Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Truffels in Haarlem - 1

4. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 023 532 57 70
  2. www.restauranttruffels.nl

shevia

We waren al fan van Truffels op de oude locatie, en gisteravond wederom heerlijk genoten op de nieuwe stek. De informele sfeer maakt het zeer toegankelijk, uiterst vriendelijk, professionele service en gerechten geserveerd van topniveau. Het was weer een verrassende smaakbeleving en Truffels is nog steeds mijn persoonlijke favoriete nummer 1 in Haarlem.

Gegeten op 10 september 2014

WoutHaarlem

Truffels is naar een nieuwe locatie verhuisd. De inrichting is verzorgd, alles in houttonen. Helaas is de akoestiek niet best, het is erg rumoerig. Het euvel is bekend, een aanloopprobleem waarvoor naar men zegt snel een oplossing komt.
De bediening is vriendelijk en alert, maar moet ook nog een beetje wennen aan de nieuwe, veel grotere, locatie. De formule is niet veranderd: bij Truffels heb je een maandmenu van 6 gangen. Je hoeft niet te kiezen, tenzij je iets echt niet wilt of mag.
De gerechten worden allemaal verzorgd opgediend, ze smaken prima. De bediening weet goed aan te geven wat er op het bord ligt. We gaan ook voor het bijpassend wijnarrangement en waren gelukkig met de gekozen wijnen.
Komen we terug: Truffels is een avondvullende “belevenis”, € 85 voor 2 personen, 6 gangen, koffie, excl. drank is niet goedkoop, maar zeker een goede prijs / prestatie verhouding. We waren er al eerder geweest, in de oude locatie, en het is ook nu weer voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 26 augustus 2014

Opama

Erg benieuwd hoe het op de nieuwe locatie zou uitpakken, op dag 2: culinair weer top, het try-out menu, 6 gangen, mocht er zijn, de service is goed, kwam wel wat langzaam op gang, blijkbaar even wennen aan de nieuwe situatie. Wat een ruimte in vergelijking met vroeger, strakke inrichting.
de prijs-kwaliteit blijft meer dan voortreffelijk, we hadden weer een zeer aangename avond.Houden zo.

Gegeten op 20 augustus 2014

chielbosdijk

De eerste avond in de nieuwe locatie: veel meer ruimte en dus meer privacy en een mooie ruime keuken, die ervoor zorgt dat de gerechten soepel worden uitgeserveerd. Een eerste avond is altijd spannend, maar vanaf het begin was alles onder controle, een groot compliment voor het team!
Na een glas prosecco ging het 6 gangen menu fris van start met mals kalfsvlees, zwaardvis, begeleid door stukjes komkommer, radijs en rettich en een glas Portugese vinho verde, die hier zeer goed mee combineerde. Daana fruits de mer, met onder meer een scheermesje, schelvisfilet, octopus en saffraansabayon (de erbij geschonken wijn ben ik vergeten, maar smaakte er goed bij). Vervolgens confit de canard, met een botermalse creme van eendenlever, macadamia en boksoy, vergezeld van een lichte rode wijn uit Burgerland. Tijd voor het hoofdgerecht: drie bereidingen van Scottish beef met gerookte knolsederij, black garlic mayo en een schuim van shii-take, met daarbij een Zuid-Franse blend van grenache en syrah, voor mij het hoogtepunt van de avond. De vijfde gang bestaat traditiegetrouw uit drie kazen van het onovertroffen Bourgondisch Lifestyle (met een glaasje port) om te eindigen met een heerlijk zoet en fruitig dessert. Bij de koffie komt de naam van het restaurant terug in de erbij geserveerde lolly van pure chocola met truffel en zeezout.
Nieuwe vestiging, maar ouderwets genoten!

