a TripAdvisor company

1. 8,9 10 1 64

2. 8,7

3. 7,9

Smaken van Bangkok

Van de drukke straat van Bangkok naar de rustige Prinsesseweg van Groningen. De sfeer op straat is anders, maar binnen bij Kroewa Thai voelt de sfeer authentiek Thais aan. De herkenbare pittige keuken komt hier tot leven.

Mariod

Knus restaurantje buiten het centrum van Groningen met aandoenlijke kitcherige wanddecoaratie. Als onervaren Thai eters kregen we gelukkig wat praktische begeleiding bij de keuzes van het menu en de mate van pittigheid van de gerechten. Het eten was erg smaakvol en ruimschoots genoeg. Er werd aangeboden het resterende in te pakken, maar dat was niet nodig. Als laatste bezoekers van die avond mochten we zelfs een muziekverzoekje doen van de eigenaar. Om de Thaise muzak een beetje weg te blazen galmde even later luid en duidelijk de blanke soul van Allen Stone door het etablissement. Grappig slot van een fijne avond.
Moest ik wel een recensie hier schrijven. Bij deze! ????

EJM

Het was helaas alweer een paar jaar geleden dat we hier waren maar gelukkig verbleven we een paar dagen in Haren dus op de fiets naar Kroewa Thai. Het eten smaakte weer voortreffelijk. Groente heerlijk knapperig. Je eet echt vers.Wel miste ik het stukje persoonlijke aandacht dat we hier gewend waren.

Gegeten op 6 augustus 2016

AdriBrink

Heerlijke kipsalade. Lekker vochtig zoals salade moet zijn! Dat vind je ( bijna) nergens. Je merkt dat dit gerechten zijn die van oma naar moeder en vervolgens naar dochter zijn gegaan.... Generaties lang. Uitzonderlijk goede bediening, top-sfeer. Groot hoek-terras in schaduw of zon. Sluitingstijd flexibel.

Gegeten op 23 juli 2016

brigitte107

Onder het motto beter laat dan nooit, bij deze. Mocht je ooit in Groningen verblijven, vergeet dan absoluut niet bij Kroewa Thai te gaan eten! Entourage is top, het personeel super behulpzaam en lief en de eigenaar is the bomb! En dan heb ik t nog niet over t eten gehad. Te lekker! Doen dus! Met heel veel liefde, Patrick&Brigitte.

Gegeten op 14 mei 2016

Bas2099

Lekker gegeten, maar zeker niet de beste Thai in Groningen. Je kunt niet met credit card betalen. Bediening is vriendelijk, echter niet Thais.

screamer

Onwijs goed!!! Dit restaurant is een geschenk uit de hemel. Wat een fantastische gerechten en daarbij een sublieme bediening!!! 2 goedlachse meiden die de gast geheel in de watjes leggen.De drie gerechten die we hadden uitgekozen, eend, biefstuk, en een noedel gerecht, alle drie fantastisch. Wat een smaakbeleving. Op het einde van de avond, we vertrokken als laatste gasten,zei id dat alles perfect was...op de wat harde stoelen na... De vriendelijke eigenaar snelde nog snel even naar achteren om terug te komen met 2 kussens. Klasse!! Een dikke 10 punten voor alles!!!!!!!!!!!!!

Gegeten op 20 mei 2016

Heine

Ik blijf hoog opgeven over dit gezellige restaurant waar je fantastisch Thais kunt eten.
Iedere keer weer is het een genot om wat uit te zoeken en je te laten verrassen.
Ook na al die keren dat wij hier gezamenlijk of met meerderen hebben gegeten blijft de kwaliteit onverminderd hoog en is het personeel gezellig en goed.
Voor zover wij hebben kunnen nagaan is er in Noord Nederland geen betere Thai te vinden.
Ik daag u allen uit om mij het tegendeel te bewijzen.
Graag tot de volgende Kroewa Thai recensie zal ik maar zeggen.

Gegeten op 29 april 2016

wimheun

Heerlijk gegeten. Goede uitleg over de gerechten en zeer vriendelijke bediening.
Inrichting simpel, maar het gaat toch om het eten?
Bereid met passie dat was zeker te proeven.

Kortom een aanrader

Gegeten op 4 februari 2016

wezel1

Mijn eerste keer in dit gezellige restaurant. Vooraf de Thom ka koeng, erg goed van smaak. Daarna heb ik de phad kraprauw thale. Goede combinatie van verschillende vissoorten in een goede saus. Alle ingrediënten waren in harmonie. Omdat ik van extra scherp gekruid houd, heeft de kok een peper chocoladesaus gemaakt zeer goed smaakte. Iedere medewerker was vriendelijk en zeer klantgericht. Ik vind het een aanrader.

Gegeten op 13 februari 2016

GustavBreuer

Een paar daagjes in Groningen met mijn vriendin was ik op zoek naar dé Thai daar. Dat bleek volgens Iens dit onmogelijke hoekpandje in een rustige oude wijk aan de rand van de stad te zijn. Een plakkerige vloer, kleurige reproducties van Bhumibol, goden enzo...lelijke huiskamerlampen...ach als het eten maar zo goed is als ze zeggen. Meteen welkom gevoel door zeer aardige en bekwame jonge serveerster, die duidelijk ook lol heeft in haar werk. Voorgerecht van proeverij van Thaise hapjes. Ik wilde er graag viskoekjes bij, want die vind ik zo lekker. Het advies was om dat niet te doen...het zou te veel worden met het hoofdgerecht. Maar...ze kon de kipkoekjes in de proeverij wel vervangen door viskoekjes. En daar houden wij van :-). De viskoekjes waren vers gebakken en the best ever, wel wat pittig maar daar had ze voor gewaarachuwd. Dat gold ook voor de kipwings. De gebakken reuzengarnalen en loempia's waren wat milder van smaak en ook erg lekker. De chilisaus met stukjes cashewnoot was zo lekker, dat ik deze na afloop los opat...We dronken hierbij jasmijnthee en dat bleven we doen. Mijn vriendin nam daarna op voorstel van de serveerster een kipgerecht met gember en als begeleiding gebakken mie. Echt een aanrader: heerlijke verse gembersmaak, muizenoortjes (paddenstoelen die ik uit de Indische keuken ken) en lekkere groente. Heerlijk gekruid, vers van snaak en niet te pittig. Ik had beefstukreepjes met kousenbamden in rode curry en rijst. Oei wat lekker ook. Maar wel veel pittiger. Drie pepers: hier voor ervaren eter goed te doen. Het was allemaal veel te veel...maar het werdgraag netjes ingepakt keurig meegegeven. En daar kunnen we eenvoudig nog een dag van eten. En dan is zoooo goed uit eten gaan voor 50 euro wel erg betaalbaar. Ik weet even geen betere Thai dan deze. Moet je nagaan als ze de entourage ook nog zouden aanpakken met een binnenhuisarchitect. Wij komen hier zeker terug!

Schrijf zelf een recensie over Kroewa Thai in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Kroewa Thai. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.