1. Restaurant

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 477 57 00

dominique37

Via online reservering

Prima maaltijd met een vriendelijke bediening, niets uitzonderlijks wat betreft de kwaliteit van het eten of de bediening, het decor is wel meer dan gemiddeld, een erg mooie locatie die een Rotterdamse sfeer uitademt!

Gegeten op 11 april 2015

edwin1977

We hadden eigenlijk elders gereserveerd, maar besloten last-minute toch maar bij De Machinist aan te schuiven.

Bij binnenkomst kregen we een warm welkom. En grappig vond ik wel dat we hier al zo vaak komen dat zelfs het personeel ons herkende.

Het eten, de wijn en ook de service was perfect. Het eten is simpel, geen poes pas en gewoon lekker!

Ik hoorde dat er wat teleurstelling was bij het gezelschap aan het tafeltje achter ons. De serveerster heeft er alles aan gedaan om deze mensen toch met een tevreden gevoel het restaurant te laten verlaten. Volgens mij is zij hierin ook wel geslaagd.

Hier neem ik graag mijn petje voor af! Tot snel!

Gegeten op 5 april 2015

ME0170855064

We waren met een gezelschap van 9 personen en zaten heel gezellig aan 1 grote tafel. We hebben 'tafeltje vol' gekozen; € 15,- pp. Simpele invulling door Machinist: glaasje tomatensoep; wat geroosterde boterhammen en kleine sneetjes brood; parmaham en lamsworst; wat groene pepers en koolsalade. Toen we er om vroegen, kwamen er nog gekookte eitjes (het was Pasen) en gebakken sardientjes na. Bediening en entourage waren perfect.

Gegeten op 5 april 2015

irmawarso

Via online reservering

We hebben gewoon heerlijk gegeten. Er was een gerecht dat niet helemaal aan de verwachtingen voldeed en daar heeft de kok een genoegdoening uit de greenegg voor gepresenteerd. Dit was een hele sympathieke geste. Het personeel was vriendelijk, attent en heel servicegericht. De machinist is voor ons zéker een aanrader

Gegeten op 4 april 2015

Hangoor

Alhoewel we hier na een vergadering graag even wat eten omdat de sfeer ongedwongen is het eten prima, komen we er graag. Dit keer bleek het niet mogelijk te zijn om bij de drankjes alvast een voorgerecht te bestellen, omdat dit ingewikkeld was voor de bon...we moesten alles tegelijk bestellen. Dit was zo absurd dat mijn partner kwaad werd toen ik het hem vertelde (was even weg) : kortom gedoe en irritatie. Het schoteltje rauwe ham dat we samen hadden willen nuttigen werd mijn voorgerechtje en hij nam uiensoep die een laffe smaak had. Dagschotel van scheermessen en pulpo was redelijk, maar ik miste groente (alleen goede patat). Op tweede rondje drankjes moest opnieuw lang worden gewacht. Kortom dit keer geen succes, vooral door de bediening en rare regels.

Gegeten op 31 maart 2015

Kouwer

Via online reservering

Wij hebben genoten van ons etentje bij de Machinist. Het was een soort van toeval dat we daar terecht kwamen, maar als we weer in Rotterdam moeten zijn komen we zeker terug. De bediening was perfect en het eten uitstekend, `k Heb nog nooit zo'n lekkere Rib eye gegeten. Prima dat er ook overleg is over de hoeveelheid, eten weggooien is zeker ook niet ons ding. Voor ons mensen van de Veluwe was het uitzicht op zo'n drukke weg met veel beton niet echt geweldig, maar dat is dan ook het enige minpuntje.

Gegeten op 28 maart 2015

blaarkop

De Machinist: prima crew; in de keuken en aan tafel.
Die “Rotterdamse tafel” is niet voor watjes. Ook een stukgoedarbeider uit de jaren 1950 en 1960 zou met een voldane scheet en boer hier genoegzaam van tafel richting de Kaap zijn afgezakt.
Nouvelle cuisine haters hoeven ook niet verder te kijken. Over de kwantiteit van deze bourgondisch aandoende dis voeren smaak, versheid en variatie de boventoon.
Het enige minpuntje ontstond bij het dessert. De beoogde extra service leverde een communicatiestoring op tussen de bediening en de keuken. Deze kink in de kabel werd echter adequaat rechtgetrokken. Prima de luxe!

Gegeten op 21 maart 2015

vamo

Via online reservering

Een Rotterdams tafeltje vol hoofdgerechten, een echte aanrader als je gevarieerde culinaire verrassingen aan kan. Heerlijke smaakten, meer dan genoeg te eten in een gezellige ambiance met aardig personeel!

Gegeten op 11 maart 2015

JosHeiLeij

Deze keer een eenvoudig keuzemenu gegeten.
Ook dat is weer prima van kwaliteit en hoeveelheid. Zelden zulk lekker stoofvlees gegeten. Service correct, dienstbaar en hartelijk.
Heel fijn dat de vegetariërs in het gezelschap ook een gerecht van kwaliteit kunnen kiezen.

Gegeten op 9 februari 2015

Jazzyjan

Via online reservering

Confit de Canard gegeten, was prima. Ook de wijn was van een goede kwaliteit.
Goede bediening en ook aandacht voor de wensen van een kind.

Gegeten op 22 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over De Machinist in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Machinist. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.