Kroewa Thai

• 8.6

• 8.2

appo-z
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten smaakt net zo heerlijk als in Thailand, dus geen vernederlandste keuken. En je kunt het zo pikant krijgen als je wilt. Zelf houd ik niet van pikant dus vraag ik om de pepers te schrappen in een menu die als heet op de kaart staat. Jammer is dat er geen traditionele nagerechten worden geserveerd anders hadden ze van mij een 10 gehad! positief: Alle porties zijn heel ruim, ook de voorgerechten en ijstoetjes. Een grote plus voor de kokosijs met chocola, banaan en muntblaadjes: goddelijk! Prijs-kwaliteit prima, zeker gezien de ruime porties. De grootste plus is het personeel: enorm attent en bereidwillig. Oh ja, het decor: leuk ingericht met boeddha-altaartjes, foto's van de koning van Thailand etc. Het had een restaurantje in Thailand zelf kunnen zijn..(en daar ben ik meerdere keren geweest)

Gegeten op 13 december 2013

onbekend2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren voor de tweede keer bij Kroewa Thai gegeten. Weer erg lekker, alles smaakt vers, gevarieerde kaart en is goed op smaak. Je voorkeur voor pittigheid kan je aangeven, dus ook als je niet van zeer pittig eten houdt, kan je hier goed terecht. De rode Carménere op de wijnkaart is een aanrader.
Bediening is goed en zeer vriendelijk. De vrouwelijke chef kwam bij ons aan tafel om te vragen hoe het smaakte en maakte een praatje.
Vandaag een vriendin verteld hoe lekker het was, zij had vanavond nog niks te doen en wilde er graag gaan eten, dus ik ga vanavond nog een keer. Als dit niet genoeg zegt, weet ik het ook niet meer!

Gegeten op 28 maart 2014

MariusenJolanda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als je van authentiek Thais eten houdt is het de moeite zeker waard om vanaf het centrum een kwartiertje te wandelen naar Kroewa Thai. We zijn ervaren Thais-eters en hebben hier echt genoten. De Pad Thai was formidabel, en de groene Curry kon voor ons aangepast worden zodat deze wat minder scherp was. Verrukkelijk. Toen het rustig werd kwam de Thaise chef-kokkin nog even een praate maken. Zij wil graag Nederlands leren en wij konden onze Thaise woordjes oefenen. Aanrader!

Gegeten op 7 maart 2014

michaël24
  • Recensies in de laatste twee jaar

een pareltje in de orangewijk. heerlijk, verzorgd, goede prijs-kwaliteitsverhouding. De keuzes zijn uitgebreid, wij kozen voor kip/gember en kip/cocos, met toebehoren. Merkwaardig: de gerechten op de menukaart (20 en 21 om het simpel te houden) hadden 2 en 3 pepertjes vermeld, resp. We hadden beiden het idee dat dat op zijn minst andersom zou moeten zijn.

Gegeten op 6 februari 2014

Hansvogr
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zijn wezen eten met vrienden die er nog niet geweest waren. Het was gezellig vol en een ieder genoot, wij ook. De vervangende kok heeft erg goede gerechten bereid, helemaal top. Toch moesten we vragen na lang wachten waar ons hoofdgerecht bleef dat werd gecompenseerd met een drankje van het huis. We hebben heerlijk gegeten. Echter na nu een aantal malen gegeten te hebben vinden wij het jammer dat na een leuke avond je naderhand afvraagt waarom het restaurant zo weinig aandacht besteedt aan een goede afzuiging in het restaurant maar zeker in de keuken. Misschien een deur plaatsen tussen de keuken en het restaurant? Onze kleding kon gelijk de wasmachine in...... Onze jassen waren na 3 dagen pas de indringende geurtjes kwijt. Wel een beetje jammer.

Gegeten op 25 januari 2014

Suffekat
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met 3 collega's hebben we hier op een vrijdagavond gedineerd. Tafel 11 was voor ons gereserveerd, en bij binnenkomst werden we gastvrij ontvangen door de zeer vriendelijke bediening.
Het meme geeft voldoende keus uit diverse gerechten met een duidelijke aanduiding voor de scherpte van het gerecht. Op verzoek kan het aantal pepertjes van een gerecht worden verminderd of vergroot. We hebben een ruime selectie gemaakt zodat we allemaal verschillende gerechten konden proeven. Alle gerechten waren stuk voor stuk heerlijk, in verschillende gradaties van pittigheid. Elk gerecht smaakte wezelijk anders. Zelfs in het gerecht gekwalificeerd met 4 pepertjes (er is zelfs een gerecht met 6 pepertjes !!!) waren alle smaken van de ingredienten nog goed terug te vinden.
De kok/eigenaar kwam nog even aan ons tafeltje voor een kort gesprekje, waarbij hij graag extra uitleg gaf over de gerechten die we aten.
Als dessert een echt Thais toetje, wederom heerlijk.

