De Machinist

• 7.7

• 8.1

ard kramer
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden positieve verwachtingen over De Machinist. Qua bediening kwam die deels uit: attente bediening die ons hielp voor zover mogelijk (helaas wisten ze ons niet te vertellen waar de coquilles vandaan kwamen) en meedachten met de toch wel erg sterk gekruide vissoep (die was net te veel ingekookt). De gerechten daar in tegen vielen tegen: zoals gezegd de Vissoep was de sterk gekruid. De coquilles waren niet de kwaliteit die we hadden gehoopt. Daarnaast kiest het restaurant bewust voor grote porties en daar hebben we een mismatch: we gaan liever voor kleinere porties van hogere kwaliteit dan grote porties van mindere kwaliteit. Dus helaas zal een bezoek niet voor herhaling vatbaar zijn. Om positief te eindigen, de koffie was ronduit goed (en eerlijk)

Gegeten op 18 april 2014

ine11
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke avond, we werden erg verwend door het personeel. Wij kozen 3 gangen uit maar steeds kwam er nog iets kleins, lekkers tussendoor, de baby coquilles, zalig! maar ook de avocadodip was om te smullen. Ook fijn dat er (donderdagavond) gewoon parkeerplek in de buurt is.
Zeer voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 10 april 2014

Petra_Reijntjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een drukke werkweek uit eten bij De Machinist met een goede vriend van buiten de stad. We houden het simpel en nemen allebei het dagmenu: kalfsgehaktbal met Arancini, een gefrituurde risottobal met mozzarella. De gehaktbal is precies goed van structuur, stevig maar niet te, en lekker gekruid. De arancine blijkt een Siciliaanse specialiteit die veel gebruikt wordt om restjes risotto op te maken. Hier is er niet sprake van een restje. We krijgen allebei twee ballen van ca.5 cm doorsnee. Krokante korst met er in smeuïge rijst en heerlijk gesmolten mozzarella. Bijzonder en lekker.
De maaltijd vult mij goed, dus voor mij geen dessert. Mijn vriend kan de crème brûlée niet voorbij laten gaan. Volgens mij smaakt het prima, want hij zegt helemaal niets terwijl hij het op eet.
Tot slot een capo’tje en een verse muntthee, en daarmee is het weekend echt begonnen.
En het moet weer gezegd: de bediening hier is echt top. Leuke enthousiaste mensen, super snel en alert… en grappig en correct. En het blijft ook een genot om in de open keuken te kunnen kijken: hardwerkende koks die met liefde het eten klaarmaken.

Gegeten op 21 maart 2014

olhuu
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Machinist is prachtig om te zien van buiten en van binnen. En de kaart bestaat uit eerlijke gerechten. Wij kozen voor een Rotterdams tafeltje vol. Dat scheelt kiezen van de kaart omdat je een proeverij van allerlei gerechtjes krijgt. Letterlijk een tafel vol! We hadden dit zowel voor de hoofdgerechten als de desserts gedaan, hetgeen eigenlijk alleen geschikt is voor hele grote eters. Na de hoofdgerechten (zalm, tonijn, heerlijke steak met bearnaise saus, groenten, frites...) hadden we al meer dan genoeg. De toetjes waren echter ook erg lekker. Dus met een beetje buikpijn gingen we weer naar huis. Prima bediening, vriendelijk en attent. Alleen aan het eind van de avond moet je altijd op zoek naar een ober om af te kunnen rekenen. Daarin zouden ze iets attenter kunnen zijn.

Gegeten op 13 maart 2014

Giov
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt heerlijke gegrilde langoustines gegeten in een oosterse saus. zeker een aanrader voor de gene die dit leest. en net altijd was de service super.

Gegeten op 14 maart 2014

miwi5458
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is een gezellig eetcafe met net een beetje meer dan dat. Sfeervol, druk, leuk ingericht. De bediening is vlot; hard werken voor de jonge man die in die een of twee minuten aan je tafel dan toch nog iets leuks zei en vriendelijl lachte. De kaart is niet groot en als je groenten wil hebben moet je dat apart bestellen. Het eten was allemaal goed maar komt niet echt boven niveau eetcafé uit. Populair is de proeverij 'tafeltje vol'. Lijkt me goed passen bij dit concept. De huiswijn rood en wit komt van het vat, drinkt lekker weg.

