Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Kroewa Thai

3. Topper 2014
  4. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 050 313 32 42

esther_

Hier gegeten met een groep van 6 mensen. Voordat de menukaart werd gebracht en de eerste drankjes werden opgenomen waren we zeker 20 minuten verder, wat te lang wat mij betreft. Na het uitzoeken van het eten duurde het nog weer vrij lang voor de voorgerechten geserveerd werden. Deze vielen echter wel goed in de smaak, met een viertal deelden wij de kipkoekjes, gebakken gamba's, kiploempia's en vegetarische loempia's. Voor de helft van het viertal waren de kipkoekjes wat te pittig, persoonlijk vond ik ze prima op smaak. De hoofdgerechten volgden vrij vlot na het voorgerecht, de gebakken biefstuk met verse pepers en hete basilicum was bijzonder smaakvol. Op verzoek kon het aantal pepertjes in het gerecht aangepast worden, waardoor iedereen een gerecht kreeg passend bij de door hem/haar gewenste pittigheid. Een goede service. Voor koffie was er helaas geen tijd meer door andere verplichtingen. Wel prima gegeten, ik kom zeker terug, maar wel op een moment dat ik geen verdere verplichtingen heb.

Gegeten op 19 september 2014

jaapnanninga

Vorige week weer eens bij Kroewa Thai gegeten. We werden zeer gastvrij ontvangen. Als voorgerecht namen we de vegetarische loempia's en dit was een heel goede keuze. Het hoofdgerecht de Talapia filet was geweldig. En ik ken geen adres waar je als nagerecht zo'n heerlijke Dame blanche geserveerd krijgt met chocolade in al haar verschijningsvormen: van gestold tot warm. Een absolute aanrader!! Kort samengevat: De kookkunsten van de (echte) Thaise kokkin waren weer onovertroffen. En de bediening was uit de kunst. Echt geweldig.

Gegeten op 1 oktober 2014

Edzo Bergman

De gerechten van Kroewa Thai waren weer als vanouds smakelijk en authentiek Thais. Als vegetariër is het altijd weer even puzzelen wat je moet nemen, omdat er niets vega op de kaart staat, maar als je de basis kiest, bijvoorbeeld groene of rode curry of een rijstgerecht, dan is in overleg met de bediening de keuze (meestal met tofu of tempeh) snel gemaakt. De Keng Kiow Waakai (maar dan met tempeh) is een groene curry geserveerd in een kommetje met witte rijst apart. Lekker en medium pittig, hoewel de verwachting wat heter was. De kai phad priow waan was een smakelijk mild kipgerecht in een milde saus. Een enorme portie overigens. Met 2 thaise biertjes, 1 chardonnay en cappucino en thee na zit je op 50 euro, wat een prima prijs/kwaliteit verhouding oplevert. Aangezien het op dinsdag rustig was, werd er vlot geserveerd. De entourage was wat minder door de slechte akoestiek en de tocht bij de buitendeur en Thai houden van hun koningshuis, maar de vele foto's van Bhumibol geven het restaurant een wat saaie en formele sfeer. Kroewa Thai blijft een pareltje net buiten het centrum.

Gegeten op 30 september 2014

Amyy

Naar aanleiding van vele goede recensies samen met oom & tante die hier al vaker hebben gegeten, afgehaald om thuis te eten. Niet slecht, maar ook niet bijzonder. In verband met hoge verwachtingen viel het tegen.

Gegeten op 27 mei 2014

margrietgiel

We hebben donderdag 21 augustus gegeten bij Kroewa-thai. In één woord fantastisch. Wat hebben wij lekker gegeten. Een groene en rode curry met kip. Fijne bediening en een goede gastheer.
Wij komen zeker terug. Heel veel succes verder. Met vriendelijke groet, Margriet en Peter Giel

Gegeten op 21 augustus 2014

edmarmalou

Opnieuw heerlijk gegeten bij Kroewa Thai met z'n vieren. Het was er gezellig druk en warm. Mooi plekje vlakbij de bar, met uitzicht op het mini-keukentje. Erg leuk. De saus bij de voorgerechtjes werd door manlief uit het bakje geslurpt, zo lekker! Aardige, attente meiden in de bediening. Gastheer houdt goed in de gaten of iedereen het naar zijn zin heeft. Hoofdgerechten (kip zoetzure saus ananas, kip met cashewnoten, curry met inktvis, mosselen, garnalen en biefreepjes met paddenstoelen en oestersaus) werkelijk subliem -en ECHT Thais- van smaak. Kan ook niet anders met een echte Thaise kokkin in de keuken! Fijn dat het mogelijk was om een halve portie te bestellen voor onze dochter. We aten hier al een paar keer eerder en komen ook zeker binnenkort weer terug!

MarkSnijder

Heerlijk gegeten weer en een hele leuke avond gehad. Een warm onthaal door de gastheer, de rode curry was top, en een glaasje cognac na het eten maakte het helemaal af.

Hofmana

Vanwege de goede recensies hier gaan eten. Lekkere rode curry gegeten, mede eters ook de bouillon fondue gehad. Goed eten, gezellig en knus restaurant. Attente bediening!

LoesSnijder

Echt een TOP avond gehad!!! Super lekker gegeten, garnalen in deeg vooraf en heerlijke echte Thaise groene curry met een heerlijk Thais biertje. Goede gastheer en gezellige sfeer. Echt een aanrader.

marlies38

Afgelopen zaterdag weer gegeten bij Kroewa Thai. Het was weer ongelofelijk lekker. De voorgerechten, waaronder de eendenborstsalade, waren echt perfect op smaak. De gerechten worden van echt verse waren bereid, en dat proef je. Ook de hoofdgerechten waren uitstekend. Ik bestel normaal niet snel gerechten met inktvis, omdat die vaak van slechte kwaliteit is of tot rubber gekookt, maar de schotel met inktvis, mossel en garnaal was goddelijk, ook qua scherpte. Bij mooi weer zit je er ook heerlijk op het terras, maar dat kon helaas niet afgelopen zaterdag vanwege het weer.
Kroewa Thai is echt een aanrader, voor de liefhebber van de Thaise keuken maar ook voor diegene die er minder mee bekend is. Prima prijs-kwaliteit verhoudingen, vriendelijke behulpzame bediening en ontzettende aardige eigenaars!

Gegeten op 16 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Kroewa Thai in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Kroewa Thai. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.