a TripAdvisor company

foto's van Truffels in Haarlem - 1 foto's van Truffels in Haarlem - 2 foto's van Truffels in Haarlem - 3 foto's van Truffels in Haarlem - 4

Truffels

4. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 023 532 57 70
  2. www.restauranttruffels.nl

Trendy Truffels

Allerlei soorten Truffels. Proef ze allemaal bij Restaurant Truffels in Haarlem. Voor andere Franse gerechten ben je hier ook aan het juiste adres. Het restaurant combineert traditioneel met modern. Respect voor de oude keuken wordt gecombineerd met de nieuwste trends. Het resultaat: Chique maar hippe gerechten.

jwstoop

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Een heerlijke avond gehad. Zeer gastvrije bediening en fantastisch eten. De prijs is wel wat hoger dan gemiddeld, maar dat is het zeker waard.

Gegeten op 30 januari 2015

Leonardus1962

Afgelopen dinsdag 6 gangen tryout menu. Eerste gerecht viel tegen. Ingrediënten die niet bij elkaar pasten. Overige gerechten buitengewoon goed. Ook prima wijnen werden erbij geserveerd. Wij zaten in het midden van de zaak en daar is het heel gehorig. Wij hadden een opmerking over de rekening en daar werd niet heel professioneel op gereageerd. Wat een mindere afsluiting van de avond was.

moniquevanb

Dinsdag met andere trouwe Truffelfans genoten van het zesgangen voorproevers maandmenu begeleid door bijpassende wijen en met koffie toe. Het was weer een feestje. Door de prachtige en verrassende combinaties, de superverse ingrediënten, het uitzicht op de geconcentreerd werkende keukenbrigade en de uitleg over wijn en schotels door de leuke jonge vrouwen van de bediening. Al met al een geoliede machine zonder dat het onpersoonlijk wordt.

Gegeten op 28 april 2015

MMM1968

Zes gangendiner op zaterdag, erg lekker en originele gerechten, zoals de schelvis met zeewier, komkommer, quinoa en venkel en de zwartpootkip van de green egg - heerlijk mals. Het zit helemaal vol en dat is wel heel erg lawaaiig en daardoor wat vermoeiend. Bediening is enthousiast en goed. Je komt hier echt voor het heerlijke eten. Aanrader. Maar reserveer op tijd, het zit niet voor niets altijd snel vol.

Gegeten op 25 april 2015

pierreolman

Voor het eerst in de nieuwe locatie, na al diverse malen in de 'oude' voortreffelijk gegeten te hebben. Merkwaardig is dat het dan toch 'anders' is. Wel allemaal herkenbaar, een nieuw en fraai interieur, niets mis mee, maar toch anders. Het eerste wat opvalt is dat er veel meer 'lawaai' is, zelfs een beetje hinderlijk. Een volle bak, ja, maar dat was daarvoor ook. Alleen was de oude setting, door de pijpenla, wellicht wat intiemer en minder geluid gevoelig.
Dan wat ons wordt voorgezet: wederom 6 plus 1 gang. Dat zijn we gewend, maar wel vrij kleine, behapbare porties. Ook daar is wat aan veranderd: de porties zijn beduidend groter. Het blijken uiteindelijk 6 flinke gangen te zijn. Wellicht zelfs iets te veel, in ieder geval voor ons. Als je wat ouder bent kan je met wat minder toe. De kwaliteit is wederom uitstekend, zeer gevarieerd, met veel onverwachte smaken en wendingen. Opmerkelijk is de Aziatische touch die er onmiskenbaar is. De chef heeft zich duidelijk laten inspireren door Oostelijke invloeden. Maar daar is niets mis mee, het smaakt voortreffelijk en de diversiteit in smaken is zeer aangenaam, van vis tot vlees. Het wijnarrangement is heel plezierig en wordt goed uitgelegd, door de overigens bijzonder prettige en charmante bediening.
Al met al een heel mooie avond en we waren meer dan voldaan. Maar we misten toch een beetje de oude en vertrouwde setting. Wennen dus!

