a TripAdvisor company

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 477 57 00

arendvoskuijl

Via online reservering

We hadden gereserveerd. Bij elke tafel die we kozen werden ons gezegd, dat deze voor ons niet beschikbaar was... na 4 keer kiezen hadden we het wel een beetje gehad met deze koele tante. Ze liet zich er ook niet op aanspreken (kan ik niks aan doen, eh.. wie dan wel?). Bijna weggelopen. Het eten: OK, de aziatische soep echt goed, lekker zout, veel verse ingredienten, de gnochi en tempura OK, de wijn: een beetje karige glazen. Bij de warmte was men niet gul met een tweede kannetje water. Het meisje dat bekende tegenover het gebouw te wonen, was gelukkig wel heel aardig. Maar teruggaan? Mwah.

Gegeten op 1 juli 2015

bboris

Het gebouw en de inrichting van de machinist zijn fraai industrieel. Gevarieerde ruimte waar zowel geborreld als gegeten kan worden. Bij mooi weer is er ook terras.

Het eten is ok, niet geweldig, en met een klein beetje meer aandacht zou het veel lekkerder zijn. Vooraf hadden we tomatensoep (goed) en bloedworst/appel. De bloedworst was iets te lang gebakken en daardoor droog en niet smeuig zoals bloedwost hoort te zijn. De appel daarentegen had nog wel iets langer mogen smoren, die was nog niet gaar. Jammer, want het kan een heerlijk gerecht zijn (voor de liefhebber). Als hoofdgerecht namen we de dagschotel: varkensnek, tomatenrisotto en spinazie. De varkensnek was heerlijk, de spinazie goed maar de risotto had weinig pit. Bovendien was er geen kaas in verwerkt en daardoor ietwat droog.

Als toetje hadden we loempia met banaan, lekker, verrassend en als je niet veel trek meer hebt, het zijn er drie, dus je kunt ze ook delen.

Paar glazen huiswijn gedronken, die waren goed. De koffie ook trouwens.

Bediening was vriendelijk, maar niet heel attent, het was niet overvol, dus je zou verwachten dat ze het dan wel kunnen onthouden.

Gegeten op 18 juni 2015

richard214

Via online reservering

Was een top avond eten was perfect tafeltjevol hoofd en nagerecht erg lekker goed gedronken gezellige sfeer echt een aanrader
we komen gauw nog een keer

Gegeten op 13 juni 2015

EllyDragt

Via online reservering

De Machinist is een leuke plek om te eten. Alles in het gebouw herinnert aan vroeger toen het nog machinistenschool was. Ik ben blij dat het niet verpest is bij de verbouwingen. Je kunt er heerlijk eten voor een redelijke prijs, goed klaargemaakte groenteschotels zijn apart te bestellen. Het enige nadeel is de akoestiek, die is ronduit slecht. Voor mensen met een gehoorprobleem daarom geen goede plek.

Gegeten op 6 juni 2015

thijs12

Tsja, de Machinist, wat moet je er nu mee? De locatie is geweldig en dat deed ons afgelopen zaterdag besluiten om er toch maar weer eens te gaan eten. Ondanks onze eerdere wisselende ervaringen, blijft het een uniek pand met dito uitstraling.

Ik begon met de tompouce van garnalen/avocado en mijn vriendin nam de kwartel. De kwartel had te lang in de oven gestaan maar de opmerking daarover nam de serveerster ter kennisgeving aan; er werd niets mee gedaan. De tompouce was niet echt bijzonder, wat smakeloos. Net niet slecht genoeg om te klagen, maar toch een katterig gevoel aan over gehouden. Er werd overigens een enorme bak sla naast gelegd op het bord. Tja, doseren is ook een kunst. Een matig voorgerecht voor € 12 is qua prijs aan de hoge kant.

Mijn vriendin vervolgde met de lamspastei en zelf nam ik de Hamburger. Ik speel inmiddels op safe bij de machinist. Die burger is overigens wel erg goed, maar voor een hamburger met friet (zonder aanvullende garnituur) is ook die prijs van ca. € 17 stevig. De pastei was een combinatie van lamsvlees, veel jus en bladerdeeg. Erg vet.

Verder nam mijn vriendin nog een nagerecht: witte chocolade mousse met bastogne. Die was prima van smaak, wel wat aan de kleine kant.