Als er al een puntje van kritiek zou kunnen zijn heeft het niets met het eten te maken. De aankleding van het restaurant zou misschien nog iets gezelliger/thaiser kunnen, maar daar houd het dan ook mee op.

Als je echt thais eten wilt wat heelrijk smaakt en word opgediend door zeer vriendelijk personeel, dan moet je hier zeker naar toe !

Gegeten op 17 januari 2014

Inge_69
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als liefhebbers van de Thaise keuken hebben mijn partner en ik besloten afgelopen woensdag bij de Kroewa Thai te gaan eten na aanbevelingen. Dit is in zekere mate toch tegengevallen. Bij binnenkomst werden wij wel gastvrij ontvangen. Echter, na een klein half uur gewacht te hebben op ons voorgerecht (gebakken kippenvleugels) kwamen wij beide tot de conclusie dat deze veel te ver gefrituurd waren. De smaak was wel naar behoren. Vervolgens werd het hoofdgerecht geserveerd: gebakken varkenslende met groentes. De varkenslende was wel mals. De groentes waren echter behoorlijk doorgekookt en iets aan de slappe kant. Concluderend kunnen we zeggen dat de gerechten zeker wel smaakvol zijn, maar de echte culinaire touch missen om te spreken van hoogstaande Thaise specialiteiten.

Gegeten op 15 januari 2014

Irmavk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na het lezen van alle mooie recensies op deze site hebben wij ook besloten hier een hapje te gaan eten. Helaas waren onze verwachtingen zo hoog dat ze toch niet helemaal uit kwamen. Het eten was ok maar niet spectaculair. De Thaise aubergine die in onze curry was verwerkt had een hard vel en was daardoor niet lekker. De prijzen voor het eten vonden we ook redelijk hoog in vergelijking met wat we kregen. De atmosfeer viel ons een beetje tegen, te licht waardoor het niet echt sfeervol was. Het was leuk maar ik zou er niet snel weer heen gaan.

Heine
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het zal ongeveer de elfde keer zijn dit jaar dat we bij Kroewa Thai gegeten hebben.
En het moet gezegd, iedere keer met even veel plezier.
Wat is dit een heerlijk authentiek Thais restaurant.
Als voorgerecht wederom nummer 10 van de kaart (mix pha). Dit is een variatie van diverse voorgerechten met een heerlijk sausje.
Als hoofdgerecht een rode curry met eendenborst filet,kokosmelk, ananas en Thaise aubergine. Een heerlijk pittig en smaakvol gerecht.
Als afsluiter een prima kop koffie met een likeurtje.
Ook de overige drie tafelgenoten hebben zitten smullen van de diverse gerechten en keken net als mij terug op een zeer geslaagde avond.
Ik vond het zeer de moeite waard, en daarom schrijf ik met veel plezier voor de tweede keer dit jaar een recensie over dit gezellige en gemoedelijke restaurant.
Als laatste maar zeker zo belangrijk als het voortreffelijke eten, een compliment voor de prettige en alerte bediening.
Thais eten in noord Nederland?
Kroewa Thai.

Gegeten op 7 december 2013

pak
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kroewa Thai ligt in een woonwijk buiten het centrum van de stad.
Als sinds het hier gevestigd is rijdt ik regelmatig langs en nam me steeds voor er een keer te gaan eten.
Dom dat ik dat niet eerder heb gedaan. Wat een feestje.
De eerste hap van de overheerlijke Neua Manauw was al overtuigend. Heerlijke malse biefreepjes, limoensap, koriander, en iets daaronder dat ik niet thuis kon brengen - een in julienne gesneden groente - waarvan ik vergat te vragen wat het was.
De zeebaars was verukkelijk. De beschrijving heeft het over een pittige bouillon, maar na het voorgerecht kon er nog wel wat pit bij - waarop de eigenaar prompt een aantal potjes met varianten pepertjes kwam aandragen met uitgebreide uitleg.
Het restaurant is klein en knus, zeg maar een grote huiskamer. Het enige minpuntje is dat, als het vol zit, vrij lawaaierig. Dat zou met wat dempend textiel aan de muur of op de tafels makkelijk te verhelpen zijn.
De bediening is zoals ik het prettig vind: hartelijk, gastvrij, belangstellend, en trots op wat ze serveren.
Een absolute aanrader.

Gegeten op 27 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Kroewa Thai in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Kroewa Thai. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!