Gegeten op 19 augustus 2014

Likefood

Lekker gegeten bij Truffels, voor de laatste keer in dit pand(je). We waren er op een avond dat het nieuwe (vaste) menu voor het eerst werd uitgeprobeerd. Heerlijk! Echt erg lekker. We begonnen met een Coquille gerechtje, waarbij ik de tartaar van coquille iets aan smaak vond missen, misschien lag dat aan de andere onderdelen op het bord, zoals doperwt, die ook niet echt een uitgesproken smaak hebben. De hangop met krokantje was wel weer erg lekker icm de gebakken coquille. Een paar uitschieters: De Zeewolf en de Livar. Van die laatste had ik nog nooit gehoord maar dat blijkt een bepaald soort varken te zijn, die op 3 verschillende manieren was bereid. Ik kon niet kiezen welke het lekkerst bereid was. Alledrie perfect!
De Zeewolf was heel mooi gecombineerd met smaken van venkel, kardemom en wortel. Lekkerlekker. De paling erbij maakte het helemaal af. Die was gewikkeld in lardo, wat ik persoonlijk niet nodig vond, omdat de paling al voldoende smaak heeft van zichzelf. Ik zou de lardo dan gewoon op het stukje zeeduivel leggen.
De Angus daarna was ook weer heerlijk. Gevolgd door een kaasplankje. Daarop lag 1 kaasje die naar onze smaak (en de tafel naast ons) veel te heftig was. Een soort blauwader, maar dan met een smaak van dessertwijn. Ik ben een groot kaasliefhebber, maar deze wil ik nooit meer eten. Dat gold ook voor het Corona ijs wat als laatste gerecht op het bord lag. Iets te "chemisch". Het was een try-out dus vandaar de wat pietluttige opmerkinkjes, maar al met al was het een topavond, al was niet alles naar mijn smaak; het was wel goed bereid, en daar gaat het om. Ook zeer goede en vriendelijke bediening. De sfeer in het pand is leuk en knus, maar ik kan me voorstellen dat het team straks opgelucht is als ze een grotere locatie betrekken, met betere toiletten ook. Gedurende de avond begaf het damestoilet het, en bij de heren spoelde er niet goed door. Laatste puntje van kritiek; water. Ik blijf het zonde vinden dat er voor ruim 10 euro water op de rekening staat voor 2 personen. Gooi als service gewoon een fles kraanwater op iedere tafel en vraag dan €5,- per gezelschap. Dan verdien je waarschijnlijk net zoveel en win je sympathie. Hoe dan ook; zodra de verhuizing een feit is ga ik weer!

Gegeten op 8 juli 2014

mariska46

Gisteravond voor het eerst bij Truffels gegeten. Tafeltje vlakbij de open keuken om niets van het kookspektakel te missen. En wat kunnen die mensen koken! Het was als een voorstelling zonder woorden, zo ingespeeld op elkaar. Ging er iets niet helemaal naar wens van de chef? Een blik was genoeg voor het personeel om de boel te herstellen. Ook de gastvrouw/ eigenaresse/ sommelier heeft het helemaal begrepen. Uit eten gaan is een feestje en zij hangt de slingers voor je op.
En dan de gerechten. Een 6 gangen menu met een bonus vooraf en als afsluiting. Je zou dus kunnen zeggen dat je 8 gangen nuttigt!
Mosterd-druivenmostmayonaise bij het versgebakken knapperige brood. Hoe verzin je 't? Heerlijk!
Het lekkerst vonden wij het piepkuiken rotistyle en het kalf dat daar op volgde. Maar alle gangen waren een bijdrage aan het feestje dat Truffels voor je bouwt.
Ze gaan binnenkort verhuizen dus ga daarvoor zeker nog even langs!

Gegeten op 28 juni 2014

Paul Schnek

Voor de laatste keer op deze locatie gegeten bij Truffels.
Het try-outmenu voor de komende maand is weer top. Hier en daar een beetje tweaken misschien.

Voorgerecht van gazpacho van komkomer, tzatziki, crispy feta, Hollandse garnalen, filodeeg en coquille was een mooie verrassing van koude en warme elementen.
Daarna volgde een mooi gebakken stukje schol (beetje klein) met tapioca, paksoi, oosterse citrus jus en een kokos/knol crème.
Gevolgd door een piepkuikenpootje en filetje met roti en ras el hanout kruiden. Subtiel en lekker!
Het hoofdgerecht was kalfsvlees op drie manieren: een kalfsgehaktballetje met crispy parmezaan (?), sucade van kalfsvlees en een prachtig stukje mals staartstuk van kalf, vergezeld door een heerlijke kalfsjus. Daarbij een crème van knoflook, een stukje bosui, mooie tomatenstukjes en gefrituurde basilicum. Absoluut het topgerecht van de avond.