Gegeten op 8 maart 2014

PriscillaFood
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onlangs hier op een maandagavond gedineerd vanwege mijn moeder haar verjaardag.

Wij besloten om het "Rotterdams Tafeltje Vol" te nemen omdat wij daar al vele goede verhalen over hadden gehoord.
Wij hebben er dan ook erg van genoten! Het is zo gevarieerd van vlees, vis, vegetarisch, groente etc.

De bediening was ook zeker goed! Tijdens de reservering al aangegeven dat er een jarige binnen ons gezelschap was en daar werd dan ook zeker aan gedacht.
Bij het dessert kreeg ze dan ook "vuurwerk" en met chocoladesaus stond er gefeliciteerd op haar bord. Ze was super verrast!

Wij hebben hier een heerlijke avond gehad en komen hier ook zeker terug!
Ook raden wij het andere aan om hier te komen eten.

Gegeten op 17 februari 2014

FoodfighterCarl
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk eten, duidelijk zorgvuldig ingekocht en met vakkennis bereidt. Aanraders vind ik de (kalfs) Hamburger, in huis gepekelde en (gegaarde) Pastrami en (gerookte) Zalm. Met verse vis weet chef Marcel ook heerlijke gerechten te maken. (Pulpo en Bouchot mosseltjes). En helemaal leuk, nu ook wat geproefd van de Big Green Egg, waar een zalig stukje Bavette van afkwam. En voor de Bozebuurman; zo hoort het, mooi rood van binnen en zeer donkere 'ribbles' aan de buitenzijde (Maillard effect). Bediening ook zeer prettig, soms een puntje nonchalant, maar uiterst correct en passend bij de ambiance.

Gegeten op 4 februari 2014

Proever40168
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op 21 december het doopfeestje van onze dochters hier gehouden en op 23 december ons trouwfeest. Bij het doopfeestje hadden we veel kinderen en daarom voor een zaal gekozen. Er lagen tekenspullen en spelletjes klaar. Fijn! We hadden een heerlijk buffet waar voor jong en oud genoeg lekkers te vinden was. Het eten werd snel aangevuld en er was meer dan genoeg voor iedereen. Vooral de saté kreeg erg veel enthousiaste reacties! We hadden ook gasten met een glutenvrij dieet. Dit was geen probleem en is goed verzorgd. De bediening was vriendelijk en vlot. De zaal was leuk aangekleed. We hadden zelf muziek afgegeven zodat het een echt kinderfeest was. Helemaal naar onze verwachting!
Op onze trouwdag hadden we het diner en het feest bij de machinist.
Heerlijk gegeten met 29 volwassenen en 4 kinderen. Een Rotterdams tafeltje vol is ook echt vol. Heerlijke gevarieerde gerechten vis,vlees,groente, iedereen heeft heerlijk gegeten. Ze hebben echt hun best gedaan om voor iedereen genoeg lekkere dingen neer te zetten. Ook voor vegetariërs en zwangeren. De complimenten voor de kok! Want dit is zeker gelukt! De bediening was erg vriendelijk en heeft ons de hele avond top verzorgd! Ook de complimenten voor de gastvrouw die met ons de reservering heeft doorgenomen, alles was mogelijk en er werd meegedacht om er zo voor ons een onvergetelijke dag van te maken. Bij ons volgende feestje zijn we weer hier te vinden.

Gegeten op 23 december 2013

Proever6971
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke sfeer hangt er altijd bij De Machinist. Als voorgerecht koude kip. Deze was een beetje gewoon, niet heel speciaal. Hamburgers daarentegen smaakten weer heel prima. Bediening was vriendelijk maar dit keer niet heel attent want onze tafel stond vol met lege glazen... En jammer dat het in de winter zo kan tochten op sommige plekken van de zaal. Desalniettemin een leuke locatie waar we graag komen.

Gegeten op 12 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over De Machinist in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Machinist. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!