij binnenkomst was het restaurant nog leeg, maar al snel bleek het vol te stromen. We werden hartelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid. Het interieur straalt geen luxe uit, maar wel een echte Thaise sfeer. Onder het genot van een witte wijn en een Shinga bier hebben we een proeverij van Thaise voorgerechtjes genomen. Een prima keuze. Een beetje angstig voor de Thaise pepers, kozen we voor wat gematigde hoofdgerechten. Koeng phad nom mon hoi en Moe phad himmaplaan. Oftewel gebakken gamba's met groente, asperges en oestersaus en gebakken varkenslende met groente, asperges en cashewnoten. Hoewel de gerechten erg lekker waren, hadden we best kunnen kiezen voor iets meer pepertjes. Dit was door de attente bediening ook als een mogelijkheid aangegeven. Zeker is dat we dit graag een volgende keer zullen uitproberen, want het eten was voortreffelijk.

Gegeten op 27 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Kroewa Thai in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Kroewa Thai. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.