Gegeten op 11 april 2015

kritischegenieter

Truffels is verhuisd. Dat is mogelijk al ouder nieuws, maar voor mij was het de eerste keer in de nieuwe locatie. En die is geslaagd. mooie donkere tonen, goed afgestemd wat een harmonisch gevoel oplevert. FIJN!
De maaltijd was als altijd erg goed. We gebruikten alle gangen behalve de kaas.

Zeebaars mooi gegaard en gepresenteerd. Schelvis ook prima. Zwartpootkip van de green egg mooi gecombineerd satésaus en met een gerookt ei. Borst droger dan ik lekker vond.
Lam heerlijk. En dessert zowel fijn van smaak als prachtig gepresenteerd.

De zorg aan tafel ouderwets, met veel aandacht voor wijn-spijs en zeer adequate toelichting. Fijn dat 'chauffeursglazen' worden gefaciliteerd!

Gegeten op 14 april 2015

RJMB

Gegeten op 18 maart 2015

Mildred Dierx

Met collega's voor het eerst gegeten bij Truffels. Beetje verrast door het "vaste" menu. Wij hebben gekozen voor het 4 gangen menu met wijn arrangement.
De gerechten waren mooi opgemaakt en goed van smaak. De wijnen waren goed passend bij de gerechten. Bij het dessert was het in de eerste instantie niet mogelijk om een kaasplankje te kiezen. Maar uiteindelijk tegen bijbetaling wel kunnen regelen. Het was ook niet mogelijk om het wijnarrangement uit te breiden tot en met het nagerecht. Het wijnarrangement bestond uit drie gangen. Tip is om dit aan te passen aan het aantal gangen welke de gast kiest.
De bediening was correct maar mag wat persoonlijker en minder gehaast.
Wijnen zijn wel prijzig. Hierdoor viel de rekening wel tegen. Maar zeker een leuk restaurant.

Gegeten op 24 februari 2015

BolusdePauskabouter

Eenvoudige formule. Je hebt een meer gangen menu en bijpassend wijnarrangement. Zes gangen menu gegeten en dat was achteraf misschien wel een beetje teveel van het goede. Jammer dat vooraf niet gezegd werd dat je zelf je menu kon samenstellen en dat minder ook kon. Wel goed dat je kon aangeven wat je echt niet lekker vind! Dan verreweg het belangrijkste de gerechten zelf. Het eerste gerecht heerlijke mix van tonijn en kabeljauw op knapperig bedje van sla en crunch. goed mengende smaken, ook door de lichte saus erover. Tweede gerecht goed gebakken coquille met griet en noilly prat (vermout) saus. Derde en vierde gerecht smaakmakers van de avond. Parelhoen en black angus steak op twee verschillende manieren ieder. Niet spectaculair, maar gewoon erg goed klaargemaakt en buitengewoon smakelijk. Kaasplankje met drie verschillende kazen, waarbij vooral de Ierse kaas op viel. Dessert met verschillende bereidingen van ananas en kokos. Goeie afsluiting van een goede maaltijd. Wijnen goed passend, heerlijke Spaanse witte wijn bij eerste gerecht, Grune Veltliner bij tweede gerecht. Bij derde en vierde gerecht goede maar niet eruit springende rode wijnen. Samenvattend. Heerlijke gerechten, goede wijn. Eten niet duur, wijnen wel wat aan de prijzige kant. Maar.... veel waar voor je geld en je bent wel even van de straat. Bediening netjes en onopvallend. Kraanwater bij eten geen probleem en goeie koffie na (ook decafe). Aanrader!

Gegeten op 7 februari 2015

Bae

Wij hebben afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Truffels. Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen. Wij wisten niet dat Truffels in het weekend de 6 gangen menu serveren dus voor ons een feestje :-D. Wat hebben wij genoten. Enige puntje is naarmate het later werd het steeds rumoeriger werd. Maar al met al hebben wij heerlijk gegeten en komen zeker weer terug. EEN AANRADER!!

Gegeten op 7 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Truffels in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Truffels. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.