Truffels over zichzelf

Avond vullend genieten op betaalbaar topniveau!!

proever2301
  • Recensies in de laatste twee jaar

De heren in de keuken bij Truffels verdienen echt niks meer dan lof. Over elk gerecht was nagedacht en de smaken, structuren en opmaak was top. Wij hebben gekozen voor een bijpassend wijnarrangement vanaf de tweede gang. De wijnen die geserveerd werden waren ook gewoon goed. Vroegen om een klein beetje meer kaas bij het kaasplankje, dat was geen enkel probleem. Truffels is echt een aanrader! Behoort tot een van de beste restaurant is Haarlem, zonder twijfel. Bedankt voor de mooie avond, ik kom snel terug!

Gegeten op 19 maart 2014

ronald-db
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uitstekend gegeten. De heerlijkste smaken van o.a. de gerookte hollandaise saus en truffel explodeerden van het bord. Helemaal geweldig. Ze hebben bij Lekker zitten slapen. Truffels verdient zonder meer een vermelding.

Gegeten op 28 september 2013

ichbineve
  • Recensies in de laatste twee jaar

Supergenoten op mijn verjaardag hier met een kleine groep 6 pers. gegeten. Volle 6 gangen het surprise menu van januari met een welkomst drankje, wijn arrangement, port bij de kaas en koffie en thee met alle zoetigheden erbij. Ik heb bijzonder genoten van de opmaak, smaakcombinaties en goede service. Alles was even lekker. Enige minpuntje is krapheid, aan de keuken kant zitten en bijna met je achterhoofd in de borden vallen. Maar het is wel knus en exclusief en kom zeker terug. Word waarschijnlijk het 2 maandelijkse eetclubje zo.

Gegeten op 31 januari 2014

Opama
  • Recensies in de laatste twee jaar

ja, we waren er weer aan toe hier in dit no-nonsens gezellige volle pijpenlaadje een beperkter slechts 4-gangenmaaltje te nuttigen: hoe krijgen ze het voor mekaar in zulk piepklein keukentje zoveel lekkers klaar te maken, in goed tempo.Na mooi voorafje 2 fraaie visgerechten - hiervan was de skrei geweldig- erna een 2 soorten runderbereiding (1 deel van partner wat al te stevig, als enige opmerking), ook mooi toetje.Bediening verdient pluim: probleemloos kon dessertwijn geruild voor het aperitief, de rode wijn leek ons beider kurk, meteen nieuwe fles geopend en ter vergelijking beide naast mekaar: duidelijk verschil.
Prijs-kwaliteit is hier top, dat is de essentie.En niet zeuren over krapte, smalle trap naar w.c etc...

Gegeten op 14 februari 2014

m_778
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na veel goede verhalen besloten we op donderdagavond te dineren bij Truffels. Het concept van een vaststaand 6-gangen menu vind ik erg leuk en er werd bij aanvang netjes gevraagd of er iets op stond dat we niet lustten. Het eten was prima, goed opgemaakte borden en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Soms had ik alleen wel het idee dat de verschillende smaken op een bord niet echt samenkwamen tot één geheel. Het lekkerste vond ik het stukje eendenborst (jammer dat het zo'n klein plakje was!) De bediening kwam heel vriendelijk over, en we gingen met een voldaan gevoel van tafel.

WoutHaarlem
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant is smal en klein. Er staan zoveel tafeltjes in dat de leuningen van de stoelen tegen elkaar aan staan en dat het erg gehorig is. Maar dat is ook wel weer gezellig. Het toilet is netjes en schoon, maar de trap naar beneden naar de toiletten is echt een uitdaging.
De bediening is vriendelijk, attent en efficiënt.
Truffels werkt met een vast maandmenu van 6 gangen, die je allemaal krijgt. Na afloop ben je niet vol, de porties zijn dus goed gekozen. De gangen zijn afwisselend en allemaal even lekker. De ingrediënten zijn goed herkenbaar en de borden zijn fraai opgemaakt, Is er dan niets te klagen? Jawel het stukje rund in de 5e gang kwam ik met mijn mes niet doorheen. Maar dat was een detail.
Komen we terug: Truffels is vriendelijk geprijsd (€ 85 voor 2 personen, 6 gangen, koffie excl. drankjes). En dat is een prima prijs /prestatie verhouding. We komen dus terug. Maar wel van te voren reserveren, want het zit altijd vol.

