a TripAdvisor company

1. 8,9 10 1 74

2. 8,7

3. 7,8

Smaken van Bangkok

Van de drukke straat van Bangkok naar de rustige Prinsesseweg van Groningen. De sfeer op straat is anders, maar binnen bij Kroewa Thai voelt de sfeer authentiek Thais aan. De herkenbare pittige keuken komt hier tot leven.

screamer

Onwijs goed!!! Dit restaurant is een geschenk uit de hemel. Wat een fantastische gerechten en daarbij een sublieme bediening!!! 2 goedlachse meiden die de gast geheel in de watjes leggen.De drie gerechten die we hadden uitgekozen, eend, biefstuk, en een noedel gerecht, alle drie fantastisch. Wat een smaakbeleving. Op het einde van de avond, we vertrokken als laatste gasten,zei id dat alles perfect was...op de wat harde stoelen na... De vriendelijke eigenaar snelde nog snel even naar achteren om terug te komen met 2 kussens. Klasse!! Een dikke 10 punten voor alles!!!!!!!!!!!!!

Gegeten op 20 mei 2016

Heine

Ik blijf hoog opgeven over dit gezellige restaurant waar je fantastisch Thais kunt eten.
Iedere keer weer is het een genot om wat uit te zoeken en je te laten verrassen.
Ook na al die keren dat wij hier gezamenlijk of met meerderen hebben gegeten blijft de kwaliteit onverminderd hoog en is het personeel gezellig en goed.
Voor zover wij hebben kunnen nagaan is er in Noord Nederland geen betere Thai te vinden.
Ik daag u allen uit om mij het tegendeel te bewijzen.
Graag tot de volgende Kroewa Thai recensie zal ik maar zeggen.

Gegeten op 29 april 2016

wimheun

Heerlijk gegeten. Goede uitleg over de gerechten en zeer vriendelijke bediening.
Inrichting simpel, maar het gaat toch om het eten?
Bereid met passie dat was zeker te proeven.

Kortom een aanrader

Gegeten op 4 februari 2016

wezel1

Mijn eerste keer in dit gezellige restaurant. Vooraf de Thom ka koeng, erg goed van smaak. Daarna heb ik de phad kraprauw thale. Goede combinatie van verschillende vissoorten in een goede saus. Alle ingrediënten waren in harmonie. Omdat ik van extra scherp gekruid houd, heeft de kok een peper chocoladesaus gemaakt zeer goed smaakte. Iedere medewerker was vriendelijk en zeer klantgericht. Ik vind het een aanrader.

Gegeten op 13 februari 2016

GustavBreuer

Een paar daagjes in Groningen met mijn vriendin was ik op zoek naar dé Thai daar. Dat bleek volgens Iens dit onmogelijke hoekpandje in een rustige oude wijk aan de rand van de stad te zijn. Een plakkerige vloer, kleurige reproducties van Bhumibol, goden enzo...lelijke huiskamerlampen...ach als het eten maar zo goed is als ze zeggen. Meteen welkom gevoel door zeer aardige en bekwame jonge serveerster, die duidelijk ook lol heeft in haar werk. Voorgerecht van proeverij van Thaise hapjes. Ik wilde er graag viskoekjes bij, want die vind ik zo lekker. Het advies was om dat niet te doen...het zou te veel worden met het hoofdgerecht. Maar...ze kon de kipkoekjes in de proeverij wel vervangen door viskoekjes. En daar houden wij van :-). De viskoekjes waren vers gebakken en the best ever, wel wat pittig maar daar had ze voor gewaarachuwd. Dat gold ook voor de kipwings. De gebakken reuzengarnalen en loempia's waren wat milder van smaak en ook erg lekker. De chilisaus met stukjes cashewnoot was zo lekker, dat ik deze na afloop los opat...We dronken hierbij jasmijnthee en dat bleven we doen. Mijn vriendin nam daarna op voorstel van de serveerster een kipgerecht met gember en als begeleiding gebakken mie. Echt een aanrader: heerlijke verse gembersmaak, muizenoortjes (paddenstoelen die ik uit de Indische keuken ken) en lekkere groente. Heerlijk gekruid, vers van snaak en niet te pittig. Ik had beefstukreepjes met kousenbamden in rode curry en rijst. Oei wat lekker ook. Maar wel veel pittiger. Drie pepers: hier voor ervaren eter goed te doen. Het was allemaal veel te veel...maar het werdgraag netjes ingepakt keurig meegegeven. En daar kunnen we eenvoudig nog een dag van eten. En dan is zoooo goed uit eten gaan voor 50 euro wel erg betaalbaar. Ik weet even geen betere Thai dan deze. Moet je nagaan als ze de entourage ook nog zouden aanpakken met een binnenhuisarchitect. Wij komen hier zeker terug!

