Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Truffels in Haarlem - 1

4. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 023 532 57 70
  2. www.restauranttruffels.nl

SophieBloem

Try-out menu gedaan. Eten super goed. Mooie gerechten en goed van smaak. Wijnarrangement erbij top.
Verbeterpunt: er mag wat minder tijd tussen de gangen zitten. Duurde soms erg lang.

Gegeten op 28 oktober 2014

Darius01

Al jaren een van mijn favoriete restaurants in Haarlem. Een super creatief duo achter het fornuis.
Ik ben ook fan van hun formule. Nieuwe locatie is zeker een verbetering qua setting

Gegeten op 9 oktober 2014

jan303

We waren al fan, maar nu voor het eerst op de nieuwe locatie geweest. Het werd hierboven al meer geschreven; helemaal goed en mooi, behalve de akoestiek in het middendeel. Het lawaai wordt op den duur erg vermoeiend. We begrepen dat dit euvel verholpen gaat worden, dus komt vast in orde. Maar, waar het om gaat, het eten..... dat is als vanouds echt fantastisch!! We hebben genoten van letterlijk elke gang. Met een top wijn-arrangement erbij. Bediening ook niks op aan te merken; snel, vriendelijk goed geïnformeerd en correct. Top!

Gegeten op 10 oktober 2014

bakje

Woon zelf bij Utrecht, maar ga regelmatig naar Truffels. Mijn favoriete restaurant. De reis meer dan waard. Gister voor het eerst op de nieuwe locatie geweest. Ziet er goed uit, lekker ruimer zitten, alleen wel lawaaiger, aandachtspuntje. Het eten was weer goddelijk, we hebben weer genoten! Prijs/kwaliteit verhouding is super, je bent hier echt een avond uit. Ik ken geen enkel ander restaurant waar je voor deze prijs zo'n geweldig lekker 6 gangen diner krijgt.

Gegeten op 4 oktober 2014

shevia

We waren al fan van Truffels op de oude locatie, en gisteravond wederom heerlijk genoten op de nieuwe stek. De informele sfeer maakt het zeer toegankelijk, uiterst vriendelijk, professionele service en gerechten geserveerd van topniveau. Het was weer een verrassende smaakbeleving en Truffels is nog steeds mijn persoonlijke favoriete nummer 1 in Haarlem.

Gegeten op 10 september 2014

WoutHaarlem

Truffels is naar een nieuwe locatie verhuisd. De inrichting is verzorgd, alles in houttonen. Helaas is de akoestiek niet best, het is erg rumoerig. Het euvel is bekend, een aanloopprobleem waarvoor naar men zegt snel een oplossing komt.
De bediening is vriendelijk en alert, maar moet ook nog een beetje wennen aan de nieuwe, veel grotere, locatie. De formule is niet veranderd: bij Truffels heb je een maandmenu van 6 gangen. Je hoeft niet te kiezen, tenzij je iets echt niet wilt of mag.
De gerechten worden allemaal verzorgd opgediend, ze smaken prima. De bediening weet goed aan te geven wat er op het bord ligt. We gaan ook voor het bijpassend wijnarrangement en waren gelukkig met de gekozen wijnen.
Komen we terug: Truffels is een avondvullende “belevenis”, € 85 voor 2 personen, 6 gangen, koffie, excl. drank is niet goedkoop, maar zeker een goede prijs / prestatie verhouding. We waren er al eerder geweest, in de oude locatie, en het is ook nu weer voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 26 augustus 2014

Opama

Erg benieuwd hoe het op de nieuwe locatie zou uitpakken, op dag 2: culinair weer top, het try-out menu, 6 gangen, mocht er zijn, de service is goed, kwam wel wat langzaam op gang, blijkbaar even wennen aan de nieuwe situatie. Wat een ruimte in vergelijking met vroeger, strakke inrichting.
de prijs-kwaliteit blijft meer dan voortreffelijk, we hadden weer een zeer aangename avond.Houden zo.

