Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Kroewa Thai

3. Topper 2014
  4. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 050 313 32 42

Amyy

Naar aanleiding van vele goede recensies samen met oom & tante die hier al vaker hebben gegeten, afgehaald om thuis te eten. Niet slecht, maar ook niet bijzonder. In verband met hoge verwachtingen viel het tegen.

Gegeten op 27 mei 2014

margrietgiel

We hebben donderdag 21 augustus gegeten bij Kroewa-thai. In één woord fantastisch. Wat hebben wij lekker gegeten. Een groene en rode curry met kip. Fijne bediening en een goede gastheer.
Wij komen zeker terug. Heel veel succes verder. Met vriendelijke groet, Margriet en Peter Giel

Gegeten op 21 augustus 2014

edmarmalou

Opnieuw heerlijk gegeten bij Kroewa Thai met z'n vieren. Het was er gezellig druk en warm. Mooi plekje vlakbij de bar, met uitzicht op het mini-keukentje. Erg leuk. De saus bij de voorgerechtjes werd door manlief uit het bakje geslurpt, zo lekker! Aardige, attente meiden in de bediening. Gastheer houdt goed in de gaten of iedereen het naar zijn zin heeft. Hoofdgerechten (kip zoetzure saus ananas, kip met cashewnoten, curry met inktvis, mosselen, garnalen en biefreepjes met paddenstoelen en oestersaus) werkelijk subliem -en ECHT Thais- van smaak. Kan ook niet anders met een echte Thaise kokkin in de keuken! Fijn dat het mogelijk was om een halve portie te bestellen voor onze dochter. We aten hier al een paar keer eerder en komen ook zeker binnenkort weer terug!

MarkSnijder

Heerlijk gegeten weer en een hele leuke avond gehad. Een warm onthaal door de gastheer, de rode curry was top, en een glaasje cognac na het eten maakte het helemaal af.

Hofmana

Vanwege de goede recensies hier gaan eten. Lekkere rode curry gegeten, mede eters ook de bouillon fondue gehad. Goed eten, gezellig en knus restaurant. Attente bediening!

LoesSnijder

Echt een TOP avond gehad!!! Super lekker gegeten, garnalen in deeg vooraf en heerlijke echte Thaise groene curry met een heerlijk Thais biertje. Goede gastheer en gezellige sfeer. Echt een aanrader.

marlies38

Afgelopen zaterdag weer gegeten bij Kroewa Thai. Het was weer ongelofelijk lekker. De voorgerechten, waaronder de eendenborstsalade, waren echt perfect op smaak. De gerechten worden van echt verse waren bereid, en dat proef je. Ook de hoofdgerechten waren uitstekend. Ik bestel normaal niet snel gerechten met inktvis, omdat die vaak van slechte kwaliteit is of tot rubber gekookt, maar de schotel met inktvis, mossel en garnaal was goddelijk, ook qua scherpte. Bij mooi weer zit je er ook heerlijk op het terras, maar dat kon helaas niet afgelopen zaterdag vanwege het weer.
Kroewa Thai is echt een aanrader, voor de liefhebber van de Thaise keuken maar ook voor diegene die er minder mee bekend is. Prima prijs-kwaliteit verhoudingen, vriendelijke behulpzame bediening en ontzettende aardige eigenaars!

Gegeten op 16 augustus 2014

janhilbolling

Echt heerlijk gegeten weer bij de Thai. Komen hier vaker en altijd weer genieten. Tip: de tilapia !! Volgens de kaart 3 pepers , maar je kan aangeven als je het minder scherp wilt. Leuk ook dat de Thaise kokkin af en toe langs komt voor een kort praatje ! Echte Thaise sfeer in de leukste wijk van Groningen !!

Gegeten op 7 augustus 2014

ernstiglekker

Kroewa Thai is een wat buiten het centrum gelegen Thais restaurant in een voormalige jaren dertig benedenwoning. Niet per se een stralende ambiance, maar vriendelijke bediening en een mooie kaart maken veel goed. Er kan van de kaart worden gegeten, maar het ligt meer voor de hand om een (redelijk geprijsd) drie gangen menu te kiezen.

In de voorgerechten waren er twee met zes (!) pepertjes; daarvan hebben we de neua manauw gekozen; zijdezachte biefstukreepjes gemarineerd in en zeer pittige dressing met onder andere peper, knoflook en citroen. Inderdaad erg pittig, maar niet papillen schroeiend, ondanks de scherpte kwamen ook andere smaken goed tot hun recht.

De laap kai, een salade van kip, munt, koriander, lente-ui en citroengras was een heerlijk frisse start van de maaltijd. Verse ingrediënten in een mooi smaakboeket.

Als hoofdgerecht hadden we enerzijds kai phad ned ma muang: mooi gegaarde kip met cashewnoten en verse groenten in een zachte romige Thaise saus, zeer smakelijk en verfijnd.

Aan de andere kant kwam phad kraprauw neua, een pittig gerecht met een saus van pepertjes en hete basilicum. Ook hier weer een pittig gerecht dat voldoende ruimte overliet voor andere smaken.

Lekkere tropische toetjes met een keur aan vers fruit. Voor een zeer redelijke prijs erg lekker gegeten. Om terug te komen.

Gegeten op 13 juni 2014

hugodegroot

Een tijdje terug hebben wij Kroewa Thai ontdekt en elke keer dat we er aten was een feestje: Heerlijk authentiek thais eten in een dito ambiance: Eenvoudig, ongedwongen, vriendelijke bediening.. En dat is helemaal genoeg! Terwijl sommige restaurants zich trachten te onderscheiden met een speciale huisstijl of andere uiterlijkheden, is de kracht van Kroewa Thai juist het ontbreken van dit alles: De informele sfeer samen met het geweldig lekkere eten maken eten hier tot een heerlijk ontspannen verwenmoment. En om alle twijfels hierover weg te nemen loopt de chef zelf regelmatig even de kleine keuken uit om te checken of men het nog naar de zin heeft, en schept zichtbaar genoegen in het oogsten van elke welgemeende waardering. Veel bekende gezichten lijken er inmiddels voor een herhaling aan te schuiven en dat is niet zo gek. Ook wij komen binnenkort weer met grote voorkeur hier terug!

Gegeten op 11 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Kroewa Thai in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Kroewa Thai. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.