Daarna kazen van Bourgondisch Lifestyle(voor mij als niet kaasliefhebber vervangen door een heerlijk gerechtje met vijgen), gevolgd door een heerlijk fris dessert witte choco kersen, bessen, marshmallow, ijs en chocolade-aarde.

We verheugen ons nu al op de hernieuwde kennismaking op het nieuwe adres, wellicht gecombineerd met hun 5-jarig jubileum.

Gegeten op 3 juni 2014

ahlers

Super restaurant, krap maar knus!

We kozen voor een wijnarrangement bij een 6-gangendiner. Dit wijnarrangement liep, zoals later bleek, tot en met het hoofdgerecht. De port + dessertwijn werden apart in rekening gebracht voor resp. 14,95 en 6,50 euro, zonder uitleg en toelichting vooraf. Een wijnarrangement is toch een wijnarrangement? Deze houdt toch niet op na het hoofdgerecht?

Het 6-gangendiner was smaakvol en verrassend. Het hoofdgerecht viel wat tegen (lamskotelet), taai, vet.

Op het hoofdgerecht moesten wij 60 minuten wachten (op zich niet erg). De bijpassende wijn was toen al op. Ons werd gevraagd of we bijgeschonken wilden worden. Voor 1 persoon was dit van toepassing (ander had chauffeursarrangement) ... Echter werd dit glas wijn wel in rekening gebracht. Slordig en een gemiste kans naar onze mening.
Heren toilet was deze avond defect, waardoor alle bezoekers (30) van het damestoilet gebruik moesten maken. Ook dit toilet liep menigmaal over, niet erg hygiënisch dus.

Of we nog eens terug komen? We denken van niet. Ondanks alle goede recensies is onze avond niet goed genoeg verlopen om nog eens terug te gaan.

Gegeten op 30 mei 2014

Jeroen-Bourgondier

Een old time favorite. Echt een uitstekend restaurant waar op hoog niveau wordt gekookt zonder sterallures. Vooraf een nieuwerwetse uitvoering van de steak tartare met kalf. Vervolgens een uitstekende cocktail met krab en aansluitend parelhoen met een milde mosterdsaus. Alles even goed verzorgd en goed om smaak. Goede portionering. Als hoofdgerecht ossenhaas waarbij tevens een bitterbal met stoofvlees werd geserveerd. Bij iedere gang een bijpassende wijn waarbij ook rekening werd gehouden met bob hoeveelheden. Enig minpuntje is dat de wijnen lekker waren, maar zeker niet zoals het arrangement belooft van topkwaliteit. Bij de koffie nog een flinke hoeveelheid zoete huisgemaakte versnaperingen. Minpuntje? Ja, ik vind de entourage tikje ouderwets. Hier zou een make over wel op z'n plaats zijn. Maar gezien de kwaliteit van eten en bediening accepteer ik dit graag!

Gegeten op 22 april 2014

lyanvf

Geweldig restaurant in hartje Haarlem. Vriendelijk personeel en zeer professionele keuken. Ze hebben kennis van smaak opbouw en passie voor hun werk en producten.

Wij hebben met 2 personen een 4 gangen menu en wat drankjes voor €90 euro gegeten en gedronken.

Begonnen met een tartaar van kalf met rauwe tonijn, op een prachtig opgemaakt bord. Daarna perfect en mals gegaarde parelhoen met op verschillend manieren bereidde knoflook en huisgemaakte mosterd.

Als hoofdgerecht een mooi stuk ossenhaas en een zelfgemaakt bitterbal met stoofvlees. Echt allemaal even mooi en smaakvol op je bord.

Als desert een rabarber desert/ijs en walnoot trio.

Vergeet niet een kopje koffie te nemen, want de friandises zijn echt geweldig!

Gegeten op 22 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Truffels in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Truffels. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.