Wij houden aan de machinist toch vooral het gevoel over dat het draait door de toplocatie. Want het eten wordt matig klaar gemaakt, de prijzen zijn te hoog en de bediening is vaak niet alert. Al met al waren wij zaterdag € 90 kwijt voor twee hoofdgerechten, twee voorgerechten, een dessert, een halve liter wijn, een dessert en een koffie.
Onze conclusie (na meerdere bezoeken): matig eten, slechte prijs-kwaliteit verhouding. Wij gaan er misschien ooit nog wel eens een wijntje drinken met een portie kaas of bitterballen, maar vertrouwen de Machinist ons diner niet meer toe.

Gegeten op 30 mei 2015

JudithRo

Via online reservering

Eten prima, gezellige plek.
Bediening ondermaats. Alles kwam erg laat, 6 x de verkeerde bestelling (zowel drankjes als eten). Eten voor een groep van 7 werd op allemaal verschillende tijden gebracht, met 10 minuten verschil voor de ene of de andere persoon. Frietjes die bij een paar hoofdgerechten hoorden ontbraken. Toen we er op een aardige manier naar vroegen werd er gezegd. ‘O. We zullen even gaan kijken’. Vervolgens kwamen er tegen het einde van de maaltijd frietjes, toen bijna iedereen al klaar was, en zeker de mensen bij wiens gerecht de frietjes eigenlijk hoorden. Dit alles is nog goed te verdragen als mensen laten merken dat ze het jammer vinden, of hun best doen om het zo snel mogelijk in orde te maken. Maar nee. Geen enkele keer een opmerking van ‘Sorry’ of ‘We zullen het snel in orde maken’. Ik ben er al een paar keer geweest, toen was het best okee. Maar ik ga door deze ervaring niet graag meer terug.

Gegeten op 24 mei 2015

edwin1977

Via online reservering

Wederom heerlijk gegeten. De machinist is een beetje ons 2e huis geworden... één ding mis ik wel.. een iets bredere keuze aan groenten. :-)

Gegeten op 22 mei 2015

Kees_Blok

Via online reservering

19 mei 2015 gegeten bij De Machinist in Rotterdam. Dinsdagavond.
Bijzonder gebouw, stevig, gestaald, Rotterdams als De Kuip. Sfeervolle Eetzaal, open, licht. Direct zicht op de keuken. Heldere kaart, overzichtelijke aanpak.
Verrassend tussen de voorgerechten: Drentse bloedworst met appel. Stevige en friszuurzoete smaken. Mooi in dit gebouw onder het sonnetfragment met de aquamarijne dijen.
Prettig publiek ook.
Minpuntje: avocado in tompouce uit de koelkast (te koud, jammer!)
Mooie zalmsneetjes; halve portie is niet Haags. We moeten gewoon Zestienhoven blijven zeggen. Niks Rotterdam The Hague Airport.
Worteltjes bij hoofdgerechten demonstreren de klasse van de keuken. Salades vallen in de smaak.
Sliptong in orde, maar eten we weleens lekkerder in Colijnsplaat bij restaurant De Schelde.
Hamburger ook zonder kaas in balans. Vlees en friet prima.
Wij komen hier zeker terug om de tompouce met vers gemaakte avocadomousse op kamertemperatuur te proeven.
Bediening top met een Zeeuws tintje.
Heerlijke ontspannen avond in een fijne ruime eetzaal met vriendelijk en beleefd personeel en een keuken die staat.

Gegeten op 19 mei 2015

camiel7

Afgelopen vrijdag terloops gegeten bij de machinist. Hele gave ruimte en goede sfeer!
Bediening is vriendelijk maar net niet opmerkzaam genoeg, beter de ruimte scannen als personeel om bij te houden wat er nodig is per tafel zou prettig zijn.
Scaloppine erg goed op smaak, fijn ook dat het mogelijk is een tomatensalade erbij te bestellen, goede mayonaise, parelhoen ook goed van smaak, kool was een beetje laf.
Zou fijn zijn in zo'n toffe ruimte ook een dergelijk tof menu aan te treffen, het is een fijne, veilige kaart, zonder echt risico.

Gegeten op 15 mei 2015

restauranttester

De machinist is een leuk restaurant in een voormalig schoolgebouw. Met een groep van 8 hebben we hier gegeten. We namen allemaal een verschillend voorgerecht en alleen de koude kip stelde niet zo veel voor. De porties waren groot dus waar voor je geld. Daarna namen we met zijn allen een tafeltje vol. Nou dat hebben we geweten! Met recht een tafel vol, het eten bleef maar komen. We begonnen met allemaal verschillende soorten vis en daarna het vlees. We hebben zo'n beetje de hele kaart gehad. Alles was prima op smaak en goed bereid. Zeker de moeite waard om nog eens te gaan.

Gegeten op 26 april 2015

Schrijf zelf een recensie over De Machinist in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Machinist. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.