Erwinharmsen

De beste thais restaurant van Groningen en omstreken. Lekker klein persoonlijk en knus.

Het heten is altijd goed van smaak voor een eerlijke prijs en grote porties.

De bediening is vriendelijk gastvrij en geeft je het gevoel dat je gast bent.

Dit restaurant is echt een aanrader om te gaan eten :-))

annemarie145

Th(a)ai..
Ik wilde mijn favoriete gerecht eend met ananas curry eten na een optreden.
De smaak was prima maar ik merkte ineens dat de stukjes eend zo taai waren dat ik voor het opeten dacht dat het per ongeluk varken was. Toen ik proefde was het wel degelijk eend maar echt te taai. Toen de chef langs kwam, wat ik op zich leuk vond, heb ik het toch maar gezegd. Toen ging hij me uitleggen waardoor het waarschijnlijk kwam en dat hij zelf eend heel anders klaar maakte, en bood me een glas wijn aan of een nieuwe curry. Dat is heel leuk allemaal maar ik drink niet en ik had een deel van de curry, zonder de stukjes eend al op gegeten. Dus een hele nieuwe zag ik niet zitten. Kopje koffie en toetje van de zaak was leuker geweest en ik zag ook niet dat hij iets ging zeggen in de keuken of iets dergelijks. Ik had graag gezien dat de chef meteen had gezet: Ik laat nieuwe stukjes eend maken en de curry is gratis of met korting of zo..Kom op Kroewa Thai. Jullie zijn goed, hou dat dan zo...

Gegeten op 26 november 2015

annoeska

Dit verwacht je niet aan de rand van een woonwijk in een ´simpel´ pandje, zulk lekker eten met zo´n gastvrije sfeer en bediening! We hadden een fantastische avond met 4 ´dames onder elkaar', maar dit werd nog super aangevuld met heerlijk eten en veel lol met de bediening en de eigenaar :-)
Wij komen terug!!!

Gegeten op 23 oktober 2015

iefke

Heerlijk gegeten. Veel smaak en je proeft de verse ingredienten. Bediening was vriendelijk.
Sfeer is ok, maar het was er nogal licht wat in onze ogen wat minder sfeervol over kwam.
Enthousiaste eigenaar en personeel die er zichtbaar met plezier werken. Mochten we weer eens in Groningen zijn dan kom ik zeker weer! Bedankt voor de drankjes Marco!!!

Gegeten op 23 oktober 2015

EdmondV

Ik hou van beide maar vind de Thaise keuken iets verfijnder dan de Indiase (zover je keukens kunt vergelijken) Iets meer variatie, iets meer smaken, scherper als het scherp moet, ingetogener als het kan. Bij Kroewa Thai brengen ze mij ook niet van mijn geloof. Het eten is er heerlijk en kan, als je daarvoor kiest, je aardig aan het zweten brengen.

De Tom Kha Koeng soep was lekker maar had iets scherper gemogen. Van het hoofdgerecht ben ik de naam kwijt maar ik herinner me dat de kip, nooit mijn voorkeur, erg goed op smaak was en lekker mals.

In en uit de keuken zie je alleen maar Nederlanders komen, dus op gegeven moment toch even het hoofd achter de deur gestoken. Daar staat een echte Thaise in de pannen te roeren en ze vond het leuk dat ik daar belangstelling voor had.

Leuke zaak, aardige mensen, lekker eten. Het is goed parkeren ook nog in die buurt. Aanrader boven veel zaken in het centrum!

Gegeten op 29 september 2015

Schrijf zelf een recensie over Kroewa Thai in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Kroewa Thai. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.