Gegeten op 30 januari 2014

estherveldman
  • Recensies in de laatste twee jaar

met vrienden gegeten bij Truffels, wat een leuke zaak, gaaf ingericht!
het was lekker druk en de sfeer was prima, wel zit je hier bovenop je buurman maar dat was voor ons geen probleem. Verrassende keuken, vooral de eend met chinese kool en de kabeljauw met couscous was op topniveau.
lekker huiswijn en nog een paar glazen 'open wijn' gedronken. Wij komen hier zeker nog een keer samen terug!

Gegeten op 16 januari 2014

Robg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laat ik beginnen, met dat ik zelden zo lekker gegeten heb als gisterenavond bij Truffels.
Elk gerecht wat opgediend werd was meer dan geweldig, alle combinaties klopte en de smaken die je in je mond kreeg waren stuk voor stuk op elkaar afgestemd, niets overheerste.
Het restaurant is een pijpenla, waar vrij veel tafeltjes instaan wat dan ook weer merkbaar is de akoestiek, die ook hier ernstig te wensen overlaat.
Ik vind als je gezellig uit eten gaat met vrienden, dat je elkaar goed moet kunnen verstaan, en dat is hier helaas ook niet het geval, het is minder erg als bij Colette ( zie mijn recensie van vorige week) maar het blijft een storende factor.
We kregen gelijk toen we binnen kwamen een schaaltje met brood en een heerlijks smeerseltje, helaas was men zowel met het brood als met het smeerseltje wat zuinigjes.
Ons 6 gangen menu bestond uit ;
Tartaar van Albacore tonijn ( Albacore tonijn is familie van de makreel), Hollandse garnalen, koriander/aardappel/avocado en mais.
Een heerlijk gerechtje.
Het tweede gerecht was Skrei ( winter kabeljauw) couscous met gekonfijte citroen, little gem, venkel en beurre picadillo (picadillo is een gerecht uit de Latijns Amerikaanse keuken)
Ook dit gerecht was van grote klasse.
Gerecht drie was Oosterse eend , Chinese kool, gesmoorde spelt, wonton met confit de canard, en reductie (ingekookt) van soja en gevogelte.
Ook dit was een grandioos gerecht.
Gerecht vier heeft mijn hart gestolen zo vreselijk lekker was het.
2x rund, crème van gerookte aardpeer, compote van ui, mayo van gepofte knoflook, popcorn, crispy serrano, en jus van rode wijn.
Dit gerecht was subliem, smaken die elkaar goed verstonden overheerlijk, alle superlatieven schieten tekort.
Gerecht vijf was een kaasplankje met heerlijke kaasjes, ook dit was echt erg lekker.
De laatste gang was zoet, een clementine ijsje, een puddinkje van vanille en kwark/citroen.
Een perfecte afsluiter.
We namen nog koffie toe, waarbij ook verschillende heerlijkheden werden geserveerd.
Inclusief twee glazen wijn waren we exl. fooi € 55,- p.p kwijt.

Gegeten op 24 januari 2014

olivier1977
  • Recensies in de laatste twee jaar

In dit restaurant kun je alleen het vaste menu kiezen, welke iedere maand aangepast wordt. Wij hebben met vier man genoten van een heerlijk 6 gangen menu met uitstekend wijn arrangement! Sommige van de gangen waren in mijn ogen ster waardig! Al met al was het niet goedkoop en de ruimte is wel erg krap, maar het uitstekende eten, de lekkere wijnen en de vlotte, vriendelijke bediening maken dit ruimschoots goed!

Gegeten op 17 januari 2014

aljmvr
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn tafelgenote en ik komen sinds anderhalf jaar elke zes weken in dit restaurant om het nieuwe 6-gangen menu te proeven. Tot nu toe hebben we elke keer genoten van de originele en smaakvolle gerechten die met veel zorg en liefde bereid worden. Ook de bijbehorende wijnen zijn goed gekozen al is een enkele keer wel eens aan de gewaagde kant.
De bediening is ontspannen en attent, ondanks het feit dat het restaurant altijd volledig bezet is. Het enige minpuntje is dat het een kleine ruimte is waardoor je dicht bij elkaar zit. Aan de andere kant is het ook wel leuk om de reacties van andere gasten te zien en te horen tijdens het eten want iedereen krijgt hetzelfde menu geserveerd. Als je eens van de al betreden paden wilt afwijken en niet bang bent om een gerechtje te eten wat bereid is met groenten, kruiden en specerijen waar je nog nooit van gehoord hebt, is dit the place to be. Dit is werkelijk een top restaurant!

Gegeten op 15 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Truffels in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Truffels. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!