Gegeten op 20 augustus 2014

chielbosdijk

De eerste avond in de nieuwe locatie: veel meer ruimte en dus meer privacy en een mooie ruime keuken, die ervoor zorgt dat de gerechten soepel worden uitgeserveerd. Een eerste avond is altijd spannend, maar vanaf het begin was alles onder controle, een groot compliment voor het team!
Na een glas prosecco ging het 6 gangen menu fris van start met mals kalfsvlees, zwaardvis, begeleid door stukjes komkommer, radijs en rettich en een glas Portugese vinho verde, die hier zeer goed mee combineerde. Daana fruits de mer, met onder meer een scheermesje, schelvisfilet, octopus en saffraansabayon (de erbij geschonken wijn ben ik vergeten, maar smaakte er goed bij). Vervolgens confit de canard, met een botermalse creme van eendenlever, macadamia en boksoy, vergezeld van een lichte rode wijn uit Burgerland. Tijd voor het hoofdgerecht: drie bereidingen van Scottish beef met gerookte knolsederij, black garlic mayo en een schuim van shii-take, met daarbij een Zuid-Franse blend van grenache en syrah, voor mij het hoogtepunt van de avond. De vijfde gang bestaat traditiegetrouw uit drie kazen van het onovertroffen Bourgondisch Lifestyle (met een glaasje port) om te eindigen met een heerlijk zoet en fruitig dessert. Bij de koffie komt de naam van het restaurant terug in de erbij geserveerde lolly van pure chocola met truffel en zeezout.
Nieuwe vestiging, maar ouderwets genoten!

Gegeten op 19 augustus 2014

Likefood

Lekker gegeten bij Truffels, voor de laatste keer in dit pand(je). We waren er op een avond dat het nieuwe (vaste) menu voor het eerst werd uitgeprobeerd. Heerlijk! Echt erg lekker. We begonnen met een Coquille gerechtje, waarbij ik de tartaar van coquille iets aan smaak vond missen, misschien lag dat aan de andere onderdelen op het bord, zoals doperwt, die ook niet echt een uitgesproken smaak hebben. De hangop met krokantje was wel weer erg lekker icm de gebakken coquille. Een paar uitschieters: De Zeewolf en de Livar. Van die laatste had ik nog nooit gehoord maar dat blijkt een bepaald soort varken te zijn, die op 3 verschillende manieren was bereid. Ik kon niet kiezen welke het lekkerst bereid was. Alledrie perfect!
De Zeewolf was heel mooi gecombineerd met smaken van venkel, kardemom en wortel. Lekkerlekker. De paling erbij maakte het helemaal af. Die was gewikkeld in lardo, wat ik persoonlijk niet nodig vond, omdat de paling al voldoende smaak heeft van zichzelf. Ik zou de lardo dan gewoon op het stukje zeeduivel leggen.
De Angus daarna was ook weer heerlijk. Gevolgd door een kaasplankje. Daarop lag 1 kaasje die naar onze smaak (en de tafel naast ons) veel te heftig was. Een soort blauwader, maar dan met een smaak van dessertwijn. Ik ben een groot kaasliefhebber, maar deze wil ik nooit meer eten. Dat gold ook voor het Corona ijs wat als laatste gerecht op het bord lag. Iets te "chemisch". Het was een try-out dus vandaar de wat pietluttige opmerkinkjes, maar al met al was het een topavond, al was niet alles naar mijn smaak; het was wel goed bereid, en daar gaat het om. Ook zeer goede en vriendelijke bediening. De sfeer in het pand is leuk en knus, maar ik kan me voorstellen dat het team straks opgelucht is als ze een grotere locatie betrekken, met betere toiletten ook. Gedurende de avond begaf het damestoilet het, en bij de heren spoelde er niet goed door. Laatste puntje van kritiek; water. Ik blijf het zonde vinden dat er voor ruim 10 euro water op de rekening staat voor 2 personen. Gooi als service gewoon een fles kraanwater op iedere tafel en vraag dan €5,- per gezelschap. Dan verdien je waarschijnlijk net zoveel en win je sympathie. Hoe dan ook; zodra de verhuizing een feit is ga ik weer!

Gegeten op 8 juli 2014

mariska46

Gisteravond voor het eerst bij Truffels gegeten. Tafeltje vlakbij de open keuken om niets van het kookspektakel te missen. En wat kunnen die mensen koken! Het was als een voorstelling zonder woorden, zo ingespeeld op elkaar. Ging er iets niet helemaal naar wens van de chef? Een blik was genoeg voor het personeel om de boel te herstellen. Ook de gastvrouw/ eigenaresse/ sommelier heeft het helemaal begrepen. Uit eten gaan is een feestje en zij hangt de slingers voor je op.
En dan de gerechten. Een 6 gangen menu met een bonus vooraf en als afsluiting. Je zou dus kunnen zeggen dat je 8 gangen nuttigt!
Mosterd-druivenmostmayonaise bij het versgebakken knapperige brood. Hoe verzin je 't? Heerlijk!
Het lekkerst vonden wij het piepkuiken rotistyle en het kalf dat daar op volgde. Maar alle gangen waren een bijdrage aan het feestje dat Truffels voor je bouwt.
Ze gaan binnenkort verhuizen dus ga daarvoor zeker nog even langs!

Gegeten op 28 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Truffels in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Truffels. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.